Ik ben Cathy en verbeeld me dat ik een bevrijd denker ben. De meningen zullen daar wel over verschillen, maar dat boeit niet. 8)
Ben een christen, en probeer vanuit m'n geloof antwoorden te vinden op vragen. En waarom hier?.......ach, misschien word ik hier op een andere manier aan het denken gezet.
Ik zag hier al wat bekende namen...forummend Nederland is soms net een dorp.
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton
Hallo Cathy. Welkom hier, en ik hoop dat we je iets wijzer kunnen maken, of jij ons
Groetjes..
'Bij een discussie die de redelijkheid zoekt heeft hij die het onderspit delft groter voordeel, voor zover hij er iets van opgestoken heeft.’Epicurus (341-271vc)
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Cathy schreef:Ben een christen, en probeer vanuit m'n geloof antwoorden te vinden op vragen. En waarom hier?.......ach, misschien word ik hier op een andere manier aan het denken gezet.
Cathy, Welkom of freethinker.
Je eigen ideeën eens nader beschouwen is een must voor een weldenkend mens. Misschien kun jij ons ook aan het denken zetten.
"Er zijn mensen die men overtuigt met verheven gebaren, maar die men wantrouwig maakt met argumenten."
Friedrich Nietzsche
Cathy schreef:Ik ben Cathy en verbeeld me dat ik een bevrijd denker ben. De meningen zullen daar wel over verschillen, maar dat boeit niet. 8)
Ben een christen, en probeer vanuit m'n geloof antwoorden te vinden op vragen. En waarom hier?.......ach, misschien word ik hier op een andere manier aan het denken gezet.
Ik zag hier al wat bekende namen...forummend Nederland is soms net een dorp.
Hoi Cathy, ook welkom.
Je noemt jezelf een bevrijd denker. Zelf zie ik geloven niet bepaald als een vorm van vrij denken. Maar overtuig mij van het tegendeel.
Het schuldoffer, en wel in zijn weerzinwekkendste, meest baarbaarse vorm,
het offer van de onschuldige voor de zonden van de schuldigen!
Welk een huiveringwekkend heidendom!
(F. Nietzsche )
Wat als mijn geloof niet waar is en de evolutie theorie wel? Dan verlies ik niks. Maar wat als mijn geloof wel waar is, dan heb ik niets verloren maar ben jij wel verloren...
eef schreef:Een ateïst denkt ook niet zelf, hij baseert zijn mening op de theorie van een ander...
Als iedereen opnieuw het wiel moest uitvinden, zaten we nog in het stenen tijdperk
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Gerard,
Het is een joodse traditie om de naam van god JHWH niet uit te spreken. Zij zeggen Adonai. De Heer.
Statenvertalers hebben JHWH vertaald door de HEERE te schrijven. KBS gebruikt gewoon Jahweh. De JG's hebben een vreemde oplossing: ze gebruiken de letters jhwh met de klinkers van Adonai waardoor je Jahovah krijgt...
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Bedankt collega van erik voor de uitleg.
Waar ik nog aan toe wil voegen dat ik ook post op een forum met mensen met joodse achtergrond en uit respect voor hen dat doe.
Als het hier irritaties opwekt wil ik best proberen om het te laten maar..........ach.....zelfs op Refoweb hebben ze er geen problemen mee
De raadsels van God zijn bevredigender dan de oplossingen van mensen
Chesterton