axxyanus schreef:Sorry maar het gaat hier niet over wat ik wil. Het gaat hier over de manier waarop jij reageert en probeert te argumenteren.
Jij hebt eerst het eigendomrecht ingeroepen om iemand te kunnen dwingen tegen zijn wil je eigendom te verlaten.
Ik heb het niet in het leven geroepen. Ik beaam slechts dat OOK anarchisten graag bezittingen hebben en dus eigendomsrecht erkennen.
Daarna heb je beweert dat mensen dwingen iets te doen tegen hun wil simpelweg verwerpelijk is.
Zelfde verhaal. Een staat is er grotendeels om te voorkomen dat mensen bestolen worden of geweld wordt aangedaan. Daarmee is ook helemaal nog niet bewezen dat dat een goede zaak is. Ik zeg alleen maar dat ik het daarmee eens ben, maar dat je dan wel consequent moet zijn. Ik hou je alleen maar een spiegel voor.
Wat eigendomsrecht betreft: de afwezigheid ervan leidt tot absurde situaties. Iemand die iets steelt wil het gestolene graag behouden, en daarmee erkent hij feitelijk eigendomsrecht. Zo niet, dan kan hij er niet tegen zijn dat degene waarvan hij het steelt het meteen weer terug steelt. Zonder eigendomsrecht bestaat stelen dus niet eens. Iemand die op internet pleit tegen eigendomsrecht moet je gewoon z'n computer afnemen.

En nu zijn eigendom en diefstal natuurlijk allemaal maar concepten die niet echt bestaan in de realiteit, maar feit is dat we allemaal graag dingen willen hebben en vooral
houden. Nogmaals, dat is een van de grootste angsten van mensen als er geen regering zou zijn!
Het type kritiek dat jij levert doet me denken aan het verwijt van gelovigen dat atheisten geen bewijsbare moraal hebben. God hoeft niet te worden aangetoond, maar zonder god moeten we opeens gaan bewijzen dat we mensen geen kwaad mogen doen.
Trouwens, als niemand voor eigendomsrecht is dan hoeft het ook niet beschermd te worden, en als iedereen voor eigendomsrecht is dan is bescherming niet nodig want dan wordt er niet gestolen. Als de meeste mensen tegen eigendomsrecht zijn, dan zal ook een staat niet bij machte zijn om de minderheid te beschermen, al was het alleen maar de staat zelf bol zal staan van de dieven (met meer macht dan een gewone dief). De enige zinnige situatie dus om te spreken over eigendomsrecht en het waarborgen ervan is als de meerderheid er voor is, en dat is volgens mij de situatie in de praktijk.