Uitzonderingen bevestigen de regel. Ik hoor niet bij deze doelgroepen. Maar D66 heeft veel voor homo's betekent en ik kan me goed voorstellen dat ze dit weten te waarderen. Andere partijen zijn nogal laks t.a.v. het gelijkheidsbeginsel. Het irriteert mij mateloos dat de PVDA zo voorzichtig manouvreert met de CU aan haar zijde. Discriminatie moet je gewoon keihard afstraffen. Ambtenaren die een homohuwelijk weigeren. Ontslaan en geen beroep op gewetensbezwaren. Schoolbesturen die een leerkracht de deur wijzen. Subsidie intrekken. Gewoon duidelijk zijn t.a.v. gelijke rechten en plichten. Maar ik dwaal af.CXT schreef:Ik las vandaag (in de Metro, wel ja) dat de meerderheid van de singles en homo's stemt op D66.
Europese verkiezingen
Moderator: Moderators
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- MOODY BLUE
- Diehard
Homo-kiezer omarmt Wilders
De halfjaarlijkse politieke enquête onder de webbezoekers van de Gay Krant-site, GK.nl, geeft een opmerkelijke ruk naar rechts aan: bijna een kwart van de homo’s zou nu op de PVV van Geert Wilders stemmen. Alle partijen leveren verder in, al blijft D66 de grootste partij bij het gay-publiek.
De liberaal-democraten lijken hun plafond te hebben bereikt. In november scoorde D66 32,5%, nu is dat 32,1%. Opmerkelijk is de opmars van de PVV die bij de homokiezer klimt van 10,2% naar 24,1%. Rita Verdonk is geheel uit de gratie. Haar TON, vorig jaar mei nog goed voor 19,3% van de stemmen, zakt via 6,5% (november) nu naar 0.9 procent.
De traditioneel linkse partijen verliezen allemaal. Grootste terreinverlies is er voor de PvdA die van 12,9 naar 7,9 procent gaat. De SP daalt van 8,1 naar 6,0 en GroenLinks ziet zijn aanhang dalen van 6,6 naar 5,6%.
Van de Christelijke partijen, altijd slecht scorend bij de homokiezer, zakt het CDA van 4,2 naar 3,7 procent. CU en SGP scoren weer 1% of minder. De Partij voor de Dieren stijgt licht van 1,1 naar 1,8 procent.
De halfjaarlijkse politieke enquête onder de webbezoekers van de Gay Krant-site, GK.nl, geeft een opmerkelijke ruk naar rechts aan: bijna een kwart van de homo’s zou nu op de PVV van Geert Wilders stemmen. Alle partijen leveren verder in, al blijft D66 de grootste partij bij het gay-publiek.
De liberaal-democraten lijken hun plafond te hebben bereikt. In november scoorde D66 32,5%, nu is dat 32,1%. Opmerkelijk is de opmars van de PVV die bij de homokiezer klimt van 10,2% naar 24,1%. Rita Verdonk is geheel uit de gratie. Haar TON, vorig jaar mei nog goed voor 19,3% van de stemmen, zakt via 6,5% (november) nu naar 0.9 procent.
De traditioneel linkse partijen verliezen allemaal. Grootste terreinverlies is er voor de PvdA die van 12,9 naar 7,9 procent gaat. De SP daalt van 8,1 naar 6,0 en GroenLinks ziet zijn aanhang dalen van 6,6 naar 5,6%.
Van de Christelijke partijen, altijd slecht scorend bij de homokiezer, zakt het CDA van 4,2 naar 3,7 procent. CU en SGP scoren weer 1% of minder. De Partij voor de Dieren stijgt licht van 1,1 naar 1,8 procent.

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.
There you go man, keep as cool as you can.
Ik denk dat het niet vreemd is dat veel homo's pvv stemmen, immers; pvv zegt dat de Islam een gevaar is. Ze voeren op dat punt ook geen debat, ze nemen meer de houding in: je bent voor ons of tegen ons. Aangezien er geen enkel bewijs is voor hun stelling en aangezien er geen enkel voorbeeld is van hoe de Islam zich ontwikkelt in westerse landen laat ik de pvv links, eh sorry, rechts liggen. Maar homo's van vandaag de dag hebben veel last van islamieten van vandaag de dag, dus dat zij wat minder geduld hebben met het onderdrukken van de Islam dat kan ik me wel voorstellen.
Wellicht vinden ze Wilders gewoon een leuke jongen
Ik stem altijd links en strategisch maar nooit PvdA. D66 moet eerst maar eens 30 jaar niet in een rechts kabinet stappen, PvdA is ee nsmerige machtspartij, PVDD heeft meer met dieren dan ik, blijven over Groen Links en SP. Enerzijds wil ik wel SP stemmen, want Europa is te rechts, anderzijds wil ik ook wel Groen Links stemmen want ik ben Pro unie. Het zal wel GL worden. alhoewel ik weinig heb met die twee poppetjes die bij hun altijd vooraan staan.Maar goed, wat Halsema zegt is meetal wel logisch, ze lijkt mij ook veel meer in staat om een centrum links kabinet aan een meerderheid te helpen dan de SP.
Wellicht vinden ze Wilders gewoon een leuke jongen
Ik stem altijd links en strategisch maar nooit PvdA. D66 moet eerst maar eens 30 jaar niet in een rechts kabinet stappen, PvdA is ee nsmerige machtspartij, PVDD heeft meer met dieren dan ik, blijven over Groen Links en SP. Enerzijds wil ik wel SP stemmen, want Europa is te rechts, anderzijds wil ik ook wel Groen Links stemmen want ik ben Pro unie. Het zal wel GL worden. alhoewel ik weinig heb met die twee poppetjes die bij hun altijd vooraan staan.Maar goed, wat Halsema zegt is meetal wel logisch, ze lijkt mij ook veel meer in staat om een centrum links kabinet aan een meerderheid te helpen dan de SP.
Ben je de vorige coalitiebesprekingen vergeten. CDA en PVDA waren elkaar aan het aftasten en zochten een derde partner. D66 zat op haar eigen puinhopen. CDA had grote bezwaren tegen een enorm links blok, dus SP viel al snel af. En toen ging men lonken naar Groen Links. En wat deed mevrouw Halsema; ging ze de inhoudelijke gesprekken aan. Nee, Femke Halsema had geen zin. Ze bedankte voor de eer. Liever oppositie voeren dan regeren. En toen kwam met tegenzin CU in beeld. Links genoeg voor de PVDA en rechts genoeg voor het CDA.Maverick schreef:.Maar goed, wat Halsema zegt is meetal wel logisch, ze lijkt mij ook veel meer in staat om een centrum links kabinet aan een meerderheid te helpen dan de SP.
Ach, Timing is alles in het leven. Groen Links zou ook pas aan moeten schuiven als ze qua zetels behoorlijke invloed hebben of als het niet anders kan. Groen Links is niet erg groot momenteel. Maar nu de SP een slappe leider heeft ( geen slap persoon, maar ook geen geschikt persoon ) heb je kans dat Groen Links wat groter word.
Zoals het nu gaat, houd CDA de optie van regeren over rechts open, maar dat is met de grote PVV en kleinere VVD geen goede optie voor het CDA, slechts een manier om als de links partijen niet ver genoeg gaan in het compromis om nog iets te kunnen doen. Logisch is dus voortzetting van CDA / PvdA. Dan komt als eerste D66 erbij en heb je dan nog geen 80 zetels, dan komt Groen Links of CU erbij. Maar CU / D66 is geen werkbare optie, dus dan kom je bij Groen Links.
Ik stem altijd strategisch en mijn strategie is altijd: hoe houden we de rechste partijen uit het kabinet? CDA is slechts een beetje rechts. Daar valt nog mee te leven. Maar VVD en PVV nee dank U. Dus Groen links stemmen is pro Europa stemmen en is meteen een goed signaal voor de volgende echte verkiezingen.
SP heeft dit land ook weinig te bieden, het is vooral een partij die groter word als de onvrede over inkomstenverdeling groter word. Maar ze staan te ver van het midden, dus het is de ideale oppositiepartij die een machtspartij als de PvdA dwingt niet nog meer naar het midden op te schuiven. Ook kan ik SP kopstukken niet vaak op goede analyses betrappen.
Zoals het nu gaat, houd CDA de optie van regeren over rechts open, maar dat is met de grote PVV en kleinere VVD geen goede optie voor het CDA, slechts een manier om als de links partijen niet ver genoeg gaan in het compromis om nog iets te kunnen doen. Logisch is dus voortzetting van CDA / PvdA. Dan komt als eerste D66 erbij en heb je dan nog geen 80 zetels, dan komt Groen Links of CU erbij. Maar CU / D66 is geen werkbare optie, dus dan kom je bij Groen Links.
Ik stem altijd strategisch en mijn strategie is altijd: hoe houden we de rechste partijen uit het kabinet? CDA is slechts een beetje rechts. Daar valt nog mee te leven. Maar VVD en PVV nee dank U. Dus Groen links stemmen is pro Europa stemmen en is meteen een goed signaal voor de volgende echte verkiezingen.
SP heeft dit land ook weinig te bieden, het is vooral een partij die groter word als de onvrede over inkomstenverdeling groter word. Maar ze staan te ver van het midden, dus het is de ideale oppositiepartij die een machtspartij als de PvdA dwingt niet nog meer naar het midden op te schuiven. Ook kan ik SP kopstukken niet vaak op goede analyses betrappen.
De natuurlijke achterban schuift naar de pvda als de sp wegzakt. Kant is inderdaad geen krachtige leider. Of zij voldoende gewicht heeft om de maoistische Marijnissen te vervangen valt te betwijfelen. Wat zegt mevrouw in de oppositie. Voorheen kwam zij steeds naar voren gestormt als de subsidie van een bejaardentehuis in gevaar dreigde te komen. Of de salarissen in de zorg achterbleven. Nu moet ze a la Verdonk overal haar neus in steken. Ze is tenslotte het gezicht van deze partij. En dan sta je naast Pechtold en Wilders. Beetje bleek een simpel verhaaltje afsteken.Maverick schreef:Ach, Timing is alles in het leven. Groen Links zou ook pas aan moeten schuiven als ze qua zetels behoorlijke invloed hebben of als het niet anders kan. Groen Links is niet erg groot momenteel. Maar nu de SP een slappe leider heeft ( geen slap persoon, maar ook geen geschikt persoon ) heb je kans dat Groen Links wat groter word.
Je kan ook een minderheidskabinet vormen. CDA, VVD evt aangevuld met D66. We doen altijd moeilijk over regeerakkoorden. Laat zoveel mogelijk open en lobby. Groen Links gaat pas in de regering als de tweeling van Femke groot genoeg zijn. Dus dat duurt nog lang.Zoals het nu gaat, houd CDA de optie van regeren over rechts open, maar dat is met de grote PVV en kleinere VVD geen goede optie voor het CDA, slechts een manier om als de links partijen niet ver genoeg gaan in het compromis om nog iets te kunnen doen. Logisch is dus voortzetting van CDA / PvdA. Dan komt als eerste D66 erbij en heb je dan nog geen 80 zetels, dan komt Groen Links of CU erbij. Maar CU / D66 is geen werkbare optie, dus dan kom je bij Groen Links.
Ik weet niet of mijn stem voldoende opvalt. Soms stem ik gewoon niet. Provinciale staten en hoogheemraadschappen heb ik niets mee. Maar meestal kijk ik wel naar de inhoud en stem met een sterke seculiere voorkeur. Dus een christelijke partij valt gelijk af.Ik stem altijd strategisch en mijn strategie is altijd: hoe houden we de rechste partijen uit het kabinet? CDA is slechts een beetje rechts. Daar valt nog mee te leven. Maar VVD en PVV nee dank U. Dus Groen links stemmen is pro Europa stemmen en is meteen een goed signaal voor de volgende echte verkiezingen.
Nee, ik vraag me regelmatig af wat ze eigenlijk aan het doen zijn. Verhalen dat ze kader aan het scholen zijn, kennen we genoeg. Maar waar staan ze in de politiek. Waar is de soundbite. Inkomensvraagstukken zijn leuk, maar iedereen wil graag een goede baan met een vet inkomen. Om er een sociaal vraagstuk van te maken heeft geen zin.SP heeft dit land ook weinig te bieden, het is vooral een partij die groter word als de onvrede over inkomstenverdeling groter word. Maar ze staan te ver van het midden, dus het is de ideale oppositiepartij die een machtspartij als de PvdA dwingt niet nog meer naar het midden op te schuiven. Ook kan ik SP kopstukken niet vaak op goede analyses betrappen.
En opkomen voor de kleine middenstand is fijn, maar de tijd dat er op elke hoek een groenteboer zat is echt voorbij. En meeliften met de SGP over zondagsrust is te zot voor woorden. Laat een ondernemer zelf bepalen op welke dag hij zijn zaak open doet.
De consument zit op zaterdag vol met restanten van de week. En wil op zondag zijn geld laten rollen. En laat hem dat gewoon blijven doen. Levert nog wat werkgelegenheid op ook.[/quote]
- fröhliche
- Geregelde verschijning
- Contacteer:
Om mijzelf objektiviteit op te leggen heb ik zowel "doe de stemtest" ( http://www.standaard.be/extra/verkiezingen/stemtest/ )als ook de "Wahlomat" ( http://www.wahl-o-mat.de/europa/ ) gedaan. Twee keer kwam er groen uit. Dat had ik nooit van mezelf gedacht.
Dat moet ik nu wel doen...
Dat moet ik nu wel doen...
Esoterikers zijn mensen die geen soep nodig hebben om een haar te vinden.
Europese Verkiezingen
Overmorgen zijn de Europese Verkiezingen en Freethinker heeft er nog geen topic over!
Gaan jullie stemmen? Weten jullie al wat je gaat stemmen? Heb je nog hulp nodig bij de keuze?
Drie links voor wie zijn keus nog moet bepalen:
de Stemwijzer van Een Vandaag;
de Kieswijzer van het Comité Ander Europa kijkt hoe de partijen zich feitelijk hebben opgesteld, kijkend naar het functioneren van de Europese Unie zelf en de mate van democratie daarin.
en er is nu ook De Groene Kieswijzer.
Ik ga zeker stemmen en Groen Links heeft altijd al het dichtst bij mijn persoonlijk overtuigingen gestaan en deze verkiezingen zijn geen uitzondering, dus mijn stem gaat naar Judith Sargentini. Ik heb zelf meegeholpen middels een ledenreferendum haar op deze lijsttrekkerspositie te krijgen.
Ik wou een verkiezings-poll maken, maar zoveel keuzes als er partijen zijn laat de forum-software niet toe.
Gaan jullie stemmen? Weten jullie al wat je gaat stemmen? Heb je nog hulp nodig bij de keuze?
Drie links voor wie zijn keus nog moet bepalen:
de Stemwijzer van Een Vandaag;
de Kieswijzer van het Comité Ander Europa kijkt hoe de partijen zich feitelijk hebben opgesteld, kijkend naar het functioneren van de Europese Unie zelf en de mate van democratie daarin.
en er is nu ook De Groene Kieswijzer.
Ik ga zeker stemmen en Groen Links heeft altijd al het dichtst bij mijn persoonlijk overtuigingen gestaan en deze verkiezingen zijn geen uitzondering, dus mijn stem gaat naar Judith Sargentini. Ik heb zelf meegeholpen middels een ledenreferendum haar op deze lijsttrekkerspositie te krijgen.
Ik wou een verkiezings-poll maken, maar zoveel keuzes als er partijen zijn laat de forum-software niet toe.
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
Oeps, in verkeerde sub-forum gezocht naar een topic. Er was er al wel één.
Mods, kunnen jullie mergen? Of zal ik zelf knippen/plakken en kan ik dit topic deleten als het er al staat?
Sorry.
Mods, kunnen jullie mergen? Of zal ik zelf knippen/plakken en kan ik dit topic deleten als het er al staat?
Gaia lijdt aan uitgezaaide primateritis, een mensenplaag (J. Lovelock)
- collegavanerik
- Superposter
gedaan wel even opnieuw stemmenThink schreef:Oeps, in verkeerde sub-forum gezocht naar een topic. Er was er al wel één.
Sorry.
stemmen stemmen stemmen
Hebr 6: 5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Alle stemwijzers even gedaan.
De uitslag:
Stemwijzer
1. SP
2. VVD
3. PVV
4. CDA
Groenlinks stond op plaats 10
Kieswijzer
1. PvdD
2. SP
3. Groenlinks
4. PVV
Typisch verschil met de plek van Groenlinks en de PvdD is geen stemoptie voor mij.
De Groene Kieswijzer
1. CDA
2. VVD
3. SP
4. Christenunie/SGP
Groenlinks en PvdD staan hier helemaal onderaan.
Tja, wat moet ik hier nu mee.
Europrofiler
1. PVV (72,8%)
2. VVD (50,8%)
3. SP (44,6%)
4. PvdA (40,0%)
Groenlinks (20,0%)
Aan kieswijzers heb je dus niet zo heel veel omdat de uitslagen onderling nogal verschillen.
Ik ga in ieder geval niet op Groenlinks stemmen aangezien hun denkbeelden mbt Europa te weinig overeenkomen met die van mij.
Het vreemde is dat de denkbeelden van zowel de PVV en de SP het meest overeenkomen met hoe ik over Europa denk.
Wat een dillemma.
De uitslag:
Stemwijzer
1. SP
2. VVD
3. PVV
4. CDA
Groenlinks stond op plaats 10
Kieswijzer
1. PvdD
2. SP
3. Groenlinks
4. PVV
Typisch verschil met de plek van Groenlinks en de PvdD is geen stemoptie voor mij.
De Groene Kieswijzer
1. CDA
2. VVD
3. SP
4. Christenunie/SGP
Groenlinks en PvdD staan hier helemaal onderaan.
Tja, wat moet ik hier nu mee.
Europrofiler
1. PVV (72,8%)
2. VVD (50,8%)
3. SP (44,6%)
4. PvdA (40,0%)
Groenlinks (20,0%)
Aan kieswijzers heb je dus niet zo heel veel omdat de uitslagen onderling nogal verschillen.
Ik ga in ieder geval niet op Groenlinks stemmen aangezien hun denkbeelden mbt Europa te weinig overeenkomen met die van mij.
Het vreemde is dat de denkbeelden van zowel de PVV en de SP het meest overeenkomen met hoe ik over Europa denk.
Wat een dillemma.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)
En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.