Het hiernamaals uitgebeeld

Voor discussies over muziek, film en TV.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Exdeo
Forum fan

Het hiernamaals uitgebeeld

Bericht door Exdeo »

Vanavond op TV de film: What dreams may come

Ik heb deze film jaren geleden in een vliegtuig gezien (je hebt dan niet veel keus)
Een arts Robin Williams komt om in een ongeluk, en komt in de hemel, deze blijkt eruit te zien als de schilderijen waar zijn vrouw mee bezig is. In het begin is de film walgelijk sentimenteel en zoetsappig, maar net als je daar aan begint te ergeren word het verhaal, en de sfeer grimmiger. Al met al is de film wel aardig, alhoewel de onderliggende stellingen: dat mensen hun eigen hemel cq hel creëren, en dat liefde alles overwint….. Daar ben ik het niet mee eens.

Toch vind ik het leuk dat iemand de moeite heeft genomen het hiernamaals uit te beelden. Meestal wanneer je het gelovigen vraagt: hoe dat er dan uit ziet, de hemel, dan krijg ontwijkende vage antwoorden. De hemel daar mag je blijkbaar tegenwoordig geen specifieke dingen meer van zeggen. Vandaar dat deze film geen kaskraker is geworden . Christenen bleven weg en atheïsten ook :)

En als je het niks vind, vanavond, dan is er altijd nog House op de andere zender.
collegavanerik
Superposter

Re: Het hiernamaals uitgebeeld

Bericht door collegavanerik »

Exdeo schreef:Ik heb deze film jaren geleden in een vliegtuig gezien
Ik ook!
Hele mooie special effects. Aanrader! Neem hem op als je hem niet kan zien.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Samante

Bericht door Samante »

Ik heb hem op dvd. Vind het een mooie film, maar Robin Williams speelt wel heel erg vaak de rol van een dokter.
collegavanerik
Superposter

Samante schreef:Ik heb hem op dvd. Vind het een mooie film, maar Robin Williams speelt wel heel erg vaak de rol van een dokter.
ja zoals in mrs doubtfire en good morning vietnam... :roll:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Daarin niet nee, maar wel in Awakenings, Dead Poets Society, en ook weer in de film die Samante noemt.

Maar hij speelde dan ook in heel veel films of daar nog meer dokterrollen in voorkomen weet ik niet::

http://www.filmfocus.nl/people/190-Robin-Williams.html
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
collegavanerik
Superposter

Kitty schreef:Daarin niet nee, maar wel in Awakenings, Dead Poets Society, en ook weer in de film die Samante noemt.

Maar hij speelde dan ook in heel veel films:

http://www.filmfocus.nl/people/190-Robin-Williams.html
in dead poets society was hij leraar engels.

filmografie
http://nl.wikipedia.org/wiki/Robin_Williams#Filmografie
Afbeelding Hebr 6:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Oh ja! Je hebt gelijk. Foutje van mij. Maar hoe vaak was hij dan eigenlijk een arts in zijn films?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Samante

Bericht door Samante »

Robin Williams speelde ook een psychiater/psycholoog in Good Will Hunting.
Patch Adams, Awakenings inderdaad, en kennelijk zal hij nog wel vaker een arts spelen of gespeeld hebben.
Plaats reactie