*NOS schreef:
Donner over boerka's en Elfstedentocht
Minister Donner gaat een wet voorbereiden over gelaatsbedekkende kleding, maar wijst er op geheel eigen wijze op dat hier wat haken en ogen aan zitten. Want hoe om te gaan met bijvoorbeeld carnavalskleding of de outfits van deelnemers aan de Elfstedentocht?
Bij vrieskou geen das voor het gezicht vanwege Burqa verbod?
Moderator: Moderators
Bij vrieskou geen das voor het gezicht vanwege Burqa verbod?
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Re: Bij vrieskou geen das voor het gezicht vanwege Burqa verbod?
Men maakt het zichzelf toch wel erg moeilijk.
"We never judge a statement by its author, but only on its own merit."
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
-Rabbi Moshe Chaim Luzzato (1707-1746)
Waarom moeten bij het maken van wetten de ideeën altijd zo veralgemeniseerd worden dat het geheel totaal onuitvoerbaar wordt?
Waarom niet gewoon zeggen: "Boerka's zijn verboden"? Waarom moet het worden: "Gezichtsbedekkende kleding is verboden", zodat je allemaal gedoe krijgt over wat er dan wel en niet verboden moet zijn?
Stel dat men bepaalt "Boerka's zijn verboden", zijn ze dan bang dat islamitische vrouwen dan allemaal met sjaals voor hun gezicht gaan lopen omdat die niet verboden zijn? Of is het vanwege schijnheiligheid, omdat men niet wil toegeven dat het een anti-islamitische maatregel is?
Een boerka-verbod heeft trouwens weinig zin.
Zie ook: Is Boerkas op straat verbieden een goed idee?
Waarom niet gewoon zeggen: "Boerka's zijn verboden"? Waarom moet het worden: "Gezichtsbedekkende kleding is verboden", zodat je allemaal gedoe krijgt over wat er dan wel en niet verboden moet zijn?
Stel dat men bepaalt "Boerka's zijn verboden", zijn ze dan bang dat islamitische vrouwen dan allemaal met sjaals voor hun gezicht gaan lopen omdat die niet verboden zijn? Of is het vanwege schijnheiligheid, omdat men niet wil toegeven dat het een anti-islamitische maatregel is?
Een boerka-verbod heeft trouwens weinig zin.
Zie ook: Is Boerkas op straat verbieden een goed idee?
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
Die dingen vallen toch al vanzelf onder gelegenheidstoelatingen?GayaH schreef:**NOS schreef:
Minister Donner gaat een wet voorbereiden over gelaatsbedekkende kleding, maar wijst er op geheel eigen wijze op dat hier wat haken en ogen aan zitten. Want hoe om te gaan met bijvoorbeeld carnavalskleding of de outfits van deelnemers aan de Elfstedentocht?
- Ongeloveloos
- Banned
siger schreef:Die dingen vallen toch al vanzelf onder gelegenheidstoelatingen?GayaH schreef:**NOS schreef:
Juist ! Daarom is een burkaverbod ook onnodig, de wet voorziet daar al in.
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Om te verhullen dat je eigenlijk gewoon buitenlanders een hak wilt zetten?Jasper schreef:Waarom moeten bij het maken van wetten de ideeën altijd zo veralgemeniseerd worden dat het geheel totaal onuitvoerbaar wordt?
Waarom niet gewoon zeggen: "Boerka's zijn verboden"?
Ik ben zelf van oudsher fel gekant tegen boerka's. Maar op barre oerhollandse ijstochten met de traditionele koek- en zopietenten voor je warme snert, rookworst of vulkoek, ja waar nog gestempeld wordt om de zoveel kilometer, daar zou ik voor ontheffing willen pleiten.
Geen gezicht natuurlijk en ja, landschap ontsierend geef ik grif toe, maar je moet maar zo denken, die burka's kunnen toch niet schaatsen.

Geen gezicht natuurlijk en ja, landschap ontsierend geef ik grif toe, maar je moet maar zo denken, die burka's kunnen toch niet schaatsen.

Daar zou ik maar niet te zeker van zijn. Onder die boerka's schijnen nogal wat bekeerlingen te zitten, die zijn katholieker dan de paus.Ali schreef:, maar je moet maar zo denken, die burka's kunnen toch niet schaatsen.
Die kunnen misschien wel schaatsen. Misschien wel leuk een lintje boerka's en nonnen op blokzijlers.
Kan een leuke joke worden, een rijtje boeren op klompen waarvan de ogen bijna uit de kassen rollen als die boeka's voorbij komen en voor ze van de verbazing bekomen zijn komt er ook nog een rijtje nonnen voorbij zwieren.

Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
- collegavanerik
- Superposter
ik kwam er laatst nog een tegen in de supermarkt onder begeleiding.
ik voelde me bedreigd, verward, bedroefd, kwaad, kortom ik was volledig van mijn stuk, ik had niet gedacht dat dit zo'n grote invloed op mij zou hebben.
daarom.
een das doe je af in de winkel en in de bus, al is het alleen maar om je verstaanbaar de maken tegen het personeel.
ik voelde me bedreigd, verward, bedroefd, kwaad, kortom ik was volledig van mijn stuk, ik had niet gedacht dat dit zo'n grote invloed op mij zou hebben.
daarom.
een das doe je af in de winkel en in de bus, al is het alleen maar om je verstaanbaar de maken tegen het personeel.

5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Ik krijg opeens een spontane inval voor een gloednieuwe tv commercial voor Viking.Fishhook schreef:Daar zou ik maar niet te zeker van zijn. Onder die boerka's schijnen nogal wat bekeerlingen te zitten, die zijn katholieker dan de paus.Ali schreef:, maar je moet maar zo denken, die burka's kunnen toch niet schaatsen.
Die kunnen misschien wel schaatsen. Misschien wel leuk een lintje boerka's en nonnen op blokzijlers.
Kan een leuke joke worden, een rijtje boeren op klompen waarvan de ogen bijna uit de kassen rollen als die boeka's voorbij komen en voor ze van de verbazing bekomen zijn komt er ook nog een rijtje nonnen voorbij zwieren.

Bedankt!