Populaire ministers

Wat is jouw politieke voorkeur, je kunt het hier kwijt!

Moderator: Moderators

Plaats reactie
lanier
Superposter

Populaire ministers

Bericht door lanier »

Maurice de Hond heeft een lijst gepubliceerd met gewenste politici bij volgende verkiezingen. Omdat Peter R. de Vries expliciet aan de kiezers vraagt of men vindt dat hij een aanwinst voor de politiek is en of men wil dat hij aan de volgende verkiezingen deelneemt, is aan de kiezers een lijstje van politici voorgelegd, inclusief De Vries, met de vraag of men wil dat die politicus aan de volgende verkiezingen meedoet. Dit is het resultaat.
De vraag was: Van welke van de volgende politici wilt u dat ze aan de volgende Tweede Kamerverkiezingen meedoen?

Marijnissen 62%
Bos 58%
Halsema 54%
Rouvoet 53%
Verdonk 49%
Balkenende 37%
Peter R. de Vries 35%
Wiegel 35%
Wilders 32%
Verhagen 32%
Eerdmans 29%
Van Aartsen 28%
Geen van deze 3%
Weet niet 3%

De hoge scores van Marijnissen en Halsema had ik wel verwacht. Waarom Rouvoet zo hoog scoort is me compleet een raadsel. :?: Wiegel had ik hoger ingeschat en de populariteit van Verdonk is te verklaren aan de hand van de volgende peiling:

De minister heeft gisteren aangekondigd weer te starten met haar uitzettingsbeleid ten aanzien van de gevangenen, op individuele basis, die betrokken waren bij de brand. Stemt u met die beslissing in?
Ja 73%
Nee 23%
Weet niet 3%

Vindt u dat de vreemdelingen die de ramp overleefd hebben, behoudens degenen die een misdaad hebben begaan, automatisch een verblijfsvergunning moeten krijgen?
Ja, iedereen die in het detentiecentrum Schiphol-Oost zaten 5%
Ja, maar alleen degenen die in dat bewuste blok zaten 16%
Nee 76%
Weet niet 3%
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
Raoul
Contacteer:

Bericht door Raoul »

Kon je wel verwachten deze uitslag, Marijnissen kan zich overal uit lullen en komt sterk overtuigend over. Rouvoet was beste politicus van 2003 of 2004 geloof ik, hoewel ik een aversie heb jegens de christelijke partijen komt deze man wel oprechter over dan veel andere kamerleden.

Wat vinden jullie van Wiegel? Ik heb het gevoel dat als hij praat hij iedereen de les leest beetje neerbuigend. Of ligt dat aan mij?
Waag eerst in jezelf te geloven, want wie niet in zichzelf gelooft liegt altijd. 'Nietzsche' (uit: Aldus sprak Zarathoestra)
pieps
Forum fan

Bericht door pieps »

"ik stond met mijn reet naar de spiegel ... ik keek om en dacht :"Verrek , dat is Wiegel""
vrij naar Neerlans hoop in bange dagen

groetjes Pieps :D
Politics is the entertainment branch of industry.
Frank Zappa
doctorwho
Ontoombaar

Bericht door doctorwho »

'Opiniepeilingen De Hond kloppen niet' :D

Uitgegeven: 15 november 2005 07:09

RIJSWIJK - De opiniepeilingen van Maurice de Hond kloppen niet. Dat beweren P. Kanne en R. Frerichs, twee onderzoekers van TNS NIPO, dinsdag in een opiniestuk in de Volkskrant. Volgens hen voert De Hond de ondervraagden eerst met eenzijdige informatie en vindt zo "zelf verstopte paaseieren". De Hond doet in de krant de verwijten af als stemmingmakerij.
Wie atheïsme een geloof noemt kan tot niets bekeerd worden
The person who calls atheism a religion can be converted to nothing
Sararje
Superposter

Bericht door Sararje »

Niet dat ik morgen op hem stem maar ik vind het vreemd dat Wouter Bos niet in het lijstje staat. edit: Oeps, keek niet goed.
Laatst gewijzigd door Sararje op 15 nov 2005 13:30, 1 keer totaal gewijzigd.
"De bijbel is net een spoorboekje van de NS, je kan er alle kanten mee op." - Fons Jansen
"Als er bij het dorp waar bergen bergen bergen bergen bergen, Bergen, bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen bergen.". - Kees Torn
bad_religion

Bericht door bad_religion »

Raoul schreef:Wat vinden jullie van Wiegel? Ik heb het gevoel dat als hij praat hij iedereen de les leest beetje neerbuigend. Of ligt dat aan mij?
Ben geen fan van Wiegel, maar de les lezen en neerbuigend zijn, tja, dan ken je er nog een zooitje opnoemen uit heden en verleden.
lanier
Superposter

Bericht door lanier »

Dat beweren P. Kanne en R. Frerichs, twee onderzoekers van TNS NIPO,
En wie is de concurrent van Maurice de Hond; jawel TNS NIPO. Geen wonder dat juist zij commentaar leveren op het onderzoek!
Wat het probleem is met religie? De mens. Voor elke heilige lopen er 2 miljoen zondaars rond - Raymond Reddington
trotse belg

Waar is Harry ?

Bericht door trotse belg »

Hoi noordervrienden,

vooralleer me in deze politieke discussie te mengen heb ik me wat geinformeerd over jullie politici, in belgische diplomatieke berichten kwam ik vooral de naam "harry" tegen.
Maar ik zie geen harry in bovenstaand lijstje !

WIE IS HARRY ???

groetjes , x
chromis
IT Tech. & Moderator

Bericht door chromis »

Harry is iemand die interplanetaire (en interdimensionale?) betrekkingen heel belangrijk vindt.

Tenzij je het over een andere Harry hebt, natuurlijk.
“But Marge, what if we chose the wrong religion? Each week we just make God madder and madder.” - Homer Simpson.
SjaanTje
Forum fan

Re: Waar is Harry ?

Bericht door SjaanTje »

trotse belg schreef:WIE IS HARRY ???
Misschien Harry Potter, de bijnaam van onze minister-president Balkenende?
Plaats reactie