De waarheid zal U vrijmaken
Moderator: Moderators
-
free rebel
- Geregelde verschijning
De waarheid zal U vrijmaken
De waarheid zal U vrijmaken,velen mensen kennis dit als een onderdeel uit de bijbel Johannes 3:16
Voor mij is het atheismische waarheid die mij persoonlijk vrij maakt.
Ik ben verlost van een God,die veel mensen deed sterven.
Ik ben verlost van vele dogma's die mensen gek maakt en ook veel angsten geeft.
Ik hoef niet meer bang te zijn van Satan,demonen en allerlei kwaadaardigen geestelijke entiteiten,want ze bestaan niet.
Ik ben verlost van allerlei verplichtingen,die een geloof in God en in religie met zich meebrengt.
Het atheisme kent ook niet alle antwoorden,waarom moet een mens alles weten wat miljoenen en miljarden jaren geleden gebeurd is.
Ik voel sedert ik overtuigd atheist ben,werkelijk vrij.
Vrij om te denken wat ik wil,vrij om te doen wat mij juist lijkt,vrij om te geloven wat ik wil.
Ja mijn waarheid maakt mij werkelijk vrij.
Gerard
Voor mij is het atheismische waarheid die mij persoonlijk vrij maakt.
Ik ben verlost van een God,die veel mensen deed sterven.
Ik ben verlost van vele dogma's die mensen gek maakt en ook veel angsten geeft.
Ik hoef niet meer bang te zijn van Satan,demonen en allerlei kwaadaardigen geestelijke entiteiten,want ze bestaan niet.
Ik ben verlost van allerlei verplichtingen,die een geloof in God en in religie met zich meebrengt.
Het atheisme kent ook niet alle antwoorden,waarom moet een mens alles weten wat miljoenen en miljarden jaren geleden gebeurd is.
Ik voel sedert ik overtuigd atheist ben,werkelijk vrij.
Vrij om te denken wat ik wil,vrij om te doen wat mij juist lijkt,vrij om te geloven wat ik wil.
Ja mijn waarheid maakt mij werkelijk vrij.
Gerard
Re: De waarheid zal U vrijmaken
Ik twijfel even of dit een getuigenis is van een afvallige. Maar je hebt gelijk. Niet dat de wereld ineens verandert in een sprookje, dat je salaris verdubbelt en je elke week de goede getallen invult op je lotto formulier. Maar de ruimte om nieuwe inzichten te ontwikkelen, niet altijd maar te leunen op je verbeeldingskracht geeft zeker voldoening.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Hartstikke goed Rebel dat je je losgemaakt hebt van de dogma's die alle religies hanteren. Uit het voorstellingstopic heb ik begrepen dat je van de ene naar de andere dogmatische beweging bent overgestapt. Waar ik benieuwd naar ben zijn de beweegredenen om van het ene naar het andere te switchen en hoe je uiteindelijk natuurlijk ertoe bent gekomen om het atheïsme te omarmen. Zou je daar wat over kunnen vertellen? Als het té privé is laat je het maar achterwege. No problem. Je eigen waarheid is wat voor je telt en als je je bewust bent van het feit dat die vrij is van een of ander dogma ben je dichter bij jezelf dan menig gelovige. Je denkt zelf.
Is dit onderwerp niet meer geschikt voor het subforum "getuigenissen van afvalligen"?
Overigens nog welkom.
Groet
kiks
Is dit onderwerp niet meer geschikt voor het subforum "getuigenissen van afvalligen"?
Overigens nog welkom.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
-
free rebel
- Geregelde verschijning
halo kiks,dank je voor je reactie
Ik ben niet zo maar overgeswitst,er zit vele jaren tussen,ik was eigelijk altijd op zoek naar de waarheid en dacht 2 maal dat ik het gevonden had,dus niet.Na de flirt met het Krishna bewustzijn(zo noemen de Hare Krishna het zelf) kreeg ik met de tijd steeds meer atheistische gedachten.Ik dacht he ik lijk wel een atheist.
Ik zat nog met de issue dat er toch geesten bestaan en het leek dat mensen ze konden zien,voelen en met ze konden spreken.Heb dit uitgebreid onderzocht,over het algemeen bleken die ervaringen,als hersens misleidingen te zijn of zelfs als hersenstoringen .De hersens zijn eenmaal zeer complex,wat ik vroeger als een van de bewijzen van een goddelijke schepping zag.Maar nu weet ik het veel beter,het is allemaal onzin.
Terwijl ik weet dat het voor vele van die paranormalen een realiteit lijkt.
Ik ben onderhand ook een fan van James Randie,die zelfs een prijzengeld van 1 miljoen dollar beschikbaar steld,als iemand kan bewijzen dat ie over paranornamale gaven beschikt.
Tot op heden heeft dat nog niemand kunnen bewijzen,het zal ook nooit gebeuren!
Ik voel me geen afvalligen,de religies waarmee ik verbonden was,waarschijnlijk wel.
Waarom ik die religies verlaten hebt,is dat ik me niet meer goed voelde bij hun.
Als iets niet goed voeld,moet je uit bescherming voor je zelf er mee stoppen,dat is een Natuurwet.
Een van die redenen is natuurlijk ook,de strenge sexuele regels,wat helemaal onnatuurlijk is.
En je merkt dat veel van hun dogma's niet waar kan zijn.
I'm Free(een liedje uit Tommy van de Who)
Ik ben niet zo maar overgeswitst,er zit vele jaren tussen,ik was eigelijk altijd op zoek naar de waarheid en dacht 2 maal dat ik het gevonden had,dus niet.Na de flirt met het Krishna bewustzijn(zo noemen de Hare Krishna het zelf) kreeg ik met de tijd steeds meer atheistische gedachten.Ik dacht he ik lijk wel een atheist.
Ik zat nog met de issue dat er toch geesten bestaan en het leek dat mensen ze konden zien,voelen en met ze konden spreken.Heb dit uitgebreid onderzocht,over het algemeen bleken die ervaringen,als hersens misleidingen te zijn of zelfs als hersenstoringen .De hersens zijn eenmaal zeer complex,wat ik vroeger als een van de bewijzen van een goddelijke schepping zag.Maar nu weet ik het veel beter,het is allemaal onzin.
Terwijl ik weet dat het voor vele van die paranormalen een realiteit lijkt.
Ik ben onderhand ook een fan van James Randie,die zelfs een prijzengeld van 1 miljoen dollar beschikbaar steld,als iemand kan bewijzen dat ie over paranornamale gaven beschikt.
Tot op heden heeft dat nog niemand kunnen bewijzen,het zal ook nooit gebeuren!
Ik voel me geen afvalligen,de religies waarmee ik verbonden was,waarschijnlijk wel.
Waarom ik die religies verlaten hebt,is dat ik me niet meer goed voelde bij hun.
Als iets niet goed voeld,moet je uit bescherming voor je zelf er mee stoppen,dat is een Natuurwet.
Een van die redenen is natuurlijk ook,de strenge sexuele regels,wat helemaal onnatuurlijk is.
En je merkt dat veel van hun dogma's niet waar kan zijn.
I'm Free(een liedje uit Tommy van de Who)
Oké Rebel. Je denkt zelf. En dat is het belangrijkste om je vrij te voelen en te zijn. Een ander bepaalt niet, alleen jijzelf. Houwen zo.
Haha Tommy, the Who. Ik ben een groot fan geweest, heb alle platen en een aantal vervangen door cd's. In een grijs verleden heb ik Tommy gezien in het concertgebouw (A'dam). Geweldig.
Groet
kiks
Haha Tommy, the Who. Ik ben een groot fan geweest, heb alle platen en een aantal vervangen door cd's. In een grijs verleden heb ik Tommy gezien in het concertgebouw (A'dam). Geweldig.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
Is er een werkelijk verschil? Doet het er echt toe "free rebel"?
Of u nu met een ware mantra de "waarheid" (uw woorden) van het Atheïsme bevestigd en het "niet weten" omhelst, want waarom zal u iets van miljoenen jaren weten terug willen weten (uw woorden)?
Of u nu met een ware mantra/gebeden de "waarheid" van God bevestigd en het "niet weten" omhelst, want Gods wegen zijn ondoorgrondelijk?
Ik zie het verschil niet, vergeef me.
Of gaat het u enkel om de vrijheid? Om de sex? Een verplaatsing naar een andere overtuiging om de implicaties van deze overtuiging is niet ongebruikelijk, vrees niet.
Of u nu met een ware mantra de "waarheid" (uw woorden) van het Atheïsme bevestigd en het "niet weten" omhelst, want waarom zal u iets van miljoenen jaren weten terug willen weten (uw woorden)?
Of u nu met een ware mantra/gebeden de "waarheid" van God bevestigd en het "niet weten" omhelst, want Gods wegen zijn ondoorgrondelijk?
Of gaat het u enkel om de vrijheid? Om de sex? Een verplaatsing naar een andere overtuiging om de implicaties van deze overtuiging is niet ongebruikelijk, vrees niet.
-
free rebel
- Geregelde verschijning
De waarheid om zelf te kiezen is belangrijk voor mij!!!Sintes schreef:Is er een werkelijk verschil? Doet het er echt toe "free rebel"?
Ja,voor mij zeker!
Er zijn geen gods wegen of je moet de natuur bedoelen!!
Ik vrees niets meer geld dit ook voor jou?
U kent vrees, vergis u niet free rebel. Nooit is mijn gedachte uitgegaan naar een hoger wezen of lager wezen, mijn handen kruizen niet en mijn knieeen hebben nooit de grond geraakt. Hoewel "de waarheid" voor mij een even leeg begrip is als "god" en ik een groot bewonderaar ben van het existentialisme, ken ook ik angst. Dit is menselijk, voor athiesten, agnosten en thiesten.
Uw menselijkheid is door uw ommekeer niet veranderd, al denkt u nu dat u geen vrees kent. Dus ik vraag u nogmaals "free rebel", behalve dat u zichzelf de vrijheid toedicht om te liggen met elke dame of heer die u wenst, wat is er exact anders?
Uw menselijkheid is door uw ommekeer niet veranderd, al denkt u nu dat u geen vrees kent. Dus ik vraag u nogmaals "free rebel", behalve dat u zichzelf de vrijheid toedicht om te liggen met elke dame of heer die u wenst, wat is er exact anders?
Nee, een god deed die mensen niet sterven. Intolerante mensen deden andere mensen sterven.free rebel schreef:Ik ben verlost van een God,die veel mensen deed sterven.
Prima. Maar bedenk wel dat niet goden maar mensen die dogma's hebben ontworpen!free rebel schreef:Ik ben verlost van vele dogma's die mensen gek maakt en ook veel angsten geeft.
Inderdaad. Maar miljarden blijven daarin helaas nog wel geloven ...free rebel schreef:Ik hoef niet meer bang te zijn van Satan,demonen en allerlei kwaadaardigen geestelijke entiteiten,want ze bestaan niet.
Er is niets fout met je af te vragen hoe, waar, waarom, hoezo, etc. Het is de dagelijkse bezigheid van de vrijdenker (een speciale groep verwant aan humanisten en atheïsten).free rebel schreef:Het atheisme kent ook niet alle antwoorden,waarom moet een mens alles weten wat miljoenen en miljarden jaren geleden gebeurd is.
Met denken en zoeken naar antwoorden doe je niemand kwaad, en het is reuze interessant. Nieuwsgierigheid was een zeer belangrijke drijfveer van de evolutie.
Welkom bij de club, Gerard!free rebel schreef:... Ja mijn waarheid maakt mij werkelijk vrij.
A man's ethical behavior should be based effectually on sympathy, education, and social ties; no religious basis is necessary. Man would indeed be in a poor way if he had to be restrained by hope of reward and fear of punishment after death. (Albert Einstein)
Welkom ook van mijn.sarnian schreef: Met denken en zoeken naar antwoorden doe je niemand kwaad, en het is reuze interessant. Nieuwsgierigheid was een zeer belangrijke drijfveer van de evolutie.
Welkom bij de club, Gerard!free rebel schreef:... Ja mijn waarheid maakt mij werkelijk vrij.
-
free rebel
- Geregelde verschijning
Wat er anders is het bewustzijn,als je bewustzijn gericht is op Jehova,Krishna of een andere God,dan ben je de vrijwel de hele dag daar mee bezig,zelfs je geweten wordt daarmee gevoed.Dus de godheid is het belangrijkst in je leven en bepaald je allerdaagse leven.Daarnaast de leesvoer en vergaderingen van deze sektes houd je ook enkele uren bezig per dag,plus de prediking houd je bezig.Sintes schreef:U kent vrees, vergis u niet free rebel. Nooit is mijn gedachte uitgegaan naar een hoger wezen of lager wezen, mijn handen kruizen niet en mijn knieeen hebben nooit de grond geraakt. Hoewel "de waarheid" voor mij een even leeg begrip is als "god" en ik een groot bewonderaar ben van het existentialisme, ken ook ik angst. Dit is menselijk, voor athiesten, agnosten en thiesten.
De zelfhersenspoeling,ja je doet het allemaal zelf,bepaald je leven.
Inderdaad je karakter word alleen relatief beinvloed,maar zelf kiezen,wat goed en kwaad is,is een bevrijding.
-
free rebel
- Geregelde verschijning
Sarnian en Ali,bedankt voor jullie welkom