BookCrossing

Voor de mensen die depressief worden van alle ellende in de media, een forum met alleen positief nieuws.

Moderator: Moderators

Plaats reactie
Marinus
Bevlogen

BookCrossing

Bericht door Marinus »

Eens in de zoveel tijd kom ik een leuk initiatief tegen wat ik dan weer met alle geweld moet opdringen aan anderen. En dit keer kwam ik het tegen in het bos. Tot mijn verbazing zag ik een boek hangen aan een bankje en bij nader onderzoek bleek het te gaan om een actie van een vrij uigebreide internetcommunity. Namelijk BookCrossing

Engelse link

NL link

Wat doen de BookCrossers? Als ze een boek hebben waar ze vanaf willen registreren ze het op de site waardoor het boek een uniek nummer krijgt. Vervolgens labelen ze dat boek met dat nummer, het internetadres van de site en een korte uitleg voor de vinder. Daarna word het boek op een willekeurige plek achtergelaten. Vervolgens kan de vinder aan de hand van het nummer ed het boek op de site terugvinden en commentaar geven. De bedoeling is dat de vinder het boek leest en weer uitzet in de vrije natuur oid.

Door de site kun je de reis van je boek volgen en mede daarom is het verreweg de leukste manier om boeken te recycelen. Dus als je boeken hebt die enkel plaats innemen en stof verzamelen, dan is dit een prima manier om het boek weg te doen.

LEES EN LAAT LOS!
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
Baird
Contacteer:

Bericht door Baird »

Ik doe dit al een tijdje, hoor.
Zo heb ik tot nu toe al:
- De Avonturen van Tom Sawyer en Huckleberry Finn (Mark Twain)
- De Marathon (Stephen King)
- Grof Wild (Pieter Aspe)
- Leugenaars (Stine Jensen)
- Reis om de wereld in 80 dagen (Jules Verne)
- Christoffel Columbus en De Vikings (Marcel D'isard)
- Evolutie, triomf van een idee (Carl Zimmer)
Losgelaten in Gent en Dendermonde. :P
Ik heb zelf ook al
Het heksenvademecum (Gilly Sergiev)
en
De laatste dagen van Pompeï (E. Bulwer)
Gevonden. :P
Wie niet denkt, kan niet weten.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

Ook ik ken dit al een aantal jaar, zefs de kroeg bij mij om de hoek doet er aan mee. Persoonlijk zal ik er echter nooit aan mee doen. Daar koester ik mn boeken +- 750 exemplaren teveel voor. En uitpuilende boekenkasten in mn woonkamer vind ik persoonlijk ook nog een mooi gezicht! :wink:
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Baird
Contacteer:

Bericht door Baird »

lost and not found yet! schreef:Ook ik ken dit al een aantal jaar, zefs de kroeg bij mij om de hoek doet er aan mee. Persoonlijk zal ik er echter nooit aan mee doen. Daar koester ik mn boeken +- 750 exemplaren teveel voor. En uitpuilende boekenkasten in mn woonkamer vind ik persoonlijk ook nog een mooi gezicht! :wink:
Ach, met mijn +/- 1200 boeken ben ik zelfs blij dat ik van sommige af ben. ;)
Gelukkig stan ze niet in mijn woonkamer, maar op zolder. :P
CXT
Bevlogen

Bericht door CXT »

Leuk idee. Maar de weinige boeken die ik heb, houd ik liever en vul ik graag aan.
Edwards: Why the big secret? People are smart. They can handle it.
Kay: A person is smart. People are dumb, panicky dangerous animals and you know it.
Men in Black
Blackadder
Ervaren pen

Bericht door Blackadder »

Ik ga dit ook maar doen, ik heb massa's boeken, veel gekregen of goedkoop gekocht uit bulk partijen, Ik heb ook goede boeken dubbel omdat ik met mijn domme kop niet altijd weet wat ik al heb, en dan nog een exemplaar koop om iets te lezen te hebben in de trein.

Ik vraag me alleen hoe groot de kans is dat iemand mijn boek vind en het dan ook verder doorgeeft, het lijkt me dat de uitval nogal groot is.
Baird
Contacteer:

Bericht door Baird »

Blackadder schreef:Ik ga dit ook maar doen, ik heb massa's boeken, veel gekregen of goedkoop gekocht uit bulk partijen, Ik heb ook goede boeken dubbel omdat ik met mijn domme kop niet altijd weet wat ik al heb, en dan nog een exemplaar koop om iets te lezen te hebben in de trein.

Ik vraag me alleen hoe groot de kans is dat iemand mijn boek vind en het dan ook verder doorgeeft, het lijkt me dat de uitval nogal groot is.
Ik heb hetzelfde probleem, steeds koop ik nieuwe boeken die ik dan al blijk te hebben, zo heb ik nu al 5 exemplaren van Punk is a four-letter word. :P

De kans is redelijk groot, hoor. Ik heb eens een boek laten liggen op een stoel van het station in Dendermonde en nog geen 5 uur later kreeg ik een mail waarin stond dat mijn boek al gevonden was en geregistreerd op de site!
Plaats reactie