Haat god Higgs-deeltjes?

Hier kan gedebateerd worden over de nieuwste ontwikkelingen in de wetenschap.

Moderator: Moderators

doctorwho
Ontoombaar

Haat god Higgs-deeltjes?

Bericht door doctorwho »

Ik las een opmerkelijk stukje over de Large Hadron Collider. Niet echt serieus te nemen maar wel grappig om hier te delen

15 oktober 2009. Het laatste nieuws het eerst op nu.nl
‘Versneller gesaboteerd door tijdreizende deeltjes’
Uitgegeven: 14 oktober 2009 14:05
Laatst gewijzigd: 14 oktober 2009 14:05

AMSTERDAM – Een Deense en een Japanse wetenschapper hebben de zeer opmerkelijke theorie opgevat dat de grootste deeltjesversneller ter wereld wordt gesaboteerd door tijdreizende Higgs-deeltjes.
De theoretische natuurkundigen Holger Bech Nielsen en Massaao Ninomiya doen hun opmerkelijke verklaring voor de problemen met de Large Hadron Collider uit de doeken in een wetenschappelijke paper.

Hun hypothese richt zich op het Higgs-deeltje, een mysterieus deeltje dat alleen nog in theorie bestaat en andere deeltjes hun massa geeft.
Grootvader

Door met behulp van de deeltjesversneller in Genève protonen op elkaar te laten botsen zou dit deeltje voor het eerst gevonden moeten worden.
Nielsen en Ninomiya suggereren echter dat Higgs-deeltjes in staat zijn om terug in de tijd te reizen en te verhinderen dat de Large Hadron Collider ze zichtbaar maakt.

Het proces zou vergelijkbaar zijn met een tijdreiziger die terug in de tijd gaat om zijn grootvader te doden, zodat hij zelf ook niet meer kan bestaan.
God
“Het is onze voorspelling dat alle machines die Higgs-deeltjes produceren ongeluk zullen hebben”, zo verklaart Nielsen in de New York Times.
De wetenschapper denkt met zijn theorie zelfs te kunnen aantonen dat er een god bestaat. “Je kunt bijna zeggen dat we een model hebben voor god”, aldus Nielsen. “We vermoeden dat hij Higgs-deeltjes haat en probeert om ze te vermijden.”
Herstart
De theorie van Nielsen en Ninomiya wordt vooralsnog niet serieus genomen door andere wetenschappers.
De Large Hadron Collider ligt sinds vorig jaar stil, omdat magneten in het apparaat oververhit zijn geraakt. Volgens de planning zal de deeltjesversneller op 4 november weer worden gestart.(nu.nl)
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
weetniet
Forum fan

Re: Haat god Higgs-deeltjes?

Bericht door weetniet »

Ja, wat een grappig bericht, doctorwho. Ik zal het vanavond eens aan het baasje vragen, als ie weer thuis is. Ik vrees dat ie er heel hartelijk om gaat lachen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

doctorwho schreef: Herstart
De theorie van Nielsen en Ninomiya wordt vooralsnog niet serieus genomen door andere wetenschappers.
De Large Hadron Collider ligt sinds vorig jaar stil, omdat magneten in het apparaat oververhit zijn geraakt. Volgens de planning zal de deeltjesversneller op 4 november weer worden gestart.(nu.nl)
Dan gaan we binnenkort weer speculeren over het volgende probleem rond de LHC. De vernietiging van de aarde. Het reusachtige zwarte gat wat natuurlijk in Geneve gemaakt gaat worden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Misschien dat christenen op deze manier een beetje hun vertrouwen terugkrijgen in de wetenschap :D

Leuk bericht!
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Maverick
Banned

Bericht door Maverick »

In zijn algemeen is het een kwestie van afwachten totdat wetenschappers iets maken wat helemaal uit de hand gaat lopen. Experimenten hebben nou eenmaal de eigenschap dat ze helemaal uit de hand kunnen lopen om onbekende redenen, als iets fout kan gaan dat gaat het vroeg of laat ook fout.

In dit specifieke geval verwacht ik dat hooguit erg veel hoofdpijn voor de mensen die alle nieuwe ontdekkingen weer in een theorie moeten gieten :wink:

Wetenschap zal gewoon voortrazen, dat stop je niet.

Wat me wel bijstaat is dat in 1945, toen de eerste atoombom ontplofte, enkele wetenschappers waarschuwden dat een atmosfeer kan branden. Toch ging men gewoon door.

In dit geval staat mij bij dat de top in de natuurkunde aangeeft dat als er al een miniscuul zwart gat ontstaat, dat meteen uit elkaar valt. En zijn het weer enkelingen die waarschuwen.

Ik slaap er geen minuut minder om. De kans dat het juist deze keer fout gaat is niet zo heel groot.

Datgene wat kandidaat nummer 1 is om uit de hand te lopen is alles wat de IT setor in elkaar schroeft.

"Het is zo want de computer zegt het" zou wel eens steeds grotere dimensies kunnen krijgen :idea:
Alleen de dwazen weten antwoorden op alle vragen en dat zal voorlopig wel zo blijven.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Wat ik je brom: ''De problemen rond de Large Hadron Collider zullen in 2012 opgelost zijn. :shock:
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Tijdreizende deeltjes die een machine saboteren? Komop, erachteraan met de Tardis! :D
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

doctorwho schreef: God
“Het is onze voorspelling dat alle machines die Higgs-deeltjes produceren ongeluk zullen hebben”, zo verklaart Nielsen in de New York Times.
De wetenschapper denkt met zijn theorie zelfs te kunnen aantonen dat er een god bestaat. “Je kunt bijna zeggen dat we een model hebben voor god”, aldus Nielsen. “We vermoeden dat hij Higgs-deeltjes haat en probeert om ze te vermijden.”
Zeg Doc, heb jij al uitgezocht of de naam Sickbock toevallig op de lijst van werknemers prijkt?
Zo ja dan zie ik niet God, maar eerder onze jonge vriend Tom Poes en heer Ollie B. Bommel achter de operationele moeilijkheden zitten.
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

Ali schreef:[Zeg Doc, heb jij al uitgezocht of de naam Sickbock toevallig op de lijst van werknemers prijkt?
Zo ja dan zie ik niet God, maar eerder onze jonge vriend Tom Poes en heer Ollie B. Bommel achter de operationele moeilijkheden zitten.
Nu je het zegt, in de in het verhaal de minionen is heer Bommel aan het tijdreizen en nu ik eraan denk in de Bommellegende ook. :?
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
LordDragon
Bevlogen

Doctorwho kan toch ook tijdreizen met de tardis? :D

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

Ik hoorde op één van de podcasts waar ik naar luister het volgende: De LHC is al zo lang buiten bedrijf dat sommige wetenschappers nu teveel tijd hebben om na te denken en dan komen ze met zulke ideeën... #-o

En ik hoorde ook dat er inmiddels nieuwe beveiligingssystemen aan de LHC zijn toegevoegd en dat ze 'm nu weer afgekoeld hebben tot de werktemperatuur. Zeer binnenkort wordt 'ie weer in gebruik genomen. Nog niet meteen op de volle energie, maar wel al met 3x zoveel energie als de sterkste deeltjesversneller tot nu toe. Spannend... :) Ik ben benieuwd wat voor nieuwe dingen we daarmee gaan ontdekken over het heelal.
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
LordDragon
Bevlogen

Hier een beeld op het LHC vanbinnen. :)

http://www.cyriak.co.uk/lhc/lhc-webcams.html

MVG, LD.
LordDragon
Bevlogen

Hallo zijn jullie der nog? 8-[

MVG, LD.
balkon
Banned

Bericht door balkon »

LordDragon schreef:Hallo zijn jullie der nog? 8-[

MVG, LD.
Kamagurka:
Afbeelding
insomnia
Forum fan

Bericht door insomnia »

ik had begrepen dat nederland ook meedoet aan dit miljardenproject. Ditmaal geen Dirk, Wouter of Naut die we als schuldigen kunnen aanwijzen. No, blame it on the future. :roll:
C'est le ton qui fait la musique
Plaats reactie