Afsplitsing over Jehova's Getuigen..

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten
Droppy

Bericht door Droppy »

Kitty schreef:
Sararje schreef:Goed, dan verander ik even alle Katholieken in Protestanten en dan geldt mijn argument nog steeds Antoon...
Dat dacht ik niet. Er zijn zeker protestante kerken, onder andere de reformatorische, die een tiende van het loon vragen van een gemeentelid. En dat wordt door de gemeenteleden ook grif betaald. Dus die vragen wel degelijk geld.
Ja. En dat is in de basis zo gek nog niet. Op eenzelfde systeem is ons sociale zekerheidsstelsel gebaseerd, zodat jij als je ziek wordt of werkloos niet zonder boterhammetjes hoeft te zitten.
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Hoezo Droppy? Keert de kerk ook uit dan?
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Droppy

Bericht door Droppy »

Kitty schreef:Hoezo Droppy? Keert de kerk ook uit dan?
Van oudsher heeft de kerk inderdaad ook uitgekeerd. En ook nu nog steken zij geld in allelei projecten die de mensen ten goede komen.

Voor de duidelijkheid: ik ben geen "gelovige" en ook geen kerkganger, nooit geweest, van huis uit niet, en naar huis uit ook niet. Ook geen voorstander van de kerk.
De zorg voor armen, zieken en hulpbehoevenden vormt echter wel een onderdeel uit de ware essentie van 'de filosofie van Christus' (dit is een term van Erasmus trouwens) , dat door de christelijke kerk wel is aangehouden, een onderdeel dat niet vervormd en vernacheld is.
Stukje uit het boek van Lenoir: http://www.zinweb.nl/ezine.aspx?lIntEnt ... ntNavId=65
Laatst gewijzigd door Droppy op 09 mar 2009 11:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Droppy

Bericht door Droppy »

Plons schreef: Lijkt me nogal kort door de bocht om het christendom eenduidig aan te wijzen als de wortels.
Niemand stelt dat het christendom alléén de wortels vormt. Het lijkt wel of de lieden hier niet meer kunnen lezen.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Droppy schreef:
Niemand stelt dat het christendom alléén de wortels vormt.
Waarom zijn de mensenrechten en de democratie van westerse makelij en kwamen ze niet tot stand in India, China of het Ottomaanse Rijk?
De vraag.
Omdat het Westen van oorsprong christelijk is en het christendom, behalve een religie, ook een filosofie is.
En het antwoord vind ik dus kort door de bocht.

Hij gebruikt het woord ‘eenduidig’ idd niet maar hij wil het wel als zodanig impliceren of heb ik weer niet goed gelezen en schrijft hij toch over de mogelijke andere invloeden? Zoja wat zijn die andere invloeden dan waarover hij schrijft?
Het lijkt wel of de lieden hier niet meer kunnen lezen.
Nou en wat voor toegevoegde waarde heeft dit?
Fuck met alles.
Droppy

Bericht door Droppy »

Plons schreef:[Hij gebruikt het woord ‘eenduidig’ idd niet maar hij wil het wel als zodanig impliceren of heb ik weer niet goed gelezen en schrijft hij ergens over de andere invloeden? Zoja wat zijn die andere invloeden dan waarover hij schrijft?
Het lijkt wel of de lieden hier niet meer kunnen lezen.
Nou en wat voor toegevoegde waarde heeft dit?
Het is heel handig als je eerst kennis neemt van hetgeen waar je een mening over vormt.

Hier een kort fragmentje.http://www.zinweb.nl/ezine.aspx?lIntEnt ... ntNavId=65
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Droppy schreef: Het is heel handig als je eerst kennis neemt van hetgeen waar je een mening over vormt.
Neem je eigen advies eerst zelf ter harte.
Waarvoor zou ik m'n tijd daaraan besteden? Kun jij me gewoon niet eenduidig aanwijzen waar die meneer schrijft over de mogelijke andere invloeden?
Fuck met alles.
Droppy

Bericht door Droppy »

Plons schreef: Waarvoor zou ik m'n tijd daaraan besteden? Kun jij me gewoon niet eenduidig aanwijzen waar die meneer schrijft over de mogelijke andere invloeden?
Ik houd niet van baby's en van pamperen. Daar besteed ik mijn tijd dan weer niet zo graag aan.
Droppy

Bericht door Droppy »

Als je gepamperd wilt worden ga je maar naar de moskee. Of beter nog: naar de katholieke kerk. Hoef je niets zelf te lezen, daar vertellen ze je wel wat er in de boeken staat.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

LOL volgens mij houd jij niet zo van discussieren Droppy.
Fuck met alles.
Plons
Bevlogen

Bericht door Plons »

Droppy schreef:Als je gepamperd wilt worden ga je maar naar de moskee. Of beter nog: naar de katholieke kerk.
Gaat ie lekker zo?
Hoef je niets zelf te lezen, daar vertellen ze je wel wat er in de boeken staat.
Je hoeft me niks te vertellen maar wijs me gewoon aan 'waar' het staat geschreven, is dat zoooooo moeilijk voor je, of heeft hij het gewoon eenvoudig nergens over de andere invloeden?
Fuck met alles.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

antoon schreef:
Beste Serarje
ik ben wezen neuzelen op de site van Amsterdam. een boek bestellen komt snel op 20 euro.tis maar dat je het weet.

Sararje schreef
Dat weet ik ook wel. Maar dat beschouw ik als drukkosten van het cursus (Dianetics oid). Bovendien is de cursus vrijwillig dus blijft een lidmaatschap van de Scientology zelf gratis he.
Ik wil nog wel geloven dat de bewustte kerk niet op winst uit is, alhoewel ,je weet maar nooit, vanaf het begin heb ik gestelt dat de publicaties bij ons gratis zijn, dat is het verschil.
"jE HEBT OM NIET ONTVANGEN EN JE ZULT OM NIET GEVEN"

http://www.watchtower.org/e/publications/index.htm
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Dat Scientology gratis is, is een beetje een onzin argument. Als je lid wordt dan krijg je een persoonlijkheidstest, die is gratis. Aan de hand van de uitkomst, die natuurlijk altijd negatief is, wordt je geacht cursussen te volgen om die persoonlijkheid te verbeteren, die cursussen zijn peperduur. Je hebt dus aardig wat centjes nodig om als lid de leer van Scientology te volgen. Dan kun je niet meer spreken van gratis.
Als arme sloeber kom je bij Scientology dus niet ver. Vandaar dat Scientology ook veel rijken der aarde als leden heeft. Lid worden zonder de peperdure cursussen te volgen heeft dus erg weinig zin en nut.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Misschien moet je eens proberen lid te worden zonder een cent te makken te hebben of te willen uitgeven. Ik ben benieuwd.

Als er een 'kerk' uit is op geld dan is het scientology wel.
Na verhalen over dikke boeken die van buiten geleerd moeten worden, saai aandoende cursussen en vooral het schenken van veel geld, besluit ik toch maar niet te diep verwikkeld te raken in deze organisatie.

Ik snap er niets meer van. Eerst mag iedereen lid worden, daarna opeens niet meer. De hele sfeer bevalt me niet en lijkt in geen opzicht op andere levenswijzen. Het lijkt niet echt alsof deze mensen er echt op uit zijn om mensen te helpen. Er moet veel geld betaald worden en het enige dat je er voor terug krijgt is een raar geloof dat zegt dat de mens een geest is. Ik snap niet hoe mensen hier in kunnen trappen. Ik besluit dat het tijd is om er vandoor te gaan en sta op. 'Mag ik misschien je telefoonnummer, dan kan ik je nog eens bellen om te vragen hoe het met je gaat,' vraagt de man. 'Lijkt me geen goed plan', zeg ik. Ik sta op en loop weg, en kom daar nooit meer terug.
http://www.spunk.nl/article/article.php ... 6702396240

Deze is ook wel een eye opener.

http://www.vijftigplusser.nl/?page=arti ... ientology_
Laatst gewijzigd door Kitty op 13 mar 2009 14:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Trouwens als je de geschiedenis van het WTG onderzoekt dan is er vooral veel geld verdiend in eerste instantie met de verkoop van heel veel boeken. Dus dat je nu blijkbaar gratis lid kan worden, dat wil niet zeggen dat er geen geld verdiend is met deze verkoop. Men had ook nooit gedacht dat er zoveel leden zouden komen, vandaar dat men veel later een oplossing moest zoeken voor het verhaal van de 144.000 uitverkorenen, want het werden er veel meer. Men heeft toen een leuk aangepast verhaaltje bedacht dat de 144.000 aan de rechterhand van God kwamen te zitten en er ook andere uitverkorenen zijn maar niet zo speciaal als die 144.000, waarvan men nooit dacht dat een verzonnen geloof meer dan die 144.000 volgelingen zou krijgen.

De ontstaansgeschiedenis van de JG is niet bepaald gestoeld op religie, maar veel meer op sektevorming waar geld mee te verdienen was. Alles wat hieruit is voortgekomen, heeft de grondlegger hogelijk verbaasd en dat had hij dus nooit kunnen dromen.

Heel de geschiedenis van JG zou je kunnen beschrijven met de titel: 'Hoe een handig sprookje voor veel mensen hun werkelijkheid werd'.

Daarnaast wordt er tegenwoordig misschien geen geld gevraagd, maar er wordt wel van alles van leden verwacht, dat ze bijvoorbeeld gaan evangeliseren langs de deuren. Ook dat is 'betalen' en kan ik niet onder gratis (lees belangenloos) verstaan.

Gesloten