Geen coalitie, en dan?
Moderator: Moderators
- vegan-revolution
- Superposter
Geen coalitie, en dan?
Stel er kan geen coalitie gevormd worden en er komen nieuwe Tweede Kamer verkiezingen. Wat wordt dan ongeveer de uitslag? Ik denk zoiets:
PVV 45
VVD 25
PvdD 25 (een beetje wishful thinking)
SP 20
GL 15
PvdA 7
CU 4
CDA 4
D66 3
SGP 2
Dat leidt dan waarschijnlijk tot een PVV-VVD-PvdD coalitie met Geert Wilders als premier.
PVV 45
VVD 25
SP 20
GL 15
PvdA 7
CU 4
CDA 4
D66 3
SGP 2
Dat leidt dan waarschijnlijk tot een PVV-VVD-PvdD coalitie met Geert Wilders als premier.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Re: Geen coalitie, en dan?
Een utopie. Ik speculeer graag, maar met deze getallen kan ik geen kant op. Partij van de Dieren 25 zetels.vegan-revolution schreef:Stel er kan geen coalitie gevormd worden en er komen nieuwe Tweede Kamer verkiezingen. Wat wordt dan ongeveer de uitslag? Ik denk zoiets:
PVV 45
VVD 25
SP 20
GL 15
PvdA 7
CU 4
CDA 4
D66 3
SGP 2
PvdA 7 en CDA 4. Geen realistisch beeld.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
PVV 45 - ook niet realistisch. Meer dan een zetel of 30 zit er echt niet in.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Kudt, dan kunnen ze het geitenneuken helemaal vergeten.....vegan-revolution schreef:Dat leidt dan waarschijnlijk tot een PVV-VVD-PvdD coalitie met Geert Wilders als premier.

Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Zeer onlogisch gedacht. Ik neem aan dat je dit als grap bedoelt en niet serieus meent?vegan-revolution schreef:Stel er kan geen coalitie gevormd worden en er komen nieuwe Tweede Kamer verkiezingen. Wat wordt dan ongeveer de uitslag? Ik denk zoiets:
PVV 45
VVD 25
SP 20
GL 15
PvdA 7
CU 4
CDA 4
D66 3
SGP 2
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- vegan-revolution
- Superposter
Het is inderdaad een scherts, hoewel je natuurlijk nooit kunt weten hoe snel het electoraat op kan schuiven. Zo stond de LPF destijds van niets op ineens 35 zetels in de peilingen. Veel hangt af van de beeldvorming en aandacht in de media, blunders, uitglijders, charisma, enzovoort. Ik denk dat (en dat is serieus bedoeld) één zeer in het oog springende gekke gebeurtenis best tot 10 zetels verschil kan leiden (het opblazen van Schiphol, bijvoorbeeld, door islamisten).
Het huidige gerommel binnen het CDA zal deze partij niet populairder maken. Ik ben daar niet rouwig om. Zelfs de VVD is mij liever dan deze stoffige partij. En dat wil in mijn geval heel wat zeggen.
Het huidige gerommel binnen het CDA zal deze partij niet populairder maken. Ik ben daar niet rouwig om. Zelfs de VVD is mij liever dan deze stoffige partij. En dat wil in mijn geval heel wat zeggen.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Ja, dat zou wel een beetje gek zijn. Ik denk dat je vanmorgen je blikje realiteitszin op je nachtkastje hebt laten staan.vegan-revolution schreef:Ik denk dat (en dat is serieus bedoeld) één zeer in het oog springende gekke gebeurtenis best tot 10 zetels verschil kan leiden (het opblazen van Schiphol, bijvoorbeeld, door islamisten).
Donner heeft de CDA fractie een foto van Cohen laten zien, en het gedonder was meteen over. 

Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
-
- Contacteer:
Tijd voor een zakenkabinet ofwel kwaliteitskabinet. Zie www "Partij van Goed Zeemanschap i.o."
Havenmeester: "Regels zijn slechts regels om selectief te breken"
Voorlopig gaan de onderhandelingen straks weer gewoon door, en de SGP heeft ook informeel laten weten dit kabinet te steunen, mits de VVD geen nieuwe ethische kwesties aankaart. Dus 'uit vrije wil' kunnen we dan even vergeten voorlopig.
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Leuk he, zo'n "liberale" partij?Kitty schreef:Voorlopig gaan de onderhandelingen straks weer gewoon door, en de SGP heeft ook informeel laten weten dit kabinet te steunen, mits de VVD geen nieuwe ethische kwesties aankaart. Dus 'uit vrije wil' kunnen we dan even vergeten voorlopig.