Ik zie uit naar de toetsbare feiten, tot die tijd mag ID fijn rondzwemmen in de godsdienstles.Otter schreef:Simpele statement: Wanneer het onderzoek van ID aan de objectieve maatstaven voldoet van de empirisch wetenschap, dan kan dit onderzoek dus ook onder de wetenschap geplaatst worden. Wat de uitkomst ook moge zijn.
Heb je hier bronnen van, ik wil deze onderzoeken graag beoordelen?Otter schreef:Er zijn onderzoeken waarbij aangetoond kan worden dat er een ontwerp is.
Een broodnodig achterdeurtje (vluchtweg) om weg te kunnen komen indien het onmogelijk blijkt om ontwerp aan te kunnen tonen, een negatieve uitslag zou namelijk een ontwerper uitsluiten en als God als die ontwerper naar voren is gebracht op voorhand dan wordt God dus uitgesloten, en dat zou pas echt een vervelend zijn.Otter schreef:Er wordt dus niet geconcludeerd, dat wanneer dit onderzoek positief zou uitvallen, dat die ontwerper dan God is.
Men wil het dus gebruiken om aan te tonen dat er een intelligente grote roze olifant achter zit?Otter schreef:Voornamelijk omdat ID geen vorm is om godsbewijzen te vinden.
Maar het is DE reden om "God" buiten de empirische wetenschap te houden!!Otter schreef:Waar ik het wel mee eens ben is dat God niet falsifieerbaar is. Maar dat is dus nog geen reden voor mij om dan maar het concept: "God" naast mij neer te leggen.
Tot dat geverifieerd is gaan we er in de wetenschap van uit dat de nadenkende mens op dit moment de vaders en moeders van de wetenschap zijn.Otter schreef:Als God bestaaten hij dus de schepper van hemel en aarde is, dan is hij de vader van alle wetenschap!
Misschien zegt dat meer over je beperkte kijk op het geheel dan over de onmogelijkheid van het toeval.Otter schreef:Alleen dat alles is ontstaan door toeval en niet door een ontwerper (in mijn ogen God) gaat aan mij voorbij.
Het valt me van je tegen dat je nu al uitgekauwde creationistische onzin gaat gebruiken als argument.Otter schreef:Hierin is de evolutietheorie dan ook slechts een theorie. En in mijn ogen een niet echt aannemelijke.
Het ontstaan van leven valt onder de tak abiogenesis en heeft niet met de evolutietheorie te maken, evolutietheorie behandelt het ontstaan van de soorten.
Verder vind je abiogenesis dus niet aannemelijk, maar een onzichtbare entiteit die niet wetenschappelijk toetsbaar is en die van alles en nog wat uit zijn hoge hoed tovert vind je de normaalste zaak van de wereld.
En dat je daarnaast tonnen aan bewijsmateriaal naast je neer legt omdat je van mening bent dat het niet klopt (een conclusie waartoe je gekomen bent na jarenlang intensief onderzoek) vind je ook een normale gang van zaken?
God bestaat niet.Otter schreef:Hmmm, thank God for atheists!
In jouw wereld bestaat hij wel, maar bedenk je dan dat de atheist misschien wel is wat hij wou.
Reken het is voor, ik ben niet zo wiskundig aangelegd!Otter schreef:Ga je dan berekenen dat God er 6 dagen over deed om alles te scheppen, dan kom je al snel uit op 2.190.000.000 jaar uit (ruim 2 miljard).