Melding van grove belediging van atheïsten
Moderator: Moderators
Ouweneel interesseert me gewoon geen pl##r#s. En ik ben niet van plan om de door een dergelijk figuur m'n humeur te laten beïnvloeden. Ik weet nu eenmaal dat er sommige mensen zo over atheïsme denken.
Overigens steun ik de mensen die nog moeite nemen kritiek te geven, maar het mij te onwaardig om te reageren 8)
Overigens steun ik de mensen die nog moeite nemen kritiek te geven, maar het mij te onwaardig om te reageren 8)
Wellicht vermoedt dhr O. Anti reclame is de beste reklaam (vlaams)
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
Alles is een impulsieve neerslag van mijn gedachten op dit moment, en kan veranderen !
bipolair schreef:Ouweneel interesseert me gewoon geen pl##r#s. En ik ben niet van plan om de door een dergelijk figuur m'n humeur te laten beïnvloeden. Ik weet nu eenmaal dat er sommige mensen zo over atheïsme denken.
Die vermoeidheid deel ik,langzamerhand -nu ja het is ongetwijfeld een man die mensen aanspreekt,dan hier/dan daar
Re: Melding van grove belediging van atheïsten
Terug naar de bron van deze link. Zinsinhoud.......Erik schreef:Op http://nl.wikipedia.org/wiki/Willem_Ouweneel vind grove belediging plaats aan het adres van atheïsten door Dhr. W. Ouweneel.
De letterlijke inhoud van bovenstaande zin,
is een betichting van een "wikipediapagina", door (sic) Ouweneel. Zozo, is die wiki-pagina een privébezit van mijnheer Ouweneel????? Want zo stel jij het wel (kortzichtig) voor.
Dit is te gek voor woorden.
Ouweneel als persoon zegt/schrijft over en tegen atheisten.
Goed.
Maar het is niet OP wiki/Willem_Ouweneel dat deze belediging plaatsvind!
Wiki geeft de encyclopedische-weergave-van, niets meer niets minder.
Ik hoop, Erik, dat je dit nu toch wel zelf inziet.....
Beste Rereformed.Rereformed schreef:
Ouweneel staat voor 'het overbrengen van een ideologie'. (1) Hij overschrijdt dus alle grenzen, en spreekt iedereen aan die het nederlands verstaat. Ik vind zo iemand veel invloedrijker dan iemand die de politiek bepaalt voor één bepaald land.
(2) Ik betrok deze zaak op mijzelf, omdat ik in mijn tienertijd in mijn denken door Ouweneel gevormd ben. ...//...
Ik begrijp zeer goed je persoonlijk punt (2), maar je veralgemening (1) moet ik afstrijden.
(Al bedoel ik er niets strijdends mee...) Jij hebt een begrijpelijk appeltje te wassen met Ouweneel en alles van die man bereikt je, ook al zat je op Mars, opdat je zijn schrijfsels gewoon opzoekt. Als slechts een kwart antenne van jou "Ouw--" opvangt, sta je al scherp. Dat is niet zo voor iedereen...
Hij spreekt iedereen aan die het Nederlands verstaat?
Dit definieert voor Belgie dan grofweg 6,5 miljoen inwoners. Zo, spreekt hij die aan? Werkelijk? Ik vrees van niet. Ik hoorde nog nooit over de naam (en idem aangaande vele andere Nederlandse gelovige schrijvelaars) voordat ik op deze Nederlandse site kwam.
Kijk, Ouweneel is hier, de 6,5 miljoen Belgische nederlandstaligen ten spijt, nagenoeg onbekend. We zouden eens een statistische peiling kunnen organiseren om te besluiten dat zulke peiling totaal verloren moeite was....
Zou je de uitspraak misschien niet EERST preventief beperken tot protestanten/gereformeerden (van diverse slag) ? Ongeacht of het gelovigen betreft of ex-gelovigen die nog strijd leveren tegen hetzij het eerdere trauma hetzij de druk van het milieu waar je middenin leeft?? Kan je je voorstellen hoe verschillend het katholiek milieu is!?? (Idem dito: ongeacht of het gelovigen betreft of ex-gelovigen die nog strijd leveren tegen hetzij een eerdere trauma hetzij de druk van het milieu waar men middenin leeft..... al zijn de traumas hier klaarblijkelijk vééééél miniemer! ... zelfs ZO miniem dat je hier met een pastoor op café een pint kan pakken, zeggen dat je NIET gelooft, en een reaktie krjgen in de zin van "Bah jaaa, als ge maar een goed mens zijt, hé! ...")
Ik kan je verzekeren: Ouw-- steekt géén grenzen over, tenzij die grenzen die hem gelijk een osmotisch membraan aktief AANZUIGEN in plaats van neutraal doorgang verlenen...
Dat osmotisch membraan zit slechts in de persoon zelf. Het is gewoon het "uit dezelfde stal" komen, dat het membraan met zich meebrengt.
Groetjes
Ik zie een quote uit een boek van Ouweneel.Willem_B schreef:Ik hoop, Erik, dat je dit nu toch wel zelf inziet.....
Een beledigende quote aan het adres van atheïsten!
In dit geval wordt die informatie de wereld ingebracht middels een wikipediapagina.
Hoe jij mijn post zo krom kunt lezen als zou ik wikipedia van belediging beschuldigen is mij een raadsel!
Maar misschien had i.p.v. "Op ......." moeten schrijven "Via ......."?
Waar deze informatie ook zou hebben gestaan op het internet doet er niet toe, het gaat om wat Ouweneel uitspreekt!
Je bent toch wel erg kortzichtig als je dat niet ziet.
En omdat ik bijna niet kan geloven dat iemand zo kortzichtig is zou ik bijna denken dat je het met opzet doet.
De vraag is dan alleen waarom?
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
BM,The Black Mathematician schreef:......................... terwijl ik me eerder druk maak om vrijheden die door de politiek afgenomen kunnen worden. Zo'n Hirsch Ballin die het verbod op godslastering wilt uitbreiden, Rouvoet die tegen embryoselectie etc. Die raken mij direct, die hebben invloed op wat ik hier in Nederland kan en mag, terwijl Ouweneel niets te zeggen heeft over mij. Als vrij mens ben ik in staat om hem volkomen te negeren, terwijl Rouvoet wetten maakt. ...//...
Deze gedachtengang volg ik ook.
Evenwel, binnen de specifieke (bedoel Nederlandse) context is het natuurlijk weer wel zo dat éne politieke Hirsch Ballin of Rouvoet dan weer wel de inspiratie HAALT uit de predikingen van bijvoorbeeld een Ouweneel.
Ik leg toch weer eens graag de nadruk op "Nederlandse context".
In de Belgische context (katholieke fundamenten) speelt de prediking in het algemeen bitter, bitter weinig. CDNV, hoe christelijk ook, en hoeveel druk vanuit het aarstbisdom ook zou komen, blijkt "gematig middenveld" te zijn in vergelijking met Nederlands christelijke partijen...
Groet
Ik krijg nu toch sterk de indruk dat je dit topic niet echt gevolgd hebt.Willem_B schreef:BM,
Evenwel, binnen de specifieke (bedoel Nederlandse) context is het natuurlijk weer wel zo dat éne politieke Hirsch Ballin of Rouvoet dan weer wel de inspiratie HAALT uit de predikingen van bijvoorbeeld een Ouweneel.
Je herhaalt wat eerder gezegd is.
Niet dat dat zo een probleem is, maar het zorgt ervoor dat ik de inhoud van jouw reactie aan mijn adres van je vorige post nu totaal niet meer begrijp.Rereformed schreef:Wel zie ik wat Erik hier naar voren brengt, dat de ideologische motor achter de politiek uiteindelijk de zaak is die van het grootste belang is, zoiets als de eeuwige kwestie de symptomen van iets bestrijden in vergelijking tot de oorzaak ervan. Onkruid kun je het beste bestrijden door de wortel van het onkruid eruit te halen.
Kennelijk snap je dus wel wat ik bedoel?!
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Je zin is zoals die er staat, Erik. En als je wil zeggen wat je wil zeggen, dan schrijf je rechtstreeks over Ouweneel, niet over WIKI. Bovendien, nee, het is ook niet VIA Wiki. Wiki is encyclopedie, en ik WENS zulks daar op te vinden. Ouweneel doet het niet "via" Wiki....Erik schreef:Ik zie een quote uit een boek van Ouweneel.Willem_B schreef:Ik hoop, Erik, dat je dit nu toch wel zelf inziet.....
Een beledigende quote aan het adres van atheïsten!
In dit geval wordt die informatie de wereld ingebracht middels een wikipediapagina.
Hoe jij mijn post zo krom kunt lezen als zou ik wikipedia van belediging beschuldigen is mij een raadsel!
Maar misschien had i.p.v. "Op ......." moeten schrijven "Via ......."?
Waar deze informatie ook zou hebben gestaan op het internet doet er niet toe, het gaat om wat Ouweneel uitspreekt!
Je bent toch wel erg kortzichtig als je dat niet ziet.
En omdat ik bijna niet kan geloven dat iemand zo kortzichtig is zou ik bijna denken dat je het met opzet doet.
De vraag is dan alleen waarom?
Je vraagt "waarom"? En met opzet?
Daar kan ik je zeer precies antwoord op geven.
Als je dit wil dan kan je het gerust opzet noemen. Omdat ik het heel erg belangerijk vind dat op een site waar de rede hoog in het vaandel wordt geschreven, correct logische constructies (en ook zinsconstructies...) worden gebruikt.
"Moet" ik je correct verstaan ?? Dan moet ik voorkennis hebben van wie je bent. Dat mag geen vereiste zijn. Zoals het er zinsmatig, zwart op wit staat, kan ik het interpreteren met voorkennis over de persoon "Erik", en dan besluiten dat je dit niet 'kon' bedoelen. Correct?
De totaal willekeurige lezer kan hier echter evengoed een typische Platonische dwaling zien staan.
Dus daarom.
Het is belangerijk je correct uit te drukken.
No offence !
Groet
Laatst gewijzigd door Willem_B op 10 aug 2008 12:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Verbeter mij dan want zo heb ik er niets aan!Willem_B schreef:Het is belangerijk je correct uit te drukken.
Kennelijk zie ik de "fout" niet.
Zo kwam het in eerste instantie niet over.Willem_B schreef:No offence !
Maar goed, none taken.
Ik denk, dat je de fout niet ziet, precies omdat je WEL, tenminste gedeeltelijk, in de platonische dwaling bent gesprongen...Erik schreef:Verbeter mij dan want zo heb ik er niets aan!Willem_B schreef:Het is belangerijk je correct uit te drukken.
Kennelijk zie ik de "fout" niet.
Zo kwam het in eerste instantie niet over.Willem_B schreef:No offence !
Maar goed, none taken.

Dit gebeurt hier en op soortgelijke discussiesites namelijk aan de lopende band.
Vergeef me mijn eigen hoog-allergie aan dezen.
Verduidelijkingen.
Is het woord 'zinsinhoud' in de aanhef je ontgaan? (Nu niet meer)
Neen, ik reageer daar namelijk rechtstreeks op BM, niet op Rereformed.Erik schreef:Ik krijg nu toch sterk de indruk dat je dit topic niet echt gevolgd hebt.Willem_B schreef:BM,
Je herhaalt wat eerder gezegd is.
< Terug naar de bron van deze link. Zinsinhoud.......> Schreef ik.Niet dat dat zo een probleem is, maar het zorgt ervoor dat ik de inhoud van jouw reactie aan mijn adres van je vorige post nu totaal niet meer begrijp.
Kennelijk snap je dus wel wat ik bedoel?!
Is het woord 'zinsinhoud' in de aanhef je ontgaan? (Nu niet meer)
Ik bedoelde dat je herhaald wat Rereformed al heeft gezegd.Willem_B schreef:Neen, ik reageer daar namelijk rechtstreeks op BM, niet op Rereformed.
Tjemig!!
Willem ............. whatever.Willem_B schreef:Is het woord 'zinsinhoud' in de aanhef je ontgaan? (Nu niet meer)