Nog een nieuwe: Gerard
Moderator: Moderators
Nog een nieuwe: Gerard
Hallo allemaal,
Ik ben Gerard uit Amsterdam, aangenaam.... Ik ben na wat omzwervingen hier terecht redelijk toevallig terechtgekomen. Jarenlang heb ik met veel plezier geschreven op ontdekislam.nl, daar is deze week voor mij het doek gevallen. Iedereen die zich afvraagt waarom (net als ikzelf overigens), nodig ik van harte uit om daar eens rond te neuzen. Het is een bijzondere wereld. Veel van geleerd in ieder geval.
Ik zag hier wat bekende namen van al of niet ex-leden van dat forum en kom eens kijken of het me hier bevalt.
Ik ben geinteresseerd in religies en heb er zelf ook één, maar nog belangrijker vind ik het vrije denken, het leven en laten leven. Mensen die anders denken dan ikzelf vind ik interessant. Van de meeste mensen kun je wel wat opsteken.
Groetjes,
Gerard
Ik ben Gerard uit Amsterdam, aangenaam.... Ik ben na wat omzwervingen hier terecht redelijk toevallig terechtgekomen. Jarenlang heb ik met veel plezier geschreven op ontdekislam.nl, daar is deze week voor mij het doek gevallen. Iedereen die zich afvraagt waarom (net als ikzelf overigens), nodig ik van harte uit om daar eens rond te neuzen. Het is een bijzondere wereld. Veel van geleerd in ieder geval.
Ik zag hier wat bekende namen van al of niet ex-leden van dat forum en kom eens kijken of het me hier bevalt.
Ik ben geinteresseerd in religies en heb er zelf ook één, maar nog belangrijker vind ik het vrije denken, het leven en laten leven. Mensen die anders denken dan ikzelf vind ik interessant. Van de meeste mensen kun je wel wat opsteken.
Groetjes,
Gerard
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Re: Nog een nieuwe: Gerard
Welkom, ik denk dat ik je nog wel ken van daar. 
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Ik vroeg mij af waarom, maar helaas zijn al je posts inderdaad volkomen verwijderd. Je naam zie ik nog wel staan in de reacties van anderen die je geciteerd hebben, dus helemaal weg is het ook weer niet.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
-
Nietweten en Geweten
- Ervaren pen
Welkom!
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
- vegan-revolution
- Superposter
Welkom !
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Welkom op freethinker, Gerard!
Verontrust je niet over de toekomst. Je zult haar tegemoet komen, als het moet, met dezelfde wapens der rede die jou nu bewapenen tegen het heden - Marcus Aurelius
Heel toevallig had ik je nog een Pm gestuurd naar aanleiding van een post van jouw in dit draadje, maar ik zag dat je totaal , net als Juan, ausradiert bent daar.
Welkom.
Welkom.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Welkom Gerard.
Groet
kiks
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Welkom. 
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Dank jullie voor het warme welkom!
@ Marinus: leuk om je weer tegen te komen. jouw ban was detsijds wel een hele bijzondere: gebant worden om iets dat je op een ander forum (hier?) had geschreven.
@Fishbook: misschien was dit topic voor de beheerders wel de druppel. Meneer Jabbar juicht om een brandende tank met lijken van " zieke duivels" (=Amerikanen) in een topic over spotprenten. Mijn reactie was dat dit plaatje wellicht voor niet-zieke mensen leuk is om te bekijken, maar ik zag het verband niet met de spotprenten. "niet zieke mensen" is opgevat als een beledigende generalisatie.
Ik moet zeggen dat het ook niet meevalt om jarenlang vriendelijk te blijven als je dit soort berichten leest en zelf steeds op je woorden moet letten. Mensen zeggen dat ik het verbluffend lang heb volgehouden.
@ Marinus: leuk om je weer tegen te komen. jouw ban was detsijds wel een hele bijzondere: gebant worden om iets dat je op een ander forum (hier?) had geschreven.
@Fishbook: misschien was dit topic voor de beheerders wel de druppel. Meneer Jabbar juicht om een brandende tank met lijken van " zieke duivels" (=Amerikanen) in een topic over spotprenten. Mijn reactie was dat dit plaatje wellicht voor niet-zieke mensen leuk is om te bekijken, maar ik zag het verband niet met de spotprenten. "niet zieke mensen" is opgevat als een beledigende generalisatie.
Ik moet zeggen dat het ook niet meevalt om jarenlang vriendelijk te blijven als je dit soort berichten leest en zelf steeds op je woorden moet letten. Mensen zeggen dat ik het verbluffend lang heb volgehouden.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Zou me er niet al te druk om maken, las dat je in Amsterdam woont trouwens, waar ongeveer? (Zit zelf vlakbij de overtoom). Ik zou m'n ban daar beschouwen als een aanwinst, tis vast even wennen (net zoals die mensen in help mijn man heeft een hobby) maar waarschijnlijk ben je beter af. Het is niet het meest vriendelijke en gezellige volk op aarde daar tenslotte, de frustraties spatten er bij heb werkelijk vanaf (mensen die plaatjes van lijken plaatsen en dan gaan juichen zijn niet helemaal 100 natuurlijk).gerard_m schreef:Dank jullie voor het warme welkom!![]()
De laatste stuiptrekkingen van een stervende beest, noem ik het altijd maar
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
- LordDragon
- Bevlogen
welkom
MVG, LD.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Welkom op FT.
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)