De mens aan het begin en als vormgever van de evolutie
Moderator: Moderators
De mens aan het begin en als vormgever van de evolutie
Beste mensen,
Onlangs stuitte ik op een artikel over de wonderbaarlijke bevindingen van dr. Masuru Emoto die heeft aangetoond dat de structuur van water onder invloed staat van menselijke gedachten, emoties en het gesproken en geschreven woord. Alles komt daarbij uiteindelijk neer op de intentie. Zo leiden goede intenties tot mooie geometrische structuren en slechte intenties tot chaos.
(Een eerste bron: http://www.hado.net/index2.html. Verder zijn er veel bronnen te vinden door te zoeken in Google op "water AND Emoto" enzovoort.)
Het wonderbaarlijke aspect uit zich natuurlijk in de communicatie tussen menselijke geest en materie.
Nu wordt hieraan onder andere verbonden het feit dat de manier van denken van een mens invloed heeft op zijn of haar lichamelijke gezondheid. We weten allemaal dat optimisme gezond is en pessimisme ongezond en gezien het feit dat de mens voor het grootste gedeelte uit water bestaat en het idee dat de kwaliteit/structuur van water kan worden beïnvloed, kunnen we dit laatste aspect als mogelijke verklaring aanvoeren.
Maar nu gaan sommigen nog een stapje verder. (Ik zal deze bron nog even nazoeken.) Zo voeren sommigen aan dat de menselijke geest in feite een goddelijke bron is met krachten die de natuurlijke mogelijkheden overschrijden. Zo geeft men aan dat de menselijke geest wellicht de gehele evolutie zelf heeft vormgegeven, omdat water de essentie vormt van al het leven.
De menselijke geest als vormgever (ontwerper) van soorten. Hoe klinkt dat?
Onlangs stuitte ik op een artikel over de wonderbaarlijke bevindingen van dr. Masuru Emoto die heeft aangetoond dat de structuur van water onder invloed staat van menselijke gedachten, emoties en het gesproken en geschreven woord. Alles komt daarbij uiteindelijk neer op de intentie. Zo leiden goede intenties tot mooie geometrische structuren en slechte intenties tot chaos.
(Een eerste bron: http://www.hado.net/index2.html. Verder zijn er veel bronnen te vinden door te zoeken in Google op "water AND Emoto" enzovoort.)
Het wonderbaarlijke aspect uit zich natuurlijk in de communicatie tussen menselijke geest en materie.
Nu wordt hieraan onder andere verbonden het feit dat de manier van denken van een mens invloed heeft op zijn of haar lichamelijke gezondheid. We weten allemaal dat optimisme gezond is en pessimisme ongezond en gezien het feit dat de mens voor het grootste gedeelte uit water bestaat en het idee dat de kwaliteit/structuur van water kan worden beïnvloed, kunnen we dit laatste aspect als mogelijke verklaring aanvoeren.
Maar nu gaan sommigen nog een stapje verder. (Ik zal deze bron nog even nazoeken.) Zo voeren sommigen aan dat de menselijke geest in feite een goddelijke bron is met krachten die de natuurlijke mogelijkheden overschrijden. Zo geeft men aan dat de menselijke geest wellicht de gehele evolutie zelf heeft vormgegeven, omdat water de essentie vormt van al het leven.
De menselijke geest als vormgever (ontwerper) van soorten. Hoe klinkt dat?
geestig
Steeds als je denkt het allemaal wel eens gelezen te hebben is er toch weer een overtreffende trap in het ongeloofwaardige. Laten wij eerst eens van de ons waarneembare werkelijkheid uitgaan en beginnen met het woord Geest. Vroeger dacht men dat de mens bij conceptie of geboorte ingeblazen of iets dergelijks werd door een onstoffelijk iets wat dan geest werd genoemd. Nu weten wij dat ons bewustzijn en ons mentaal functioneren gelegen is in oze hersenpan. De hersenen zijn te vergelijken met een neuraal netwerk. Kortom een soort geavanceerde computer dus. Er is tot op heden op geen enkele wijze aangetoond dat van hieruit manipulaties van de fysische werkelijkheid plaatshebben of kunnen plaatshebben. Er staat zelfs nog steeds een aanzienlijk geldbedrag te wachten voor diegene die dit onder gecontroleerde omstandigheden wil aantonen. 1 miljoen dollar meen ik de zgn Randi prijs. Deze is al enige tijd beschikbaar maar nog steeds niet opgeeist. Hoe zou dat toch komen? Wat inmddels wel bekend is dat ons bewustzijn niet zo betrouwbaar is als wij wel zouden verwachten. Een leuk bek over de mechanismen die heirvoor verantwoordelijk zijn is "Het bewustzijn als bedrieger" van T. Norretranders.
Ik ben het absoluut niet met jou eens. Hoe kom je erbij dat ons bewustzijn in de hersenen gelegen zit? Dat is helemaal niet aangetoond. Dat is nog een oude opvatting om met man en macht de geestelijkheid van de mens onderuit te halen. Ons bewustzijn is een externe entiteit onafhankelijk van ons lichaam. Ons lichaam en in het bijzonder onze hersenen fungeren enkel als een stoffelijk voertuig en een zender en ontvanger van informatie in de vorm van ervaringen.
Hallo Allemaal,
En wat dacht je van de 7 jarige cyclus waarin wij leven. ?
Waarom word er gesproken over 7 dagen ?
Over 7 slechte en 7 goede jaren ?
Als het op zijn top is dan is er meer licht en warmte.
als hij op zijn laagst is (dus eens in de 14 jaar) maakt friesland zich op voor een elfstedentocht.
Misschien moet ik dit als nieuwe topic plaatsen maar vond hier wel een plekje waar het thuis hoort. Denk ik zelf. Ben nieuw en vind dit wel fashinerend.
JeeWeetje
als hij op zijn laagst is (dus eens in de 14 jaar) maakt friesland zich op voor een elfstedentocht.
Misschien moet ik dit als nieuwe topic plaatsen maar vond hier wel een plekje waar het thuis hoort. Denk ik zelf. Ben nieuw en vind dit wel fashinerend.
JeeWeetje
geestig
Het is je natuurlijk vrij hier anders over te denken maar kom dan eens met een redelijk tegenargument. Uitgaande van de waarneembare fysica. Anders handig om je te verdiepen in basale neurofysiologie. Aardig en leesbaar boek in deze is bijvoorbeeld "de tranen van de krokodil"van Piet Vroon. Wolfsklem ook trouwens en natuurlijk de man die zijn vrouw voor een hoed hield van Oliver Sacks.Neorei schreef:Ik ben het absoluut niet met jou eens. Hoe kom je erbij dat ons bewustzijn in de hersenen gelegen zit? Dat is helemaal niet aangetoond. Dat is nog een oude opvatting om met man en macht de geestelijkheid van de mens onderuit te halen. Ons bewustzijn is een externe entiteit onafhankelijk van ons lichaam. Ons lichaam en in het bijzonder onze hersenen fungeren enkel als een stoffelijk voertuig en een zender en ontvanger van informatie in de vorm van ervaringen.
Wellicht heeft dit te maken met de actviteit van de zon. Deze kent namelijk verschillende cycli. Maar mijn astronomieboeken heb ik nu even niet bij de hand. Kijk een op de site van Schilling ik denk dat hier wel het een en ander over te vinden is.jeeweetje schreef:Hallo Allemaal,
JeeWeetje
- collegavanerik
- Superposter
Voor je helemaal op hol slaat: de gemiddelde periode tussen twee elfstedentochten is 6.3 jaar :Pjeeweetje schreef:Hallo Allemaal,
JeeWeetje
http://www.weerservice.nl/bijzonder_elf ... ochten.htm
En de zeven dagen komen van de periodes tussen de vier schijngestalten van de maan.
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Zit toch weer in de buurt... "waar hangt die klepel toch" hahahacollegavanerik schreef:jeeweetje schreef:
Voor je helemaal op hol slaat: de gemiddelde periode tussen twee elfstedentochten is 6.3 jaar :P
http://www.weerservice.nl/bijzonder_elf ... ochten.htm
Dankje voor de link.
Mijn huiswerk slecht gedaan
Groetjes JW
-
tsjok45
hier nog wat info en achtergronden over " "bewustzijn" en dergelijke topics
http://www.tbm.tudelft.nl/webstaf/gertjanl/dutch.html#1
http://www.tbm.tudelft.nl/webstaf/gertjanl/dutch.html#1