Atheïstische boodschap langs A4 bij Schiphol

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

collegavanerik
Superposter

Bericht door collegavanerik »

http://www.nu.nl/algemeen/1923537/athei ... iphol.html
Uitgegeven: 25 februari 2009 17:51
Laatst gewijzigd: 25 februari 2009 18:31

RIJSWIJK - Langs de snelweg A4 bij Schiphol komt binnenkort een billboard met de tekst 'Er is waarschijnlijk geen God, durf zelf te leven en geniet van dit leven'.

Initiatiefnemer en atheïst Floris van den Berg heeft dit woensdag bevestigd.

Drie humanistische organisaties zitten achter het atheïstische billboard van 9 bij 12 meter. Zij sluiten daarmee aan bij eenzelfde initiatief in Groot-Brittannië, waar bussen rondrijden met een soortgelijke atheïstische tekst.

Reclamebord

Het atheïstische reclamebord siert vanaf midden maart twee weken lang het snelwegpanorama bij Schiphol.

De initiatiefnemers hadden aanvankelijk moeite om hun reclameboodschap geplaatst te krijgen. CBS outdoor, de exploitant van buitenreclame in onder andere het openbaar vervoer, weigerde de reclameboodschap.

Volgens Van den Berg meet het bedrijf hiermee met twee maten, omdat het wel christelijke reclameboodschappen en advertenties van de Bond tegen het vloeken plaatst.

Geld inzamelen

Met het reclamebord langs de A4 is het geld van de campagnevoerders op. De atheïsten gaan echter door met geld inzamelen om ook te kunnen adverteren in universiteiten en de metro van Amsterdam.
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
The Prophet
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door The Prophet »

Kan iemand me uitleggen waar dit goed voor is?
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
collegavanerik
Superposter

The Prophet schreef:Kan iemand me uitleggen waar dit goed voor is?
bevorderen van de geestelijke volksgezondheid? :wink:
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Jasper
Ervaren pen

Bericht door Jasper »

http://atheismecampagne.nl/
Reclamecampagne voor de Rede

Religie promoot zichzelf al eeuwenlang luid en duidelijk. Het is tijd dat ook de rede van zich laat horen. Het is tijd voor een Nieuwe Verlichting.

Terwijl religieuze groeperingen luid van zich laten horen, nemen seculier humanisten, Verlichtingshumanisten, vrijdenkers en atheïsten in Nederland het Engelse initiatief voor een buscampagne voor atheïsme over.

- Het is hoog tijd om als ongelovigen ook eens een stem te laten horen.
- De stem van positief atheïsme.
- Zonder god is de weg vrij voor de mens om er zelf, met elkaar het beste van te maken.
- Kom op: denk na, wordt wakker, stop met piekeren: er is geen god.
- Het is tijd voor de Nederlandse Atheïstische Campagne!
Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.—Philip K. Dick
biajas
Ervaren pen

Bericht door biajas »

collegavanerik schreef:
bevorderen van de geestelijke volksgezondheid? :wink:
hmmm,... heb net uitslag van tentamen psychiatrie, had een 7.8 dus denk dat ik er wel over mee mag praten :angel12:
Het bevorderen van de geestelijke gezondheid,... is een goed doel,... ... ...
Zelf denk ik dat dit de geest wel prikkelen zal, maar of het geestelijk welzijn bevordert zal worden is nog maar afwachten. :twisted:
Genieten is het waarderen van de geneugtendes levens
met daarin standaard inbegrepen een overweldigend kaasplankje
Martha
Sebastiaan
Bevlogen

Bericht door Sebastiaan »

Ik heb wat problemen mt de volgede zin
De atheïsten gaan echter door met geld inzamelen om ook te kunnen adverteren in universiteiten en de metro van Amsterdam.
De atheïsten? Dat klinkt naar generalisatie :evil:
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
collegavanerik
Superposter

Sebastiaan schreef:Ik heb wat problemen mt de volgede zin
De atheïsten gaan echter door met geld inzamelen om ook te kunnen adverteren in universiteiten en de metro van Amsterdam.
zijn het geen atheisten dan? :roll:
Afbeelding Hebr 6:
Ongeloveloos
Banned

Bericht door Ongeloveloos »

Bij de A9 was juist een Theistische boodschap sinds gisteren !

God heeft het waarschijnlijk zo gewild :angel12:
Sebastiaan
Bevlogen

collegavanerik schreef:
Sebastiaan schreef:Ik heb wat problemen mt de volgede zin
zijn het geen atheisten dan? :roll:
niet per definitie, het zijn verenigings leden an een atheisitsche organisatie

Wat nauw als het een Islamitsche organisatie was geweest, zouden de volgede zin corrct geweest zijn:
De moslims gaan echter door met geld inzamelen om ook te kunnen adverteren in universiteiten en de metro van Amsterdam.
ik denk het niet ....

Waarom maakten ze niet de volgende zin?
De verreniging gaat echter door met geld inzamelen om ook te kunnen adverteren in universiteiten en de metro van Amsterdam.
De wereld is zoveel logischer en makkelijker te begrijpen zonder god dan met, dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

Ongeloveloos schreef:Bij de A9 was juist een Theistische boodschap sinds gisteren !

God heeft het waarschijnlijk zo gewild :angel12:
Heb ik ook nog aan zitten denken, maar het is niet zo makkelijk als het lijkt:
Laat ik het theologisch verantwoord uitleggen.
Voor een almachtige godheid is het niks om een vliegtuig te laten landen cq neer te laten storten. Je doet dat goed of je doet dat niet.
Wat zou kunnen, ik zeg niet dat dat zo is, is dat Satan die zure doeken richting aarde wilde hebben, z'n kans zag en de almachtige godheid heeft op het laatste moment nog die kerosineleiding proberen te plakken maar dat mocht niet meer baten.
Maar dan is ie niet heel erg almachtig he?
Dilemma, dilemma.

Verder, en nou wordt het spannend, Henk Westbroek, atheist, onder meer bekend van cafe's die door dubieuze figuren worden bezocht, zat wonder boven wonder niet in dat vliegtuig, die wilde uitslapen, en uitslapen komt van.. jawel.. Satan (vraag maar aan refo's)...

PS
Voor de duidelijkheid ben ik uitgegaan van 1 almachtige godheid en het bestaan van Satan.
Het begrip vrije wil heb ik niet aangekaart, dat wordt lastig als het over motoren gaat, hebben die een vrije wil?
Trees? ;) NOFI.

Alternatieve verklaring:

http://frontpage.fok.nl/nieuws/106917/- ... issen.html

Het komt door de homo's hier.
Maar dan wordt het weer lastig, homo's staan op goede voet met Satan, dat is algemeen bekend, het zou dus betekenen dat de almachtig godheid hierachter zit, waarvan men mij altijd maar verteld dat het een hele aardige lieve goede god is. :?

Waar ging het hier ook al weer over?
Reclameborden.
Men doet maar, van mij hoeft het niet zo.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kiwi
Forum fan

Bericht door Kiwi »

Ik vind dit moeilijk hoor;

Hiermee staan de betreffende organisaties dus impliciet toe dat religie gepromoot wordt middels reclame uitingen. Dat vind ik niet zo'n goede zaak.

Van binnen juich ik dit initiatief erg toe, en dat is ook het bezwaar dat ik ertegen heb: Het is allemaal emotie. Een "zij tegen wij" verhaal en "wat zij doen, mogen wij ook". Maar in dat opzicht ben je uiteindelijk geen haar beter dan degene die je bestrijd.

Aan de andere kant pleit ik ook niet voor een verbod op dit soort uitingen (religieus of atheïstisch), ik vind dat iedereen het recht moet hebben om zijn mening uit te dragen. Eigenlijk zou ik onverschillig tegenover dit soort acties moeten staan, maar daarvoor voel ik dan net weer wat te betrokken. Actief atheïsme boeit me nu eenmaal, maar eigenlijk zouden "wij" ons niet moeten verlagen tot hetgeen we afkeuren.
Theoloog

Re: Atheïstische boodschap langs A4 bij Schiphol

Bericht door Theoloog »

Afbeelding
'Don't fuck with atheists!'
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

'Waarschijnlijk bestaat God niet. Maakt u dus zich geen zorgen meer en geniet van het leven'

Bovenstaande kan ik onderschrijven, al gaat dat gemakkelijker vanuit mijn stoel hier dan vanuit een vliegtuigstoel als ik de motoren hoor uitvallen...
Ik denk dat ik er toch een paar aanroep, voor de zekerheid, Dawkins gaat mij in ieder geval zeker niet meer redden dan.
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Tekenend vond ik de uitspraak van Erdogan die zei God dankbaar te zijn dat er zoveel overlevenden waren. Geen woord over God vervloeken dat hij het ongeluk niet had voorkomen of zoveel mensen dood had laten gaan of zwaargewond had laten worden. Al het goede komt immers van boven?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Sebastiaan
Bevlogen

Het zit ergens tussen een tragecle en miracle in. :twisted:
Plaats reactie