mexicaanse griep
Moderator: Moderators
Veel zwakker kan niet. Maar nu krijgen we natuurlijk bakken journalisten die boekjes gaan schrijven waarin staat dat het niet zo is als we denken, en als we dat geloven dat het niet zo is als we geloven etc...etc........en geeft als advies aan verontruste moeders: Volg in Godsnaam je intuïtie!
De waarheid is dat deze pandemie niet de laatste is, en dat je als burger best doet wat de overheid je vraagt te doen. Dat komt omdat een epidemie nooit alleen jouw zaak is, zelfs niet als moeder.
Als we nog steeds in de mogelijkheid verkeren hier luchthartig over te doen is dat te danken aan schitterend werkende internationale organisaties met gevoelige kanalen naar nationale overheden.
Wel, er is nog een andere mogelijkheid. Ik geloof de zweefdame van het filmpje niet, maar ik twijfel ook geregeld aan de goede bedoelingen van de Pharmaceutische industrieën. Er zijn twee bedrijfstakken die wel varen bij de paniek rond dit soort dingen; de fabrikanten van medicijnen die vele miljoenen verdienen aan (vaak) bangmakerij, en degenen die samenzweringstheorieën bedenken en daar boeken over schrijven. Ik weet niet wie ik moet geloven. Ik hoop dat de waarheid ergens in het midden ligt.
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
Wees maar zeker dat de geneesmiddelenindustrie hier van watertandt, maar dat ze ook aan de oorzaak liggen is onwaarschijnlijk. Epidemiën worden gewoon krachtiger naargelang onze samenleving haar druk op de natuur verhoogt:
- bevolkingsdichtheid
- intensievere teelten
- klonen
- meer transport
- ontsluiting van limietgebieden
- ontwikkeling van riskantere methoden
- verzwakking van antibiotica.
etc.....
- bevolkingsdichtheid
- intensievere teelten
- klonen
- meer transport
- ontsluiting van limietgebieden
- ontwikkeling van riskantere methoden
- verzwakking van antibiotica.
etc.....
Wat is de overeenkomst tussen een Mexicaantje...en een vogeltje...en een varkentje?
Griep.. tja, voor wie het krijgt is het rot, maar de kans is het grootste op een Mexicaanse na deze vakantie.
Jullie zijn gewaarschuwt, ik ga op vakantie en neem mee.....
Griep.. tja, voor wie het krijgt is het rot, maar de kans is het grootste op een Mexicaanse na deze vakantie.
Jullie zijn gewaarschuwt, ik ga op vakantie en neem mee.....
een boosaardig hart achter vriendelijk klinkende woorden is als een waardeloos voorwerp, overtrokken met een laagje zilver
Re: mexicaanse griep
Dat laagje zilver is nog niet zo'n stom idee
On topic : Ik persoonlijk denk dat het wel meevalt met die mexicaanse griep .. storm in een glas water.
Er zullen meer mensen ziek worden omdat dit een "nieuw" virus is, maar je wordt niet zieker dan je van een ander griepvirus waar je nog geen weerstand tegen hebt zou worden.
Overigens .. vlier (Sambucus nigra) kan een griepvirus het leven aardig zuur maken.

On topic : Ik persoonlijk denk dat het wel meevalt met die mexicaanse griep .. storm in een glas water.
Er zullen meer mensen ziek worden omdat dit een "nieuw" virus is, maar je wordt niet zieker dan je van een ander griepvirus waar je nog geen weerstand tegen hebt zou worden.
Overigens .. vlier (Sambucus nigra) kan een griepvirus het leven aardig zuur maken.
Dit is een fifty-fifty advies.Raven schreef:Overigens .. vlier (Sambucus nigra) kan een griepvirus het leven aardig zuur maken.
De kans dat het helemaal niets doet tegen griep is even groot als de kans dat het bijna niets doet tegen de griep.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Hoe dan? De patient slaan met takken van de vlier? Vlierbessenjam in een warm bad? Drogen en oproken?Raven schreef: Overigens .. vlier (Sambucus nigra) kan een griepvirus het leven aardig zuur maken.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
sla er de literatuur maar op na slimmerik
Raven schreef:sla er de literatuur maar op na slimmerik
Alles kan beter.Overigens .. vlier (Sambucus nigra) kan een griepvirus het leven aardig zuur maken.
Weleens een vlierbes zo van de boom gegeten, Raven?Overigens .. vlier (Sambucus nigra) kan jou het leven aardig zuur maken.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ja heb ik ,, en nee moet je niet te veel doen 

MEDICINAL PLANTS of the world /van Wijk:
p.285 SAMBUCUS NIGRA:
"There is some evidence that the flower ingredients possess diuretic, laxative, mild anti-inflammatory and antiviral activity.
Antioxidant effects have been ascribed to the fruits due to their anthocyanin content."
"Knap lastig" is dus wat sterk uitgedrukt.
Recente status:
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/drug ... elder.html
Roeland
p.285 SAMBUCUS NIGRA:
"There is some evidence that the flower ingredients possess diuretic, laxative, mild anti-inflammatory and antiviral activity.
Antioxidant effects have been ascribed to the fruits due to their anthocyanin content."
"Knap lastig" is dus wat sterk uitgedrukt.
Recente status:
http://www.nlm.nih.gov/medlineplus/drug ... elder.html
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Dus ik moet tot volgend voorjaar wachten tot er weer vlierbloesem is ? Mag ik in die tussentijd ook een tamiflu'tje nemen?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
natuurlijk mag dat , ik hou je niet tegen .. alleen tamiflu is een middel waar op den duur gegarandeerd resistentie tegen op zal treden, Vlier is een organisme en zal zich in de loop der tijd aanpassen en aangepast hebben aan omstandigheden ... wat denk je dat uiteindelijk betrouwbaarder is.
Ook planten hebben namelijk last van virussen
Ook planten hebben namelijk last van virussen