Mohammed in de bijbel
Moderator: Moderators
- The Prophet
- Bevlogen
- Contacteer:
Re: Mohammed in de bijbel
Het is heel duidelijk over welke profeet dit gaat. Namelijk: ondergetekende. Bekeert u, zondaar!'De Heer zei tegen mij, Mozes: 'Wat zij zeggen is goed. Ik zal in hun midden een Profeet laten opstaan zoals gij, temidden van hun broeders. Ik zal Mijn woorden in zijn mond leggen en hij zal aan iedereen meedelen wat Ik hem heb opgedragen. Indien iemend niet naar Mijn woorden luistert, de de Profeet in Mijn naam heeft gesproken, zal Ik die Zelf ter verantwoording roepen.' (Deuteronomius, 18. 17-19)
Omni Padhni Disney Iceman Acme Leary Marx Illuminatus Christus Clark
-
Nietweten en Geweten
- Ervaren pen
Oem-imran,
Oef, nogal lang:
.
Geef effe alle teksten uit de Bijbel aan die verwijzen naar de komst van de profeet Mohammed.
Dat is eerder aan de topic-starter dan aan degenen die (evt) mee willen discussiëren.
Oef, nogal lang:
Geef effe alle teksten uit de Bijbel aan die verwijzen naar de komst van de profeet Mohammed.
Dat is eerder aan de topic-starter dan aan degenen die (evt) mee willen discussiëren.
Alle mensen worden vrij en gelijk in waardigheid en rechten geboren. Zij zijn begiftigd met verstand en geweten, en behoren zich jegens elkander in een geest van broederschap te gedragen. Art.1 vd Universele Verklaring vd Rechten vd Mens
Ik mag toch aannemen dat mohammed bij naam in de bijbel genoemd wordt?
Een alwetende god weet dat toch al van tevoren?
Ow , dus Jezus werd dan ook niet voorspelt in de Joodse geschriften, daar waar de naam Jezus geen enkele keer voorkomt in het OT? De profetieën spreken doorgaans over de eigenschappen van d te verwachten profeet en dus niet zo zeer over wat zijn naam zal zijn. Althans, er is in het geval van Mohammed (vrede zij met hem) wel een tekst waar zijn naam genoemd werd in oorspronkelijk hebreeuwse tekst, maar daar wil ik het niet op gooien. In het Nt lezen wij de getuigenis van Johannes. De Joden hadden vanuit Jeruzalem priesters en Levieten naar hem toe gestuurd om hem te vragen: 'Wie bent u?' Hij gaf zonder aarzelen antwoord en verklaarde ronduit: 'Ik ben niet de messias.' Toen vroegen ze hem: 'Wie dan? Bent u Elia?' Hij zei: 'Die ben ik ook niet.' 'Bent u de profeet?' 'Nee, 'antwoordde hij. ( zie johannes 1 vers 19 t/m 34).Moeders schreef:Ik mag toch aannemen dat mohammed bij naam in de bijbel genoemd wordt?
Wat hier intressant is, is het feit dat hieruit blijkt dat de Joden op 3 personen aan het wachten waren. Op Elia, Jezus (messias) en op de profeet uit deutronomium 18:18, die niemand minder is dan de profeet mohammed (vrede zij met hem).
Laatst gewijzigd door Anoniem op 25 mei 2010 23:52, 1 keer totaal gewijzigd.
Nee, dat klopt, jezus werd niet voorspeld in het OT, dat hebben ze er later van gemaakt.
Het hele OT is een verzinsel, lees:
De bijbel als mythe.
http://www.synthese.ws/index.php?p=boek&n=307
Het hele OT is een verzinsel, lees:
De bijbel als mythe.
Neil Asher Silberman & Israel Finkelstein
Zoekend naar het gelijk van de Bijbel vonden archeologen een andere werkelijkheid. Finkelstein en Silberman vatten in dit boek het meest recente archeologische onderzoek naar de oorsprong van de Bijbel samen. Ze laten het verhaal zien dat de stenen hen vertelden. Maar dat is wel een ander verhaal dan we in het Oude Testament aantreffen.
Hun samenvatting gooit de geschiedenis van Israël overhoop. Ze leggen uit hoe de nakomelingen van koning David de geschiedenis herschreven uit politieke en ideologische overwegingen. Die herschreven geschiedenis is ons als het Oude Testament overgeleverd. Maar de restanten van het verleden die in de bodem van het land Israël werden aangetrofen vertellen een ander verhaal.
Dit boek is een fascinerende samenvatting van het meest recente archeologisch onderzoek naar de Bijbel. De zakelijke stijl van de schrijvers, wars van enige sensatie, laat op heldere wijze zien hoe bijbelse fictie en historische werkelijkheid met elkaar verweven raakten. Op overtuigende wijze weten zij die twee aspecten van het Oude Testament zichtbaar te maken.
"Een doortastend en provocerend boek, goed wetenschappelijk onderbouwd, goed geschreven en voorzien van sterke argumenten. Het trekt veel vermoedens of veronderstellingen in twijfel en maakt de weg vrij naar nieuwe conclusies. Ik hoop dat christenen en joden op dezelfde manier willen nadenken om tot nieuwe inzichten te komen."
"Finkelstein en Silberman hebben op een zeer goed leesbare wijze aanspraak weten te maken op een vooruitstrevende positie in een van de meest controversiële gebieden van het huidige archeologisch onderzoek naar de Bijbel."
http://www.synthese.ws/index.php?p=boek&n=307
Het goddelijke onderscheidt zich niet van het niet bestaande.
Ah, een TS die enkel een link naar een JijBuisfilmpje bevat. Dat is tegen de forumetiquette. In de babbelbox flikkeren lijkt me. Verder is het nogal dom om op een kufar-forum met bijbelse argumenten te komen. Hier word de bijbel, net als de koran, meestal beschouwt als een bundel bagger.
Vermaak ons dus maar met wetenschap in de koran. Vergeet dit keer niet om een OP te copy-pasten.
Vermaak ons dus maar met wetenschap in de koran. Vergeet dit keer niet om een OP te copy-pasten.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
@Fishhook
De mensgeworden aap is de grootste mythe die er is. Daar zijn ook artiekelen over die het inderdaad ontkrachtigen, vreemdgenoeg geloof je dat weer niet. Met andere woorden, jou geloof (atheisme) is een geloof van selectiviteit. Je gelooft hetgeen jij wil geloven.
Voor jou jou geloof en voor mij mijn geloof.
De mensgeworden aap is de grootste mythe die er is. Daar zijn ook artiekelen over die het inderdaad ontkrachtigen, vreemdgenoeg geloof je dat weer niet. Met andere woorden, jou geloof (atheisme) is een geloof van selectiviteit. Je gelooft hetgeen jij wil geloven.
Atheïsme: is de afwezigheid van geloof in één of meerdere goden. Voor de miljardste keer: atheisme is géén geloof!
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
Hoe weet je dan weer dat het Mohammed is. Het stikte rond Medina en Mekka van de profeten. Mohammed heeft er zelfs nog een paar laten afmaken (die van de Banu Hanifa bijvoorbeeld, en dat waren christenen).
“This is a present from a small, distant world, a token of our sounds, our science, our images, our music, our thoughts and our feelings. We are attempting to survive our time so we may live into yours. ”
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
— U.S. President Jimmy Carter (Voyager 1 Golden Record)
@ Kochimodo
Om een atheist te zijn is er meer geloof nodig dan te geloven in een God die alles heeft geschapen.
Atheisme is dus wel degelijk een geloof. 1 van de dogma's die het atheisme heeft is bijvoorbeeld de mens-geworden-aap theorie. Om in deze theorie te geloven heb je wel degelijk geloof nodig. Zeker aangezien deze hele theorie al lang ontkracht is en in feiten gefundeerd is op lucht (geloof).
@Samsa
Mozes heeft niet gezegd dat hij de laatste profeet zou zijn. Ook Jezus heeft nooit gezegd de laatste profeet te zijn. In feite, de Bijbel vertelt dat na Mozes en Jezus een belangrijke Profeet zou komen. Vele profeten zijn vervolgens na Mozes gekomen, zoals David, Salomon, en Jezus. Jezus, zelf heeft gezegd: "Wanneer hij komt, zal hij de wereld van de zonden berispen." (John 16:8).
De Koran zegt dat Profeet Mohammed de laatste profeet is. De Bijbel vertelde over de komst van een Profeet, en deze profeet is Mohammed. Na Mohammed is geen profeet gekomen, noch zal na Hem een profeet komen. God zegt in de Qoraan:
"Mohammed is niet de vader van één uwer mannen, maar de boodschapper van Allah en het zegel der profeten; Allah heeft kennis van alle dingen." (Qoraan 33:40)
Geen enkele profeet voor Mohammed heeft gezegd de laatste profeet te zijn. Dit betekent dat een profeet wachtte op de tijd van Jezus en na Jezus. De verwachtte profeet, Mohammed is gekomen. En met zijn komst, vertelde God in de Koran dat Mohammed de laatste profeet is. Geen enkele profeet voor Mohammed is geëtiketteerd als de laatste profeet. Geen enkele profeet was de laatste profeet, behalve Profeet Mohammed.
Om een atheist te zijn is er meer geloof nodig dan te geloven in een God die alles heeft geschapen.
Atheisme is dus wel degelijk een geloof. 1 van de dogma's die het atheisme heeft is bijvoorbeeld de mens-geworden-aap theorie. Om in deze theorie te geloven heb je wel degelijk geloof nodig. Zeker aangezien deze hele theorie al lang ontkracht is en in feiten gefundeerd is op lucht (geloof).
@Samsa
Mozes heeft niet gezegd dat hij de laatste profeet zou zijn. Ook Jezus heeft nooit gezegd de laatste profeet te zijn. In feite, de Bijbel vertelt dat na Mozes en Jezus een belangrijke Profeet zou komen. Vele profeten zijn vervolgens na Mozes gekomen, zoals David, Salomon, en Jezus. Jezus, zelf heeft gezegd: "Wanneer hij komt, zal hij de wereld van de zonden berispen." (John 16:8).
De Koran zegt dat Profeet Mohammed de laatste profeet is. De Bijbel vertelde over de komst van een Profeet, en deze profeet is Mohammed. Na Mohammed is geen profeet gekomen, noch zal na Hem een profeet komen. God zegt in de Qoraan:
"Mohammed is niet de vader van één uwer mannen, maar de boodschapper van Allah en het zegel der profeten; Allah heeft kennis van alle dingen." (Qoraan 33:40)
Geen enkele profeet voor Mohammed heeft gezegd de laatste profeet te zijn. Dit betekent dat een profeet wachtte op de tijd van Jezus en na Jezus. De verwachtte profeet, Mohammed is gekomen. En met zijn komst, vertelde God in de Koran dat Mohammed de laatste profeet is. Geen enkele profeet voor Mohammed is geëtiketteerd als de laatste profeet. Geen enkele profeet was de laatste profeet, behalve Profeet Mohammed.
hier heb je wat wetenschappelijke boeken.Marinus schreef:Ah, een TS die enkel een link naar een JijBuisfilmpje bevat. Dat is tegen de forumetiquette. In de babbelbox flikkeren lijkt me. Verder is het nogal dom om op een kufar-forum met bijbelse argumenten te komen. Hier word de bijbel, net als de koran, meestal beschouwt als een bundel bagger.
http://www.islamboeken.nl/index.php?mai ... 84b5682cf0
Anoniem is de spreekbuis van creamoslims van het allerdomste soort.Anoniem schreef:@Fishhook
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Hier heb je de juiste plek voor deze anti-wetenschappelijke rotzooi.Oem-Imran schreef:hier heb je wat wetenschappelijke boeken.Marinus schreef:Ah, een TS die enkel een link naar een JijBuisfilmpje bevat. Dat is tegen de forumetiquette. In de babbelbox flikkeren lijkt me. Verder is het nogal dom om op een kufar-forum met bijbelse argumenten te komen. Hier word de bijbel, net als de koran, meestal beschouwt als een bundel bagger.
http://www.islamboeken.nl/index.php?mai ... 84b5682cf0

God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
als je werkelijk iemand bent die wel meer wil weten over de Qoraan en de wetenschap dan ga je die boeken lezen,maar als je gewoon je beperkt tot jou wereldje dan laat je het links liggen en blijf je lekker haat in je hart koesteren.