Suikerchristenen met hun eigenaardige logica
Moderator: Moderators
http://www.freethinker.nl/forum/viewtop ... c&&start=0
Ik verzamel lullige verhaaltjes, zoals brieven aan de Kapper en zo.
Meestal zijn dat lullige moslimverhaaltjes.
Die dan vaak lullige christenverhaaltjes blijken te zijn waarin een paar woordjes veranderd zijn, bijvoorbeeld 'God' in 'Allah'.
Ik verzamel lullige verhaaltjes, zoals brieven aan de Kapper en zo.
Meestal zijn dat lullige moslimverhaaltjes.
Die dan vaak lullige christenverhaaltjes blijken te zijn waarin een paar woordjes veranderd zijn, bijvoorbeeld 'God' in 'Allah'.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
-
Destinesia
Juist ja. Ik dacht dus hetzelfde toen ik dit draadje opstartte. het verzamelen ervan. Ik zie redelijk vaak dit soort verhalen langskomen. Natuurlijk niet allemaal even lullig, maar de verhalen in de strekking zoals ik ze hier heb geplaatst vind ik zo vreselijk "simpel". Ik snap dan ook niet dat men ze zo geweldig vind. Aan de reacties te zien "overtuigen" deze kinderlijke verhalen bepaalde mensen ook nog. Zo van: "Ik ben zo blij dat jij met dit verhaal van die kapper aan kwam zetten want bijna was ik van mijn geloof gevallen"
Op dit forum heb ik een aardige verzameling lullige verhaaltjes.
Als ik me het goed herinner staat de kapper er ook bij.
Het forum is wel een slapend forum, dus er is verder weinig te beleven.
Ik vind het zelf altijd wel aardig om af en toe zo'n lullig verhaaltje op een fundi-forum uit te zoeken en er dan mijn eigen commentaar bij te zetten.
Dit is de verzameling.
http://www.forumforfree.com/viewtopic.p ... estaatniet
Als ik me het goed herinner staat de kapper er ook bij.
Het forum is wel een slapend forum, dus er is verder weinig te beleven.
Ik vind het zelf altijd wel aardig om af en toe zo'n lullig verhaaltje op een fundi-forum uit te zoeken en er dan mijn eigen commentaar bij te zetten.
Dit is de verzameling.
http://www.forumforfree.com/viewtopic.p ... estaatniet
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Voor zover ik weet staan hier de meeste lullige verhaaltjes op 1 forum bij elkaar.
Ik heb op dat moslimforum ooit wel eens wat korte kanttekeningen bij deze lullige moslimverhaaltjes gezet.
Mijn vriendelijke duwtjes om deze arme mensen van infantiele moslimzwijmelarijen naar de alledaagse realiteit te leiden, worden daar niet in dank afgenomen.
Mijn vingers jeuken om dat weer te gaan doen, maar na een heftige discussie met een rotterdamse moslimfundi/moderator over de moord op van Gogh heb ik een ban gekregen.
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewforum.php?f=31
Deze is zo mooi. Al weer voor de 5de keer geplaatst, geloof ik.
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 31&t=24694
Ik heb op dat moslimforum ooit wel eens wat korte kanttekeningen bij deze lullige moslimverhaaltjes gezet.
Mijn vriendelijke duwtjes om deze arme mensen van infantiele moslimzwijmelarijen naar de alledaagse realiteit te leiden, worden daar niet in dank afgenomen.
Mijn vingers jeuken om dat weer te gaan doen, maar na een heftige discussie met een rotterdamse moslimfundi/moderator over de moord op van Gogh heb ik een ban gekregen.
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewforum.php?f=31
Deze is zo mooi. Al weer voor de 5de keer geplaatst, geloof ik.
http://www.ontdekislam.nl/forum/viewtop ... 31&t=24694
Inderdaad, en mensen die niet geloven in God, hebben geen God nodig om de natuur te verklaren, die denken zelf.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Er was eens een klein stadje waar iedereen wekelijks naar de kapper ging. En gesticht en verschoond kwam men elke week uit de kapperszaak. Wanneer men dan elkaar tegenkwam op straat nam men voor elkaar de hoed af, en besnuffelde elkaar om de goddelijke parfum te bewonderen. Sommige zeer vrome mensen hadden zelfs gel, haarcreme of strepen! Die werden beschouwd als bijzondere gaven van de Kapper. Af en toe kwam er wel eens een onbehouwen natuurmens uit het nabijgelegen donkere bos, zo'n persoon had dan typisch nog nooit van een kam gehoord, laat staan van een kapper, maar het duurde nooit lang of ook zo'n aboriginaal zag de uitstekendheid van gekapte mensen wel in. Men zag hem dan ook al gauw uit de kapperzaak komen onder lofprijzing en dankbetuigingen, om gesterkt en ten volle uitgerust aan de nooit ophoudende geneugten van de volgende zorgeloze werkweek in de Gekapte Stad deel te nemen. Af en toe deed de Kapper zelfs een wonder: mensen die geheel kaal geworden waren kregen soms op wonderbaarlijke wijze weer haargroei! De Gekapte Stad was kortom een paradijselijke stad waar helemaal nooit iets fout liep en nooit iets lelijks te bezien was, of het moest zijn het gekibbel over waar de scheiding precies moet zitten en hoe lang of kort het haar optimaal moet zijn, en hoe oud, vergeeld en bevingerd de tijdschriften in de kapperszaak moesten wezen om in de juiste sfeer voor het knippen te kunnen komen.XcsM schreef: Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen. "
"Exact!" - ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel.
Het zijn juist de mensen die niet naar hem gaan en Hem niet opzoeken
en daarom is er zoveel ellende op de wereld.
Wellicht vraagt de lezer waar dit stadje ter wereld gevonden kan worden. Helaas, het is niet meer. Op een nacht, toen het gehele stadje in zalige kappersrust lag te slapen geschiedde een aardbeving. Alle huizen stortten in en alle inwonders werden bedolven. Het was een ellende die waarschijnlijk werd veroorzaakt door een Kapperhater, in de volksmond ook wel Freethinker genaamd, maar het kan ook zijn dat het de wraak van de Kapper was, aangezien sommigen de wekelijkste tocht naar de kapperszaak achterwege hadden gelaten. Sindsdien is er weer overal ellende. Maar de Kapper heeft inmiddels weer een nieuwe zaak geopend en nodigt eenieder uit om herboren te worden. Leg uw zware haarvracht toch in de schoot van de Kapper!
De wegen van de Kapper zijn uiteraard ondoorgrondelijk. De Grote Kapper heeft eens zijn eniggeboren Zoon het barre bos ingestuurd. Hij heeft aan al de lange haren en ongeschoren baarden geleden en heeft zich vernederd, ja tot het kaalgeschoren worden toe, maar zijn haar groeide na drie dagen weer aan! En daarna is hij teruggegaan naar de Grote Kapper, waar Hij nu voor iedere aboriginaal voortdurend voorspraak doet om voor hen een geheel gratis kappersbeurt te bewerkstelligen.
Born OK the first time
De volgelingen van de Grote Kapper dragen nu allemaal een gouden schaar om hun nek om zich te onderscheiden van de ongelovige baardmensen.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
-
Destinesia
Rereformed schreef:een quotende XcsM schreef: Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen. "
"Exact!" - ging de man verder. "Dat is het hem nou juist. God bestaat ook zeer zeker wel.
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Sorry, het is mij zeer duidelijk, maar niet op gelet.XcsM schreef:Rereformed schreef:een quotende XcsM schreef: Het zijn gewoon de mensen die niet naar ons komen. "
Ehm .. ik quote dat. Ik zelf schreef dat niet. Ik hoop dat dat duidelijk is.
Born OK the first time
-
Destinesia
Re: Suikerchristenen met hun eigenaardige logica
Ik heb er weer één gevonden hoor:
Allemachtig! Ik heb er geen woorden voor maar na het lezen merkte ik pas dat mijn omgekrulde teennagels krassen in het laminaat hadden gemaakt.
Hij vroeg: "Heer, ik zou zo graag eens willen weten wat het verschil tussen hemel en hel nu precies is. Hoe kan ik dat zien in mijn leven?". "Kom maar mee", zei de Heer, en Hij nam de man mee, naar een groot portaal met 2 deuren. Hij opende één van de grote deuren en Hij liet de man binnenkijken.
De man keek rond en zag een ruime kamer. Hij snoof... wat rook het hier lekker - hij ging er helemaal van watertanden... In het midden van de kamer was een heel grote, ronde tafel. Op die tafel stond een pan - maatje XXXL - met een pas-gekookte, heerlijke stamppot. Lekker veel worst er in, ja-a-a-a... dáár kwam die verleidelijke geur vandaan!
De man keek nog eens wat verder en richtte zijn aandacht op de mensen in de kamer. Ze zagen er werkelijk niet uit... Ziekelijk, mager, ontevreden en - ja echt - hóngerig... Hoe kon dat nou, met zulke heerlijke stamppot voor hun neus?
Rondom de tafel was het een drukte van belang. Mensen krioelden door elkaar om bij het eten te komen. Maar zodra ze dat probeerden, begonnen ze meteen te mopperen en te schreeuwen tegen elkaar. Dat ging niet zachtzinnig, ze scholden en probeerden elkaar van de tafel te schoppen. Ze maakten onderling steeds ruzie om een millimetertje dichterbij de pan te kunnen komen. Aan hun arm was een lepel vastgemaakt, met een heel lange handgreep. Ze konden op die manier allemaal heel goed bij de pan met eten komen. Maar omdat de lepels langer waren dan hun armen, konden ze de lepels niet naar hun monden brengen.
En dus - konden ze niet genieten van het heerlijke eten...
En dus - voelden ze zich gefrustreerd...
En dus - werden ze ontevreden...
En dus - begonnen ze iedereen om zich heen de schuld te geven...
En dus - raakten ze ondervoed...
En dus - zagen ze er steeds ongezonder en ongelukkiger uit...
En dus...
Ze bléven alleen maar doorgaan met mopperen en schelden en elkaar wegduwen. Sommigen begonnen zelfs met het eten te gooien...
Wát een ellende!
God sloot de deur naar de eerste kamer, en Hij nam de man mee, naar de volgende deur.
Opnieuw zag de man een ruime kamer, toen de deur openging. Alles was precies gelijk aan de vorige kamer. Compleet met tafel en grote pan met heerlijk eten er in.
Wat rook dát toch lekker... Dat leken de mensen in die kamer ook te vinden. Ze waren met elkaar aan het praten en lachen en voelden zich zichtbaar goed en gezond.
Ze hadden precies dezelfde lange lepels die vastgemaakt waren aan hun armen om het eten uit de pan te halen en het lekker op te eten. En ook zij waren steeds bij de tafel te vinden om eten uit de pan te scheppen. Maar zij bleven gezellig praten en lachen...
De man keek zijn ogen uit... Hoe kón dat nou, dat déze mensen er zo weldoorvoed en krachtig uitzagen? En dat ze de kookkunst van de kok prezen tegen elkaar, omdat ze zo genoten van het lekkere eten? Ook déze mensen konden immers de lepels die aan hun armen waren vastgemaakt niet naar hun mond brengen om te eten...
Vragend keek de man op naar de Heer. Hij gaf het antwoord: "Het is heel simpel. In de eerste kamer heb je de hel gezien. Daar is iedereen alleen maar met zichzelf bezig... Er is slechts één groot verschil met deze kamer waar mensen gezond bezig zijn:
De mensen in de tweede ruimte die IK je liet zien, hebben geleerd om niet alleen op zichzelf gericht te zijn. Ze hebben ook om elkaar leren denken. Zij geven elkaar het eten wat ze uit de pan scheppen, en zo heeft iedereen genoeg te eten. Zij hebben een manier gevonden om hun moeilijkheden het hoofd te bieden, door samen op te lossen wat alleen onoplosbaar bleek."
Zalig zijn de armen van geest? Een 'goddelijke wijsheid' ingegeven en geïnspireerd door de heilige geest? Moet dit bekeerlingen opleveren? Ik denk overigens wél dat de hele Josti-band hiermee in één keer bekeerd kan worden.
En Frans Bauer .....
Ik lust even geen stamppot meer
Hij vroeg: "Heer, ik zou zo graag eens willen weten wat het verschil tussen hemel en hel nu precies is. Hoe kan ik dat zien in mijn leven?". "Kom maar mee", zei de Heer, en Hij nam de man mee, naar een groot portaal met 2 deuren. Hij opende één van de grote deuren en Hij liet de man binnenkijken.
De man keek rond en zag een ruime kamer. Hij snoof... wat rook het hier lekker - hij ging er helemaal van watertanden... In het midden van de kamer was een heel grote, ronde tafel. Op die tafel stond een pan - maatje XXXL - met een pas-gekookte, heerlijke stamppot. Lekker veel worst er in, ja-a-a-a... dáár kwam die verleidelijke geur vandaan!
De man keek nog eens wat verder en richtte zijn aandacht op de mensen in de kamer. Ze zagen er werkelijk niet uit... Ziekelijk, mager, ontevreden en - ja echt - hóngerig... Hoe kon dat nou, met zulke heerlijke stamppot voor hun neus?
Rondom de tafel was het een drukte van belang. Mensen krioelden door elkaar om bij het eten te komen. Maar zodra ze dat probeerden, begonnen ze meteen te mopperen en te schreeuwen tegen elkaar. Dat ging niet zachtzinnig, ze scholden en probeerden elkaar van de tafel te schoppen. Ze maakten onderling steeds ruzie om een millimetertje dichterbij de pan te kunnen komen. Aan hun arm was een lepel vastgemaakt, met een heel lange handgreep. Ze konden op die manier allemaal heel goed bij de pan met eten komen. Maar omdat de lepels langer waren dan hun armen, konden ze de lepels niet naar hun monden brengen.
En dus - konden ze niet genieten van het heerlijke eten...
En dus - voelden ze zich gefrustreerd...
En dus - werden ze ontevreden...
En dus - begonnen ze iedereen om zich heen de schuld te geven...
En dus - raakten ze ondervoed...
En dus - zagen ze er steeds ongezonder en ongelukkiger uit...
En dus...
Ze bléven alleen maar doorgaan met mopperen en schelden en elkaar wegduwen. Sommigen begonnen zelfs met het eten te gooien...
Wát een ellende!
God sloot de deur naar de eerste kamer, en Hij nam de man mee, naar de volgende deur.
Opnieuw zag de man een ruime kamer, toen de deur openging. Alles was precies gelijk aan de vorige kamer. Compleet met tafel en grote pan met heerlijk eten er in.
Wat rook dát toch lekker... Dat leken de mensen in die kamer ook te vinden. Ze waren met elkaar aan het praten en lachen en voelden zich zichtbaar goed en gezond.
Ze hadden precies dezelfde lange lepels die vastgemaakt waren aan hun armen om het eten uit de pan te halen en het lekker op te eten. En ook zij waren steeds bij de tafel te vinden om eten uit de pan te scheppen. Maar zij bleven gezellig praten en lachen...
De man keek zijn ogen uit... Hoe kón dat nou, dat déze mensen er zo weldoorvoed en krachtig uitzagen? En dat ze de kookkunst van de kok prezen tegen elkaar, omdat ze zo genoten van het lekkere eten? Ook déze mensen konden immers de lepels die aan hun armen waren vastgemaakt niet naar hun mond brengen om te eten...
Vragend keek de man op naar de Heer. Hij gaf het antwoord: "Het is heel simpel. In de eerste kamer heb je de hel gezien. Daar is iedereen alleen maar met zichzelf bezig... Er is slechts één groot verschil met deze kamer waar mensen gezond bezig zijn:
De mensen in de tweede ruimte die IK je liet zien, hebben geleerd om niet alleen op zichzelf gericht te zijn. Ze hebben ook om elkaar leren denken. Zij geven elkaar het eten wat ze uit de pan scheppen, en zo heeft iedereen genoeg te eten. Zij hebben een manier gevonden om hun moeilijkheden het hoofd te bieden, door samen op te lossen wat alleen onoplosbaar bleek."
Zalig zijn de armen van geest? Een 'goddelijke wijsheid' ingegeven en geïnspireerd door de heilige geest? Moet dit bekeerlingen opleveren? Ik denk overigens wél dat de hele Josti-band hiermee in één keer bekeerd kan worden.
En Frans Bauer .....
Ik lust even geen stamppot meer
Destinesia schreef:
Dat is het besef dat ik in de gegeven situatie van anderen afhankelijk ben: ik kan immers niets anders doen dan anderen voeden omdat ik door de te lange lepels mezelf nooit en te nimmer kan voeden. Dat doe ik in de hoop dat een ander mij voedt. Maar het is altijd afwachten of, en zo ja wanneer, een ander mijn honger stilt. Het is dan ook die afhankelijkheid die in de gegeven omstandigheden aan mij knaagt.
evenalsAllemachtig! Ik heb er geen woorden voor maar na het lezen merkte ik pas dat mijn omgekrulde teennagels krassen in het laminaat hadden gemaakt.
Vraag is waarom dit verhaal als tenenkrommend ervaren wordt.Ik hoef even geen stamppot meer.
Dat is het besef dat ik in de gegeven situatie van anderen afhankelijk ben: ik kan immers niets anders doen dan anderen voeden omdat ik door de te lange lepels mezelf nooit en te nimmer kan voeden. Dat doe ik in de hoop dat een ander mij voedt. Maar het is altijd afwachten of, en zo ja wanneer, een ander mijn honger stilt. Het is dan ook die afhankelijkheid die in de gegeven omstandigheden aan mij knaagt.
🕉️ Reïncarnatie is de verbindende factor binnen het bewustzijnsproces van de mens ☯️
Een normaal denkend mens kan direct de lulligheid van dit infantiele verhaaltje herkennen.Yours schreef:Destinesia schreef:evenalsAllemachtig! Ik heb er geen woorden voor maar na het lezen merkte ik pas dat mijn omgekrulde teennagels krassen in het laminaat hadden gemaakt.Vraag is waarom dit verhaal als tenenkrommend ervaren wordt.Ik hoef even geen stamppot meer.
Het is tenenkrommend dat er nog steeds mensen zijn die dit soort lullige verhaaltjes bedenken en dat er nog mensen zijn die dit soort lullige verhaaltjes leerzaam en amusant vinden.