gegroet

Vertel hier iets over jezelf,..wie je bent en wat je bezig houdt.

Moderator: Moderators

Blauwe Knoop

gegroet

Bericht door Blauwe Knoop »

Gegroet allemaal

Ik ben een zuiderbuur van het vrouwelijk geslacht. Ik ben voornamelijk geïnteresseerd in politiek, ecologie, andersglobalisering, dierenrechten, vegetarisme, armoedebestrijding, wetenschap, scepticisme, ethiek, ...

Ik denk dat het woord dat me best omschrijft 'nuchter' is. Zowel letterlijk als figuurlijk :)
In de letterlijke betekenis ben ik tegen alle soorten middelen die een chemische invloed hebben op de geest (drugs dus). Ik ben dus ook tegen alcohol. Vandaar komt ook mijn nickname. 'Van de blauwe knoop zijn' zou in Nederland een bekende uitspraak van vroeger zijn om geheelonthouders aan te duiden.
In de figuurlijke betekenis ben ik tegen alle vormen van sektarisme, geloof, dogma's, zweverige hippieshit, naïef optimisme, ... Aangezien ik niet het type ben dat mijn mond houdt in dergelijke discussies levert me dat nogal vaak eens het verwijt op dat ik cynicus of 'overal tegen' ben :-) Ik erger me vooral aan zweverig gedoe binnen groen linkse stromingen. Het Katholicisme inruilen voor nieuwe onzin als homeopathie, new age, vaag spiritueel gedoe, ... ergert me mateloos.

Voila, meer heb ik niet te melden denk ik :smurf:
siger

Re: gegroet

Bericht door siger »

Van harte welkom. Op het eerste zicht lijken we in dezelfde richting te kijken.
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

welkom

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Welkom. :)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
kiks
Bevlogen

Bericht door kiks »

Welkom. :)

Groet

kiks (zoon van een distillateur :D )
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Welkom een hoop interesses. Voor ons happy hour gaan we nu frisdrank inkopen :wink:

Groeten,

Piet.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Blauwe Knoop

da's vriendelijk maar ik drink ook geen frisdrank :D
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Blauwe Knoop schreef:da's vriendelijk maar ik drink ook geen frisdrank :D
Dan wordt het gemeentepils :)
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Blauwe Knoop

doe maar melk of fruitsap! :)

't schijnt dat ze in Nederland geen goede pils hebben, gehoord van wankele brabbelende nationalistische mannen in de plaatselijke kroeg, ik stel dan ook voor dat jullie onze voorraad bier integraal naar daar verhuizen, dan heb ik er geen last meer van, en in nuchtere toestand loopt onze preformatie mss wat vlotter 8*) (oh ja, nog een vermeldenswaardige hobby van mij: met een waalse haan zwaaien om de vlaams-nationalisten wat op te fokken :angel12: )
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

*
Welkom Blauwe Knoop!
Altijd al van de 'Blauwe Knoop', overtuigd door opvoeding wellicht, of vanwege schade en schande?

NB: gemeentepils = water uit de kraan!
Blauwe Knoop schreef:<< >>
In de letterlijke betekenis ben ik tegen alle soorten middelen die een chemische invloed hebben op de geest (drugs dus).
<< >>
:shock:
Ook geen koffie/thee?
Of is dat zo lekker dat je het niet als drugs aanmerkt? :mrgreen:
-
Zelf ben ik een voorstander van allerlei middelen die een chemische invloed op de geest hebben,
mits één-en-ander zo toegepast wordt dat het geen schade toebrengt maar juist goede werken doet.
Ik snap er dan ook geen snars van dat iemand daar tegen is,
zou je dat een beetje willen toelichten?
Misschien is het volgende topic daar wel geschikt voor:

Drank- en drugsverslaving

-
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
reposteeltje

Bericht door reposteeltje »

Hallo van de Blauwe Knoop.
Net twee lekkere rode wijntjes op.
Ik kan me er echt niets bij voorstellen.

Wel bij het allergisch zijn voor zweefteverij.
Dus welkom!
biemer
Ervaren pen

Bericht door biemer »

Welkom blauwe knoop...

Ik heb zelfs net 4 glazen bier + 4 sigaretten gerookt......oeiii
"Overtuiging is een grotere vijand van de waarheid dan leugens." (Uit het boek Menselijk, al te menselijk, deel 1 §483)
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

welkom
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
vegan-revolution
Superposter

Bericht door vegan-revolution »

Blauwe Knoop schreef:doe maar melk of fruitsap! :)
Dan toch rijstemelk zeker hè?
Blauwe Knoop schreef:'t schijnt dat ze in Nederland geen goede pils hebben, gehoord van wankele brabbelende nationalistische mannen in de plaatselijke kroeg, ik stel dan ook voor dat jullie onze voorraad bier integraal naar daar verhuizen, dan heb ik er geen last meer van, en in nuchtere toestand loopt onze preformatie mss wat vlotter
Da's waarschijnlijk helemaal waar. Hier in Nederland neem ik altijd biologisch alcoholvrij bier van Pinkus, maar da's een Duits merk.

Verder welkom. Troost je maar met de gedachte dat met alles wat je hierboven opsomde ik waarschijnlijk nog een graadje erger ben dan jij.

Ik verwacht dat je het hier wel naar je zin zult hebben.
                              Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Blauwe Knoop

GayaH schreef: Altijd al van de 'Blauwe Knoop', overtuigd door opvoeding wellicht, of vanwege schade en schande?
haha, ja naarmate ik ouder word zullen mss steeds meer mensen zich afvragen of ik zwaar verslaafd ben geweest in het verleden en daarom niets drink, maar het heeft dus niets met persoonlijke dingen te maken, in mijn familie heeft ook niemand een alcoholprobleem (die drinken wel allemaal maar met mate) en ik ken ook geen alcoholici of andere verslaafden :)

hoewel ik als snotneus wel eens een klein slokje mocht proeven van mijn ouders hun glas en als tiener eens enkele keren grotere slokken heb genomen heb ik nooit echt alcohol geconsumeerd en eigenlijk louter om principiële redenen, ik ben gewoon tegen de beïnvloeding van de geest en dat al heel mijn leven

voor het "gemak" noem ik me zelf soms wel eens straight edger als mensen naar het waarom van mijn geheelonthouderschap vragen maar ik heb verder niets te maken met die muziekscene, maar hun ideeën zijn dus wel vrij gelijklopend met de mijne
GayaH schreef:NB: gemeentepils = water uit de kraan!
aha, weer iets handig bijgeleerd voor mocht ik eens naar het noorden gaan :)
GayaH schreef:Ook geen koffie/thee?
neen, ook dat niet :)
GayaH schreef:Ik snap er dan ook geen snars van dat iemand daar tegen is,
zou je dat een beetje willen toelichten?
goh, nja ... heb die vraag nog al veel gehad maar het is niet zo in één twee drie gezegd, ik zal mijn beweegredenen mss wel eens uitgebreider formuleren maar niet nu :)
kort samengevat ben ik gewoon voor een autonoom denkende geest die de wereld zoveel mogelijk waarneemt zoals hij werkelijk is (dus wetenschappelijk wereldbeeld en geen chemische middelen die de waarneming vertroebelen)

over die verslavingen wil ik nog kort het volgende zeggen: je moet er eens op letten hoe normaal drugs beschouwd worden, voor een (ex-)alcoholist moet het heus niet gemakkelijk zijn om te leven in deze maatschappij, mij kan dat niet zoveel schelen als ik op restaurant voor de duizendste keer nee moet zeggen, het glas moet doorschuiven naar iemand anders, mijn dessert moet weigeren, de koffie moet weigeren, ... maar als je een beetje problemen hebt met alcohol is dat niet simpel hoor volgens mij :-s
Laatst gewijzigd door Blauwe Knoop op 18 sep 2010 20:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie