GayaH schreef:
Altijd al van de 'Blauwe Knoop', overtuigd door opvoeding wellicht, of vanwege schade en schande?
haha, ja naarmate ik ouder word zullen mss steeds meer mensen zich afvragen of ik zwaar verslaafd ben geweest in het verleden en daarom niets drink, maar het heeft dus niets met persoonlijke dingen te maken, in mijn familie heeft ook niemand een alcoholprobleem (die drinken wel allemaal maar met mate) en ik ken ook geen alcoholici of andere verslaafden
hoewel ik als snotneus wel eens een klein slokje mocht proeven van mijn ouders hun glas en als tiener eens enkele keren grotere slokken heb genomen heb ik nooit echt alcohol geconsumeerd en eigenlijk louter om principiële redenen, ik ben gewoon tegen de beïnvloeding van de geest en dat al heel mijn leven
voor het "gemak" noem ik me zelf soms wel eens
straight edger als mensen naar het waarom van mijn geheelonthouderschap vragen maar ik heb verder niets te maken met die muziekscene, maar hun ideeën zijn dus wel vrij gelijklopend met de mijne
GayaH schreef:NB: gemeentepils = water uit de kraan!
aha, weer iets handig bijgeleerd voor mocht ik eens naar het noorden gaan
GayaH schreef:Ook geen koffie/thee?
neen, ook dat niet
GayaH schreef:Ik snap er dan ook geen snars van dat iemand daar tegen is,
zou je dat een beetje willen toelichten?
goh, nja ... heb die vraag nog al veel gehad maar het is niet zo in één twee drie gezegd, ik zal mijn beweegredenen mss wel eens uitgebreider formuleren maar niet nu

kort samengevat ben ik gewoon voor een autonoom denkende geest die de wereld zoveel mogelijk waarneemt zoals hij werkelijk is (dus wetenschappelijk wereldbeeld en geen chemische middelen die de waarneming vertroebelen)
over die verslavingen wil ik nog kort het volgende zeggen: je moet er eens op letten hoe normaal drugs beschouwd worden, voor een (ex-)alcoholist moet het heus niet gemakkelijk zijn om te leven in deze maatschappij, mij kan dat niet zoveel schelen als ik op restaurant voor de duizendste keer nee moet zeggen, het glas moet doorschuiven naar iemand anders, mijn dessert moet weigeren, de koffie moet weigeren, ... maar als je een beetje problemen hebt met alcohol is dat niet simpel hoor volgens mij