0ortje schreef:collegavanerik schreef:ik was nog niet klaar,
en nee ik geloof er geen hout van.

Waar ik op doelde in mijn post was dat lanier bepaalde informatie van een explosieven-expert gebruikte om de informatie gegeven door Trees neer te zeten als onzin.
Maar iets verder in de link zelf verteld deze
expert wel dat WTC 7 wel een controlled demolition was, of zou kunnen zijn. En mijn vraag daarna was:
Maakt de uitspraak van deze persoon hem een complotdenker, of moeten we waarde hechten aan zijn uitspraken?
Hij is geen complotdenker, althans niet op basis van zijn oordeel over gebouw 7. Hij kwam namelijk tot dat oordeel nadat een actualiteitenrubriek hem vroeg wat materiaal te bekijken. Van de Twin Towers zei hij dat dit geen controlled demolition was. Toen hij echter de ineenstorting van gebouw 7 bekeek, schrok hij: "Dat is controlled demolition!"
Dat is dus hoe het er voor deze expert uitziet. Het lijkt net gecontroleerde ontploffing. Let wel: hij heeft niet in het gebouw gekeken, hij heeft de blauwdruk niet onder ogen gehad, hij gaat puur af op hoe het er uitziet.
Wat moeten wij hier nu mee? Heel simpel: complotdenkers als Trees confronteren met Jowenko's oordeel over Toren I en II: geen controlled demolition. Als Trees waarde hecht aan Jowenko's oordeel over gebouw 7, dan moet ze evenveel gewicht geven aan zijn oordeel over de Twin Torens, en concluderen dat deze niet door gecontroleerde ontploffing tot instorten zijn gebracht.
Als dat het geval is, komt ze voor een in mijn ogen onoverkomelijk probleem te staan. De samenzweerders hebben dan een enorm risico genomen door een gebouw te doorvlechten met explosieven, terwjl ze niet wisten wat het precieze effect zou zijn van het doorboren van de torens met vliegtuigen.
Want let wel: de conventionele wijsheid vooraf was dat de torens zelfs een vliegtuigimpact konden weerstaan. Daar was 'ie op gebouwd (benadrukken trouwens met name de complottheoristen). Dus dan zit je met twee gebouwen die - met de kennis van dat moment - volgens iedere verwachting zouden blijven staan en een gebouw verderop vol explosieven. Ja, en dan? Je blaast ineens dat gebouw op? Met welke verklaring? Had Larry Silverstein nog een bestelbusje klaarstaan met patsies, Arabieren die afgeschilderd zouden kunnen worden als terroristen?