leuke blog
How to Argue with Believers and Not Get Frustrated
commonsenseatheism.com
Moderator: Moderators
- collegavanerik
- Superposter
commonsenseatheism.com
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Re: commonsenseatheism.com
De tips uit die link worden niet door iedereen hier gewaardeerd. Vriendelijk zijn tegen gelovigen is uit den boze. We moeten ze keihard veroordelen en kortwieken en besmeren met pek en veren. Dan zijn wij pas een gewaardeerd en serieus forum. Niet mijn mening, maar wel de mening die uit de kritiek is te formuleren.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- LordDragon
- Bevlogen
moet dat niet zijn "we moeten absurde waanideen en religies veroordelen en kortwieken?"
Anders lijkt het wel of we een knokploeg zijn!
MVG, LD.
Anders lijkt het wel of we een knokploeg zijn!
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Precies, je moet de denkbeelden veroordelen en bekritiseren, niet de personen, ook daar maakt men wel eens geen onderscheid in. Pek en veren wijst echter naar de persoon en niet naar zijn denkbeelden. Je mag gerust zeggen, ik vind dat een achterlijk idee, maar dus niet: jij bent achterlijk. Als men dat onderscheid eens ging inzien, waren we al een stuk verder.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Als je een andersdenkende keihard aanpakt, bereik je het tegenovergestelde van wat je wilt. Zo iemand zet dan zijn hakken in het zand of luistert niet meer naar wat je zegt.
Een respectvolle discussie, zonder je eigen standpunten te verloochenen, levert veel meer op. En vooral: discussieren op basis van feiten en argumenten in plaats van op emoties.
Een respectvolle discussie, zonder je eigen standpunten te verloochenen, levert veel meer op. En vooral: discussieren op basis van feiten en argumenten in plaats van op emoties.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
De '16 basic techniques of critical thinking', heb ik gekopieerd om wat van op te steken.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.