Eens zal er op kerken en moskeeën staan:
Moderator: Moderators
Eens zal er op kerken en moskeeën staan:
"Religie kan ernstige en onomkeerbare beschadigingen aan uw moraal en geweten aanbrengen." Plaatje erbij van dieren die mishandeld worden in de bioindustrie en bij het halalslachten, pastoors met kleine kinderen op schoot en van ontploffende terroristen met onschuldige slachtoffers eromheen.
Re: Eens zal er op kerken en moskeeën staan:
Nou ik denk het niet hoor, zal wel een herbestemming krijgen die gebouwen..Loekie1 schreef:"Religie kan ernstige en onomkeerbare beschadigingen aan uw moraal en geweten aanbrengen." Plaatje erbij van dieren die mishandeld worden in de bioindustrie en bij het halalslachten, pastoors met kleine kinderen op schoot en van ontploffende terroristen met onschuldige slachtoffers eromheen.
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
*
GodAllah is verhuisd, NAW onbekend: eventuele post is onbestelbaar!
GodAllah is verhuisd, NAW onbekend: eventuele post is onbestelbaar!
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Denk je dat nu écht?
Zoals Samsa al zegt, misschien zullen sommige kerken en moskeeën in de toekomst niet meer als dusdanig in gebruik zijn.
Bovendien, wie zou er moeten zorgen voor het plaatsen van waarschuwingsbordjes? Moet de overheid die verplichting opleggen aan kerken en moskeeën? Zo ja, dan lijkt het mij dat er mogelijk sprake is van schending van, of op zijn minst poging tot beïnvloeding van de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vereniging, eventueel ook als men hier waarde aan hecht de vrijheid van godsdienst.
Het lijkt mij dat het niet aan de overheid of enige overkoepelende instantie is om mensen te waarschuwen voor de (potentiële) gevolgen van religie of om mensen te sturen in hun denken. Vooral dat laatste is denk ik nog altijd iets dat aan het individu en zijn dient overgelaten te worden. Waarschuwingsbordjes op godshuizen lijken mij dan ook een overdreven 'betuttelend' instrument.
Het valt ook sterk te betwijfelen of zoiets überhaupt zou werken. Ik vermoed dat het op de meeste gelovigen en al zeker op de meer radicale gelovigen geen effect zal hebben. Bovendien zijn de voorbeelden van 'waarschuwingen' die je noemt een aantal uitwassen van religie en een aantal 'extremiteiten'. Enkele voorbeelden lijken er zelfs op uit om louter een 'shockeffect' te creëeren. Het lijkt me niet erg verstandig om religie te vereenzelvigen of gelijk te stellen met dergelijke uitwassen, of om te stellen dat elke vorm van eredienst of elke uiting van godsdienst gepaard gaat of moet gaat met dergelijke excessen.
Nee, ik denk niet dat dergelijke waarschuwingsbordjes er moeten komen. Ik zou dat persoonlijk een al te extreme, ja zelfs agressieve vorm van secularisme vinden.
Zoals Samsa al zegt, misschien zullen sommige kerken en moskeeën in de toekomst niet meer als dusdanig in gebruik zijn.
Bovendien, wie zou er moeten zorgen voor het plaatsen van waarschuwingsbordjes? Moet de overheid die verplichting opleggen aan kerken en moskeeën? Zo ja, dan lijkt het mij dat er mogelijk sprake is van schending van, of op zijn minst poging tot beïnvloeding van de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van vereniging, eventueel ook als men hier waarde aan hecht de vrijheid van godsdienst.
Het lijkt mij dat het niet aan de overheid of enige overkoepelende instantie is om mensen te waarschuwen voor de (potentiële) gevolgen van religie of om mensen te sturen in hun denken. Vooral dat laatste is denk ik nog altijd iets dat aan het individu en zijn dient overgelaten te worden. Waarschuwingsbordjes op godshuizen lijken mij dan ook een overdreven 'betuttelend' instrument.
Het valt ook sterk te betwijfelen of zoiets überhaupt zou werken. Ik vermoed dat het op de meeste gelovigen en al zeker op de meer radicale gelovigen geen effect zal hebben. Bovendien zijn de voorbeelden van 'waarschuwingen' die je noemt een aantal uitwassen van religie en een aantal 'extremiteiten'. Enkele voorbeelden lijken er zelfs op uit om louter een 'shockeffect' te creëeren. Het lijkt me niet erg verstandig om religie te vereenzelvigen of gelijk te stellen met dergelijke uitwassen, of om te stellen dat elke vorm van eredienst of elke uiting van godsdienst gepaard gaat of moet gaat met dergelijke excessen.
Nee, ik denk niet dat dergelijke waarschuwingsbordjes er moeten komen. Ik zou dat persoonlijk een al te extreme, ja zelfs agressieve vorm van secularisme vinden.
'There is a tide in the affairs of men, which, taken at the flood, leads on to fortune;
Omitted, all the voyage of their life is bound in shallows and in miseries.
On such a full sea are we now afloat, and we must take the current when it serves,
Or lose our ventures.' - William Shakespeare
Omitted, all the voyage of their life is bound in shallows and in miseries.
On such a full sea are we now afloat, and we must take the current when it serves,
Or lose our ventures.' - William Shakespeare
-
siger
Laat me wel grinniken. Maar bestel toch maar niet te veel plakkaten in een keer, want bijna niemand rookt nog, en religie geef ik ook geen generatie meer.Loekie1 schreef:"Religie kan ernstige en onomkeerbare beschadigingen aan uw moraal en geweten aanbrengen."
Welke herbestemming zou men moeten vinden voor een al te pompeuze moskee?
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford
Studentenkamers, buurtcentrum, bejaardenhuis. Dat het er niet mooi uitziet.. who cares. Het moskeebezoek van de 2e generatie neemt al af, terwijl ze nog moskeeen bijbouwen. Het aantal kinderen bij allochtone gezinnen is spectaculair gedaald en ligt momenteel bij Marokkaanse vrouwen zelsf lager dan autochtonen. Naast secularisering (niet zo hoog als onder autochtonen) vindt er een andere trend plaats: namelijk individualisering van het geloof.
Deze gebouwen zijn over 20-30 jaar nutteloos geworden...
Deze gebouwen zijn over 20-30 jaar nutteloos geworden...
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
-
TheBigAtheist
"Hier kwam je over-grootvader om zijn denken te verkrachten met sprookjes. Rechtsaf voor de souvenirs"
- collegavanerik
- Superposter
"Te koop! Tegen elk aannemelijk bod!"
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
-
Destinesia
Tja moeilijk. Een identieke pompeuze moskee ernaast met twee openslaande ramen tegenover elkaar waar vanuit een paar staalkabels van het ene raam naar het andere loopt, waartussen een pop op een vliegend tapijt heen en weer railt, die hebben ze geloof ik al he?Jagang schreef:Welke herbestemming zou men moeten vinden voor een al te pompeuze moskee?