5% van de Nederlandse bevolking is ongeveer 800.000, volgens het CBS het aantal moslims in Nederland.
Besef je niet dat wanneer inderdaad 800.000 moslims radicaal zouden denken we pas echt een groot probleem zouden hebben? Als al die moslims dan zo slecht zijn waarom hebben we dan geen hele grote moslimbeweging die zich tegen onze westerse waarden keert? Want met zijn 800.000 kunnen ze echt wel iets voor elkaar krijgen. En weet jij trouwens of dit allemaal belijdende moslims zijn? En ken jij van ieder van die 800.000 'moslims' het gedachtegoed? Dat zou ik wel knap vinden, aangezien ze het niet eens van elkaar weten. Is het niet een beetje heel erg kortzichtig om één gedachtegoed en ook nog eens een kwaadaardig gedachtegoed te veronderstellen bij 800.000 verschillende mensen waar er hoogstwaarschijnlijk een groot deel moslim van zijn, waarbij die moslims ook nog eens verschillende stromingen aanhangen? We hebben het niet over een homogene groep zoals jij doet voorkomen. Wel eens het verschil onderzocht tussen een Marokaan en een Jordaniër? Een Turk of een Iraniër? Een Iraniër en een Irakees, een Pakistani en een Saoedi? Of tussen een soeniet en een sjiiet? Of een wahabist en een soefi? Enz. enz.
Probeer eens uit te vinden over wie je het nu precies hebt. Heb je het wellicht over Marokanen uit het rifgebergte? Of wellicht ook over de Turken? Probeer eens te onderzoeken waar precies de zwakke plekken zitten in het totaal. En probeer dan je afweer en ongenoegen te richten op die personen en groeperingen die in jouw ogen de ellende veroorzaken. En nee, sorry dat zijn niet 'De moslims'. Dat is te algemeen gesteld. Verdiep je maar eens wat meer in hoe het precies allemaal in elkaar zit.
Tien bijtende honden maken nog niet alle honden vals.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
a.r schreef:
ik ben joods, noch christelijk, ik heb geen respect voor het joods-christelijk gedachtengoed dat voortkomt uit een sprookjesgeloof in een godje in een hemel, dat schuld en boete predikt en zich superieur acht aan mijn atheisme.......ik moet me dus stevig zorgen maken?
Zodra U bommen gooit of bijvoorbeeld een cineast van zijn fiets schiet wel ja..
Wie zoiets doet moet zich in Nederland inderdaad zorgen maken ja, maar doorgaans hoeft iemand zich in Nederland geen zorgen te maken alleen om het feit dat hij moslim is, en het is een groot goed dat we dat vooral zo houden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
a.r schreef:
ik ben joods, noch christelijk, ik heb geen respect voor het joods-christelijk gedachtengoed dat voortkomt uit een sprookjesgeloof in een godje in een hemel, dat schuld en boete predikt en zich superieur acht aan mijn atheisme.......ik moet me dus stevig zorgen maken?
AJH van Buuren
De IRA is katholiek van inborst. Zijn alle katholieken terroristen?
Kitty schreef:
Besef je niet dat wanneer inderdaad 800.000 moslims radicaal zouden denken we pas echt een groot probleem zouden hebben? .
Dat ben ik niet met U eens, er zijn zoals ik al eerder schreef heel veel mensen die zichzelf zouden gaan verdedigen...En niet alleen in Nederland.
AJH van Buuren
Ik heb de indruk dat u een beetje de context mist van wat ik schreef. De context is, tien bijtende honden maken nog niet elke hond vals. U kan niet inhoudelijk ingaan op wat ik verder nog schreef? U bent echt van mening dat álle moslims niet deugen?
a.r schreef:
AJH van Buuren
Dat is geen antwoordt op mijn vraag! Ik zou mijn vraag graag luid en duidelijk beantwoordt zien!
appelfflap schreef:ik lees: "Een belangrijk kenmerk van de Westerse cultuur is misschien wel dat ze zeer syncretistisch is: ze neemt allerlei kenmerken en uitingen van andere culturen makkelijk in zich op en vermengt deze tot iets nieuws."
als iedere andersdenkende moet oprotten betekent dat dan niet dat je zelf de westerse cultuur verloochent?
Nee hoor, ik denk dat het aannemen van een islamitisch gebruik zoals omschreven in mijn voorstel het summum van acceptatie is. Ik begrijp dus Uw kritiek niet.
appelfflap schreef:ik lees: "Een belangrijk kenmerk van de Westerse cultuur is misschien wel dat ze zeer syncretistisch is: ze neemt allerlei kenmerken en uitingen van andere culturen makkelijk in zich op en vermengt deze tot iets nieuws."
als iedere andersdenkende moet oprotten betekent dat dan niet dat je zelf de westerse cultuur verloochent?
Nee hoor, ik denk dat het aannemen van een islamitisch gebruik zoals omschreven in mijn voorstel het summum van acceptatie is. Ik begrijp dus Uw kritiek niet.
AJH van Buuren
Mogen we even lachen. Het opnemen van de Dhimmie status voor moslims. Ja natuurlijk, wat een geweldige aanpassing. Echt westers om dit over te nemen
Kitty schreef:
Mogen we even lachen. Het opnemen van de Dhimmie status voor moslims. Ja natuurlijk, wat een geweldige aanpassing. Echt westers om dit over te nemen
Dat mag U maar ik begrijp nog steeds niet wat het probleem is. Hoe kunnen moslims nu bezwaar maken tegen hun eigen gebruik?... En dan hebben ze waarschijnlijk nog geluk dat spietsen, nog zo'n leuk islamitisch gebruik, of stenigen niet speciaal voor hen wordt geintroduceerd. Gedeeltelijke invoering van de sharia was toch zo gewenst?
a.r. schreef:
Dat is geen antwoordt op mijn vraag! Ik zou mijn vraag graag luid en duidelijk beantwoordt zien!
Pardon?
Ik herhaal speciaal voor U: Zodra U bommen gooit of een cineast van zijn fiets schiet wel ja..
Hier is toch geen woord Spaans aan?
AJH van Buuren
Ik heb het niet over bommen, noch over het schieten op cineasten gehad, een simpel ja of nee had volstaan!
En verder, als atheist zijnde die geen bommen gooit en geen cineasten van de fiets afschiet, mag ik dus vrijelijk mijn mening blijven verkondigen en wordt mij geen strobreed in de weg gelegd, als ik het goed begrijp?
Kitty schreef:Ik heb de indruk dat u een beetje de context mist van wat ik schreef. De context is, tien bijtende honden maken nog niet elke hond vals. U kan niet inhoudelijk ingaan op wat ik verder nog schreef? U bent echt van mening dat álle moslims niet deugen?
Ik beantwoorde niet de context maar de expliciet vraag,...toch?
En ja, ik ben van mening dat het merendeel van de moslims niet deugt. Maar dat was U toch al eerder duidelijk?
Nogmaals, want u schijnt alleen maar te kunnen generaliseren. Hoe weet u zo zeker dat iedere moslim in Nederland voor het dhimmischap van andersdenkenden is? En dat iedere moslim in Nederland voor de Sharia is? Dit kunt u gewoon niet hard maken of met feiten onderbouwen. Nogmaals u mist totaal elke nuance en houdt geen enkele mogelijkheid over dan alleen die denkbeelden die in uw hoofd geïndoctrineerd zijn.
En als u van mening bent dat het merendeel van de moslims niet deugt, zeg ik daar tegenover dat het merendeel van de moslims in vrede wil leven en blij is met de vrijheid en democratie in Nederland. U schijnt nog steeds niet te willen inzien dat de meeste slachtoffers van radicale moslimregime's vallen onder moslims zelf. Misschien moet u ook het boek: Het zijn net mensen, van Luydendijk maar eens lezen voor een wat genuanceerdere blik op het beeld dat hier ontstaan is.
Kitty schreef:Nogmaals, want u schijnt alleen maar te kunnen generaliseren. Hoe weet u zo zeker dat iedere moslim in Nederland voor het dhimmischap van andersdenkenden is? En dat iedere moslim in Nederland voor de Sharia is? Dit kunt u gewoon niet hard maken of met feiten onderbouwen. Nogmaals u mist totaal elke nuance en houdt geen enkele mogelijkheid over dan alleen die denkbeelden die in uw hoofd geïndoctrineerd zijn.
Dat mogen ze dan bewijzen uit naam van de tallozen die onder hun medogenloosheid hebben geleden. Pas op de dag dat moslims demonstreren tegen het kapen van hun geloofsovertuiging door criminelen en hier duidelijk afstand van nemen ben ik bereidt deze overtuiging als religie te accepteren. Pas dan zijn zij waarlijk Moslims.