rafke
Ik ben zelf geen vegetarier maar ik ken er wel ettelijke in mijn familie en vrienden- en kennissenkring. Geen daarvan beschouw als opdringerig. Allezins heeft nog geen van hen mij ooit scheef bekeken als ik vlees at.
Toegegeven dat is mijn vriendenkring ook zo, maar hier gaan de veggies zover dat je al een misdadiger bent als je een glas melk drinkt.
Wat ik wel steevast merk is dat zodra een vleeseter te weten komt dat een bepaalde persoon vegetarier is hij zich dadelijk anders opstelt, meestal agressief of honend.
nope dat is niet zo, er is al dikwijls vermeld dat de keuze om geen vlees te eten een persoonlijke keuze is en dat ik en andere vleeseters dat respecteren. Ik heb zelfs al vermeld dat ik als mn veggie vrienden langskomen voor hen wel iets veggie uit de mouw kan toveren en dat zelf meesmul en lekker vind. Het wordt echter iets heel anders als mensen anderen beginnen dwingen, uitmaken voor moordenaar en sadist.
Ik volg de discussie hier nu al even en ik vind het toch wel opvallend dat de vleeseters hier opvallend agressief reageren. Het doet me wat denken aan de reacties van sommige Moslims op Ontdek Islam of zo.
Geen enkele vleeseter hier dwingt een veggie om vlees te eten. Omgekeerd doen de veggies niets anders dan dwang toepassen om vleeseters te overtuigen om veggie te worden, en als je niet luistert ben je weerom een moordenaar een knakker enwat weet ik nog allemaal. Je draait de zaken om.
Ook kromme argumentatie en redeneerfouten, waar men op dit forum anders zo snel op wijst bij anderen, worden hier volop toegepast door de vleeseters.
Even een greep uit de argumentatie van de veggies. Saboteren mag, huisdieren en gedomesticeerde dieren moet je niet naar omkijken dan sterven ze vanzelf wel uit, vind je het niet verdrietig dat al die dieren gedood worden, waarom gooi je je buurvrouw en je kinderen niet op de BBQ, je moet soja drinken ipv koeien melk ook al ligt het amazone woud (grootste dieren habitat ter wereld) onder vuur. Als dat niet krom is ...
Stel jij laat je haar knippen en in een hanekam zetten. Daarover heb ik noch een ander iets te zeggen. Maar het moment dat jij me gaat dwingen en bedreigen om ook mijn kapsel in een hanekam te veranderen heb ik daar veel over te zeggen. Dat is toch zo klaar als een klontje.
cluny
Ging je een eindje met haar fietsen in het eerste voorjaarszonnetje, ging ze huilen als ze lammetjes zag huppelen.
Ik krijg ook stiletjes aan de indruk dat de emotionele balans bij dit soort mensen ernstig verstoord is. Dat zal een relatie zeker niet makkelijk maken.
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.