Dit is complete waanzin. Hoewel ik moeite moet doen om gevoel hier de overhand te laten krijgen, is dit een getal waar de rillingen van over mijn rug lopen. En dan te bedenken dat dat in Nederland alleen is.In 2003 zijn 33.159 abortussen uitgevoerd (incl 5.295 overtijdbehandelingen)
bron: StiSAN.
"]
Het welles nietes spelletje wordt bedoeld. (Veel gehoord hier) Zijn je argumenten soms op?bad_religion schreef:Klasse Cathy, zo ben je een goed christen, dicteer je eigen visie en die van een ander maak je belachelijk, ontwijk je....of je zegt bij voorbaat al dat je er geeneens naar wil luisteren...Cathy schreef:Ben niet van plan om er een welles /nietes spel van te maken. Wil jij het niet zien? oké, take it or leave it.
Dat zou de cijfers alleen maar bedroefender maken!belachelijk vergelijk cathy. misschien kun je de euthanasiecijfers er ook nog bij betrekken
Slechts in deze situatie is de greep naar abortus slechts begrijpelijk. Echter, deze situaties zijn slechts een EEN KLEINE GROEP UITZONDERINGEN. De rest van de gevallen:WAAROM die abortus? ziekte, handicap, verkrachting, gevaar voor de moeder
flutredenen, zoals 'het komt zo slecht uit' of 'oh, jee, nu moet ik de vakantie cancelen, dus maar laten weghalen', etc, etc, etc,,,,,.
Hier snap ik niet wat dit te maken heeft met abortus.Hoewel ik gevoelsmatig gruw van de gedachte, zou er geen haar op mijn hoofd aan denken om een vrouw het beslissingsrecht over haar eigen lichaam te ontnemen
Natuurlijk heeft ze beslissingsrecht over haar EIGEN lichaam!.
Heeft ze niet het recht om te zeggen, sorry nu ff niet?
Heeft ze niet het recht te zeggen, je komt er niet in zonder condoom.
Heeft ze niet het recht om te beslissen of ze wel of geen sex wil hebben.
Maar heeft ze niet de verantwoordelijkheid om de gevolgen van haar daden te dragen (zoals in alle andere situaties in het leven?)
Heeft ze niet de plicht om het leven te dragen als ze haar recht op sexuele vrijheid heeft benut?
Of te wel: baas in eigen buik houdt voor mij in: Zorg dat je niks in je buik krijgt als je de gevolgen niet kan dragen.
In bijna alle discussies kan ik me nog een voorstelling maken wat een ander beweegt, of waarom hi/zijj bepaalde gedachtes heeft. In de discussie over abortus kan ik dat niet.
Bij het samenkomen van de eicel met de zaadcel. Dan is er leven. Dit wil nog niet zeggen dat er een kind komt. Bijvoorbeeld als het bevruchte eitje zich niet nestelt, en door het lichaam afgevoerd wordt. Dan STERFT deze foetus. Er is dus leven.Wanneer begint het leven? pas bij geboorte, 6 maand, 3 maand
Hier blijkt misschien alsof ik fundamentalistisch ben. Met betrekking op dit onderwerp vind ik die typering best. Al distangeer ik mij van alle 'pro-life' activisten die hun gedachten omzetten in daden (abortusartsen vermoorden e.d.). Ik schaam mij om de wetgeving in Nederland mbt abortus. Ik kan me er niets bij voorstellen en zou het per gisteren teruggedraaid zien. Uiteraard zijn de bovengenoemde uitzonderingsgevallen reden tot nadenken over oplossingen. De andere gevallen mogen vanmij part als moord aangemerkt worden.
Gegroet