Bach Bloesem Forum.

Hier kun je links naar relevante websites posten, graag met een toelichting erbij.

Moderator: Moderators

lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

cluny schreef:
Ongeloveloos schreef:Ook placebo's hebben een wetenschappelijk bewezen werking.
Kwakzalvers hebben best wel een nuttige functie in onze samenleving.
Daarom snap ik ook niet dat je je als topicstarter zo naulend opzet! Die discussie heb je toch al jaren geleden gevoerd? Maar, geef maar toe, het blijft je dooddoenerdtje he? Elke keer weer opnieuw! Hoe lang ga je nog door Cluny? Een jaar of 10? Totdat je zelf ook dood bent? Cluny, leuke naam. klinkt een beetje als Cluns, maar ik hoop dat je de komende 10 jaar nog red! Van mij zul je geen last meer hebben, ik beleef het realisme op een andere manier, maar veel succes! Veel succes Cloony! Vooral tegen jouw "kwakzalvers"! Bestrijdt ze te vuur en te zwaard! Ga door, het verrijkt je leven, je doet er echt goed aan!!!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

lost and not found yet! schreef:
cluny schreef:
Ongeloveloos schreef:Ook placebo's hebben een wetenschappelijk bewezen werking.
Kwakzalvers hebben best wel een nuttige functie in onze samenleving.
Daarom snap ik ook niet dat je je als topicstarter zo naulend opzet! Die discussie heb je toch al jaren geleden gevoerd? Maar, geef maar toe, het blijft je dooddoenerdtje he? Elke keer weer opnieuw! Hoe lang ga je nog door Cluny? Een jaar of 10? Totdat je zelf ook dood bent? Cluny, leuke naam. klinkt een beetje als Cluns, maar ik hoop dat je de komende 10 jaar nog red! Van mij zul je geen last meer hebben, ik beleef het realisme op een andere manier, maar veel succes! Veel succes Cloony! Vooral tegen jouw "kwakzalvers"! Bestrijdt ze te vuur en te zwaard! Ga door, het verrijkt je leven, je doet er echt goed aan!!!
Voor zoveel onredelijke drukmakerij adviseer ik jou een dubbele dosis (8 heilzame druppels) Bach's Reuzenbalsemien in je avondwijntje, het remedynummer heb ik even niet paraat.
En volgende keer als je weer aandrang voelt om je zo nutteloos op te winden over mij, deze krachtige druppeltjes vooraf nemen en een tijdje alleen door je neus ademhalen.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Raven
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Raven »

cluny schreef:
Kitty schreef:Bloemengeuren vind ik alleen lekker in bad. 8)
Bloeiende liguster.
Die ruik ik afgelopen weken wel vaker.
Deze geur heeft een prettige herinnering. Mijn lagere school had een dikke ligusterhaag bij de fietsenstalling. Je rook de bloeiende liguster alleen als het mooi zonnig weer was en het veel te lange schooljaar al ten einde liep.
Als ik kwakzalver zou zijn geworden had ik van deze ligusterbloesem Bachremedy 39 gemaakt, aanbevolen voor kinderen met een slappe leergierigheid.
Twee maal daags een druppeltje achter elk kinderoortje invrijwen.

Afbeelding
Erg slim... die plant is giftig :roll:
http://www.merlinscave.tk

As above, so below
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Raven schreef:
Erg slim... die plant is giftig :roll:
Je blijft mij lastigvallen met je onwetendheid inzake Homeopathie en BachBloesemTherapy. En je weigert ook consequent om bij te leren.
Verdiep je maar eerst eens serieus in deze materie, het is verstandig om daarbij je heksenfratsen eens gewoon thuis te laten.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Bartholomeus
Banned

Bericht door Bartholomeus »

cluny schreef:Ik ben Cluny, ik ben realist.
Het grappige is dat jij dan automatisch een anti-realist bent.
Ja, en ik ben slim en het grappige is dan jij dan automatisch anti-slim, zeg maar dom bent.
Kun je ons sparen van dit soort gelul, ik geloof nml. niet dat het sarcastisch bedoeld was.
Maar in ieder geval is je stelling wel een belangrijke aanwijzing voor de geldigheid van tenminste het tweede lid van mijn alternatieve stelling.
Doch dit terzijde.

Wat mij werekelijk intrigeerde was het volgende:
lost and not found yet! schreef:Er bestaat meer dan alleen jouw realisme!
Kenelijk geldt dat niet voor religie, hoe "atheïstisch", althans in de ogen van reref., dan ook? In ieder geval heb ik je niet meer gehoord na één enkele opmerking over het niveau.

@Cluny: en wat je onderschrift betreft: niet alle homeopaten zijn kwakzalvers; alle homeopathie is kwakzalverij. Maar de reguliere arts die daarnaast met homeopathische liflafjes van vijf euro patiënten gelukkig maakt die anders wellicht in het peperdure onderzoekscircuit terecht zouden komen, is zéér verstandig bezig. Alleen jammer dat Vogel of VHS er dan ook nog aan verdient, maar soit, je kan niet alles hebben.
God is a product of a creative imagination, and God is that imagination taken flight.
Nick Cave
Herman2
Forum fan

Bericht door Herman2 »

Die Bach-bloesemtherapie is voor mij één grote poppenkast. Een ontwikkeling met sektarische trekjes en commerciële doeleinden die denkt dat al het plantaardige uit de natuur ook gezond is voor de mens. De pas overleden Mellie Uyldert had ook van die neigingen en beschouwde zichzelf als helderwetend. Er zullen altijd wel mensen zijn die er voor vallen.
Grüss Gott, falls Du Ihn begegnest.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Bartholomeus schreef: @Cluny: en wat je onderschrift betreft: niet alle homeopaten zijn kwakzalvers; alle homeopathie is kwakzalverij. Maar de reguliere arts die daarnaast met homeopathische liflafjes van vijf euro patiënten gelukkig maakt die anders wellicht in het peperdure onderzoekscircuit terecht zouden komen, is zéér verstandig bezig. Alleen jammer dat Vogel of VHS er dan ook nog aan verdient, maar soit, je kan niet alles hebben.

Maarruh...............
Nog iets te melden over Edward Bach, BachBloesemfora, BachBloesemoplichters of sukkelige BachBloesemwatertjesslikkers?
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Ok, afgesplitst.

Op onderstaand topic kunnen we verder over Raven zijn hekszijn.
http://www.freethinker.nl/forum/viewtopic.php?t=6631

Hier weer verder over Bachbloesems.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bartho schreef:
Wat mij werekelijk intrigeerde was het volgende:lost and not found yet! schreef:
Er bestaat meer dan alleen jouw realisme!

Bartho schreef:

Kenelijk geldt dat niet voor religie, hoe "atheïstisch", althans in de ogen van reref., dan ook? In ieder geval heb ik je niet meer gehoord na één enkele opmerking over het niveau.
Wat bedoel je hiermee, dat is mij volkomen onduidelijk!

Bartho schreef:
Alleen jammer dat Vogel of VHS er dan ook nog aan verdient, maar soit, je kan niet alles hebben.
Ja,,, en jij hebt je er in verdiept! Vogel is Biohorma en VHS is een eeuw geleden afgeschaft als videosysteem! Misschien bedoel je VSM?
Laatst gewijzigd door lost and not found yet! op 29 jun 2009 23:03, 1 keer totaal gewijzigd.
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
lost and not found yet!
Bevlogen

Herman2 schreef:Die Bach-bloesemtherapie is voor mij één grote poppenkast. Een ontwikkeling met sektarische trekjes en commerciële doeleinden die denkt dat al het plantaardige uit de natuur ook gezond is voor de mens. De pas overleden Mellie Uyldert had ook van die neigingen en beschouwde zichzelf als helderwetend. Er zullen altijd wel mensen zijn die er voor vallen.
Ik begrijp je volkomen! Maar, waarom vallen die mensen daarvoor?
We will dance again!
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

lost and not found yet! schreef:Maar, waarom vallen die mensen daarvoor?
Troost? Bij psychische klachten.
Wanhoop? Bij verslaving en afvallen

Het komt uit de natuur dus het is beter dan die chemische troep van de dokter, het werkt want dat staat op het potje, anders mogen ze dat toch niet verkopen?
Truus heeft van Bep gehoord dat het werkte?
Het was bij Shownieuws en Conny Breukhoven gebruikt het ook?
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
Bartholomeus
Banned

Bericht door Bartholomeus »

lost and not found yet! schreef:Wat bedoel je hiermee, dat is mij volkomen onduidelijk!
Ik refereerde aan deze
lost and not found yet! schreef:Ja,,, en jij hebt je er in verdiept! Vogel is Biohorma en VHS is een eeuw geleden afgeschaft als videosysteem! Misschien bedoel je VSM?
Op je eerste vraag: ja. Op je 2de vraag: uiteraard (wel een leuke verschrijving trouwens, al zeg ik het zelf).
En als ik een wedervraag mag stellen: geloof jij dat homeopathische middelen - of om bij het topiconderwerp te blijven bach remedies - een werkzaamheid zouden kunnen bezitten die het placeboeffect significant overstijgt?
God is a product of a creative imagination, and God is that imagination taken flight.
Nick Cave
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Schattig he?
Op een zonnige dag pluk je een heleboel madeliefjes uit de grote tuin achter je huis.
Je legt de bloemetjes in een schoteltje water in de zon.
En dan ga je iedereen vertellen dat je een medicijntje heb gemaakt en verzin dan gauw voor welke ziektes het medicijntje ozo goed werkt.
Leuk verhaaltje?
Ja heel leuk, totdat je hoort dat het hier niet om een 4-jarig meisje gaat maar om een (antroposofisch?) huisarts van middelbare leeftijd, Dr. Edward Bach.
Daarom trappen vooral vrouwen in deze bloemetjes en druppeltjes flauwekul.
Omdat gemeut met bloemetjes zo schattig is.
Fenomeen
Superposter

Bericht door Fenomeen »

cluny schreef: Omdat gemeut met bloemetjes zo schattig is.
'Kan ik u helpen, meneer?'
'Een creme met een antihistaminicum erin, aub'
'Een wat?'
De (mannelijke) verkoper liep richting rek met potjes met bloemetjes erop waarop ik zei; die natuurlijke nepmiddelen hoef ik niet, en ik werd raar aangekeken.
Ben uiteindelijk de winkel uitgelopen met Azaron, puur chemie maar dat werkt tenminste...
Poor is the man whose pleasures depend on the permission of another - Madonna
lost and not found yet!
Bevlogen

cluny schreef:
Schattig he?
Op een zonnige dag pluk je een heleboel madeliefjes uit de grote tuin achter je huis.
Je legt de bloemetjes in een schoteltje water in de zon.
En dan ga je iedereen vertellen dat je een medicijntje heb gemaakt en verzin dan gauw voor welke ziektes het medicijntje ozo goed werkt.
Leuk verhaaltje?
Ja heel leuk, totdat je hoort dat het hier niet om een 4-jarig meisje gaat maar om een (antroposofisch?) huisarts van middelbare leeftijd, Dr. Edward Bach.
Daarom trappen vooral vrouwen in deze bloemetjes en druppeltjes flauwekul.
Omdat gemeut met bloemetjes zo schattig is.
En? Waar baseer je dit op? Behalve op als een uit de lucht gegrepen opvatting? Hoezo vooral vrouwen, die dan ook nog in deze schattige bloementjes trappen?

Edit: waar haal je die vrouwen vandaan?
Laatst gewijzigd door lost and not found yet! op 30 jun 2009 22:52, 1 keer totaal gewijzigd.
We will dance again!
Plaats reactie