Ik heb deze film jaren geleden in een vliegtuig gezien (je hebt dan niet veel keus)
Een arts Robin Williams komt om in een ongeluk, en komt in de hemel, deze blijkt eruit te zien als de schilderijen waar zijn vrouw mee bezig is. In het begin is de film walgelijk sentimenteel en zoetsappig, maar net als je daar aan begint te ergeren word het verhaal, en de sfeer grimmiger. Al met al is de film wel aardig, alhoewel de onderliggende stellingen: dat mensen hun eigen hemel cq hel creëren, en dat liefde alles overwint….. Daar ben ik het niet mee eens.
Toch vind ik het leuk dat iemand de moeite heeft genomen het hiernamaals uit te beelden. Meestal wanneer je het gelovigen vraagt: hoe dat er dan uit ziet, de hemel, dan krijg ontwijkende vage antwoorden. De hemel daar mag je blijkbaar tegenwoordig geen specifieke dingen meer van zeggen. Vandaar dat deze film geen kaskraker is geworden . Christenen bleven weg en atheïsten ook
En als je het niks vind, vanavond, dan is er altijd nog House op de andere zender.
Hebr 6: