De conclusie van SandamanHoek dat God bestaat

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

SandamanHoek

De conclusie van SandamanHoek dat God bestaat

Bericht door SandamanHoek »

Hallo mensen,

Ik heb deze site zojuist zitten bekijken en ik moet toegeven dat het mij aan het denken zet. Ik ben een tijdje geleden (zo'n twee maanden) tot de conclusie gekomen dat God wel bestaat en zijn zoon onze verlosser is. Ik ben nog niet echt goed getraind in het Bijbelse geloof, en daarom heb ik van zowel gelovigen als atheisten informatie nodig om voor mezelf te bepalen wat mijn (absolute) waarheid is. Zoals deze site beweert zijn er veel tegenstrijdigheden te vinden in de Bijbel. Mij is het duidelijk dat de Bijbel niet gelezen dient te worden als een Suske en Wiske. Ik zou graag van andere leden hun kijk hierop willen weten. Nu wil ik toch even bepaalde dingen aanstippen die in de Bijbel verkondigd staan en ook daadwerkelijk gaan gebeuren. Ik weet dat in Openbaringen wordt verteld dat Satan over de wereld zou regeren. Ik ben een student Criminologie en weet dat wij langzaam gaan veranderen van een democratische samenleving naar een totalitaire politiestaat. Steeds meer zullen wij gecontroleerd worden, denk hierbij aan de kilometerheffing en de bodyscanners die nu opkomen. Sinds 9/11 worden er door onze overheden steeds meer maatregelen getroffen om onze vrijheid aan banden te leggen. Dit is een plan dat al jaren bestaat. Kijk maar naar het Amerikaanse een-dollar-biljet, waarop een piramide is te zien met het alziende oog daarboven. Daaronder staat de tekst NOVUS ORDO SECLORUM. Dat betekent dat er een nieuwe wereld orde is begonnen. Het uiteindelijke doel is dus een wereldregering die iedereen ter wereld zal kunnen controleren. Weg privacy! Mensen denken dan vaak: als ik niks verkeerd doe is er niks aan de hand. Maar als wij een wereldregering hebben die de media en het wereldleger in handen heeft zijn wij dus niet meer in staat om protest tegen deze regering te voeren. En zij die in opstand komen zullen dus worden vermoord. Dit klinkt gruwelijk en te mooi om waar te zijn maar toch gaat dit gebeuren! Als ik de bronnen moet geloven die het over de Illuminati hebben dan staat ons een grote verdrukking te wachten. Wie zal er dus aan het hoofd van die regering komen te staan? Naar mijn idee is dat de anti-christ! Want zoals de Bijbel zegt zal hij over de wereld regeren en dat is in feite alleen mogelijk als er een Nieuwe wereld orde is gesticht. Dit plan bestaat al heel lang. Type maar eens in op youtube: president bush about New world order. Of type in Gordon Brown about New world order. Een ander plan van de illuminati is dat ze de mensheid willen chippen, zogenaamd zal dat dan voor onze eigen veiligheid zijn maar met een chip in je lichaam (rechterhand of voorhoofd) ben je met behulp van GPS-systemenen overal ter wereld te traceren. Zoek maar eens op: RFID-chip en je zult er genoeg over kunnen vinden. Een aardig Satanistisch plan als je het mij vraagt. Deze tijd gaat snel komen naar mijn mening. Deze chip zal ook het cashgeld onnodig maken en zelfs zonder die chip zal men niet kunnen kopen of verkopen. Dat staat in DE BIJBEL! Openbaringen 13: 15 - 17: En hem werd gegeven om aan het beeld van het beest een geest te schenken, zodat het beeld van het beest ook zou spreken, en maken dat allen, die het beeld van het beest niet aanbaden, gedood werden (hierin lees ik dat als we de komende wereldregering niet accepteren we dus afgevoerd worden en gedood worden, waarbij het beest mogelijk de nieuwe wereld regering voorstelt. En het maakt dat aan allen, de kleinen en de groten, de rijken en de armen, de vrijen en de slaven, een merkteken gegeven wordt op hun rechterhand of op hun voorhoofd, dat niemand kan kopen of verkopen, dan wie het merkteken, de naam van het beest, of het getal van zijn naam heeft. De Illuminati zijn dit van plan. waarom volgen deze lui dan toch het plan van het beest in openbaringen? ILLUMINATI BETEKENT: ZIJ DIE VERLICHT ZIJN. Zij zijn verlicht met de kennis die ons wordt achtergehouden. Waarom hebben zijn wel een geloof, maar aanbidden zij de tegenstander van God? De naam van hun God heet volgens mij Moloch, alhoewel ik daar niet helemaal zeker van ben. Zoek eens informatie op over de Illuminati en je zult zien dat zij de hele wereld willen domineren. erg vergelijkbaar met de plannen van Satan. Ook willen zij de mensheid gaan chippen, en dit staat ook in de BIJBEL! Zoek ook eens naar Skull en Bones en Bohemian Grove, dit zijn sektes die Satanistische rituelen uitvoeren. Waarom zijn zij, die verlicht met kennis die voor ons wordt achtergehouden, bezig met het belijden van Godsdienst (maar dan wel kwade krachten). Als zij dus bezig zijn met aanbidden van duistere krachten, moet er ook een goede kracht zijn, God dus! Zij die meer weten aanbidden dus wel degelijk iets! Ook heb ik gehoord at Jezius gezegd heeft dat hij Satan zou sturen als licht uit de hemel. In het Aramees zou de letterlijke vertaling daarvan Barak O Bama moeten zijn, of Barak U Bama! Ik wil niet zeggen dat hij ook daadwerkelijk de anti-christ is, maar als het klopt is het erg toevallig. In openbaringen wordt ook gesproken over de laatste koning van het zuiden. Dit betekent de laatste koning ten zuiden van Israal. Er is veel gespeculeerd over de ware geboorteplaats van Barack O Bama. Vele Kenianen zeggen dat hij uit Kenia komt en daar is geboren. Kenia ligt ten zuiden van Israel, en de koning van het zuiden zou tegen de koning van het noorden oorlog voeren. De koning van het noorden moet dus Rusland voorstellen. Klinkt in mijn oren niet echt onlogisch. Want Israel is de tijdsklok. Indien Israel inderdaad oorlog gaat voeren met Iran, en het actuele nieuws sluit dat niet uit, zullen Amerika (die Israel waarschijnlijk steunt) en Rusland (die Iran steunt) zich er in mengen. Dit is een schets voor de toekomst uitgaande van de Bijbel.

HOE IS DIT ALLES TE VERKLAREN VANUIT ATHEISTISCH OOGPUNT? Ik wil geen directe kritiek leveren op deze site maar ik wil mensen hun mening hierover horen. Ik heb geen tijd gehad om links te zetten naar de tekst die ik hierboven heb opgeschreven maar je kunt alle informatie die ik verteld heb gemakkelijk googelen! Ik hoop ook antwoord te krijgen hierop. Ik probeer alles vanuit meerdere perspectieven te zien en dus ook informatie serieus te nemen die de Bijbel tegenspreekt. Weet wel dat de Bijbel bol staat van de symboliek en dus niet letterlijk altijd letterlijk genomen dient te worden.

Met vriendelijke groeten,

SandamanHoek
CXT
Bevlogen

Re: De conclusie van SandamanHoek dat God bestaat

Bericht door CXT »

Van harte welkom. :)

Ik heb twee verzoeken:
- Zou je een nieuw onderwerp willen starten met een duidelijk discussiepunt, zodat het overzichtelijk blijft?
- Zou je a.u.b. gebruik willen maken van alinea's? Zo'n lap tekst leest nogal lastig.

Mvg, CXT
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

sandamanhoek

allereerst welkom, direct met de deur in huis vallen...

Vele Kenianen zeggen dat hij uit Kenia komt en daar is geboren. Kenia ligt ten zuiden van Israel, en de koning van het zuiden zou tegen de koning van het noorden oorlog voeren. De koning van het noorden moet dus Rusland voorstellen. Klinkt in mijn oren niet echt onlogisch. Want Israel is de tijdsklok. Indien Israel inderdaad oorlog gaat voeren met Iran, en het actuele nieuws sluit dat niet uit, zullen Amerika (die Israel waarschijnlijk steunt) en Rusland (die Iran steunt) zich er in mengen. Dit is een schets voor de toekomst uitgaande van de Bijbel.
Neen dat is een schets van het verleden uit een meer dan 2000 jaar oud nomadenboekje dat een almachtige baarddrager als god opvoert.
Als zij dus bezig zijn met aanbidden van duistere krachten, moet er ook een goede kracht zijn, God dus!
misschien interessant om volgende eens door te nemen!

http://nl.wikipedia.org/wiki/Drogreden# ... _gevolg.29
Type maar eens in op youtube: president bush about New world order. Of type in Gordon Brown about New world order. Een ander plan van de illuminati is dat ze de mensheid willen chippen, zogenaamd zal dat dan voor onze eigen veiligheid zijn maar met een chip in je lichaam (rechterhand of voorhoofd) ben je met behulp van GPS-systemenen overal ter wereld te traceren. Zoek maar eens op: RFID-chip en je zult er genoeg over kunnen vinden. Een aardig Satanistisch plan als je het mij vraagt.
de technologie voor die chip bestaat al een tijdje en wordt toegepast bij bvb huisdieren voor zover ik weet. Mensen hoeft men niet te chippen, die hebben steeds hun gsm bij en zijn zowiezo al traceerbaar! Bovendien laat je via je pc, je bankkaart enzomeer sporen achter waaruit dingen kunnen bestudeert worden, je koopgedrag, je wereldbeeld, enzomeer.
Kijk maar naar het Amerikaanse een-dollar-biljet, waarop een piramide is te zien met het alziende oog daarboven. Daaronder staat de tekst NOVUS ORDO SECLORUM. Dat betekent dat er een nieuwe wereld orde is begonnen.
kijk misschien ook eens naar de datum die eronder staat 1776 of daaromtrent, dan is de "nieuwe orde van de tijden" gestart, dat was toen men Amerika stichtte en de vrijmetselaars aldaar een nieuw tijdperk inriepen.De term heeft op zich niks te maken met een wereldorde!
HOE IS DIT ALLES TE VERKLAREN VANUIT ATHEISTISCH OOGPUNT?
vanuit atheïstisch oogpunt ga ik alvast geen 2000 jaar oud nomaden boek raadplegen om de toestanden in het heden te verklaren, dus wat moet ik verklaren, die nomadenverhaaltjes? Daar hou ik me niet mee bezig, in roodkapje en de wolf kan ik ook een weerspiegeling zien van problemen in de maatschappij als ik dat wil. Ik ga ook niet ontkennen dat er vunzige sekten aan het werk zijn op deze planeet, maar die vind je overal, niet alleen in amerika. Wat dacht je van kindsoldaten, niet apocalyptisch genoeg?

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Je zat in het verkeerde topic. Namelijk het topic voor afvalligen. Dit is dus nu verplaatst.

En misschien kun je je eerst eens voorstellen in het voorsteltopic.

En beperk je tot één onderwerp en breng een duidelijke stelling, zodat het discussiepunt duidelijk wordt.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
siger

Bericht door siger »

Welkom!
Ik ben een tijdje geleden (zo'n twee maanden) tot de conclusie gekomen dat God wel bestaat en zijn zoon onze verlosser is.
Ik heb twee vraagjes:

1. Wat heeft je tot die conclusie gebracht? Je lijkt over heel wat te twijfelen, en toch heb je op één bepaald moment een conclusie getrokken? Hoe is dat in zijn werk gegaan?

2. Als ik je goed begrijp, ben je bang dat onze democratie vervangen wordt door een diktatuur van de duivel. Nu is mijn tweede vraagje: als je die diktatuur van de duivel wil afwentelen, wat wil je dan in de plaats? Een samenleving onder goddelijk gezag? Of een democratie?
a.r.

Bericht door a.r. »

Welkom :) ......er is heel wat nieuws voor je te vinden op dit forum.
Maria
Moderator

Bericht door Maria »

SandamanHoek schreef:Hallo mensen,

Ik heb deze site zojuist zitten bekijken en ik moet toegeven dat het mij aan het denken zet.
Heel goed.
Ik ben een tijdje geleden (zo'n twee maanden) tot de conclusie gekomen dat God wel bestaat en zijn zoon onze verlosser is.

Het tijdstip zegt me niet zoveel.
wel waarom je tot die conclusie bent gekomen en wat dat met jou doet.

Ik ben nog niet echt goed getraind in het Bijbelse geloof, en daarom heb ik van zowel gelovigen als atheisten informatie nodig om voor mezelf te bepalen wat mijn (absolute) waarheid is.
Goed initiatief mi.
Maar neem van mij aan:
De absolute waarheid vind je niet. :?
Zoals deze site beweert zijn er veel tegenstrijdigheden te vinden in de Bijbel. Mij is het duidelijk dat de Bijbel niet gelezen dient te worden als een Suske en Wiske. Ik zou graag van andere leden hun kijk hierop willen weten.
Dat heb je al gelezen dus en bovendien kun je dat op je vingers natellen op een atheïstische site.
Dus opnieuw beginnen.
Wat is je werkelijke motief?
.......heel veel bla bla bla ........

Als ik het goed begrijp vind je dit een belangrijk onderwerp.
Maar het is compleet gehaald uit de miljoenen berichten die over de wereld zwerven en bijna allemaal van elkaar gekopieerd zijn.
Volgens deze hoax-ronde over de wereld zou dat mede een conclusie zijn uit Openbaringen?

Je klinkt alsof je dit verstandelijk wil benaderen.
Misschien zou je dat vanaf nu ook moeten doen, want zo klink je niet.
Wat zegt jouw eigen verstand?
Voorop gesteld dat je ook je eigen woorden gelooft en ook dit onderdeel van de bijbel niet als een Suske en Wiske boek ziet.
HOE IS DIT ALLES TE VERKLAREN VANUIT ATHEISTISCH OOGPUNT?
Je wilt dit verklaard hebben.
Is dat niet een beetje naar de bekende weg vragen?
Zie boven.

Maar een simpel antwoord zou kunnen zijn:
Er zijn ozo veel mensen, die dol zijn op complottheorieen.
En nog meer mensen, die zich laten drijven door angst en praatjes.
Hoor jij daar ook bij?
En wat heeft dit met jou christen zijn te maken?
Ik dacht dat een Verlosser juist zou verlossen (van angst voor vanalles en nog wat)
Ik wil geen directe kritiek leveren op deze site maar ik wil mensen hun mening hierover horen.

Dat had ik nog niet begrepen :shock:
Ik zie enkel een hoop geloof in vreemde verhalen (niet in Jezus) en angst en vragen.
Is dat een Freudiaanse vergissing?
Ik heb geen tijd gehad om links te zetten naar de tekst, die ik hierboven heb opgeschreven maar je kunt alle informatie die ik verteld heb gemakkelijk googelen!
Is ook niet nodig.
Tik maar een woord en er rollen zo een paar miljoen hits voor je ogen weg.
2012, 666, eindtijd, Openbaringen, enz.
en niet eens het meeste vanuit het Christendom.
Ik hoop ook antwoord te krijgen hierop. Ik probeer alles vanuit meerdere perspectieven te zien en dus ook informatie serieus te nemen die de Bijbel tegenspreekt.
Hopelijk voor jouw eigen geestelijke ontwikkeling =D>
Weet wel dat de Bijbel bol staat van de symboliek en dus niet letterlijk altijd letterlijk genomen dient te worden.
=D> =D> =D>

Vriendelijke groet van mij.

Blijf ik achter met een vraag:
Wat houd jouw christen zijn in voor jouw leven van alledag zonder angst voor de toekomst?
Dat je dit allemaal gelooft en belangrijk vindt?
Dat begrijp ik niet.

Maar er is hoop
Je denkt na.
Zeker welkom dan nog.
Goede humor versplintert de gesneden beelden in ons hoofd. - Frank Bosman.
skeptic
Erelid
Contacteer:

Bericht door skeptic »

Samenzwerings theorieën zijn het, hersenspinsels. Mensen verzinnen de gekste dingen. Chemtrails, Illuminati, en weet ik veel wat allemaal nog. Ze gebruiken alles wat ze maar kunnen vinden om hun hersenspinsels te ondersteunen en dan is er altijd wel iets te vinden van hun gading, zelfs in de bijbel vinden ze dingen. En als men het maar goed genoeg gelooft zal het vanzelf een zich zelf vervullende profetie worden.
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Deseo!
Forum fan
Contacteer:

Bericht door Deseo! »

Kitty schreef: En beperk je tot één onderwerp en breng een duidelijke stelling, zodat het discussiepunt duidelijk wordt.
Het discussiepunt komt op mij over als: Is het tijd om je aluhoedje op te zetten!?!

Complotters, tja... wat onzekerheid over de huidige, laat moderne tijd met je kan doen.
P.T. Barnum: "There's a sucker born every minute". Stel jezelf de vraag: Ben ik er eentje van?
Sergeant Joe Friday (serie Dragnet): "All we want are the facts, ma'am". Ken jij daadwerkelijk de feiten?
Devious
Erelid
Contacteer:

Bericht door Devious »

Haha, ten eerste. Áls er al zo'n totalitaire politiestaat zou komen, dan zijn het de vrijdenkers die als eerste gaan steigeren en in opstand komen, en ze zijn ook de eersten die achter slot en grendel verdwijnen. De christen moet en zal (in de meeste gevallen) de overheid gehoorzamen (efeze 6:7, Titus 3:1); de al dan niet atheïstische vrijdenker is nonconformistisch en heeft schijt aan overheden; overheden worden gehoorzaamd als hun wetten in overeenstemming zijn met de rede, en niet omdat koningen, presidenten of dictatoren automatisch respect verdienen.

Ten tweede zijn er een aantal gevolgtrekkingen in je betoog die te simpel zijn. Het is gewoon te simpel om uit de woorden 'Novus ordo seclorum' op een dollarbiljet, te destilleren dat er over een X aantal jaren een totalitaire politiestaat zal komen. Het is niet veelzeggend. Maar als die politiestaat er zal komen, dan zullen christenen (zoals ze in de geschiedenis meestal hebben gedaan) braaf achter de führer aanlopen, en de anarchisten, vrijdenkers, filosofen, atheïsten, nonconformisten, zullen zich verzetten, en in de concentratiekampen belanden. Jaren later, als die gemene politiestaat is ontbonden (na de revolutie die altijd volgt na een dictatuur), dan krijgen die atheïsten, vrijdenkers, agnostici, nonconformisten de schuld van alles, en gaan allerlei gelovigen met de eer strijken, en iedereen trapt er dan weer in.

Wat betreft de 'Illuminati' - kom nou, die lui bestaan niet, net als die 'wijzen van Zion' - verzinsels zijn het - boosaardige sprookjes om de goedgelovigen de stuipen op het lijf te jagen. Wat frappant dat uitgerekend dit soort bangmakende propaganda er toe leidt dat hele volksstammen (ja inderdaad, christenen en ander goedgelovig volk lieten zich inspireren door 'De Protocollen' en 'Mein Kampf') zich achter een sterke leider of partij scharen. (Ja ja, de grote Führer was ook dolblij met de grote samenzweringstheorieën van zijn tijd).

Wat grappig overigens dat veel broodschrijvers (waar al die evangelische fantasten zich ook op baseren) alle 'geheimen' van deze zogenoemde 'Illuminati' in geuren en kleuren beschrijven, en ze blijven leven. Wat vreemd dat die oppermachtige, wereldwijde organisatie dat allemaal zomaar laat gebeuren. Iedere Jantje kan overal en ten alle tijde alle geheimen van de Illuminati in boeken en op het internet verspreiden, en er gebeurt niets. Dat is vreemd, of niet? Nee, is niet vreemd. De Illuminati bestaan niet, en als ze bestaan, dan is het een marginaal groepje verliezers.

Vriendelijke groet
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
siger

Bericht door siger »

Dat was dus Sandamanhoek's enige berichtje....breek het podium maar weer af.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Welkom op het forum.
Ik weet dat in Openbaringen wordt verteld dat Satan over de wereld zou regeren.
Dat stuk is geschreven door ene Johannes die dacht dat het einde der tijden snel nabij was. De schrijver wist natuurlijk niet dat de bijbel uiteindelijk samengesteld zou worden en al helemaal niet dat zijn stuk ervan onderdeel zou zijn. Ook had hij geen idee dat de bijbel zo'n succes zou zijn en dat het christendom zo groot zou worden. Het stuk is geschreven n.a.v. de miserabele toestand waarin het Nabij Oude Oosten verkeerde ten tijde van Nero. Men dacht dat het einde der tijden nabij was en deze Johannes heeft er een verhaal over geschreven hoe hij het voor zich zag. Het is geen toekomstbeeld wat zich ooit zal afspelen, het had al gebeurt moeten zijn, en het is dus niet gebeurt.

Een aantal zaken die je noemt komen me bekend voor, ik heb het ergens gezien in een video alleen weet ik niet meer welke. Enkele zaken zijn behandeld in een documentaire van NGC over Openbaringen. Mocht je die documentaire gezien hebben, dan had je kunnen weten dat alles wat je hier meldt over 'aanwijzingen' naar het land der fabelen kunnen worden verwezen.

Er is altijd sprake geweest in de geschiedenis van 'het einde der tijden'. Hoe dachten mensen over Openbaring tijdens WOI en WOII, en tijdens de Franse Revolutie? Het is o zo makkelijk om grote gebeurtenissen te projecteren op een vaag geschrift; je kunt het net zo goed toepassen op de geschriften van Nostradamus.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Hoe herken je een valse profeet?
"zie ik kom spoedig" :^o
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Digit
Ervaren pen

Bericht door Digit »

Deuteronomium 18 schreef:21 Zo gij dan in uw hart zoudt mogen zeggen: Hoe zullen wij het woord kennen, dat de HEERE niet gesproken heeft?

22 Wanneer die profeet in den Naam des HEEREN zal hebben gesproken, en dat woord geschiedt niet, en komt niet; dat is het woord, dat de HEERE niet gesproken heeft; door trotsheid heeft die profeet dat gesproken; gij zult voor hem niet vrezen.
Dit citaat wil ook wel eens helpen om de stoep te zuiveren van jehova's getuigen ! Die hebben er meestal niet van terug ! :wink:

Groetjes,

Digit 8*)
Wat is, IS !
Skepke
Forum fan

Bericht door Skepke »

lanier schreef:Welkom op het forum.
Ik weet dat in Openbaringen wordt verteld dat Satan over de wereld zou regeren.
Dat stuk is geschreven door ene Johannes die dacht dat het einde der tijden snel nabij was. De schrijver wist natuurlijk niet dat de bijbel uiteindelijk samengesteld zou worden en al helemaal niet dat zijn stuk ervan onderdeel zou zijn. Ook had hij geen idee dat de bijbel zo'n succes zou zijn en dat het christendom zo groot zou worden. Het stuk is geschreven n.a.v. de miserabele toestand waarin het Nabij Oude Oosten verkeerde ten tijde van Nero. Men dacht dat het einde der tijden nabij was en deze Johannes heeft er een verhaal over geschreven hoe hij het voor zich zag. Het is geen toekomstbeeld wat zich ooit zal afspelen, het had al gebeurt moeten zijn, en het is dus niet gebeurt.

Een aantal zaken die je noemt komen me bekend voor, ik heb het ergens gezien in een video alleen weet ik niet meer welke. Enkele zaken zijn behandeld in een documentaire van NGC over Openbaringen. Mocht je die documentaire gezien hebben, dan had je kunnen weten dat alles wat je hier meldt over 'aanwijzingen' naar het land der fabelen kunnen worden verwezen.

Er is altijd sprake geweest in de geschiedenis van 'het einde der tijden'. Hoe dachten mensen over Openbaring tijdens WOI en WOII, en tijdens de Franse Revolutie? Het is o zo makkelijk om grote gebeurtenissen te projecteren op een vaag geschrift; je kunt het net zo goed toepassen op de geschriften van Nostradamus.
Zou die video "Zeitgeist" of "Zeitgeist: addendum" kunnen zijn ?
Interessante films, wel om kritisch te bekijken natuurlijk... het bevat zowel (soms pijnlijke) waarheid, als bullshit. Je moet die twee van elkaar kunnen onderscheiden; dat is waar SandamanHoek naar mijn mening de mist is ingegaan.
Gesloten