Is Elvis nu feitelijk al dood?
Een geldmachientje mag nooit vanzelf dood gaan
En zeker niet wanneer het nog steeds voor grote inkomsten en winsten zorgt
Dat geldt ook voor de firma "john Lennon "bijvoorbeeld ....
En voor al die levende lijken firma's uit de klassieke muziek
Die verkopen nog steeds beroemde/verplichte "partituren " aan beginnende muziekstudentjes
Michael Jackson Ghost? During CNN Larry King Interview with Jermaine Jackson
Ik zal mijn horoscoop eens lezen in de krant en mijn konijnenpootje bepotelen als voorbereiding op een ontmoeting met de geest van Michael Jackson
of
___beter nog ____om weer eens beter ramptoerist te kunnen spelen de volgende keer dat die Larry King weer eens publiekelijk obligaat zit te dementeren op het huis-aquarium /altaar ....
Die "wereldvreemde " Amerikanen , toch .... het is me wat ....
Ach het zijn volksstammen met andere gebruiken , net als de Chinezen die ook weer anders zijn ....
Wat ik erg vreemd vind is al die zonnebrillen, alsof men de betraande ogen niet mag zien.
In de jaren vijftig en zestig speelden bijna alle amerikaanse zwarte entertainers met een zonnebril aan ...
het is een statussymbool voor de succesvolste zwarte performers/entertainers ( blanke crooners (zoals F. Sinatra ) deden dat nooit ) uit de showbizz van die jaren
Succesvolle entertainer en eenoog en daardoor loensende
Sammy Davis jnr maakte dit gebruik van de zonnebril tot een attribuut van de toenmalige zwarte
pop-zangers
(by the way :
Stevie Wonder doet dat ook
uit noodzaak Er lopen heelwat stevie wonder epigonen rond met zonnebril maar die zijn niet allemaal blind , soms wel een beetje doof ...

)
...Sommigen "grote" sterren mochten (moesten ) zich zelfs met hun rug naar het publiek keren ....Hun "minachting "voor het publiek was een goed ingestudeerd deel van hun imago ...maar ze moesten wel erg goed zijn
In de toenmalig nog welig tierende bigbands kon je door die zwarte bril ook niet zien of de stersolist , de tweede of derde saxofonist , trombonist , trompettist etc ... zijn obligate (dubbel)partij zat mee te blazen of zat te worstelen met een kater of een "trip " ....
De algemene zonnebril rage komt oorspronkelijk uit de "exentrieke "podium-kleerkast van de zwarte ster- instumentalisten uit de eerste moderne jazzorkesten , de latere hard -bop en notoire gebruikers-solisten-artistes maudits (L.Young , T.Monk, Fats Navarro , Bud Powell , Charlie Parker , D Gillespie , M.Davis ..Dexter Gordon , Sonny Rollins ,)
Het is net zoiets als de dread-locks van de reggae-artiesten
Een soort overjaarse overlevende "meme" afkomstig uit een bepaalde groep afro-amerikanen