Je bedoelt dat er ook westerlingen worden geworven om te werken in Islamitische landen?Oem-Imran schreef:en nu zitten jullie lekker gebakken.
laten we zeggen een koekje van eigen deeg
Anders begrijp ik dat "eigen deeg" niet zo.
Moderator: Moderators
Je bedoelt dat er ook westerlingen worden geworven om te werken in Islamitische landen?Oem-Imran schreef:en nu zitten jullie lekker gebakken.
laten we zeggen een koekje van eigen deeg
Het leed van de één is niet erger dan het leed van een ander Oem-Imran......een gastarbeider, of een kind van 16 nam in de 70-er jaren het werk van mijn vader over....dát was nl véél goedkoper dan die ruim 40 jarige autochtoon met drie kinderen in dienst te houden én die daardoor in de bijstand belandde...én hoe groot/diep was de schaamte daarvoor. Dáár kan/konden ik of mijn vader zielig over doen, en/of rond 1975 konden net als jij NU, sommige surinamers zielig doen over de "honderden jaren durende uitbuiting" en tot op zekere hoogte hebben/hadden zij daar geen ongelijk in, maar eenieder die naar dit land kwam om te werken, deed dat om meer te verdienen dan in het land van oorsprong, ik neem aan omdat zij zichzelf en vooral hun kinderen een betere toekomst wilden geven. En hoe jij het ook went of keert...je vader heeft zich ongetwijfeld het lazerus gewerkt....en JIJ plukt daar in dit land en in deze samenleving de vruchten van....iets dat je in het land van je vader NOOIT had kunnen bereiken....vrijheid van meningsuiting, een opleiding én (dáárdoor) betere toekomstperspectieven! Iets dát je vader én moeder nooit gehad hebben en waarvan zij droomden dat HUN kinderen wel zouden hebben. Tel dus je "zegeningen"! Want er zijn vele mensen op deze wereld die nooit in deze redelijk vrije samenleving zullen kunnen wonen, de werkelijk kansarmen die gevangen zitten in diepe armoede en die geen enkele scholing zullen ontvangen én die ten diepste wél ...net als jouw ouders....een betere scholing en dús toekomst voor hun kinderen willen!je moet eens goed weten dat ik een kind ben van een man die hier gehaald werd om de vieze werk te doen waar hij erg slecht voor betaald werd.
waar jullie je neus voor ophaalde en nu durven jullie je mond open te trekken?
er komt nog eens bij dat als hij met vakantie ging kreeg hij niets betaald zoals de andere,maar i.p. hiervan werd hij ontslagen,om vervolgens weer aangenomen te worden als hij terug kwam van vakantie.
Dan ben je waarschijnlijk al wat ouder want de actieve werving van gastarbeiders stopte begin jaren zeventig. Het werk was niet per definitie vies of zwaar maar er was meer werk dan arbeiders. Later vielen veel van deze gebleven gastarbeiders in een arbeidspool van laaggeschoolden en dat betekend veelal schoonmaak of produktiewerk. Zoalang er eenvoldoende grote pool van laaggeschoolden is zullen deze dit werk blijven doen. Nb devakantie regeling waar je van spreekt is niet netjes maar gold voor meer mensen ook autochtonen. Seizoen werken ... seizoen voorbij dan ww uitkering en seizoen begonnen dan weer werken. Ken dit uit mijn horecaverleden. Maarom kort te zijn veel mensen die nu met het vies werk verhaal aankomen zijn hier willens en wetens heen gegaan om te werken en al is het aan de onderkant toch een in vergelijking met het in het moederland haalbare riant inkomen te verwerven. Werk veel met door jouw genoemde doelgroep en vele hebben huizen of op zijn minst appartement in hun land van herkomst.Oem-Imran schreef:[
je moet eens goed weten dat ik een kind ben van een man die hier gehaald werd om de vieze werk te doen waar hij erg slecht voor betaald werd.
waar jullie je neus voor ophaalde en nu durven jullie je mond open te trekken?
er komt nog eens bij dat als hij met vakantie ging kreeg hij niets betaald zoals de andere,maar i.p. hiervan werd hij ontslagen,om vervolgens weer aangenomen te worden als hij terug kwam van vakantie.
je zou je eens moeten schamen als je überhaupt schaamte kent.
Gaat iemand die op aarde veroordeeld wordt automatisch naar het paradijs? Als dat niet het geval is, leg me dan eens uit wat er zo 'goed' aan is om iemands enige kans op geluk (dit leven) af te pakken? Je leven wordt ingekort omdat je stenen tegen je kop gezwierd krijgt, voor je andere zonden (bv. ongelovigheid) wordt je alsnog tot in de eeuwigheid gemarteld in de hel, MAAR je bent vrijgesteld voor je homoseksuele daden en daarom wordt je 'ietsje minder hard' tot in de eeuwigheid gemarteldOem-Imran schreef:ze doen andere mensen misschien niet direct schade aan,maar indirect wel.
zo verzieken ze een heel samenleving die steeds en steeds groter wordt.
nogmaals Allah heeft duidelijk gemaakt welke weg bewandeld dient te worden en welke niet.
je kan beter in dit leven voor zaken veroordeeld worden dan ben je daarvan vrijgesteld in het hiernamaals,dan de straf in het hiernamaals.
waar haal je dat vandaan Oem-imran? Ik heb het nooit anders gelezen dan opzouten met die zondaars, en ze gaan naar de hel, tenzij ze om vergeving vragen natuurlijk. Maar iemand die niet terugkomt op zijn daden wordt gedood hier op aarde met direct ticket naar de hel.je kan beter in dit leven voor zaken veroordeeld worden dan ben je daarvan vrijgesteld in het hiernamaals,dan de straf in het hiernamaals.
Oem-Imran schreef:geef me een goede reden waarom ik zou protesteren.petals schreef:alweer een duidelijk antwoord. En jij zou er dus niet tegen protesteren als een praktiserende homo geexecuteerd wordt?ja natuurlijk zou ik graag onder de sharia willen leven,maar helaas is dit nog nergens mogelijk.
insja Allah wel in de toekomst.
Ik ga proberen geld voor het vliegticket in te zamelen. De dag dat jij opbokt uit mijn land is mijn land een klein beetje beter geworden.Oem-Imran schreef:ik zou er alles aan willen doen om naar Saoedi Arabië te willen verhuizen,maar je moet ook weer weten dat het daar ook niet helemaal volgens het boekje gaat helaas.
Ik zie ze op OI nog zo roepen dat "deze zuster" ons wel eens even een lesje zou leren.siger schreef:@Oem Imran,
ken jij nog moslims, en zijn die het met je eens, of vinden ze je een ketter?
siger schreef:@Oem Imran,
Wat me verbaast is dat moslims niet geoordeeld zullen worden door Allah of Mohamed, maar door Jesus Christus. Dat gaat een enorme klap gevn. De enige vraag wordt: wat heb je over andersdenkenden gezegd? De kwaadspekers worden in het hellevuur geworpen, tot hun grote ontzetting, want hun was het paradijs beloofd als ze met ongelovigen de vloer aanveegden. Maar god is nu ook al veel moderner geworden, en in zijn almacht mag hij zoveel grappen uithalen met zijn gelovigen als hij verkiest. En Allah weet het best.maartje schreef:Alle moslims moeten wel hetzelfde denken en handelen anders zwaaien er de verschrikkingen van de hel.siger schreef:@Oem Imran,
Ook een extra reden om geen moslim te worden. Ik mag niet meer zelf nadenken.
Nu ik zo over nadenk heb ik er nog een. Ik word geen moslim omdat ik niet met zelfmoordterroristen in dezelfde ruimte wens te vertoeven. En het lijkt me stukken gezelliger om eeuwig met Theo vanGogh, Ghandi en moeder Theresa te keuvelen.
Siger, Oem Imran geeft geen antwoord meer denk ik... dus ik maar ff vanuit mijn ervaring.ken jij nog moslims, en zijn die het met je eens, of vinden ze je een ketter?
Het gewoon helemaal voor bekeken houden is voor beide kanten de beste oplossing.Oem-Imran schreef:ik heb niet gereageerd, niet zoals je zegt omdat ik niet durf,maar omdat het nu een conversatie is waar het van een kant is.
dus moet ik hier tekst en uitleg gaan geven en dat is niet wat ik noem een gesprek dat van twee kanten komt.
aangezien jullie toch niet zo freethinkers zijn dan dat jullie geloven is het voor mij ook gauw bekeken.
ten tweede ik houd er niet van om op het matje geroepen te worden.