Kan er leven na de dood zijn?
Moderator: Moderators
Kan er leven na de dood zijn?
Waarom niet?
- Ongeloveloos
- Banned
Re: Kan er leven na de dood zijn?
Als er leven is na de dood, dan is de dood niet goed geformuleerd.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Interessante, licht eens nader toe.Ongeloveloos schreef:Als er leven is na de dood, dan is de dood niet goed geformuleerd.
-
a.r.
Dood is dood.... bestaat niet meer, je vergaat tot stof....Ashes to ashes, dust to dust. Dus wát valt er nader toe lichten??
Fantaseren kan leuk zijn......je kunt fantaseren over kabouters, feeën, elfjes, zombies, trollen, het monster van Loch Ness, Bigfoot en ook over leven na de dood.....maar ik ben nog steeds geen aanwijzingen tegen gekomen voor het bestaan van één van deze fantasietjes. Jij wel???
Fantaseren kan leuk zijn......je kunt fantaseren over kabouters, feeën, elfjes, zombies, trollen, het monster van Loch Ness, Bigfoot en ook over leven na de dood.....maar ik ben nog steeds geen aanwijzingen tegen gekomen voor het bestaan van één van deze fantasietjes. Jij wel???
Vertel me nu eerst eens precies wie er dood gaat.a.r. schreef:Dood is dood.... bestaat niet meer, je vergaat tot stof....Ashes to ashes, dust to dust. Dus wát valt er nader toe lichten??
In de zelfde exacte termen van wie er geboren werd.
Ja.a.r. schreef:Dood is dood.... bestaat niet meer, je vergaat tot stof....Ashes to ashes, dust to dust. Dus wát valt er nader toe lichten??
-
a.r.
Maakt het ook maar iets uit wie (dier...dus ook mens) of wat (plant) er geboren wordt of doodgaat??Ali schreef:Vertel me nu eerst eens precies wie er dood gaat.a.r. schreef:Dood is dood.... bestaat niet meer, je vergaat tot stof....Ashes to ashes, dust to dust. Dus wát valt er nader toe lichten??
-
a.r.
Vertel, vertel, vertel!Ali schreef:Ja.a.r. schreef:Dood is dood.... bestaat niet meer, je vergaat tot stof....Ashes to ashes, dust to dust. Dus wát valt er nader toe lichten??
leven na de dood. Maden??
Ook een héél interessante vraag is of er wellicht 'dood' na het leven is, een soort toestand van zijn naar er niet meer zijn. En dan ook niet via een achterdeurtje er toch een klein beetje zijn gereincarneerd in die vervelende mug die maar om je kop blijft zoemen.
Ook een héél interessante vraag is of er wellicht 'dood' na het leven is, een soort toestand van zijn naar er niet meer zijn. En dan ook niet via een achterdeurtje er toch een klein beetje zijn gereincarneerd in die vervelende mug die maar om je kop blijft zoemen.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Was er leven voor mijn geboorte/conceptie?
Ja! Alleen ging dat niet over mij.
Daarna duurde het ook wel even voor ik besefte dat ik leefde.
Zo is er na mijn leven, dat per normaal woordgebruik afloopt met mijn dood, ontzettend veel leven.
Alleen gaat dat niet over mij.
Mogelijk zijn er in mijn levenslange uitademingen zoveel moleculen langsgekomen, dat Ali kan uitrekenen dat ze die mogelijk nu al als verfrissende inademingen ervaart bij het uitvoeren van de zonnegroet.
Wie weet zitten er ook nog wat moleculen bij die door Jezus of Confucius zijn gegaan. Mischien wel en door Jezus en door Heeck en door Confucius. Vanzelf alle liederlijke, afschuw wekkende exemplaren van mensen, dieren en vleesetende planten niet tekort doende.
Om over hun en mijn verdere afscheidingen nog maar te zwijgen.
De vraag kan worden vertaald naar een scherpere:
Zou er molecuulloos leven bestaan?
Roeland
Ja! Alleen ging dat niet over mij.
Daarna duurde het ook wel even voor ik besefte dat ik leefde.
Zo is er na mijn leven, dat per normaal woordgebruik afloopt met mijn dood, ontzettend veel leven.
Alleen gaat dat niet over mij.
Mogelijk zijn er in mijn levenslange uitademingen zoveel moleculen langsgekomen, dat Ali kan uitrekenen dat ze die mogelijk nu al als verfrissende inademingen ervaart bij het uitvoeren van de zonnegroet.
Wie weet zitten er ook nog wat moleculen bij die door Jezus of Confucius zijn gegaan. Mischien wel en door Jezus en door Heeck en door Confucius. Vanzelf alle liederlijke, afschuw wekkende exemplaren van mensen, dieren en vleesetende planten niet tekort doende.
Om over hun en mijn verdere afscheidingen nog maar te zwijgen.
De vraag kan worden vertaald naar een scherpere:
Zou er molecuulloos leven bestaan?
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Ik hoop dat als jij eerst gaat, dat ik dan doorleef, en het ligt ook wel in de lijn der verwachting.Ali schreef:Waarom niet?
Ik hoop dat als ik eerst ga, dat jij dan doorleeft, en ook dat ligt in de lijn der verwachting.
Of wij nog bewustzijn hebben na onze eigen dood, ofwel het "leven zonder lichaam" mogelijk is, daarover zijn de meningen verdeeld. De meesten denken dat het mogelijk is. Ik denk dat deze mensen geloven in iets wat niet bestaat. Ik weet wel dat bepaalde lichaamsfuncties zeer belangrijk zijn voor ons bewustzijn. Het bewustzijn zoals wij dat kennen is dus na de dood zowiso niet meer mogelijk. Zover is evident. Mijn idee is dat we dit mogen "extrapoleren".
Groet,
Bob
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Tiepvauden ondur voorbehauwt.
-
siger
Ali,Ali schreef:Vertel me nu eerst eens precies wie er dood gaat.
Een geldig antwood is: X gaat dood zoals X geboren werd.
Dus: X is dood.
Nu terug naar je openingspost: Als X dood is, is X dan dood?
Wat ik me altijd afvraag is waarom mensen die zoveel problemen hebben met het aanvaarden van de realiteit van de dood, blijkbaar doorgaans heel wat minder problemen hebben met het aanvaarden van de idee dat ze ook "dood" waren vóór hun geboorte. Er is nochthans geen reden om die 2 situaties verschillend te beoordelen.
Ik snap de essentie van je bericht, maar het doet mij toch wel twijfelen aan mijn idee over wat dood nu precies is.mrBE schreef:Wat ik me altijd afvraag is waarom mensen die zoveel problemen hebben met het aanvaarden van de realiteit van de dood, blijkbaar doorgaans heel wat minder problemen hebben met het aanvaarden van de idee dat ze ook "dood" waren vóór hun geboorte. Er is nochthans geen reden om die 2 situaties verschillend te beoordelen.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar er is toch nadat levende materie is overleden en dus na een stoffelijk overschot (reeds afgebroken tot deeltjes of niet) sprake van "de dood"? De dood, zonder stoffelijk overschot kan toch niet bestaan? Zo dacht ik er altijd over, maar ik kom nu ik mezelf een beetje bevraag toch ook op wat mankementen in die opvatting... Hoe denk(en) jij / jullie daarover?
Groetjes,
BOb
Ps. waarschijnlijk reageer ik pas na mijn vakantie weer.
"You can think I'm wrong, but that's no reason to quit thinking." - House
Nee, even geen anecdotes.a.r. schreef:Vertel, vertel, vertel!Ali schreef:Ja.a.r. schreef:Dood is dood.... bestaat niet meer, je vergaat tot stof....Ashes to ashes, dust to dust. Dus wát valt er nader toe lichten??