Fouten in de Koran

Discussies over de Islam.

Moderator: Moderators

cymric
Bevlogen

Bericht door cymric »

soufiane schreef:@Cymric
''...omdat de koran de plek van spermaproductie in een balk ter groote van het bovenlichaam..''
Beste Cymric, nogmaals, dit was slechts een aanname van Theoloog's interpretatie en daarbij heb ik dus gezegd dat het wetenschappelijk gezien nog steeds correct is als je die interpretatie gebruikt. En jij kan het tegendeel niet bewijzen, door alleen te zeggen 'laat me niet lachen' kom je er niet. Bovendien heb jij de vers nooit gelezen in het arabisch, am I right? Dus je uitspraak over de poëzie in de koran is ongegrond en ik kan je verzekeren (uit ervaring) dat de verzen in de koran zeer zeker poëtisch zijn.
Poëzie is 'in the eye of the beholder'. Ik heb een schurfthekel aan poëzie en heb er ook totaal geen gevoel voor.
Dat de Grieken dit al wisten is fijn voor hen, helaas heeft dit weinig te maken m.b.t. de koran. Als we echter de Griekse wetenschap onder een loepje nemen dan komen we erachter dat de meeste beweringen berustten op speculatie en niet op bewijzen. Sommige dingen klopten zelfs niet en 'toevallig' heeft de koran deze dingen niet overgenomen, als dat het punt was waar je naartoe wilde gaan.
Jij wilt zonodig inlegkunde bedrijven en oh en allah roepen bij de wijsheid van je opperhotemetoot. Mijn punt is dat die kennis al lang bij andere volkeren aanwezig was en dus dat er niets nieuws in de koran staat; en dat wát er staat, oerend slecht is geformuleerd. Ik stel verder voor dat je niet zo dom probeert te doen door de oude Grieken van 'speculatie' te betichten: het ontleden van lijken is een erg goed-beschreven activiteit. Om maar eens een enkele bekende naam te noemen: Aristoteles heeft een compleet boek aan het ontleden van dode dieren gewijd. Als je tien tellen zoekt op Google, krijg je zo de nalatenschap van diverse Griekse 'patholoog-anatomen' op je scherm. Zullen we het er dus maar op houden dat de Grieken donders goed wisten hoe testikels en prostaat aan elkaar zaten, konden zien dat er verder geen verbindingen naar de rest van het lichaam waren behalve via bloedvaten, en dat ze dus ook op de hoogte waren dat die twee met elkaar te maken hadden (al was het alleen vanuit seksuele escapades), ook al konden ze misschien nog niet tot in detail achterhalen hoe? Dank je wel.
Blijkbaar heb je de andere interpretaties niet doorgenomen die ik plaatste, het is het moeite waard. Stel dus dat je eentje weerlegt (wat je niet hebt gedaan, je herhaalt gewoon wat Theoloog eerder heeft aagehaald) dan heb je nog altijd de andere interpretaties.
Het maakt niet uit hoe ik interpreteer, omdat ik de drie verzen neem die jij hebt opgeschreven. Daar staat het bar slecht in gezien de kennis die er in eerdere tijden was. Voor een zogenaamd goddelijk geïnspireerd boek is dat een aanfluiting eerste klas, en overduidelijk het gevolg van mensen die zogenaamd waren geïnspireerd, maar in werkelijkheid slechts een beetje bekend waren met de materie.
I think, and ever shall think, that it cannot be wrong to defend one's opinions with arguments, founded upon reason, without employing force or authority. ---Niccolò Machiavelli
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

soufiane schreef:

@Doctorwho & Moody Blue
Aangezien het menselijke lichaam 3D is, kunnen de geslachtsorganen er wel degelijk tussen zitten, zie dat plaatje nog maar een keer. Alleen de heer Theoloog wekte de suggestie dat dat niet mogelijk was door een verkeerde vertaling te gebruiken van 'taraaib'. Ik heb hem vervolgens verbetert door te zeggen dat dit woord niet verwees naar ribbenkast, maar gewoon ribben. En de vraag over de historische bronnen in de koran is in deze discussie niet relevant, begin er een andere discussie over zou ik zeggen.
.
Beste Soufiane,

Goede poging maar dit is van de strekking dat wanneer ik tijdens het kamperen op mijn klapstoeltje voor de tent zit dat ik er eigenlijk toch in zit ,omdat een tent driedimensionaal is. En de historische bronnen zijn wel relevant want je geeft zelf al aan dat de koran informatie van griekse oorsprong die naar jou zeggen niet juist was niet gebruikt heeft. Er is dus naar deze aannname al sprake geweest van schifting van voorhanden zijnde informatie. En weet je wat het merkwaardige is? Namelijk dat tot nu toe niemand die de koran als authentiek beschouwd in wil gaan op mijn verzoek het eens over de historische bronnen ervan te hebben. Ik grijp dus iedere kans aan als ik een kandidaat voorbij zie komen die mij daarin competent lijkt. Maar het blijft steevast bij het ontwijken van de vraag. :(
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Claudius Galenus (130 ~ 201 na Chr.) was een grieks/romeinse arts en hij toonde bijvoorbeeld al aan dat urine niet in de blaas maar in de nieren wordt gevormd. Hij heeft meer dan 500 boeken geschreven en zijn werk was toonaangevend gedurende een periode van maar liefst 1500 jaar.

Als Galenus toen al op de hoogte was van de functie van de blaas en de nieren, dan wist hij het ook van de prostaat.
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Driepinter

Re: Fouten in de Koran

Bericht door Driepinter »

En 4:23 (huwelijks voorschriften).
Hier in keurt Allah (Mohammed dus) huwelijken tussen neef en nicht goed. En verder slaat het hebben van de zelfde "zoogmoeder" (als of vrouwen voor tot het einde der tijden hun kinderen laten zuigen door armere vrouwen ter bewaring van hun mooie borsten) erfelijk gezien nergens op.
Vin
Forum fan

Bericht door Vin »

Driepinter schreef:En 4:23 (huwelijks voorschriften).
Hier in keurt Allah (Mohammed dus) huwelijken tussen neef en nicht goed. En verder slaat het hebben van de zelfde "zoogmoeder" (als of vrouwen voor tot het einde der tijden hun kinderen laten zuigen door armere vrouwen ter bewaring van hun mooie borsten) erfelijk gezien nergens op.
Het bewaren van mooie borsten slaat nergens op ? Vanwaar alle beschermende kleding dan ?

Mooie borsten slaan ook nergens op, cultureel en sexueel weldegelijk, darwinistich niet bijzonder.

Of heb ik je verkeerd begrepen ?
Uncle Rat
Ervaren pen

Bericht door Uncle Rat »

Het verbieden van een huwelijk tussen een man en een vrouw die dezelfde 'zoogmoeder' hebben gehad slaat nergens op.
Mohammed schreef:4:23. Verboden zijn u uw moeders en uw dochters en uw zusters en uw vaders zusters en uw moeders zusters en uw broeders dochters en uw zusters dochters en uw minnen en uw zoogzusters en de moeders uwer vrouwen en uw stiefdochters, die uw beschermelingen zijn door uw vrouwen tot wie u bent ingegaan, maar als u niet tot haar bent ingegaan zal er geen zonde op u rusten en de vrouwen uwer eigen zonen (zijn ook verboden) alsmede twee zusters tezamen te hebben, met uitzondering van wat reeds voorbij is; gewis, Allah is Vergevensgezind, Genadevol;
saviour

seekers for the truth

Bericht door saviour »

in his book, The Bible, The Qur'an and Science, Bucaille aims to prove the Qur'an is in agreement with scientific facts, while the Bible is not. He claims that in Islam, science and religion have always been "twin sisters" (vii). According to Bucaille, there are monumental errors of science in the Bible and not a single error in the Quran , whose descriptions of natural phenomena make it compatible with modern science. Bucaille concludes that the Qur'an is the reliable word of God.

Bucaille argues that the Old Testament should have been distorted because of numerous translations and corrections as it was transmitted orally. He highlights, in his words, "numerous disagreements and repetitions", in the Old Testament (12) and the Gospels (85, 95). In his analysis, Bucaille claims he makes use of many propositions of Biblical criticism, such as the Documentary hypothesis.

With regard to the Qu'ran, Bucaille however followed the Islamic tradition that the Quranic scrolls are said to be collected during Muhammad's lifetime and were deemed accurate by the archangel Gabriel himself
LordDragon
Bevlogen

Bericht door LordDragon »

Leuke discussie, maar de eerste fout is denk ik toch, er is maar één god en zijn naam is allah. Allah is gewoon Arabisch voor god. Dus als Vlamingen en Nederlanders het over god hebben, Fransen over dieu, en Marokkanen over allah, dan is dat een verwijzing naar god, een benaming meebepaalt door de culturele achtergrond, niet in het minst te vergeten de taal. Er is trouwens maar één god en hij is er voor alle mensen. Welke taal die ook spreken.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
collegavanerik
Superposter

Re: seekers for the truth

Bericht door collegavanerik »

saviour schreef:in his book, The Bible, The Qur'an and Science, Bucaille aims to prove the Qur'an is in agreement with scientific facts, while the Bible is not. He claims that in Islam, science and religion have always been "twin sisters" (vii). According to Bucaille, there are monumental errors of science in the Bible and not a single error in the Quran , whose descriptions of natural phenomena make it compatible with modern science. Bucaille concludes that the Qur'an is the reliable word of God.

Bucaille argues that the Old Testament should have been distorted because of numerous translations and corrections as it was transmitted orally. He highlights, in his words, "numerous disagreements and repetitions", in the Old Testament (12) and the Gospels (85, 95). In his analysis, Bucaille claims he makes use of many propositions of Biblical criticism, such as the Documentary hypothesis.

With regard to the Qu'ran, Bucaille however followed the Islamic tradition that the Quranic scrolls are said to be collected during Muhammad's lifetime and were deemed accurate by the archangel Gabriel himself
Welkom saviour, maar kun je in het vervolg vermelden waar je quote vandaan komt?
http://www.youtube.com/watch?v=crkq8HVvdm8
http://www.absoluteastronomy.com/topics ... e_Bucaille
http://criteriaforaholybook-quran.blogspot.com/
http://www.scribd.com/elbee_2k921
http://www.wikibuddy.com/?q=related:bib ... quran.org/

en als we dan even verder lezen in http://www.absoluteastronomy.com/topics ... e_Bucaille :evil3:
Criticism

Criticism has been made both of Bucaille's book and in particular and Bucailleism in general.

Theoretical physicist Parvez Hoodbhoy of Pakistan identifies
the problem with such claims to ownership is that they lack an explanation for why quantum mechanics, molecular genetics, etc., had to await discovery elsewhere. Nor is any kind of testable prediction ever made. No reason is offered as to why antibiotics, aspirin, steam engines, electricity, aircraft, or computers were not first invented by Muslims. But even to ask such questions is considered offensive.
Alleged Quranic predictions have also been called "vague descriptions of natural phenomena" employing "stretched or arbitrary" interpretations. Alleged Quranic references in particular to the expanding universe, parallel universesMultiverse (science)
The multiverse is the hypothetical set of multiple possible universes that together comprise all of reality. The different universes within the multiverse are sometimes called parallel universes....
, and cosmic structural hierarchies have been called "blatantly wrong." Anti-Bucailleist arguments do not necessarily argue in favor of unbelief, since as one says, "God does not stand or fall depending on whether our scriptures know their physics."

Some of the Western scientists quoted in the widely publicized video "A Brief Illustrated Guide to Understanding Islam," later complained that untrue promises to be “completely neutral” and hard sell interviews by Sheikh Abdul Majeed Zindani were used to coax statements from them, later used out-of-context.
salam ramadan
Afbeelding Hebr 6:
5 wie het weldadig woord van God en de kracht van de komende wereld ervaren heeft 6 en vervolgens afvallig is geworden, kan onmogelijk een tweede maal worden bekeerd.
Als er een almachtige god bestaat, dan is hij een sadist.
Driepinter

Bericht door Driepinter »

LordDragon schreef:. Er is trouwens maar één god en hij is er voor alle mensen. Welke taal die ook spreken.

MVG, LD.
En ook voor welk geloof ze hebben. En dat is natuurlijk niet de hersenspinsels / verzinsels van geestesgestoorden als Mohammed of Paulus.

Die ene God van jou ligt waarschijnlijk op de bank bij een psychiator wegens klachten van meedere persoonlijkheden.

Jammer dat je van de week niet in dat vliegtuig zat dat in Mexico gekaapt werd door een drugsverslaafde (en de heilige geest, de zoon en je vriendje God, of Allah zoals je wilt).
LordDragon
Bevlogen

driepinter
En ook voor welk geloof ze hebben. En dat is natuurlijk niet de hersenspinsels / verzinsels van geestesgestoorden als Mohammed of Paulus.
volledig akkoord

nou gaat het scheef
Die ene God van jou ligt waarschijnlijk op de bank bij een psychiator wegens klachten van meedere persoonlijkheden.
Welke ene god van mij dan nog wel???

Als er een god is is die er voor allen en heeft het geen zin om over taalgebruiken te struikelen in zoverre dat men elkaar moet vermoorden.

ik schreef eerder
Allah is gewoon Arabisch voor god. Dus als Vlamingen en Nederlanders het over god hebben, Fransen over dieu, en Marokkanen over allah, dan is dat een verwijzing naar god, een benaming meebepaalt door de culturele achtergrond, niet in het minst te vergeten de taal.
Capish? Geleive te lezen wat ik schrijf en me geen woorden in de mond te leggen.
Jammer dat je van de week niet in dat vliegtuig zat dat in Mexico gekaapt werd door een drugsverslaafde (en de heilige geest, de zoon en je vriendje God, of Allah zoals je wilt).
De beste stroman, kwa absurditeit die ik in maanden heb gelezen, jammer dat dat vliegtuifg niet op jouw gecrachts is, man, man, waar haal je het toch. Als je al wat posts hier zou gelezen hebben zou je al geizen hebben dat ik alles behalve een godsdienstfanaat ben. Maar slechts uit deze ene post moet ik concluderen dat je je zomaar menigen vormt over mensen zonder je de moeite te getroosten es wat meer data/info raad te plegen. DIe is nochtans onmiddellijk binnen handbereik.

MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
Ali
Banned

Bericht door Ali »

Volgens mijn heeft Driepinter een paar neuten te veel op.
LordDragon
Bevlogen

:lol: Drie trappisten kan anders wel hard aankomen.

MVG, LD.
saviour

Bericht door saviour »

Maar waarom is de islam dan de snelst groeiende religie ter wereld??

26. Waarlijk, God acht het niet beneden zich, een mug of iets nog kleiners als gelijkenis te stellen. Zij die geloven weten, dat dit de Waarheid van hun Heer is, terwijl degenen, die niet geloven, zeggen:"Wat bedoelt God met zulk een voorbeeld?" Velen laat Hij daardoor dwalen en velen leidt Hij daardoor terecht - en niemand laat Hij daarmee dwalen, dan de ongehoorzamen,

moge Allah jullie leiden

http://www.spitsnieuws.nl/archives/buit ... ligie.html
stan
Forum fan

Re:

Bericht door stan »

[quote="Devious"]Soufiane. Het is me nog steeds niet duidelijk hoe jij de zaadballen tussen de ribben en de ruggengraat situeert, want dat is toch écht de plaats waar de productie van zaadcellen niet gebeurt.

Ik zou eerder aan de beweging denken die je dient uit te voeren wil je de zaadcellen in beweging krijgen. Door stil te liggen wachten en te bidden is er beduidend minder kans vrees ik. Maar ik zoek het dan ook niet letterlijk maar laat mijn voorstellingsvermogen de vrije loop.
Als nieuweling op dit forum en als overtuigd Moslim heb ik gemerkt dat er toch wat werk aan de winkel is en dat er toch wel wat misverstanden zijn. Niet dat ik de waarheid in pacht heb!
Enkele voorbeelden. De zuster van Aaron heet niet Mariyam maar Myriam en heeft dus niet dezelfde naam als de moeder van Jezus (Isa vzmh). In de praktijk is de Moeder Gods toch ook iemand die aanbeden wordt of wat doen al die mensen in Lourdes of Scherpenheuvel ?
De rekenkundige fout in het erfenisrecht is ook zo'n foutje van wishfull thinking. Je moet er de wet van de erfenis maar eens bij nemen dan zal je zien dat er een volgorde is om de erfgenamen te bepalen. De delen die ze krijgen zijn de delen die voorzien zijn in de Koran . En op is op ! Je kan niet iets gaan verdelen dat er niet is. Zo simpel is het. Wat op papier onmogelijk lijkt is in de werkelijkheid doodsimpel maar kan soms wel tot ongenoegen leiden als men juist uit de boot valt!
Maar goed de toon is gezet. En zonder dat ik elk opmerkingetje hier van weerwoord ga voorzien is het wel belangrijk om zelf eerst eens op onderzoek te gaan. Er zijn nogal wat stereotiepen die blijven terugkeren.
En wij proberen naar vrede te streven, hoop ik, zonder dat we onszelf dienen te verloochenen ? En wij hoeven het niet eens te zijn en toch blijven we elkaar respecteren?
Het is mij een waar genoegen om met verstandige mensen een dialoog aan te gaan en er zelf rijker van te worden.
Laatst gewijzigd door stan op 19 sep 2009 23:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie