Aan de HAMAS-fellowtravellers alhier

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

Jagang
Ontoombaar

Re: Aan de HAMAS-fellowtravellers alhier

Bericht door Jagang »

Victor Onrust schreef:@Jagang: Het zou mogelijk moeten zijn om aan de hand van een aantal criteria hiervoor een maatstaf vast te stellen. Dit gaat nu even mijn mogelijkheden te boven maar het zou zeer nuttig zijn. 50 (eigenlijk 60) jaar lijkt me echter in dit geval genoeg. De indianen is in de VS ook vreselijk onrecht aangedaan. Ik denk niet dat er nog iemand is die zich kan voorstellen dat de nakomelingen ook maar één serieuze US-staat zouden kunnen krijgen. Lees anders nog eens: [url]
Dat dacht ik al.
"Eigenlijk 60 jaar".
Het is je dus te doen om een ad-hoc grens om een staat waar je groot fan van bent legitimiteit te verschaffen.

Als dat je criterium is, is het mij goed.
Ik was vooral benieuwd naar de motivatie, en ik denk dat ik die heb.

Amerikanen zullen zo ook wel een passende grens kennen die in lijn ligt met hun geschiedenis.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Demiurg
Diehard

Bericht door Demiurg »

Hamas is feitelijk ook een creatie van de staat Israel.
Dat wil niet zeggen dat Israel Hamas hebben opgericht,
maar ze hebben er met de politiek in (oa) Gaza wel voor gezorgd
dat Hamas de aanhang en machtsbasis heeft gekregen die ze nu heeft.

Ze sluiten Gaza volledig af, een klein stukje land dat op geen enkele manier zelfvoorzienend kan zijn.
En als er dan een boot met voedsel en medicijnen komt, een humanitair hulpkonvooi notabene, dan schieten ze met scherp.
En het excuus? "Jamaar ze hadden stokken!"

Welke onnozele hals kan dan nog niet herkennen wie in dit conflict de agressor is?
"What’s now being called 'new atheism' or atheist fundamentalism is really nothing more than the triumph of the jerks. Unsubtle, unlearned (but pretentious), unreflective (but persistent)."
R.J. Hoffmann
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

lanier schreef:De meeste mensen hier op het forum hebben een hekel aan uitspraken als 'als je niet voor ons bent dan ben je tegen ons'.
Daar kon je wel eens gelijk in hebben.

Persoonlijk vind ik het prima dat ze elkaar doodmaken daar. Ze doen maar, ik heb er geen last van en slaap er geen nacht minder om. Dat onbetekenende stukje grond aan de Mediterrane interesseert me ook al geen flikker verder. Ik heb geen vakantieplannen in die richting en dat reli-geneuzel rond die streek interesseert me ook al niet. Als ze ooit met A-bommen gaan gooien, niet te veel graag (nucleaire winter!!!!!) en verder op een dag dat er wind gunstig staat zodat ik gewoon de groenten uit mijn volkstuintje kan blijven eten.

oftewel: /care

Verder wordt er gelijk geblaat over antisemitisme. Bij dat gejank over diescriemienasie loopt het me dun door de broek en voel ik het gal weer naar boven komen. Ik denk dat ik maar jodenkoeken ga bakken in mijn gasoven. Ja, ik weet het, de subtiliteit van mijn humor is geniaal.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
siger

Bericht door siger »

Marinus schreef:oftewel: /care.
Helaas, Marinus, voor dit soort waanzin bestaat geen isolatie. De wind stáát in de verkeerde richting. Je zal het altijd zien.
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

siger schreef:
Helaas, Marinus, voor dit soort waanzin bestaat geen isolatie. De wind stáát in de verkeerde richting. Je zal het altijd zien.
Maar je kunt er verder zo weinig aan doen denk ik. Als je ziet waar mensen zoal om moorden, heb ik weinig hoop op wereldvrede.
Jonathan Rauch: (apatheism is) "a disinclination to care all that much about one's own religion and even a stronger disinclination to care about other people's"
siger

Bericht door siger »

Marinus schreef:
siger schreef:
Maar je kunt er verder zo weinig aan doen denk ik. Als je ziet waar mensen zoal om moorden, heb ik weinig hoop op wereldvrede.
Niets blijft altijd hetzelfde, en de toekomst is onbekend. De (Westerse) wereld is in enkele eeuwen enorm veranderd. Het ontbreekt mensen aan vertrouwen in henzelf (als het dan misgaat, hebben we dat toch gehad.)
Marinus
Bevlogen

Bericht door Marinus »

@ siger
Ik denk dat o.a. de Westerse wereld de laatste decennia echt iets heeft bereikt op het gebied van vrede. Ik denk, cynisch genoeg wel, dat dat kwam door iets wat ene Wilkie Collins eervorige eeuw al voorspelde:
"I begin to believe in only one civilising influence—the discovery one of these days of a destructive agent so terrible that War shall mean annihilation and men's fears will force them to keep the peace"
Kernwapens dus....

Oorlog is eenvoudig genoeg te afgrijselijk geworden, sinds in Hiroshima en Nagasaki 65 jaar geleden tienduizenden mensen binnen een paar seconden verdampten. Helaas heeft een bepaald slag Paradijsgeloverts daar minder boodschap aan. De sukkels zijn trots op de uberachterlijke oneliner: "Jullie houden van het leven, wij houden van de dood"
siger

Bericht door siger »

Marinus,

Laat je dat niet wijsmaken door dezelfde militaristen die er graag op inhakken als een excuus zich voordoet.

Alle excuses om gruwelijker wapens te bouwen zijn goed, zelfs het krankzinnige excuus dat het zo gruwelijk is dat het wel nooit gebruikt zal worden.

Volgens mij droomt das Militär al van de kracht van atoomwapens sinds de eerste oorlogen. Lees maar over Alexander de Grote in Thyrus of Persepolis. Met voldoende manschappen en brandend pek kan je een atoombom redelijk benaderen. En je kan altijd eerst nog wat verkrachten, want een atoombom is zo onpersoonlijk. Denk ook aan de tapijtbombardementen van Hamburg en Dresden, steden verteerd in een vlammenzee van zeven kilometer hoogte, ver boven de verbeeldingskracht van Mohammed's hel, en dicht in de buurt van wat een atoombom aanricht. En Nagasaki en Hiroshima waren niet eens nodig, het was maar om eens te kijken.

Geloof me, Marinus, geen wreedheid is zo wreed dat ze niet van pas komt als de primitieve logica van overmeestering zich ontvouwt. We zullen er misschien nog aan gewend raken deze eeuw.

edit: ken je het meesterwerk van Stanley Kubrick Dr. Strangelove or: How I Learned to Stop Worrying and Love the Bomb
Kochimodo
Bevlogen

Bericht door Kochimodo »

Demiurg schreef:Hamas is feitelijk ook een creatie van de staat Israel.
Dat wil niet zeggen dat Israel Hamas hebben opgericht,
maar ze hebben er met de politiek in (oa) Gaza wel voor gezorgd
dat Hamas de aanhang en machtsbasis heeft gekregen die ze nu heeft.

Ze sluiten Gaza volledig af, een klein stukje land dat op geen enkele manier zelfvoorzienend kan zijn.
En als er dan een boot met voedsel en medicijnen komt, een humanitair hulpkonvooi notabene, dan schieten ze met scherp.
En het excuus? "Jamaar ze hadden stokken!"

Welke onnozele hals kan dan nog niet herkennen wie in dit conflict de agressor is?
Snap je dan niet dat het geweld van Israel is uitgelokt? Hadden ze maar naar Ashdod moeten gaan...... :roll: :? De "arme" Israeli's konden niet anders. :^o
Er bestaat kwaad, dus God is ofwel niet in staat, ofwel niet van zins het op te heffen. Als God het kwaad niet kán opheffen is hij niet almachtig. Als hij het niet wíl opheffen is hij kwaadaardig. Als hij het niet kán of niet wíl opheffen, waarom zou je hem God noemen? (Epicurus)
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

Daar ik een grote aanhanger van de staat Israel ben, zal ik die staat ook blijven steunen, maar deze zaak wordt politiek wel erg onhandig en boers aangepakt.

Ze Zodra ze Gaza weer wat meer open gooien is de internationale oppositie de mond gesnoerd. Zodra Hamas dan weer een naar kunstje flikt met raketten en/of aanslag kunnen ze dat politiek en propagandistisch helemaal gaan uitmelken.
Het collectief straffen ligt internationaal gewoon TE gevoelig.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
siger

Bericht door siger »

MOODY BLUE schreef:Daar ik een grote aanhanger van de staat Israel ben, zal ik die staat ook blijven steunen...
Waarom ben je een grote aanhanger van de staat Israel?
Jinny

Bericht door Jinny »

Ja, daar ben ik ook wel nieuwsgierig naar.
MOODY BLUE
Diehard

Bericht door MOODY BLUE »

siger schreef:
MOODY BLUE schreef:Daar ik een grote aanhanger van de staat Israel ben, zal ik die staat ook blijven steunen...
Waarom maakt niet veel uit, ik ben het van vroeger uit al. Nu echter speelt nog meer mee dat ik de islam als religie haat. De seculiere joodse staat is voor mij in overdrachtelijke zin een bruggehoofd in de strijd tegen die vreselijke ideologie.

Ondanks alle fouten van Israel, is mijn vaste overtuiging, dat als de Arabische hordes niet in de tang gehouden worden zij zoals in het verleden, zullen proberen Israel van de kaart te vegen en te vernietigen.
Afbeelding

I'm more than that, I know I am, at least, I think I must be.

There you go man, keep as cool as you can.
lost and not found yet!
Bevlogen

Bericht door lost and not found yet! »

MOODY BLUE schreef:
siger schreef:
Waarom maakt niet veel uit, ik ben het van vroeger uit al. Nu echter speelt nog meer mee dat ik de islam als religie haat. De seculiere joodse staat is voor mij in overdrachtelijke zin een bruggehoofd in de strijd tegen die vreselijke ideologie.

Ondanks alle fouten van Israel, is mijn vaste overtuiging, dat als de Arabische hordes niet in de tang gehouden worden zij zoals in het verleden, zullen proberen Israel van de kaart te vegen en te vernietigen.
Ik sluit me hier helemaal bij aan, hoewel ik ook veel vrienden in de bezette gebieden heb! De overeenkomst met de Palestijnen en de Israelisch is de letter L! Alleen het woord verschilt! De Palestijnen gaan voor Land, de Israelisch voor Leven!

Oke, sorry, misschien een beetje offtopic, maar ik wilde het gewoon effe kwijt!
We will dance again!
Als je meer produceert dan je klaagt, heb je gelijk! Als je meer klaagt dan produceert, blijf je achter!
Jagang
Ontoombaar

Bericht door Jagang »

MOODY BLUE schreef:Waarom maakt niet veel uit, ik ben het van vroeger uit al.
Natuurlijk maakt het "waarom" wel uit.
Je hebt een bepaalde politieke voorkeur, en die moet je natuurlijk wel kunnen motiveren.
Anders ben je net een gelovige, die meent geen verdere rechtvaardiging nodig te hebben voor diens standpunten.
In plaats daarvan worden zij gesponsord middels oliedollars.
‘Als mensen vandaag het geldsysteem begrijpen, dan breekt morgen de revolutie uit.'
Henry Ford
Plaats reactie