Tenzij jij sexueel plezier put uit je amandelen, is dit ook weer naast de kwestie. De theologen van deze wereld zijn erg wendbaar.Theoloog schreef:Amandelen werden wel degelijk geknipt zonder medische noodzaak.
Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.
Moderator: Moderators
Re: Moge Allah s.w.t de inzittende moslims genadig zijn.
Hier heb ik nog nooit van gehoord, en in mijn familie ben ik de enige wiens amandelen (op latere leeftijd) geknipt zijn. Maar ja het zal dan wel, en voorkomen van infecties zal wel de medische noodzaak geweest zijn. Gelukkig knipt men nu niet zomaar in kinderkeeltjes.(Wel wat off-topic)Theoloog schreef:Amandelen werden wel degelijk geknipt zonder medische noodzaak. Er zijn decennia geweest dat er iemand langs kwam in het dorp en dat de amandelen van hele busladingen schoolkinderen preventief geknipt werden, zodat ze niet op enig moment zouden gaan ontsteken.
On topic. Besnijdenissen om religieze of culturele redenen is imo opvatting verminken.
Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.pumbo.nl/boek/volwassengeloof" onclick="window.open(this.href);return false;
Dat maakt voor het principiële argument natuurlijk niet uit. Bovendien doen aantallen helemaal niet terzake, omdat jij één individu aanspreekt dat zij haar eigen kind niet moet laten besnijden.siger schreef:In Nederland is het aantal joodse jongensbesnijdenissen per jaar onder de 100. Moslimbesnijdenissen in Nederland wellicht het 100-voudige.
En nog niet eens naar aanleiding van haar eigen uitlating, maar naar aanleiding van Cluny, die hier - vanuit het niets - ineens over begint.
Het effect hiervan is dat Hind, Mujaheed1, of vult u maar in zich voortdurend kan lopen verdedigen. Een echte, constructieve discussie komt op die manier nooit van de grond.
En zo gaat het altijd: gelovigen vormen hier de kop van jut. Eigenlijk weet men allang wat ze denken, en waarom dat verkeerd is. Men heeft ze eigenlijk helemaal niet nodig om over ze te praten. En als er hier een verdwaalde gelovige binnenzwemt, duiken er meteen tien man op om 'm de waarheid bij te brengen. Als je de Jehova's getuigen al irritant vond...)
Besnijden is niet verplicht. Mijn man en ik hebben afgesproken het NIET voor hun zevende jaar te doen. Mocht ons zoontje dan niet willen, gebeurt het ook niet.
En Theoloog, bedankt. 

*Hind* schreef:Besnijden is niet verplicht. Mijn man en ik hebben afgesproken het NIET voor hun zevende jaar te doen. Mocht ons zoontje dan niet willen, gebeurt het ook niet.
Een in mijn ogen prima besluit van jou en je man. Helaas zien lang niet alle moslims dat zo gezien de discussies hierover op OI.

Groet
kiks
Kabouters bestaan niet, maar ze hebben wel rode puntmutsjes.
Als jij de discussie gevolgd had, zou je hebben opgemerkt dat ik het knippen van de amandelen slechts aanhaalde ter illustratie van de wijze waarop in de VS aangekeken wordt tegen jongensbesnijdenis. (Statistische data, eerste grafiek uit jaren '40 en '50, tweede meer recent).siger schreef:Tenzij jij sexueel plezier put uit je amandelen, is dit ook weer naast de kwestie. De theologen van deze wereld zijn erg wendbaar.Theoloog schreef:Amandelen werden wel degelijk geknipt zonder medische noodzaak.
Verder is mijn argument niet, dat besnijdenis op zichzelf niet bediscussieerd hoeft te worden, aangezien het een weidverbrijde praktijk is, ook in het Westen. Dat zou een tu quoque-argument zijn.
Wat ik zeg is dat we niet moeten doen alsof moslims de enige zijn die jongensbesnijdenis praktiseren, aangezien het veel breder voorkomt. Dat lijkt me een legitieme nuancering, en het roept de vraag op waarom de enkele moslim die hier voorbij fietst zich er wel voor moet verantwoorden, terwijl de enkele jood die hier voorbijfietst, dat niet hoeft.
Vervelend dat je niet weet wat je wilt.Theoloog schreef:Dat maakt voor het principiële argument natuurlijk niet uit. Bovendien doen aantallen helemaal niet terzake, omdat jij één individu aanspreekt dat zij haar eigen kind niet moet laten besnijden.siger schreef:In Nederland is het aantal joodse jongensbesnijdenissen per jaar onder de 100. Moslimbesnijdenissen in Nederland wellicht het 100-voudige.
En nog niet eens naar aanleiding van haar eigen uitlating, maar naar aanleiding van Cluny, die hier - vanuit het niets - ineens over begint.
Het effect hiervan is dat Hind, Mujaheed1, of vult u maar in zich voortdurend kan lopen verdedigen. Een echte, constructieve discussie komt op die manier nooit van de grond.
En zo gaat het altijd: gelovigen vormen hier de kop van jut. Eigenlijk weet men allang wat ze denken, en waarom dat verkeerd is. Men heeft ze eigenlijk helemaal niet nodig om over ze te praten. En als er hier een verdwaalde gelovige binnenzwemt, duiken er meteen tien man op om 'm de waarheid bij te brengen. Als je de Jehova's getuigen al irritant vond...)
Mij negeren of niet.
Het gaat hier over een moslimabekeerlinge die met een ander plukje forummers vanuit Ontdekislam hier op bezoek komt.
Mijn opmerking was er één op een opmerking van Siger dat wat hem betreft alle moslims op *Hind* mogen lijken.
Ik geef één voorbeeld om dat niet te willen.
Er zijn er vast wel meer.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Maak er 18 jaar van!*Hind* schreef:Besnijden is niet verplicht. Mijn man en ik hebben afgesproken het NIET voor hun zevende jaar te doen. Mocht ons zoontje dan niet willen, gebeurt het ook niet.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Jij hoeft me niet te vertellen wat ik wel of niet moet doen.
De zeven jaar hebben we gekozen omdat mijn man op zijn zevende besneden is. Hij was zich hier op dat moment bewust van, heeft het niet als een trauma ervaren en is er nu trots op. Het is niet gezegd dat we het op de dag dat ons zoontje zeven is, direct gaan doen. Zeven is de minimumleeftijd voor ons.
De zeven jaar hebben we gekozen omdat mijn man op zijn zevende besneden is. Hij was zich hier op dat moment bewust van, heeft het niet als een trauma ervaren en is er nu trots op. Het is niet gezegd dat we het op de dag dat ons zoontje zeven is, direct gaan doen. Zeven is de minimumleeftijd voor ons.
Je hebt een voorbeeld gegeven dat dus niet blijkt te kloppen. Je schreef:Cluny schreef:Vervelend dat je niet weet wat je wilt.Mij negeren of niet. Het gaat hier over een moslimabekeerlinge die met een ander plukje forummers vanuit Ontdekislam hier op bezoek komt. Mijn opmerking was er één op een opmerking van Siger dat wat hem betreft alle moslims op *Hind* mogen lijken. Ik geef één voorbeeld om dat niet te willen. Er zijn er vast wel meer.
En nu blijkt dat ze haar kind zelf wil laten beslissen. Uiteraard heb je niet het fatsoen toe te geven dat je er naast zat of tenminste je mond te houden. Je verzint gewoon weer iets nieuws.Cluny schreef:Ze zal elke zoon van haar voor hun tiende levensjaar dwingen om de penis te laten verminken.
Hier, dit bedoel ik dus.
Ik heb het idee dat de omstandigheden rond het zevenjarige onbesneden zoontje dat de besnijdenis An Offer You Can't Refuse zal zijn.Theoloog schreef:Je hebt een voorbeeld gegeven dat dus niet blijkt te kloppen. Je schreef:Cluny schreef:Vervelend dat je niet weet wat je wilt.Mij negeren of niet. Het gaat hier over een moslimabekeerlinge die met een ander plukje forummers vanuit Ontdekislam hier op bezoek komt. Mijn opmerking was er één op een opmerking van Siger dat wat hem betreft alle moslims op *Hind* mogen lijken. Ik geef één voorbeeld om dat niet te willen. Er zijn er vast wel meer.
En nu blijkt dat ze haar kind zelf wil laten beslissen. Uiteraard heb je niet het fatsoen toe te geven dat je er naast zat of tenminste je mond te houden. Je verzint gewoon weer iets nieuws.Cluny schreef:Ze zal elke zoon van haar voor hun tiende levensjaar dwingen om de penis te laten verminken.
Hier, dit bedoel ik dus.
De kans dat een zoon van *Hind* onbesneden de pubertijd afsluit schat ik niet groot in.
Wat is nu de waarde van het zelf laten beslissen terwijl een kind nog zo jong is en nog onder de invloed staat van de ouders? Nul en generlei.Theoloog schreef:
En nu blijkt dat ze haar kind zelf wil laten beslissen. Uiteraard heb je niet het fatsoen toe te geven dat je er naast zat of tenminste je mond te houden. Je verzint gewoon weer iets nieuws.
Theoloog ben jij voor strafbaarstellen van prutsen aan penissen zonder erkende medische noodzaak?
Ik wel. En fors.
In dat geval kun je de hele plastische chirurgie wel strafbaar gaan stellen. Dat lijkt me niet de weg.
Iets anders is dat deze ingreep - zoals alle medische ingrepen - risico's met zich mee brengt waar op gewezen zou moeten worden. Je kunt je ook afvragen of dure faciliteiten van ziekenhuizen beschikbaar zouden moeten zijn voor medisch zinloze ingrepen.
Iets anders is dat deze ingreep - zoals alle medische ingrepen - risico's met zich mee brengt waar op gewezen zou moeten worden. Je kunt je ook afvragen of dure faciliteiten van ziekenhuizen beschikbaar zouden moeten zijn voor medisch zinloze ingrepen.
Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht. (H.M. van Randwijk)
Mag ik dan vragen wat er uberhaupt constructief kan zijn aan een gesprek met gelovigen over geloof, naast het in twijfel trekken van hun geloofsopvattingen?Theoloog schreef:Het effect hiervan is dat Hind, Mujaheed1, of vult u maar in zich voortdurend kan lopen verdedigen. Een echte, constructieve discussie komt op die manier nooit van de grond.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Henry Ford