windsurfer schreef:Vanuit amusementsoogpunt is dit soort programma's (net als Char en de Babyfluisteraar) prima, van alle tijden. Mooi goochelen is knap, en ik heb mooie trucs gezien. Het stoort mij echter dat er over gecommuniceerd wordt als zouden de gaven 'echt' zijn. Mensen willen geloven.
Ik wel!
Het is schadelijk! Het komt regelmatig voor dat naïeve mensen deze charlatans geloven en levensgevaarlijke beslissingen nemen, zoals het onthouden van levensreddende medicijnen, omdat deze charlatans zeggen dat dit niet nodig is.
Een echte illusionist/entertainer maakt altijd klip en klaar duidelijk dat hij/zij een illusionist/entertainer is en gewoon truukjes loopt op te voeren...zoals bijvoorbeeld Derren Brown!
En Derren Brown is veel "begaafder", en bovendien geen bedrieger, dan Uri Geller en vele andere bedriegers (Nb. je bent natuurlijk een bedrieger als je je anders voordoet en dit niet vertelt!).
MvG, Wim Ahlers.
Ik meen dat dit topic toch gaat over goochelaars, volksvermakers en ander kermisvolk. En niet over mediums of charlatans die zich 'genezer' noemen. Ik weet niet of Uri Geller ook echt volhoudt dat hij 'medium' is. In het interview bij Pauw en Witteman maakte ik dit er niet uit op, ik zag gewoon een entertainer die een kunstje opvoerde waarvan men niet 123 doorzag welk.
Wat die laatste groep betreft, ga ik met je mee. Op het moment dat men hiermee wil gaan 'genezen' gaat men te ver.
"keeping an open mind is a virtue, but not so open that your brains fall out"
Weet je waarvan ik sta te kijken? Dat Ronald Jan Heijn zich ook met de vernieuwde Uri Geller inlaat.
Als miljonairszoon ooit een prestigieus Oibibio opgezet, failliet gegaan, toen zeer nauw betrokken geweest bij de new-age productie Staya Erusa en nu dit. Hoe diep kun je zinken? Maar hij zal dit wel noodzakelijk vinden op zijn spirituele weg.
Toch was het wel een leerzaam bezoekje toen ik lang geleden met mijn toenmalige vriendin voor de eerste keer toevallig de grootste spirituele kruidenier van Nederland binnenstapte.
Achteraf heb ik spijt dat ik geen vegetarische snack heb genuttigd in het restaurant. Het was er veel te druk.
O ja, mijn vriendin wilde een windgong kopen van over de 200 gulden, ik vond het geen goed idee.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Ik weet trouwens niet eens hoe zo'n ding precies heet.
Daarom maar een plaatje van een kleine variant die je voor een paar eurootjes bij Xenos kan kopen.
Ik moet zeggen, die van Oibibio, het was wel een kwaliteitsprodukt, mooie zware keiharde metalen pijpen van onbescheiden grootte en 6 krachtige en wonderschone tonen die je geestelijke ikje met heilzame levensenergieën doordrenkten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
The most disturbing, heartbreaking and *disgusting thing about the idea of heaven and hell is not that so many people BELIEVE it to be the truth, but that they WANT it to be. ~ yoyo
Vrouw vast in watertank Uri Geller
Een 26-jarige Duitse deelneemster aan De Nieuwe Uri Gellershow heeft een tv-opname in Hilversum ternauwernood overleefd.
Watertank
De vrouw liet zich opsluiten in een tank die vol met water liep. Ze moest de code van de deur raden om vrij te komen, maar dat lukte haar niet. De opnameleider moest er met een grote nijptang aan te pas komen. De show werd live vanuit Hilversum uitgezonden op de zender ProSieben.
Speren
Eerder deze maand raakte een vrouw gewond tijdens een act met speren. Daardoor kwam het duo Winfried en Angelique in de problemen. Winfried stak speren in een doos waar Angelique in zat. De vrouw werd geraakt door een van de speren en moest naar het ziekenhuis.
Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd. Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.