Veel hoeft er niet aan veranderd te worden. Maar toen ik eens voor de Freethinkerportal een commentaar gaf op het boek van Wright over de opstanding van Jezus bracht Kitty een paar zeer goede veranderingen aan. Ik ben nou eenmaal zo'n grote fan van haar...PietV. schreef:Is een correctie dan nog nodig? Mocht het uiteindelijk terecht komen bij een uitgever dan neemt deze het voortouw om het werk nogmaals te beoordelen en de leesbaarheid te vergroten. Heb je al op de site gekeken hoe de schrijvers hun werk presenteren. Waar men begint bijvoorbeeld. Met dit beeld in handen kun je zelf ook 10 bladzijden plaatsen. Want tenslotte ben jij de auteur, jij kent het door en door.Rereformed schreef: Mijn teksten zijn allemaal af.
Boek uitgeven
Moderator: Moderators
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Re: Boek uitgeven
Born OK the first time
- LordDragon
- Bevlogen
reref
MVG, LD.
Ok, goed voor de duidelijkheid even op een rijtje. Het gaat hem niet over het inhoudelijke van jouw boek bij te werken of er iets aan toe te voegen, het gaat erom om het boek, in zijn huidige vorm maar met taalcorrecties of lay out correcties, een vorm te geven. Puur redactie! Dan denk ik dat we momenteel nog niet veel werk gaan hebben. Maar dus concreet, de mensen die meedoen gaan op zoek naar een stukje van tien paginas en zo kunnen we reref ondersteunen in de beslissing welke ten pages hij erop gooit?Dat is niet de bedoeling! Mijn teksten zijn allemaal af.
Ik zit Destinesia al een jaar of drie ofzo te porren om een boek te schrijven en nu schijnt het eindelijk een vorm te krijgen! Zoals je kunt zien heeft D. een schrijversgave...laat hem het nu maar mooi afschrijven en mij van zijn teksten genieten....
MVG, LD.
I must not fear. Fear is the mind-killer. Fear is the little-death that brings total obliteration. I will face my fear. I will permit it to pass over me and through me. And when it has gone past I will turn the inner eye to see its path. Where the fear has gone there will be nothing. Only I will remain.
-
Destinesia
Kiezen tussen (slechts) tien pagina's "literaire" (mag ik dat zeggen?) diepgang - versus - hapklaar makkelijk leesbaar voor de commerciële meerderheid.LordDragon schreef:Dan denk ik dat we momenteel nog niet veel werk gaan hebben. Maar dus concreet, de mensen die meedoen gaan op zoek naar een stukje van tien paginas en zo kunnen we reref ondersteunen in de beslissing welke ten pages hij erop gooit?
Ik vind dat geen makkelijke opgave.
Het is zeer lastig. De kansberekening dat wij hetzelfde uit zouden zoeken laat ik even achterwege. Maar ook hierin zie ik de auteur als spil in het verhaal. Maar het publiek moet "gepakt" worden. Dus de klemtoon moet stevig gezet worden. Een gedeelte wat boeit maar ook een lichte ontzetting veroorzaakt. Nu zullen de meesten zeggen de site staat hier vol van. Maar na een selectie hou je altijd enkelen over die er net iets boven uitsteken. En dan kan hier over gepraat worden. Heeft er iemand in dit korte tijdsbestek al een voorkeur voor een bepaald hoofdstuk. Of moeten we dit verhaal even verplaatsen naar bijvoorbeeld zaterdag. Om gelegenheid te geven voor nadere studie. Als we deze fase zijn doorgekomen kan Kitty nog een laatste redactioneel commentaar leveren.Destinesia schreef:
Ik vind dat geen makkelijke opgave.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Zo'n "uitgeverij" als tenpages wordt door de boekhandel volstrekt niet serieus genomen. Zelf kan het ook niet in voldoende promotie voorzien, waardoor de meeste boeken bij zo'n "uitgever" doodgeboren kindjes zijn, die door een handjevol vrienden en familie van de schrijver worden gekocht. Als je eenmaal zoiets hebt gepubliceerd, willen serieuze uitgevers je meestal niet meer hebben.
Het is een illusie om te denken dat je zelf wel promotie kan genereren. Op dit moment is de boekenwereld keihard. Je moet scoren, anders kun je het wel vergeten. Hoeveel aantallen door boekhandelketens worden ingekocht is vaak al afgesproken voordat het boek uberhaupt verschijnt. Dat betekent dus: publieksvriendelijk schrijven en bij voorkeur al via andere wegen bekendheid hebben vergaard (denk Midas Dekkers, Dawkins, Cliteur etc.). Want zeker dit soort non-fictie loopt doorgaans niet zo hard in Nederland.
Het is een illusie om te denken dat je zelf wel promotie kan genereren. Op dit moment is de boekenwereld keihard. Je moet scoren, anders kun je het wel vergeten. Hoeveel aantallen door boekhandelketens worden ingekocht is vaak al afgesproken voordat het boek uberhaupt verschijnt. Dat betekent dus: publieksvriendelijk schrijven en bij voorkeur al via andere wegen bekendheid hebben vergaard (denk Midas Dekkers, Dawkins, Cliteur etc.). Want zeker dit soort non-fictie loopt doorgaans niet zo hard in Nederland.
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
Maar je kan het ook anders zien. Als serieuze uitgevers het niet willen uitgeven dan zoek je andere mogelijkheden. Of je moet op je stoel zitten wachten tot er iemand naar je toekomt.The Prophet schreef:Zo'n "uitgeverij" als tenpages wordt door de boekhandel volstrekt niet serieus genomen. Zelf kan het ook niet in voldoende promotie voorzien, waardoor de meeste boeken bij zo'n "uitgever" doodgeboren kindjes zijn, die door een handjevol vrienden en familie van de schrijver worden gekocht. Als je eenmaal zoiets hebt gepubliceerd, willen serieuze uitgevers je meestal niet meer hebben.
-
Destinesia
Ik denk dat er vooral geen haast mee zou moeten worden gemaakt. De enige die op dit moment een voorkeur kan uitspreken is Rereformed zelf, en ieder ander zou zich flink moeten hebben ingelezen. Op de manier waarop ik dit heb gedaan is dat altijd "random klikkend" geweest. Ik ben geen fan van het lezen van lange stukken tekst via mijn scherm. Dat zijn sowieso de voordelen van een boek en de nadelen van digitaal lezen.PietV. schreef:Heeft er iemand in dit korte tijdsbestek al een voorkeur voor een bepaald hoofdstuk.
Ja een zaterdag in juli of augustus?PietV. schreef:Of moeten we dit verhaal even verplaatsen naar bijvoorbeeld zaterdag.
Mijn mening.
Ik lees ook liever een boek. Maar er zijn meer mensen op dit forum. Als er iemand is, die een voorkeur heeft en dit kan motiveren. Dan kan dat aangegeven worden en hoef je alleen deze bladzijden te lezen. Laten we geen termijn afspreken, maar gewoon wachten op een ingeving. Ik begin morgenavond met het magnum opus van Rereformed. Ik heb altijd stukken gelezen, maar nooit het totale werk. De boekenlegger kreeg ik er niet goed tussen. Hij viel steeds van mijn scherm.Destinesia schreef:
Ja een zaterdag in juli of augustus?Serieus, ik moet eerst eens goed opnieuw gaan lezen om er zeker van te zijn welke gedeelten er boven uit steken om die weinige tien pagina's mee te vullen. Daar moet écht goed over worden gebrainstormd. Tien pagina's is niets en daarom moet dat echt de moeite waard zijn. Boven alles uitspringen.
Mijn mening.
Wat vreemd dat je nooit een reactie hebt gehad. Maar waarom stuur je het niet nog naar een paar andere uitgevers? Je hebt toch niks te verliezen (behalve wat inkt, papier en postzegels). Bijna geen een schrijver heeft meteen bij de eerste uitgever waar ze hun manuscript heensturen beet, afwijzingen moet je incalculeren, zo werkt dat nu eenmaal. (ik weet er alles van, zucht)Rereformed schreef:Ik heb een jaar of twee geleden mijn tekst opgestuurd naar de uitgever Nieuw Amsterdam. De uitgever heeft er nooit een woord aan vuilgemaakt. Ik heb zelfs nooit een e-mail gekregen waarin men mij schreef het 'helaas' niet uit te kunnen geven. Toen ik na een half jaar zelf maar eens een email schreef met de vraag hoe het zit heeft men zelfs daar niet op gereageerd.
Het is totaal onmogelijk voor mij om bij uitgevers te gaan bedelen om uitgegeven te worden. Dat ik mijn tekst naar één uitgever heb gestuurd was al een zelfoverwinning van jewelstehetgeen ik niet meer zal herhalen...
Je boek is zeker de moeite waard om uitgegeven te worden, dat blijkt wel uit alle reacties die je er op krijgt. Nu nog een uitgever vinden die het aandurft. Uitgeverij Bert Bakker is misschien wel wat, zij geven ook boeken van Herman Philipse uit.
Ten pages kan ook natuurlijk, maar dat lijkt mij veel meer gedoe, dus waarom probeer je het niet nog bij een paar uitgevers? Doe het voor je fans!
- Victor Onrust
- Forum fan
- Contacteer:
Zoals op fora gebruikelijk leidde het een tot het ander en kwam ik langs deze thread en daarna ook langs je boek, rereformed. Aangezien ik zelf nooit met iets dergelijks geworsteld heb kan ik mij er wat moeilijk in verplaatsen maar zelfs als hardcore vrijdenker vond ik sommige stukken boeiend en kan ik mij er van alles bij voorstellen dat mensen die er mee worstelen er iets aan hebben. Wat betreft uitgeven is het toch een ander verhaal. Een boek van 800 pagina's is volgens mij hoe dan ook geen optie. Volgens mij zal je verschillende hoofdstukken in aparte boeken moeten omzetten van tussen de 100 en de 150 pagina's. Dan nog denk ik dat hoewel je vindt dat het af is er behoorlijk ingekort moet worden. Ik heb het lang niet allemaal gelezen maar het lijkt me dat om de aandacht echt gevangen te houden bepaalde uitweidingen en omwegen kunnen vervallen of sterk bekort. Als mogelijkheid om een eerste bescheiden boekje uit te geven zou je het kunnen proberen bij de "Vrije Gedachte" die boeken in eigen beheer uitgeeft. Je kunt me daarvoor een PB sturen als je wilt. De promotiekanalen zijn ook niet super (inderdaad de promotie van boeken is een walgelijk bedrijf geworden en er zijn er ook veel te veel) maar het is beter dan niets.
Victor Onrust = kijk ook eens op hardewoorden.nl =
Volg mij @VictorOnrust
Toen hij de top van zijn streven een belangrijk man te worden misschien iets dichterbij voelde komen, werd hij van daaraf begroet door het geniale renpaard dat hem voor was geweest. -- (Musil)
Volg mij @VictorOnrust
Toen hij de top van zijn streven een belangrijk man te worden misschien iets dichterbij voelde komen, werd hij van daaraf begroet door het geniale renpaard dat hem voor was geweest. -- (Musil)
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
Beste Kyra en Victor,
Voor mij hoeft het niet zo, dat uitgeven van mijn boek. Mijn site wordt al 5 jaar lang meer dan 2000 maal per maand aangeklikt (onlangs voor de 175.000ste maal). Over een paar jaar zitten we allemaal met een elektronisch leesapparaatje op schoot, hetgeen het lezen nog gemakkelijker maakt. Ik hoef er niets op te verdienen en denk dat ik via het internet meer mensen bereik.
@Victor: Inkorten? Liever schrijf ik er nog een volgend deel bij.
Om de aandacht 'gevangen' te houden hoef je slechts een lezer te zijn die half of geheel gevangen zit in het christelijk geloof. Gelovigen zijn allemaal gewend aan lange preken.
Voor mij hoeft het niet zo, dat uitgeven van mijn boek. Mijn site wordt al 5 jaar lang meer dan 2000 maal per maand aangeklikt (onlangs voor de 175.000ste maal). Over een paar jaar zitten we allemaal met een elektronisch leesapparaatje op schoot, hetgeen het lezen nog gemakkelijker maakt. Ik hoef er niets op te verdienen en denk dat ik via het internet meer mensen bereik.
@Victor: Inkorten? Liever schrijf ik er nog een volgend deel bij.
Om de aandacht 'gevangen' te houden hoef je slechts een lezer te zijn die half of geheel gevangen zit in het christelijk geloof. Gelovigen zijn allemaal gewend aan lange preken.
Born OK the first time
Rereformed schreef:Beste Kyra en Victor,
Gelukkig weten de mensen je site te vinden, 2000 keer per maand is behoorlijk veel. Ik lees zelf ook regelmatig nog wat, hoewel ik het allang van voor tot achter heb gelezen.
Ik wilde je nog altijd bedanken, je hebt mij enorm geholpen in mijn zoektocht en ik vond een het feest van herkenning om je e-book te lezen. Elk woord raakte me diep, ik had altijd al een gevoel dat er iets niet klopte aan de christelijke leer, maar durfde dat niet hardop uit te spreken, ik had voor mezelf ook niet genoeg tegenargumenten en die heb jij me op een presenteerblaadje aangereikt. Je wist precies de vinger op de zere plekken te leggen met argumenten die niet om te kegelen zijn. Ik ben blij dat ik die worsteling om het christelijk geloof voor waar aan te nemen voorbij ben, dat geeft een enorme rust. Dus bedankt!
-
Destinesia
Hmm dát lijkt me een heel strak plan Rereformed! Alvast een hoofdstukje beginnen misschien? Misschien toch iets over eindtijdprofetie? Dat is een onderwerp waar naar mijn weten nog niets over is geschreven. In ieder geval ben ik nog nooit iets hierover tegengekomen in geen enkel boek. Al moet ik zeggen dat ik er ook nog niet hard naar heb gezocht.Rereformed schreef:@Victor: Inkorten? Liever schrijf ik er nog een volgend deel bij.![]()
Wel zijn er voldoende websites van christenen waar ik als ik er ga lezen direct hetzelfde onbehagelijke gevoel ervaar als toen ik nog een christen was.
Eindtijdinformatieweb
Eindtijdinbeeld.nl
Wat men allemaal gemeen heeft is de truuk om eerst een heel broodje aap verhaal op te schrijven en daar terloops uit de context wat bijbelteksten door te mixen. Dat is wat je altijd in gedachten moet houden.
Nooit of zelden krijg je een heel bijbels verhaal voor je neus waarná men er de krant van vandaag naast legt.
Zoals gezegd: De kriebels krijg ik er wel nog steeds van
Misschien is het me daarom nog niet gelukt om er mee af te rekenen en er iets mee aan te vangen. Jijzelf zit ook in een nieuwe fase waarin je denkt: "Ik heb wel wat beters te doen". Ik ben ook nog bijna een paar keren per week aan het schrijven. Vrijwel structuurloos. Daarna ga ik dan schrappen en herschikken en zaken in context zetten. Het lukt me niet om me strak aan één onderwerp te houden. Dan komt de klad erin hahaha.
Dat was ik. Wat heb ik gewonnen?Rereformed schreef:Mijn site wordt al 5 jaar lang meer dan 2000 maal per maand aangeklikt (onlangs voor de 175.000ste maal).
- Rereformed
- Moderator
- Contacteer:
@Destinesia: precies, wat je voorstelt is exact watnog eens moet gebeuren, aangezien het zo'n grote rol speelt in het huidige evangelische geloof. Maar ik zie er tegenop vanwege het eindeloze werk. Er zijn zoveel van die christelijke eindtijdboeken die ik dan weer moet doorlezen, er is zoveel om commentaar op te leveren... en ik ben nu eindelijk weg uit die sfeer van elke dag ermee bezig zijn, en dat voelt best reuzegoed...
...aan de andere kant zou ik er best wel zin in hebben... wie weet komt het er ooit nog van.
Maar het is eerst jouw beurt om met een boek voor de dag te komen! Ik zit er al jaren op te wachten. Probeer door te bijten en het af te maken. Zoals Petals ergens zegt is dit een waardevol werk aangezien er nog niet zoveel materiaal voor afkickers is.
...aan de andere kant zou ik er best wel zin in hebben... wie weet komt het er ooit nog van.
Maar het is eerst jouw beurt om met een boek voor de dag te komen! Ik zit er al jaren op te wachten. Probeer door te bijten en het af te maken. Zoals Petals ergens zegt is dit een waardevol werk aangezien er nog niet zoveel materiaal voor afkickers is.
Born OK the first time
Reref,
Over: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/inhoud.htm
Als je site al zoveel malen wordt bezocht, dan zou ik me de ellende van een boek op de markt krijgen besparen. Er wordt zo afgrijselijk veel aangeboden dat het zonde zou zijn als je ook maar de idee zou koesteren om daartussen een plekje te veroveren dat meer effect zou hebben dan die website van je.
Het zou wel eens kunnen zijn dat een wat aantrekkelijker aankleding daarvan, met wat illustraties en bladwijzers-opties (voor Vroon), meer interne en misschien ook wat externe inline links en een download-optie veel effectiever is.
Dat zijn namelijk mogelijkheden die een boek je niet biedt.
Wie weet kan er een optie aan worden geknoopt om een lezer via een link naar een service-bedrijf een boek te laten drukken. Net zoals je uit een selectie van je foto's een foto-album kan laten afdrukken.
En wat over een download van een gesproken tekst ? Desnoods machine-gesproken.
Voor mij wat lastig voor te stellen die ellende die aan geloofsverlating vastzit; maar uit die niche-markt is er kennelijk vraag.
Roeland
Over: http://www.kolumbus.fi/volwassengeloof/inhoud.htm
Als je site al zoveel malen wordt bezocht, dan zou ik me de ellende van een boek op de markt krijgen besparen. Er wordt zo afgrijselijk veel aangeboden dat het zonde zou zijn als je ook maar de idee zou koesteren om daartussen een plekje te veroveren dat meer effect zou hebben dan die website van je.
Het zou wel eens kunnen zijn dat een wat aantrekkelijker aankleding daarvan, met wat illustraties en bladwijzers-opties (voor Vroon), meer interne en misschien ook wat externe inline links en een download-optie veel effectiever is.
Dat zijn namelijk mogelijkheden die een boek je niet biedt.
Wie weet kan er een optie aan worden geknoopt om een lezer via een link naar een service-bedrijf een boek te laten drukken. Net zoals je uit een selectie van je foto's een foto-album kan laten afdrukken.
En wat over een download van een gesproken tekst ? Desnoods machine-gesproken.
Voor mij wat lastig voor te stellen die ellende die aan geloofsverlating vastzit; maar uit die niche-markt is er kennelijk vraag.
Roeland
Begrip is een waan met een warm gevoel. Dus Mijdt Spijt.