Het valt me iedere keer weer op hoe kort door de bocht vele Moslims gaan op hun eigen forums.
Nu kan het zo zijn dat het toevallig alleen die Moslims zijn die kort door de bocht gaan die zich ophouden op dit soort forums.
Dit sluit ik niet uit, maar mijn subjectieve gevoel zegt dat dit niet zo is en dat dus dit 'kort door de bocht gaan' grotendeels symptomatisch is voor een substantieel deel van de Moslims. Dit, volgens mijn gevoelsmening, in tegenstelling tot (in ieder geval) het Christendom waar dit 'kort door de bocht gaan' voorbehouden is aan een minderheidscultuur (bijvoorbeeld mij bekende incidenten van zekere SGP aanhangers).
In ieder geval vond ik een nogal simplistische forum entry waar op basis van slechts één foto de meest wilde conclusies werden getrokken...dit alles natuurlijk zonder ondersteunend bewijs.
Ik herken uit deze discussie minstens twee tot vervelends toe herhaalde beweringen, namelijk:
- Het vertrouwde slachtoffer rol -- zie eens hoe er wij gediscrimineerd worden.
- Het grote boze westen is er op uit om onze religie te vernietigen.
Immers, er zijn aspecten van de Islam die onverenigbaar zijn met vrijheid en democratie. En dergelijke religieus absurtditeiten moeten we natuurlijk nooit toe staan.
Een ander fenomeen is het weer naar voren schuiven van een niet Moslim die hen steunt (de non).
Dit is een non-argument! (vat je 'em! non-argument!
De non zegt ongeveer het volgende:
- Ik ben non.
- Als non vertegenwoordig ik God.
- Als ik mijn habijt niet draag (of mag dragen) dan verloochend dit God.
- God mag niet verdwijnen (anders komt er anarchie...bla, bla, bla...).
- Dus -- alsof er een gejustificeerde dus is! -- moeten de Moslims ook maar hun 'habijt' blijven dragen.
...ik kon het dit keer niet laten om daar maar even op te reageren!
Mijn observatie is de volgende:
Wie heeft nu eigenlijk een ongegrond vooroordeel?
Het (boze) 'westen' met hun demonstraties?
Of de Moslims die snel, kort en ongegrond de meest wilde conclusies trekken?
..de pot verwijt de ketel...enz, enz,...
MvG, Wim Ahlers.