Varken eten

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

GetBigFast
Forum fan

Varken eten

Bericht door GetBigFast »

Zoals iedereen vast wel weet mogen moslims geen varken eten. Betekend dit alleen het vlees van de varkers, vlees en organen? Of mag er helemaal niks van het varken worden gegeten?

Heeft iemand hier een antwoord op?
Zelfde poep, andere dag.
Cluny
Banned

Re: Varken eten

Bericht door Cluny »

GetBigFast schreef:Zoals iedereen vast wel weet mogen moslims geen varken eten. Betekend dit alleen het vlees van de varkers, vlees en organen? Of mag er helemaal niks van het varken worden gegeten?

Zelfs alles waar gelatine in zou kunnen voorkomen is verboden.
Deze constatering maakt er dus helemaal niks van.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
GetBigFast
Forum fan

Bericht door GetBigFast »

Cluny schreef: Zelfs alles waar gelatine in zou kunnen voorkomen is verboden.
Dat is behoorlijke vervelend als je geen gelatine kan gebruiken.
Cluny schreef: Deze constatering maakt er dus helemaal niks van.
Geen idee wat je hiermee bedoelt.
Zelfde poep, andere dag.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

GetBigFast schreef:
Cluny schreef: Zelfs alles waar gelatine in zou kunnen voorkomen is verboden.
Dat is behoorlijke vervelend als je geen gelatine kan gebruiken.
Cluny schreef: Deze constatering maakt er dus helemaal niks van.
Geen idee wat je hiermee bedoelt.
Dat was het antwoord op jouw vraag.
Of mag er helemaal niks van het varken worden gegeten?
Mijn antwoord is dus helemaal niks.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

GetBigFast schreef:Zoals iedereen vast wel weet mogen moslims geen varken eten. Betekend dit alleen het vlees van de varkers, vlees en organen? Of mag er helemaal niks van het varken worden gegeten?

En wat als een moslim een hartklep nodig heeft? Zijn die ook niet uit een varken afkomstig?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
appelfflap
Banned

Bericht door appelfflap »

Insuline is afgeleid vh varken
kan me niet voorstellen dat men in saudi arabie diabetici gewoon laat sterven. zal men wel iets (religieuze intepretatie) op gevonden hebben dat kinderen daar insuline mogen spuiten me dunkt
Fish
Ontoombaar

Bericht door Fish »

appelfflap schreef:Insuline is afgeleid vh varken
kan me niet voorstellen dat men in saudi arabie diabetici gewoon laat sterven. zal men wel iets (religieuze intepretatie) op gevonden hebben dat kinderen daar insuline mogen spuiten me dunkt
Insuline is tegenwoordig nog uitsluitend synthetisch dacht ik?
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Fishhook schreef: Insuline is tegenwoordig nog uitsluitend synthetisch dacht ik?
Ja, de tijd van varkensinsuline ligt al een tijd achter ons. Uit de wiki gehaald.
Tegenwoordig wordt dierlijke insuline vrijwel niet meer gebruikt. In 1982 bracht Eli Lilly de eerste synthetische humane insuline op de markt (Humulin, ontwikkeld door Genentech). Synthetische humane insuline wordt geproduceerd met behulp van Recombinant DNA technologie. Hierbij wordt menselijk DNA ingebracht in een E coli gastcel. Wanneer deze gastcellen zich vervolgens voortplanten en groeien, produceren ze een synthetische versie van menselijke insuline. Deze synthetische insuline is echter niet exact gelijk aan natuurlijke menselijke insuline.
En vwb hartkleppen. Naast de biologische varianten is kunststof voorhanden.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Het is trouwens altijd weer grappig als men beweert dat het verbod op varkensvlees de wetenschap ver vooruit was. Er wordt dan vooral verwezen naar parasieten. Dat parasieten ook voorkomen in halal-diertjes (lintwormen loop je hier eerder op van rundvlees dan van varkensvlees) en dat je met goed verhitten iedere parasiet doodt wordt straal genegeerd.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Marinus schreef:Het is trouwens altijd weer grappig als men beweert dat het verbod op varkensvlees de wetenschap ver vooruit was. Er wordt dan vooral verwezen naar parasieten. Dat parasieten ook voorkomen in halal-diertjes (lintwormen loop je hier eerder op van rundvlees dan van varkensvlees) en dat je met goed verhitten iedere parasiet doodt wordt straal genegeerd.
Ze zitten overal in. Dus dan was een totaalverbod op alles wat vliegt en loopt beter geweest. Of een goede verhandeling hoe je een dier moet ontleden en welke delen bruikbaar zijn. Met een advies om goed te koken en de juiste hygiëne toe te passen. Op zich zijn varkens niet viezer dan een koe.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Vilaine
Bevlogen

Bericht door Vilaine »

De lijst van onreine dieren is lang. Ik heb nooit kunnen achterhalen, waarom een dier op de lijst staat.
Ik kan me voorstellen, dat bleek, dat bij het eten van een bepaald dier meer ziekten optraden, dan bij het eten van andere dieren. Maar een heleboel dieren werden niet eens gegeten.

De Islam verbiedt het eten van onreine dieren of producten hiervan. Het vreemde is, dat het geleidelijk uitgroeide tot verbod op contact met die dieren tot verbod op kijken, houden, fotograferen, kijken naar foto's ervan enz.
In Saudi Arabië zijn naar ik begrijp, alle plaatjes van varkens die in (kinder-, school-) boeken voorkwamen verwijderd.

Nu is een hond ook onrein, maar daar heeft Allah/Mo ook weer wat op gevonden. Als ze maar gehouden worden als gebruiksdieren.

Tja, moslim zijn is een zware test. Maar de beloning is groot.
Despite the high cost of living.....
it remains popular.
misslovely
Geregelde verschijning

Bericht door misslovely »

Tja, ze zien het varken helemaal als haram, terwijl het enkel maar verboden is om het vlees te eten.
Zelfs een varken aanraken mag, achteraf je handen wassen en klaar....
en als ze afbeeldingen overal weg halen, hoe kunnen kinderen nog weten wat een varken is??? Ze overdrijven zo keihard....
ook honden worden helemaal als haram gezien. Terwijl je een hond zelfs mag aanraken.. Kom je in contact met speeksel, dan moet je je handen wassen. 1 x met zand, 7x met water.
Ikzelf denk dat het speeksel van een hond als onrein wordt gezien omdat er in de tijd van de profeet veel hondsdolheid heerste. Bewijzen heb ik daar niet van.
Maar honden zien er wel van af omdat ze vaak worden mishandeld door moslims, enkel maar omdat het een hond is.

Over gelatine bestaan er wel verschillende meningen. Sommige van die 'grote' geleerden staan het eten van gelatine wel toe om dat er niets meer van het varken er in terug te vinden is.
siger

Bericht door siger »

Honden zijn cultuurvolgers, zoals ooit geiten en schapen, en vandaag ratten en muizen. Ze hebben de mens opgezocht omdat er wat te rapen viel in het afval.

Verder hangt alles af van de toestand van een samenleving. In de middeleeuwen werden honden hier aanvankelijk ook verafschuwd, denk maar aan de hondenmeppers in middeleeuwse kerken die "het ongedierte" hier met stokslagen moesten uitroeien. Maar in de hoge middeleeuwen heb ja al wonderbaarkijke geselecteerde rassen die de edele dames moesten vermaken wanneer het harnas van manlief zijn juwelen minder toegankelijk maakten. Sindsdien houden wij van honden om te strelen, maar geef toe dat het decadent is tegen de muren op.

Alle honden stammen af van straathonden. Maar niet overal is de stap gezet.
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

appelfflap schreef:Insuline is afgeleid vh varken
Axh, er zijn ook ouders die hun kinderen niet laten inenten tegen gevaarlijke ziekten, omdat de anders de Almachtige de voet dwars zetten.

Het zou me niets verbazen als sommigen nog liever zouden sterven dan aan Allah uit te moeten leggen dat ze varken hebben genuttigd. :D
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Dat zie ik trouwens wel als hét grote voordeel, mocht de islamisering van NL nog doorgaan: De honden verdwijnen daarmee uit het straatbeeld en daarmee ook alle hondenpoep.

Hondenbezitters krijgen van mij nog 1 kans: Ruim die troep van je trouwe viervoeter op, of ik ga voortaan stemmen op een islamitische partij (of de PvdA bij gebrek aan de eerste).
Plaats reactie