Bijbelse geschiedenis betrouwbaarder?

Christendom en Judaïsme, contradicties in de bijbel, de ethiek van de bijbel etc..

Moderator: Moderators

Gesloten

Is de bijbelse geschiedenis betrouwbaarder dan de reguliere geschiedenis

Peiling eindigde op 16 mei 2009 10:21

ja
1
3%
nee
36
95%
geen mening
1
3%

Totaal aantal stemmen: 38

a.r.

Bericht door a.r. »

Laat jij een 15 jarige lekker zelf rustig onderzoeken en hem of haar aan wie dan ook, op welk forum dan ook, kritische vragen stellen wanneer het hem of haar uitkomt.........je bent gloeiendegloeiende gewoon aan het evangeliseren op dit forum! :twisted:
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

a.r. ik zie geen evangelisatie in de posting van Pin. Heb je het wel goed gelezen? Ik zie ook niets ranzigs aan zijn posting. Ik begrijp jouw reactie dus niet zo. Of vind je alle postings die te maken hebben met dateringen wanneer de evangeliën geschreven zijn, of elke kritische benadering over de vermeende geboortedatum c.q. plaats van Jezus als evangelisatie?
Is de enige niet ranzige benadering volgens jou, de bijbel zijn sprookjes en Jezus is een mythe?
Bij ranzig en evangelisatie heb ik in ieder geval een heel ander beeld.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Pin
Banned

Bericht door Pin »

Kitty schreef:a.r. ik zie geen evangelisatie in de posting van Pin. Heb je het wel goed gelezen? Ik zie ook niets ranzigs aan zijn posting. Ik begrijp jouw reactie dus niet zo. Of vind je alle postings die te maken hebben met dateringen wanneer de evangeliën geschreven zijn, of elke kritische benadering over de vermeende geboortedatum c.q. plaats van Jezus als evangelisatie?
Is de enige niet ranzige benadering volgens jou, de bijbel zijn sprookjes en Jezus is een mythe?
Bij ranzig en evangelisatie heb ik in ieder geval een heel ander beeld.
Bedankt, dat had ik nodig.
Misschien dan toch tot ziens. (zie andere topic).
Kitty
Ontoombaar

Bericht door Kitty »

Zolang je de boodschapper niet aanvalt en je puur houdt bij argumenten, heb je zeker een kans hier. En ik zal ad hominem aanvallen zo veel mogelijk proberen te bestrijden.
Alle gebondenheid kan vrijheid heten, zolang de mens de banden niet voelt knellen. (naar Erasmus)

Il n’y a que les imbéciles qui ne changent jamais d’avis ... (Jacques Brel)

En de mens schiep God en dacht dat dat goed was.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Pin schreef: Door sommigen zal dat hier, neem ik aan, vast al eens zijn aangehaald als “bewijs” voor het feit dat Jezus nooit bestaan heeft (Cluny lijkt mij er zo eentje).

Dat is een punt. Inderdaad.
Maar één van de velen.
Voor serieuze historici is het juist één van de sterkste aanwijzingen voor het feit dat Jezus wél bestaan heeft.
Onnodig.
In 8 posts uit je 3 persoonlijke aan mij geadresseerde beledigingen.
Ik vind dat prima verder.
Je hoeft wat mij betreft geen enkele verklaring geven waarom je dat doet.
En een moderatoringrijpen vind ik ook onnodig.
Het vervelende is dat trollen zoals jij net zo lang blijven provoceren tot ik het niet meer prima vind.
Is dat je plannetje, Pin?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Pin
Banned

Bericht door Pin »

cluny schreef:Het vervelende is dat trollen zoals jij net zo lang blijven provoceren tot ik het niet meer prima vind.
Ik heb geen plannetje, enkel de behoefte flagrante onzin zoals de flat earth of Jesus myth fabeltjes aan de kaak stellen.
Maar ik geloof niet dat hier een gezond discusieklimaat heerst.
Als jij dát al als persoonlijke belediging opvat, terwijl jij en anderen tegelijkertijd anderen voor alles wat mooi en leleijk is mogen uitmaken, dan heb ik het hier verder wel gezien.
Gegroet.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Pin is wel degelijk aan het evangeliseren, filosoferen , wensdenken enz.,
Ik kom met onderbouwing van de vragen met, wetenschappelijke en logische benadering, Maarten laat je niet omver praten blijf kritisch blijf erover nadenken, want zo kom jij over, in de loop van de dag zal ik Pin beantwoorden
Zolang je de boodschapper niet aanvalt en je puur houdt bij argumenten, heb je zeker een kans hier. En ik zal ad hominem aanvallen zo veel mogelijk proberen te bestrijden.
Sorry ik zie geen onderbouwde argumenten van de heer of dame Pin, wel zal ik een antwoord geven zoals gezegd.

ps Ik ben het niet vaak met Clunny eens maar nu heeft hij een punt volgens mij, al doet hij dat op zijn manier.
Laatst gewijzigd door antoon op 13 jul 2009 08:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Pin schreef:
cluny schreef:Het vervelende is dat trollen zoals jij net zo lang blijven provoceren tot ik het niet meer prima vind.
Ik heb geen plannetje, enkel de behoefte flagrante onzin zoals de flat earth of Jesus myth fabeltjes aan de kaak stellen.
Maar ik geloof niet dat hier een gezond discusieklimaat heerst.
Als jij dát al als persoonlijke belediging opvat, terwijl jij en anderen tegelijkertijd anderen voor alles wat mooi en leleijk is mogen uitmaken, dan heb ik het hier verder wel gezien.
Gegroet.
Ben jij wel gezond?
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
IM
Banned

Bericht door IM »

a.r. schreef:S.O.S. :wink: .....................Ranzig Pin, buitengewoon ranzig! :evil:
Persoonlijk aanval en geen rood op te zien.
IM
Banned

Bericht door IM »

cluny schreef: Ben jij wel gezond?
Weer zo'n persoonlijke antipathie midden in de discussie.
IM
Banned

Bericht door IM »

antoon schreef:Pin is wel degelijk aan het evangeliseren, filosoferen , wensdenken enz.,
Onderbouw dat evangeliseren en wensdenken eens. Zo maar wat roepen kan iedereen.
antoon
Banned
Contacteer:

Bericht door antoon »

Zoals gezegd, in de loop van de dag kom ik op Pin terug, en ik sluit niet uit dat ik toch een aardig argument in zijn posting vind.
tot wederhoren
IM
Banned

Bericht door IM »

antoon schreef:Zoals gezegd, in de loop van de dag kom ik op Pin terug, en ik sluit niet uit dat ik toch een aardig argument in zijn posting vind.
tot wederhoren
Maar je geeft al een conclusie. Hoe kan dat als je het argument nog moet gaan zoeken?
Pin
Banned

Bericht door Pin »

Beste Antoon,

ik evengeliseer niet, maar probeer enkel onze beide uitgangspunten uit te leggen.
Ik gaf aan dat wij beiden, dus ik ook, van onverenigbare en niet te bewijzen premisses uitgaan, die m.i. verder discussiëren onmogelijk maken en ik gaf de voorspelling van de verwoesting van Jeruzalem als voorbeeld.

Ik ga dan ook niet met je in discussie, maar respecteer jouw opvattingen en ik dring Maarten niets op maar schets beide uitgangspunten (Aan jou om het jouwe verder uit te leggen).

Wat wij gemeen hebben is dat wij beiden de bijbel respecteren en niet afschilderen als een door achtelijke imbecielen, bijgelovige primitievelingen of gevaarlijke machtswellustelingen geschreven flutboek.
En daarin verschillen wij duidelijk van lieden als Cluny en a.r.

Jammer dan ook dat je mij aanvalt en je oren hier naar C. laat hangen.
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

Pin schreef: En daarin verschillen wij duidelijk van lieden als Cluny en a.r.

Jammer dan ook dat je mij aanvalt en je oren hier naar C. laat hangen.
Trollentactieken.
Gesloten