De Bijbel
Moderator: Moderators
Re: De Bijbel
Ja.Gideon schreef:Hebben jullie wel eens de Bijbel gelezen?
Ik heb een JG-bijbel in papiervorm maar gebruik, als ik iets wil weten meestal onlineversies. (of ik vraag het aan een jood als het OT betreft)
Ik ben bang dat een opmerking als deze hier bij menigeen zuurbrandende oprispingen veroorzaakt.Het mooiste boek dat bestaat!
Ik kan die mensen wel begrijpen, zelf stoor ik me nooit zo aan het boek, maar heb er ook niks mee.
Oh ja, welkom.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
- collegavanerik
- Superposter
Ik heb de KBS vertaling van kaft tot kaft gelezen inclusief de noten, de apostolische vaders, de koran, het boek mormon en pinkeltje.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ik wel, zoals de meesten van ons hier wel. De meesten van ons lezen erg veel. Lees je ook wel eens wat anders?Gideon schreef:Hebben jullie wel eens de Bijbel gelezen?
Na je 22 berichten binnen 2 uur die ongeveer dezelfde boodschap uitdragen, vermoedde ik al dat je er zo over denkt. Lees je eens wat in in de diverse discussies die er op dit moment over dit boekje lopen. Scheelt ons beiden een hoop eindeloze herhalingHet mooiste boek dat bestaat!
C'est le ton qui fait la musique
Jazeker lees ik de bijbel. Bijna dagelijks.
De bijbel is een duister kwaadaardig boek vol discrepanties, tegenstrijdigheden etc...
Lees dit eens.
http://www.freethinker.nl/discrepanties.htm
http://www.freethinker.nl/moordenaar.htm
En misschien kun je daar eens inhoudelijk op reageren.
Vriendelijke groet....
De bijbel is een duister kwaadaardig boek vol discrepanties, tegenstrijdigheden etc...
Lees dit eens.
http://www.freethinker.nl/discrepanties.htm
http://www.freethinker.nl/moordenaar.htm
En misschien kun je daar eens inhoudelijk op reageren.
Vriendelijke groet....
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’ Epicurus (341-271vc)
-
bad_religion
Meer dan me lief is....Gideon schreef:Hebben jullie wel eens de Bijbel gelezen?
De kaft of de inhoud ?Gideon schreef:Het mooiste boek dat bestaat!
Beetje kortzichtig.....Gideon schreef: Het mooiste boek dat bestaat!
"Though argument does not create conviction, lack of it destroys belief."
C.S.Lewis
C.S.Lewis
De bijbel is van alles. Niet alleen het 'mooiste boek', maar ook tegenstrijdig en harmonieus, historisch en mytisch, liefdevol en gewelddadig. Het is dan ook niet één boek, maar iets van 66.Gideon schreef:Hebben jullie wel eens de Bijbel gelezen?
Het mooiste boek dat bestaat!
Geschreven door veel verschillende mensen met verschillende visies op theologie en wereldbeeld.
Misschien dat er daarom zoveel van verkocht zijn.
groetjes.
Zeker.Gideon schreef:Hebben jullie wel eens de Bijbel gelezen?
Als je van geweld houdt, zou je het mooi kunnen vinden, maar als je het moet accepteren als de enige waarheid, wordt het al een stuk minder mooi.Gideon schreef: Het mooiste boek dat bestaat!
Mensen die sterke overtuigingen hebben zonder dat daar bewijzen voor zijn, horen in de marge van de maatschappij thuis en niet in de paleizen van de macht. (Sam Harris)
Vroeger dagelijks, later wekelijks en nu nauwelijks.Gideon schreef:Hebben jullie wel eens de Bijbel gelezen?
Smaken verschillen.Het mooiste boek dat bestaat!
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
-
appelfflap
- Banned
Nee, heb het ooit geprobeerd, maar na een bladzijde of 3 begreep ik er al niets meer van.Gideon schreef:Hebben jullie wel eens de Bijbel gelezen?
ciao
Jaah ik heb het gelezen! En het is idd het mooiste boek dat er bestaat!
En neej er staan geen tegenstrijdigheden in, als je met de geest van God leest in ieder geval niet. En als je dat niet doet, begrijp je het ook niet. Dus bij deze een leestip: lees met de geest van God!
En neej er staan geen tegenstrijdigheden in, als je met de geest van God leest in ieder geval niet. En als je dat niet doet, begrijp je het ook niet. Dus bij deze een leestip: lees met de geest van God!
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
-
bad_religion
Bedoel je een kinderbijbel met prentjes eef ?eef schreef:Jaah ik heb het gelezen! En het is idd het mooiste boek dat er bestaat!