Jehovas
Moderator: Moderators
Jehovas
Beste,
Ik had een paar vragen ivm de leer van Jehova.
Ik post dit nu maar in het Christendom topic omdat het toch daar de meeste affiniteit mee heeft.
Ik vroeg me af of hier (ex) leden van de jehova getuigen zijn die me kunnen antwoorden waarom jehovas geen bloed mogen aanvaarden van anderen, maar bv wel organen?
Verder snap ik niet goed hoe ze kunnen geloven dat miljarden mensen afstemmen van enkel en alleen adam en eva?
Ik had een paar vragen ivm de leer van Jehova.
Ik post dit nu maar in het Christendom topic omdat het toch daar de meeste affiniteit mee heeft.
Ik vroeg me af of hier (ex) leden van de jehova getuigen zijn die me kunnen antwoorden waarom jehovas geen bloed mogen aanvaarden van anderen, maar bv wel organen?
Verder snap ik niet goed hoe ze kunnen geloven dat miljarden mensen afstemmen van enkel en alleen adam en eva?
Re: Jehovas
Welkom Goodie.
Antoon is een JHG. Misschien kan je een PB proberen want hij is niet aktief momenteel.
Antoon is een JHG. Misschien kan je een PB proberen want hij is niet aktief momenteel.
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Hallo Fishhook,
bedankt voor je raad. Ik zal het eens proberen via een pb.
bedankt voor je raad. Ik zal het eens proberen via een pb.
welkom
hoe dat met JH getuigen zat weet ik niet precies

hoe dat met JH getuigen zat weet ik niet precies

Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
-
Jinny
Ik denk dat je hier http://www.jehovahs-getuigen.nl/forum wel antwoord kunt krijgen.
Daar zijn discussies tussen JG en ex JG.
Je kunt iig een aantal topic's lezen over oa dit onderwerp.
Ook staan daar meer verwijzingen.
De eigenaar is momenteel op vakantie, dus posten als gast lukt even niet.
Daar zijn discussies tussen JG en ex JG.
Je kunt iig een aantal topic's lezen over oa dit onderwerp.
Ook staan daar meer verwijzingen.
De eigenaar is momenteel op vakantie, dus posten als gast lukt even niet.
Bedankt voor de link Jim.
Maar ik vrees dat ze weer een antwoord gaan geven dat kant nog wal raakt.
-
Jinny
Wees daar maar niet bang voor.Goodie schreef:Bedankt voor de link Jim.
De bloedkwestie ligt gevoelig bij echte JG en ex JG kunnen uit de org zelf vertellen wat er aan de hand is.
En er is nog veel meer aan de hand dan dat bloed alleen, hoewel dat de meest rechtstreekse doden heeft gekost.
Lees daar maar, en desnoods doe je mij een PB, mailadres staat in de sig.
Eum, mijn ervaring is toch niet zo positief wat antwoorden krijgen betreft.Wees daar maar niet bang voor.
De bloedkwestie ligt gevoelig bij echte JG en ex JG kunnen uit de org zelf vertellen wat er aan de hand is.
En er is nog veel meer aan de hand dan dat bloed alleen, hoewel dat de meest rechtstreekse doden heeft gekost.
Lees daar maar, en desnoods doe je mij een PB, mailadres staat in de sig.
Ik heb die vraag al vaker gesteld aan mensen die bij de jehovas zitten en recent aan iemand die er net bij is gegaan.
Het is echt triestig hoe hard ze "gebrainwashed" zijn.
De kwestie van het bloed en organen bv, daar antwoorden ze doorgaans op dat het nu eenmaal zo is.
Als ik dan vraag over adam en eva , hoe het kan dat daar miljarden mensen uit zijn "voortgekomen" dan geven ze me als antwoord dat dit het verhaal van god is en dat dit gewoon aangenomen moet worden..
Het "leuke" aan diepgelovigen is altijd dat ze simpelweg terugvallen op "de wil" van god en totaal niet meer in staat zijn om een argumentatie te geven.. Althans dat is mijn ervaring.
Hoe dan ook, ik zal het forum is bekijken en eventueel de vragen daar nog eens stellen.