p.vroon schreef:Terwijl dit eigenlijk al verholpen had moeten zijn. Ubuntu, Xubuntu of Debian en wat er verder ronddraaft hebben nog een lange weg te gaan.
Helaas heb je hier volledig gelijk in.
Gelukkig gaat het niet altijd zo moeizaam.
Ik heb dit ook al eens aangegeven op het Ubuntu-forum.
Zelf heb ik ook de nodige hobbels moeten nemen voordat ik 3 prima werkende systemen had.
Maar nu het allemaal draait zou ik geen moment weer terug willen.
Het is sneller, geen gezeik meer met noodzakelijk kwaad zoals virusscanners en spyware removers etc.
En niet te vergeten het grote aanbod aan gratis software.
Van alle software die ik onder windows gebruikte heb ik een vervanger onder linux gevonden die net zo goed voldoet en vaak nog beter.
Men vergeet nog wel eens dat nagenoeg alle gekochte pc's vanuit de winkel al voorzien zijn van een geïnstalleerde windowsversie waardoor gebruikers niets merken van eventuele installatieproblemen.
Pas als men zelf opnieuw een installatie moet doen merkt men geregeld dat dat niet altijd even gemakkelijk gaat, wat dat betreft ontlopen linux en windows elkaar niet.
Nu is het voor de meeste mensen net iets makkelijker problemen op te lossen in windows omdat men dat OS nu eenmaal al jaren gebruikt en er aan gewend is.
Was men opgegroeid met linux dan was het andersom geweest.
Uiteindelijk is het simpelweg een persoonlijke keuze of je de tijd eraan wil besteden om iets nieuws te leren en problemen op te lossen.
Er is niets mis met tot de conclusie komen dat je het teveel gedoe vind en gewoon met windows verder wil gaan.
In mijn ogen is er ook niets mis met windows afgezien van de geldklopperij en het monopolie.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)
Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)