Ik heb 7zip geprobeerd, maar dat programma ligt mij niet.
Gegroet, en bij voorbaat dank.
Moderator: Moderators
Waar probeerde je die dan van te downloaden en hoe kwam je op die site terecht?Devious schreef:Het lijkt wel een nieuwe rage. Ik wil winrar of alzip downloaden, en bij beide kreeg ik een schermpje waarin mij werd gevraagd een sms te sturen, waarna ik dan een code zou krijgen, maar ik wil GVD geen SMS sturen.
Ik heb zoiets eens gedaan voor een ander progje en werd toen een paar weken lastig gevallen door zo'n telefoon h**r. Elke keer smsjes, van hallo schatje zullen we eens afspreken.Devious schreef:Het lijkt wel een nieuwe rage. Ik wil winrar of alzip downloaden, en bij beide kreeg ik een schermpje waarin mij werd gevraagd een sms te sturen, waarna ik dan een code zou krijgen, maar ik wil GVD geen SMS sturen.Ik haat zulk gezeur, en ik ben niet zo goed van vertrouwen. Wie weet waar ik alzip of winrar kan downloaden zonder gezemel (en zonder virussen, trojans en andere troep).
Ik heb 7zip geprobeerd, maar dat programma ligt mij niet.
Gegroet, en bij voorbaat dank.
De Ombudsman schreef: Misbruik Acrobat Reader door SMS abonnement
Bij het gratis downloaden van Acrobat Reader kunnen mensen onbedoeld aan een duur SMS- abonnement van een erotische chatdienst vastzitten. Stichting De Ombudsman waarschuwt voor deze praktijken en adviseert mensen alleen de gratis software te downloaden bij de uitgever zelf en niet via een andere website. Het SMS- abonnement is meteen stop te zetten door een sms te sturen naar 7222 met het woord STOP of UIT. U kunt daarna uw geld terugvragen aan uw provider.
Klachten
Bij Stichting De Ombudsman melden zich mensen die, na het downloaden van het gratis programma Acrobat Reader (noodzakelijk voor het openen van pdf- documenten), aan een duur abonnement vastzitten. Hoe gaat het in zijn werk? Via Google komen mensen op een website die gratis downloads aanbiedt. Deze website laat zich zien via een gesponsorde koppeling die bovenaan op de pagina verschijnt. Via die site wordt het programma Acrobat Reader gedownload. Vervolgens moet het programma worden uitgepakt. Dan verschijnt er een popup waarin staat: ‘U heeft een code nodig. Stuur een SMS met ‘EM- fic’ naar 7222.’ Wie dat doet, ontvangt geen code, maar zit wel aan een abonnement vast voor € 1,50 per SMSbericht. Het betreft een erotische chatdienst van Mobile Bridges uit Hoorn met shortcode 7222. De Sms- makelaar is Mobillion uit Ede.
http://www.alzip-full.info/nl/Fenomeen schreef:Waar probeerde je die dan van te downloaden en hoe kwam je op die site terecht?
Dit lijkt mij zeker geen site waar ik Winrar zou downloaden, ziet er fake uit.Kiwi schreef:Wat is er mis met de site van de makers: http://www.winrar.nl/?
Als ik 'alzip' intyp is de eerste link die ik krijg, degene die jij noemt, een gesponsorde link.Devious schreef: Gewoon via google.