Nederland is een heidens land!

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

chromis
IT Tech. & Moderator

Nederland is een heidens land!

Bericht door chromis »

Ja, het mag gezegd worden: we leven in een heidens land, althans als we kardinaal Simonis mogen geloven.

http://frontpage.fok.nl/nieuws/54768
artikel van fok schreef: Kardinaal Simonis heeft in een recent vraaggesprek met een Maltezer krant Nederland een heidens land genoemd. Simonis verwees onder meer naar kwesties als euthanasie en het homohuwelijk, "waar de verdraagzaamheid het niveau van onverschilligheid bereikt heeft."

Ook hekelde de kardinaal in het interview dat in Nederland de status van een kardinaal niet op zijn waarde wordt geschat. Simonis, die in Malta was voor een lezing, zei: "Een kardinaal betekent in het publieke domein van ons land helemaal niets. Je wordt gezien als een of andere bestuurder. Maar hier in Malta word je beschouwd als een hooggeachte persoon."

Simonis noemt euthanasie "iets afschuwelijks." Daarover zegt hij: "Onze bisschoppenconferentie brengt verklaring na verklaring uit, maar de mensen luisteren niet. De tolerantie in ons land gaat zover dat veel mensen zeggen: 'Ik ben eigenlijk geen voorstander van het homohuwelijk, maar als anderen mensen het willen, dan moet dat kunnen.'"
Mijnheer vindt tolerantie helemaal niks, kan ik me goed indenken. Dergelijk volk is zelf allesbehalve tolerant.

Hij vindt het blijkbaar ook niks dat niemand hem serieus neemt, of in zijn ogen "aanzien" krijgt. Kan ik me ook goed indenken.

Wie neemt een vent in een *jurk* die preekt tegen homo's nou serieus!?! Wat een humor.

Dat 'ie maar naar Malta verhuist, daar nemen ze hem blijkbaar wel serieus naar zeggen.

Achja.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Het is een beetje slapjes deze keer, dat hebben we allemaal al eerder gehoord.

De RKK kan beter, een tijdje terug waren ze weer knap bezig met dat 'wetenschappelijk' gedoe over condooms, die vond ik een stuk origineler en veel vermakelijker.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Neorei

Bericht door Neorei »

Je hebt er overduidelijk niet veel van begrepen. Tegen het homohuwelijk zijn heeft niets met tolerantie te maken... het mag simpelweg niet van de Heer. Ben je wel tolerant genoeg om toe te staan dat mensen elkaar vermoorden als hen een scheet dwars zit? Of is tolerantie dan weer niet begrijpelijk?
collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

Ik zag net een grafiek in Trouw:
Sinds 1990 is "onkerkelijk" het grootste kerkgenootschap in Nederland. In 2000 goed voor 40%

Proud to be an infidel
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Neorei schreef:Je hebt er overduidelijk niet veel van begrepen. Tegen het homohuwelijk zijn heeft niets met tolerantie te maken... het mag simpelweg niet van de Heer. Ben je wel tolerant genoeg om toe te staan dat mensen elkaar vermoorden als hen een scheet dwars zit? Of is tolerantie dan weer niet begrijpelijk?
Zoals gelovigen dat regelmatig plegen te doen uit naam van de heer bedoel je?

hei·den (de ~ (m.), ~en)
1 iem. die niet de juiste of in het geheel geen religie aanhangt => paganist
2 iem. die niet joods is [in het NT]
wikipedia schreef:Het woord heiden wordt gebruikt voor:

In religieuze zin:
In het christendom gebruikt men deze term om niet-christenen aan te duiden meer specifiek de groep van ongelovigen of van een totaal andere religie en cultuur waar de missie zich op richt. Volgens sommigen zouden de zielen van deze heidenen na de dood in een voorgeborchte terecht komen. Een soort geestelijke tijdelijke opslag van zielen totdat de hele mensheid zou zijn verlost. Voor diegene die van het Christendom kennis hadden genomen en zich daartegen verzetten of zich daar vanaf scheidde werd de term ketter gebruikt. Deze waren godslasterlijk en zouden na de dood meteen in de hel branden;
Iemand die opvattingen erop nahoudt die uit de tijd zijn en zichzelf superieur acht noem ik gewoon een ordinaire fundamentalist! :evil:
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Neorei schreef:Je hebt er overduidelijk niet veel van begrepen. Tegen het homohuwelijk zijn heeft niets met tolerantie te maken... het mag simpelweg niet van de Heer. Ben je wel tolerant genoeg om toe te staan dat mensen elkaar vermoorden als hen een scheet dwars zit? Of is tolerantie dan weer niet begrijpelijk?
Wees even reeel, niemand wil dat mensen elkaar vermoorden voor een scheve scheet, daar zal je *niemand* voor horen opperen.

Waar het om gaat is dat er zaken zijn die jij vindt dat ze niet mogen volgens "de Heer", zaken waar de meningen dus wel over verdeeld zijn.

Dat is jouw goed recht,

Maar verwacht van niet-gelovigen niet een dergelijk standpunt.

We leven in een samenleving waar blijkbaar een grote groep ongelovigen zijn, afgezien van andersgelovigen (moslims, joden, new agers, hare krischna's en saucerheads)

Ik heb wel eens verhalen van christelijke homo's gelezen over het idee dat ze niet willen trouwen. Fine by me. Moeten ze zelf weten. Als dat niet mag, dan moeten ze zich maar eraan houden.

Maar ga het anderen aub niet verplichten!

En dat is waar tolerantie (voor andersdenkenden!) komt kijken!
Laatst gewijzigd door chromis op 06 jun 2005 21:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ragnarok
Geregelde verschijning

Bericht door Ragnarok »

collegavanerik schreef:Ik zag net een grafiek in Trouw:
Sinds 1990 is "onkerkelijk" het grootste kerkgenootschap in Nederland. In 2000 goed voor 40%

Proud to be an infidel
Da's altijd prettig nieuws. En volgens CBS Statline was het in 2003 zelfs 42 %, en de vooruitzichten zijn rooskleurig want de onkerkelijkheid is groter naarmate mensen jonger zijn. In de categorie 18-24 is het zelfs 53 % (zie deze tabel).
Laatst gewijzigd door Ragnarok op 06 jun 2005 21:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Gerard
Bevlogen

Bericht door Gerard »

Neorei schreef:Je hebt er overduidelijk niet veel van begrepen.
Wat heeft chromis dan niet begrepen?
Kardinaal Simonis schreef:De tolerantie in ons land gaat zover dat veel mensen zeggen: 'Ik ben eigenlijk geen voorstander van het homohuwelijk, maar als anderen mensen het willen, dan moet dat kunnen.'"
Daarop zegt Chromis:
Chromis schreef: Mijnheer vindt tolerantie helemaal niks
Wat heeft chromis volgens jou dan niet begrepen, beste Neorei? Jurk Simonis vindt blijkbaar dat men alleen tolerant moet zijn voor zijn kerkelijke ideeën. Tolerantie is een standpunt niet delen maar accepteren dat een ander dat standpunt in neemt. (in dit geval de meerderheid van de bevolking).
Dan heeft hij toch niet helemaal begrepen wat tolerantie betekent. Jezus zou eens moeten horen dat dit soort ondemocratische idioten zijn leer hedentendage vertegenwoordigen. Hij zou zich omdraaien in zijn graf....of had hij dat al gedaan?
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Dan zou ik de Heer graag willen aanbevelen de Nederlandse grondwet eens door te nemen.....

Gezien de lange geschiedenis van de kerk die ,geschreven is in bloed, vanwege elk klein(zielig) utteputterig regeltje is het een goede zaak waakzaam te zijn jegens het nog altijd aanwezige fandamentalistisch en onverdraagzaam gedachte goed dat het christendom verspreid !
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Ik heb zo'n tintelend vermoeden dat De Heer nogal De Schijt zal hebben aan een door zijn schepsels gemaakte grondwet :mrgreen:

Zou zijn Zoon ook tegen hebben gestemd in het referendum?
bad_religion

Bericht door bad_religion »

chromis schreef:Ik heb zo'n tintelend vermoeden dat De Heer nogal De Schijt zal hebben aan een door zijn schepsels gemaakte grondwet :mrgreen:

Misschien had zijn Zoon in Nederland een vrijdenker geworden en naar uiterst zondige house-parties gegaan, of erger, naar rock concerten..... :wink:
molleboon
Ervaren pen

Bericht door molleboon »

Waarom ben ik toch bevreesd voor een islamitisch - christelijk monsterverbond :x
Otter
Forum fan

Bericht door Otter »

Misschien had zijn Zoon in Nederland een vrijdenker geworden en naar uiterst zondige house-parties gegaan, of erger, naar rock concerten
Hmmmmm Ik hou wel van een goed rock concert. idd wel heel erg.
Some minds are like concrete, thoroughly mixed up and
permanently set......
Dobbelsteen

Bericht door Dobbelsteen »

bad_religion schreef:
Dan zou ik de Heer graag willen aanbevelen de Nederlandse grondwet eens door te nemen.....
wat jij hier uitbrult (anders kan ik het niet noemen slaat nergens op, zonder HEM zou er noch geen grondwet zijn!!!

Gezien de lange geschiedenis van de kerk die ,geschreven is in bloed, vanwege elk klein(zielig) utteputterig regeltje is het een goede zaak waakzaam te zijn jegens het nog altijd aanwezige fandamentalistisch en onverdraagzaam gedachte goed dat het christendom verspreid ![/quote]
"When the solution is simple, God is answering."
Dobbelsteen

Bericht door Dobbelsteen »

bad_religion schreef:
chromis schreef:Ik heb zo'n tintelend vermoeden dat De Heer nogal De Schijt zal hebben aan een door zijn schepsels gemaakte grondwet :mrgreen:

Misschien had zijn Zoon in Nederland een vrijdenker geworden en naar uiterst zondige house-parties gegaan, of erger, naar rock concerten..... :wink:
wat jij hier zegt slaat nergens op: aangezien Jezus al op aarde is geweest aan het begin van onze jaartelling, Waarom organiseerde hij daar dan geen concerten??????? :roll:
Plaats reactie