Iriscopie - feit of fictie
Moderator: Moderators
- Think(dat doet geen pijn)
Iriscopie - feit of fictie
Tja...één van de zovele stierenstront-therapieën die we rijk zijn.
Uiteindelijk vallen er hier niet te veel woorden aan vuil te maken hé...
Als o.a. de CIA deze techniek wil invoeren omdat de iris onveranderbaar stabiel is
gebleken, naar 't schijnt beter zelfs dan de vingerafdruk, dan zie ik niet in waarom
er dan "medische" diagnoses kunnen gesteld worden...
Of vergis ik me hierin?
Uiteindelijk vallen er hier niet te veel woorden aan vuil te maken hé...
Als o.a. de CIA deze techniek wil invoeren omdat de iris onveranderbaar stabiel is
gebleken, naar 't schijnt beter zelfs dan de vingerafdruk, dan zie ik niet in waarom
Of vergis ik me hierin?
"Als ik gelijk heb zullen de Duitsers zeggen dat ik een Duitser ben en de Fransen dat ik een man van de wereld ben. Maar indien mijn theorie vals is, zullen de Fransen zeggen dat ik een Duitser ben en de Duitsers dat ik een jood ben." A. Einstein
Net zoals alle forumtopics: tegenargumenten mocht ik verkeerd zittenSamante schreef:Wat wil je precies met dit topic?
"Als ik gelijk heb zullen de Duitsers zeggen dat ik een Duitser ben en de Fransen dat ik een man van de wereld ben. Maar indien mijn theorie vals is, zullen de Fransen zeggen dat ik een Duitser ben en de Duitsers dat ik een jood ben." A. Einstein
Iriscopie is kwakzalverij, dat is volgens mij inmiddels vaak genoeg aangetoond. Maar persoonsidentificatie met een irisscanner is voor zover ik weet wel een betrouwbaar iets. Ik vermoed dat de CIA met dat laatste bezig is, niet met iriscopie. Volgens mij haal je twee dingen compleet door elkaar.
Laatst gewijzigd door Zonde op 20 apr 2008 15:31, 1 keer totaal gewijzigd.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Iriscopie is kwakzalverij.Think(dat doet geen pijn) schreef:Net zoals alle forumtopics: tegenargumenten mocht ik verkeerd zittenSamante schreef:Wat wil je precies met dit topic?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Volgens mij kan jij niet zo heel erg goed lezen Zonde...Zonde schreef:Iriscopie is kwakzalverij, dat is volgens mij inmiddels vaak genoeg aangetoond. Maar persoonsidentificatie met een irisscanner is voor zover ik weet wel een betrouwbaar iets. Ik vermoed dat de CIA zich met dat laatste bezig is, niet met iriscopie. Volgens mij haal je twee dingen compleet door elkaar.
Ik stel juist dat de irisscan wel betrouwbaar moet zijn als de CIA er mee bezig is.
Nergens beweer ik dat ze aan iriscopie doen...
Hij haalt geen twee dingen door elkaar maar stelt dat Iriscopie onzin is als een iris zo onveranderlijk blijkt dat men dit als een identificatiemiddel kan gebruiken. De Iriscopie gaat er immers van uit dat veranderingen in de iris duiden op bepaalde ziektes. Zonder veranderingen in de iris dus geen iriscopie. Dus eigenlijk is het aanvaarden van de iris als onveranderlijk identificatiemiddel het beste bewijs dat iriscopie kwakzalverij is en nergens op gebaseerd is.Zonde schreef:Iriscopie is kwakzalverij, dat is volgens mij inmiddels vaak genoeg aangetoond. Maar persoonsidentificatie met een irisscanner is voor zover ik weet wel een betrouwbaar iets. Ik vermoed dat de CIA zich met dat laatste bezig is, niet met iriscopie. Volgens mij haal je twee dingen compleet door elkaar.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Je topic heet anders wel iriscopie...Think schreef:Volgens mij kan jij niet zo heel erg goed lezen Zonde...
Ik stel juist dat de irisscan wel betrouwbaar moet zijn als de CIA er mee bezig is.
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Stel dat dit waar is, ben er niet zeker van maar stel, dan kan je het gebruiken voor identificatie. Dat is nog iets heel anders dan medische diagnose. Even specificeren welke vorm van irislezing je bedoelt.Als o.a. de CIA deze techniek wil invoeren omdat de iris onveranderbaar stabiel is
gebleken, naar 't schijnt beter zelfs dan de vingerafdruk
Is je medische toestand gedurende je hele leven ook constant dan?dan zie ik niet in waarom
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Ow, zonde, het lijk dat ik wel mijn stelling niet helemaal heb genuanceerd - mijn excuus.Think(dat doet geen pijn) schreef:Volgens mij kan jij niet zo heel erg goed lezen Zonde...Zonde schreef:Iriscopie is kwakzalverij, dat is volgens mij inmiddels vaak genoeg aangetoond. Maar persoonsidentificatie met een irisscanner is voor zover ik weet wel een betrouwbaar iets. Ik vermoed dat de CIA zich met dat laatste bezig is, niet met iriscopie. Volgens mij haal je twee dingen compleet door elkaar.
Ik had duidelijker moeten zijn.
Ik had: Als o.a. de CIA de irisscan techniek wil invoeren omdat de iris onveranderbaar stabiel ...
Weer iemand die niet zo heel goed de essentie leest van wat er bedoeld wordt
Sorry hoor, maar lees nu eens wat er staat. Gesteld wordt dat als zelfs de CIA de iris kan gebruiken voor identificatie (conclusie iris is onveranderlijk) hoe kun je dan in hemelsnaam ziektes uit de iris aflezen. Immers dan zou de iris dus veranderlijk moeten zijn. En is dat dus niet. Dus iriscopie is onzin. Dit is toch wat TS stelt.
En ja, de CIA maakt dus gebruik van een scopie van de iris ter identificatie. En nee, niet voor medische doeleinden. Dat staat ook nergens.
Maar ik begrijp dat het hier vooral om begrijpend lezen ging 8)
Sorry hoor, maar lees nu eens wat er staat. Gesteld wordt dat als zelfs de CIA de iris kan gebruiken voor identificatie (conclusie iris is onveranderlijk) hoe kun je dan in hemelsnaam ziektes uit de iris aflezen. Immers dan zou de iris dus veranderlijk moeten zijn. En is dat dus niet. Dus iriscopie is onzin. Dit is toch wat TS stelt.
En ja, de CIA maakt dus gebruik van een scopie van de iris ter identificatie. En nee, niet voor medische doeleinden. Dat staat ook nergens.
Maar ik begrijp dat het hier vooral om begrijpend lezen ging 8)
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Het is idd helemaal iets anders dan medische diagnose.Sararje schreef:Zijn ze blijkbaar mee bezig. Stond beschreven in een boek die sprak over iriscopie.Als o.a. de CIA deze techniek wil invoeren omdat de iris onveranderbaar stabiel is
gebleken, naar 't schijnt beter zelfs dan de vingerafdruk
Dat is nog iets heel anders dan medische diagnose. Even specificeren welke vorm van irislezing je bedoelt.
Is je medische toestand gedurende je hele leven ook constant dan?
Je medische toestand is - en dat weet je ook - helemaal niet constant, maar je iris wél.
Dus als je iris constant is, hoe kunnen ze dan medische diagnoses doen and iets wat onveranderbaar is?
Even twee wikipedia citaten:
Zelfs al dat zo zou zijn, veel iriscopisten gebruiken de methode als tool om allerlei ziektes aan te tonen. Dit is ooit bij trosradar in de uitzending geweest, de iriscopisten zaten er compleet naast, bij mensen die ernstig ziek waren herkenden ze niets. Terwijl gezonde mensen een aandoening zouden hebben.Irisdiagnostiek schreef:Uit recent onderzoek blijkt dat kenmerken van de iris, in tegenstelling tot wat eerder werd gedacht, wel degelijk samenhangen met persoonlijkheidskenmerken. In een bespreking van dit onderzoek in het Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde worden praktische toepassingen van irisdiagnostiek genoemd, bijvoorbeeld als aanvulling op duur MRI onderzoek bij longitudinale cohort- of tweelingstudies.
Bron: Stijntjes F. "Iris verraadt persoonlijkheid" Nederlands Tijdschrift voor Geneeskunde. 2008 2 februari 2008; 152(5); p. 289-290.
Daar staat dat de iris wel degelijk aangepast kan worden door ziekte, maar zonder bron. In ieder geval interessant om eens verder uit te zoeken. Om wat voor ziekte gaat het dan bijvoorbeeld?Irisscanner schreef:Elke iris vertoont een uniek patroon. Wetenschap heeft echter aangetoond dat de menselijke iris in de loop der jaren kan veranderen, bijvoorbeeld door ziekte. Bron: Onbekend!
(\__/) (\__ /) (\__/)
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
(O.o ) (x.O ) (0.o )
(> < ) ( > < ) (> < )
Deze heb ik standaard klaarliggen als er weer iemand over iriscopie begint:
zie:
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?p=20158#20158
r.
En toch wel en paar ziektes die in de iris tekenen geven, maar waarvan de diagnose niet door een iriscopist en wel door een oogarts kunnen worden gesteld:Over de iriscopie een ware "killer":
http://www.bromba.com/faq/biofaqe.htm#Konstanz
http://www.bromba.com/faq/biofaqd.htm#Besten
Geeft aan hoe onveranderlijk de iris is in verhouding met bijvoorbeeld de vingerafdruk en een DNA-monster.
Toch zijn er nog goedgelovers !
Roeland
PS
Daar is het onderzoek van Knipschild niets bij:
http://www.skepsis.nl/iriscopie.html
r.
zie:
http://forum.skepp.be/viewtopic.php?p=20158#20158
r.
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.
Kortom: iriscopie als medische diagnose is onmogelijk voor de meeste ziekten en voor identificatie is het een betrekkelijk simpele methode. Fotootje maken, vergelijken met referentieiris en klaar is pietje.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen