backup?

Hier kunt u alles kwijt over computers en software

Moderator: Moderators

a.r.

backup?

Bericht door a.r. »

Oke, iedereen weet inmiddels toch al dat ik een computeranalfabeet ben, dus deze kan er ook nog wel bij :angel12: ! Er kunnen al wekenlang geen backups voltooid worden en ik krijg de volgende foutcode: 80070020
Ik heb op internet gezocht, maar vind alleen maar dezelfde vraag van anderen en geen antwoorden. Is er hier iemand die het licht weer voor mij aan kan laten gaan?
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

majkmil schreef:My problem turned out to be my antivirus software (bitdefender). Once I turned off realtime scaning updates worked. I didn't think about it because I didn't have firewall with the antivirus software but that did it! The 80070020 error is very vauge, I searched everywhere and found very little on the web. Basicaly this error meams two processes are trying to access the same resource. Hope this helps
Dit iets?
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
a.r.

Bericht door a.r. »

Uitgeprobeerd en ja hoor, backup is gelukt! Vraag ik me alleen nog af of dit een éénmalige aktie was, of dat ik het altijd op deze manier moet blijven doen?
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Ik weet niet hoe vaak jij back-ups maakt... ;)

Maar volgens geciteerd persoon geeft de error aan dat er twee processen met dezelfde bron bezig zijn, dus ik vermoed dat je dan inderdaad elke keer de virusscanner uit moet schakelen.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
a.r.

Bericht door a.r. »

Nou heb ik daar eerlijk gezegd ook geen idee van, want gebeurde altijd automatisch. Ik zal het wel eens uitzoeken als ik meer tijd heb.
a.r.

Bericht door a.r. »

Goed ff verder zeuren......kent iemand CCleaner en zo ja, hoe bevalt dat? En verder wat is omb....want áls ik CCleaner op mijn pc loslaat zal er 743 omb??? weggevaagd worden en ik vraag me af of dat een slagveld oplevert, zoals bijv spontaan verdwenen Word documenten oid, of dat het gewoon lekker opruiming houdt en mijn pc een gewoon verjongingskuur blijkt te hebben ondergaan. En bestaan er wellicht andere en/of betere programma's? :oops:
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

CCleaner ken ik niet. Als ik schijfopruiming doe, ik neem aan dat dat het is, gebruik ik die van Windows:

Start - Programma's - Bureauaccessoires - Systeemwerkset - Schijfopruiming

Het lijkt me sterk dat je 743 Mb moet verwijderen, tenzij ik niet snap wat CCleaner is.
Men in Black
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

CCleaner haalt de restjes van gedeinstalleerde progs als het goed is weg.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

CCleaner is een prima tool, het kan geen kwaad om die 743mb op te ruimen, er zitten geen belangrijke word bestanden tussen.

Die 743, dat is zeg maar een studentenhuis waar al 7 maanden niet schoongemaakt is en dat vol ligt met colaflessen, afhaalchineeszakken, oude kranten, kleding, frisbee en zwembroek terwijl het al januari is, en die leuke kaart die je van dat leuke meisje kreeg in augustus. Een beetje student kan in die chaos nog prima zijn tentamenbriefje, bibliotheekboek dat terug moet en zijn paspoort terug vinden als hij ze nodig heeft, maar het gaat allemaal wat traag en moeizaam soms. Tijd voor een grote schoonmaak
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

a.r. schreef:kent iemand CCleaner en zo ja, hoe bevalt dat?
Staat in m'n top 5 van 'must have' programma's.
Het doet wat het moet doen, en dat doet het prima.

743 MB kan best, CCleaner telt ook de bestanden in de prullenbak mee, maar zelfs zonder dit is 743 MB niet vreemd.
En bestaan er wellicht andere en/of betere programma's? :oops:
Misschien, ik ken ze niet.

Tip 1: let u tijdens de install van CCleaner erop dat de toolbar niet geinstalleerd wordt (tenzij u dit wil)

Tip 2: let erop dat cookies van IE of Firefox niet weggegooid worden cq aangevinkt staat (tenzij u dit wil)
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
a.r.

Bericht door a.r. »

Ah, geweldig, heren bedankt voor jullie antwoorden, ik ga straks even opruiming in mijn pc houden! 8)
af87
Forum fan
Contacteer:

Bericht door af87 »

..
Gatver. Moest blijkbaar ook even mijn pc opschonen. 3.755,8 MB. Inderdaad een handig stukje software.
God is enkel een gedachte experiment..epic fail.
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

af87 schreef:..
Gatver. Moest blijkbaar ook even mijn pc opschonen. 3.755,8 MB. Inderdaad een handig stukje software.
Als schooljochie begon ik met een 40mb harddisk. Dan was je blij als je 3.755,8 Kilobyte kon opruimen. Gelukkig had mijn moeder voor haar werk aan 10 Mb genoeg en kon ik de overige 30 mb opvullen. Maar je had wel bakken vol met diskettes nodig. Waar je dan een gaatje in boorde om ze als HD te gebruiken :) those were the days
lennart

Bericht door lennart »

Blackadder schreef:
af87 schreef:..
Als schooljochie begon ik met een 40mb harddisk. Dan was je blij als je 3.755,8 Kilobyte kon opruimen. Gelukkig had mijn moeder voor haar werk aan 10 Mb genoeg en kon ik de overige 30 mb opvullen. Maar je had wel bakken vol met diskettes nodig. Waar je dan een gaatje in boorde om ze als HD te gebruiken :) those were the days
Uit den oude doosch ... Man, wat was ik blij toen mijn pa een PC met een 210mb HDD kocht! Die kon nooit vol raken!
Wat hieronder staat is niet waar.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

HDD??
Ik ben begonnen met een ZX-81 met op het moedbordje wel 1 hele K geheugen!!
Onvoorstelbaar als ik er nu over nadenk.
Later voor mijn verjaardag een geheugenuitbreding gekregen van een whopping 16kB.
Dat geheugen moest achterin geschoven worden mbv de connector.
Deze verbinding was zo instabiel dat het computertje om de haverklap crashte, de beruchte rampack wobble. 8)
Alle programmatjes werden ingeladen en gesaved op een cassettebandje met een snelheid van een slak.

Daarna overgestapt naar een heuze ZX spectrum, vet kleurencomputertje met ipv van tiptoetsenbordje en toetsenbordje met doodvlees toetsjes.
En een microdrive!!

Vervolgens een Atari ST, maar nog altijd zonder een HDD of iets wat er ook maar op leek.

En dan toch uiteindelijk via een IBM XT naar een IBM compatible Laser 286 XT met ....... 50 Mb HDD! 8)

En net als Lennart was ik er van overtuigd dat een dergelijke opslagruimte nooit vol zou raken. :roll:

En toch was het een leuke tijd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Plaats reactie