Vooroordelen!

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
wahlers
Bevlogen

Vooroordelen!

Bericht door wahlers »

Betreft: http://drzakirnaik.com/IslamicForum/tab ... fault.aspx

Het valt me iedere keer weer op hoe kort door de bocht vele Moslims gaan op hun eigen forums.
Nu kan het zo zijn dat het toevallig alleen die Moslims zijn die kort door de bocht gaan die zich ophouden op dit soort forums.
Dit sluit ik niet uit, maar mijn subjectieve gevoel zegt dat dit niet zo is en dat dus dit 'kort door de bocht gaan' grotendeels symptomatisch is voor een substantieel deel van de Moslims. Dit, volgens mijn gevoelsmening, in tegenstelling tot (in ieder geval) het Christendom waar dit 'kort door de bocht gaan' voorbehouden is aan een minderheidscultuur (bijvoorbeeld mij bekende incidenten van zekere SGP aanhangers).

In ieder geval vond ik een nogal simplistische forum entry waar op basis van slechts één foto de meest wilde conclusies werden getrokken...dit alles natuurlijk zonder ondersteunend bewijs.
Ik herken uit deze discussie minstens twee tot vervelends toe herhaalde beweringen, namelijk:
  1. Het vertrouwde slachtoffer rol -- zie eens hoe er wij gediscrimineerd worden.
  2. Het grote boze westen is er op uit om onze religie te vernietigen.
Dit laatste heeft wel degelijk een grond van waarheid!
Immers, er zijn aspecten van de Islam die onverenigbaar zijn met vrijheid en democratie. En dergelijke religieus absurtditeiten moeten we natuurlijk nooit toe staan.

Een ander fenomeen is het weer naar voren schuiven van een niet Moslim die hen steunt (de non).
Dit is een non-argument! (vat je 'em! non-argument! :wink: )
De non zegt ongeveer het volgende:
  1. Ik ben non.
  2. Als non vertegenwoordig ik God.
  3. Als ik mijn habijt niet draag (of mag dragen) dan verloochend dit God.
  4. God mag niet verdwijnen (anders komt er anarchie...bla, bla, bla...).
  5. Dus -- alsof er een gejustificeerde dus is! -- moeten de Moslims ook maar hun 'habijt' blijven dragen.
En, oh, wat zijn deze Moslims blij dat ze zo'n non hebben gevonden met zo'n geweldige rationele redeneerkunst!

...ik kon het dit keer niet laten om daar maar even op te reageren!

Mijn observatie is de volgende:

Wie heeft nu eigenlijk een ongegrond vooroordeel?
Het (boze) 'westen' met hun demonstraties?
Of de Moslims die snel, kort en ongegrond de meest wilde conclusies trekken?
..de pot verwijt de ketel...enz, enz,...

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Niets tegen in te brengen Wim.

De meeste Nederlanders hebben geleerd van de balk in eigen ook als het gaat om religie, moslims kennen dat niet. :wink:
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
Secularizer
Banned
Contacteer:

Bericht door Secularizer »

Wim ik heb het bekeken en het is inderdaad ontstellend hersenloos wat daar gebeurt.
"A secular world is a sane world" - Pat Condell
Theoloog

Bericht door Theoloog »

this forum is not a official forum of brother Zakir Naik and he dont come in this forum, he hav only two official websites which r
Los van de sms'taal: de grammaticale fouten in de officiële intro geven het niveau wel aan.
wahlers
Bevlogen

Bericht door wahlers »

Wat die taalfouten betreft...ik maak ze ook!
Hoewel ik het vermoeden heb dat dit een Engelse site is wil dit nog niet zeggen dat de deelnemers of moderators engels of engelstalig zijn.
Dus dit beschouw ik als een redelijk onbelangrijk detail...hoewel ik onmiddelijk moet toegeven dat het er een stuk 'serieuzer' uit zou zien als er iets meer aandacht aan de intro tekst besteed zou worden.

Verder -- voor geïnteresseerden -- heb ik nog gepoogd om een aantal serieuze antwoorden te geven...eveneens met taalfouten!
En deze taalfouten kan ik niet eens verbeteren want voor zover ik het kan beoordelen is er geen re-edit knop voor de teksten op deze site...maar ik zal deze optie 'ergens' wel over het hoofd zien. Het is wel een beetje een probleem voor mij omdat ik licht dyslectisch ben!

MvG, Wim Ahlers.
Only two things are infinite: the universe and human stupidity;
and I'm not certain about the universe. (Albert Einstein, 1879-1955)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

Theoloog schreef:
this forum is not a official forum of brother Zakir Naik and he dont come in this forum, he hav only two official websites which r
Los van de sms'taal: de grammaticale fouten in de officiële intro geven het niveau wel aan.
Iemand op taalfouten beoordelen is niet echt fair. ik kan bijvoorbeeld echt niet goed schrijven of lezen. En toch ben ik van gemiddelde intelligentie maar gellof me: als ik mijn spellingcontrole uit zou zetten zou ik een literaire ramp zijn.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
MrJ

Bericht door MrJ »

wahlers schreef:Wat die taalfouten betreft...ik maak ze ook!
Heb er maar 1 ergere gevonden hoor ;)

verloochenen => men verloochent

Inhoudelijk ga ik wel akkoord ;)

groetjes!
Religions divide us!
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Linkje werkt om e.o.a. reden niet bij mij.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Atheist_1984
Ervaren pen

Bericht door Atheist_1984 »

Link is ook dood bij mij :(
Exodus 12

[29] Midden in de nacht doodde de HEER alle eerstgeborenen in Egypte, van de eerstgeborene van de farao, zijn troonopvolger, tot de eerstgeborene van de gevangene, en ook al het eerstgeboren vee.
Plaats reactie