Zelfkritiek in de zin van: klopt het wel wat ik geloof of is wat er in de koran staat wel de waarheid?Samsa schreef:Hm, dus jij vindt dat moslims (in Nederland?) als overheersende persoonlijkheidstrek een tekort aan zelfkritiek hebben en dat dat een negatieve uitwerking heeft op..?
Ik snap uit al die bijdrages van je nog niet waaruit je dat uberhaupt concludeert. Volgens mij verwar je godsdienstkritiek met zelfkritiek en je beeld van moslims komt totaal niet overeen met mijn beeld, wat merkwaardig is aangezien je het toch echt 'overheersende algemene kenmerken' hebt.
Ik zal niet om de hete brei draaien, ik heb gewoon de indruk dat je een persoonlijke afkeer (om wat voor redenen dan ook) van een bevolkingsgroep hier een beetje legitiem probeert te praten met een quasi-wetenschappelijk verhaal over gemiddelde zelfkritiek waardes (wat dat in godsnaam ook is) en als bewijsmateriaal gooi je een paar youtube filmpjes, wat anekdotes, een boek van een gefrustreerd wijf, etc.
Ik weet niet waarom je onderbuikgevoel je tot deze xenofobische nonsens drijft maar doe er iets aan voordat het genant wordt zou ik zeggen.
Staan moslims te weinig open voor zelfkritiek?
Moderator: Moderators
Re: Staan moslims te weinig open voor zelfkritiek?
- vegan-revolution
- Superposter
Het is duidelijk dat je dit nu inderdaad nog steeds wel vindt.lisa schreef:Ik vind het vruchtbaar.
Denken "wij zijn (ik ben) beter dan de rest" heeft helaas al veel verpest
Maar waarom zal Allah die almachtig je nodig hebben om hem te gedenken en dat je tot hem bidt?lisa schreef: Ik bid vijf keer per dag en gedenk Allah veelvuldig. Probeer bewust te leven.
- vegan-revolution
- Superposter
Waar het hier om gaat is:egmond codfried schreef:Godfried Danneels is geen Moslim, maar hoe denken wij over de verkrachting van kleuters door de katholieke geestelijkheid? Moeten wij alle Katholieken nu mijden als kinderverkrachters: immers hun morele leidsmannen schijnen deze praktijken als hun eerste principe te botvieren.
Zijn er voorschriften in heilige boeken van katholieke geestelijken die hen dicteren kleuters te verkrachten of waarin het verkrachten van kleuters goed gepraat wordt?
-
egmond codfried
- Banned
vegan-revolution schreef:Waar het hier om gaat is:egmond codfried schreef:Godfried Danneels is geen Moslim, maar hoe denken wij over de verkrachting van kleuters door de katholieke geestelijkheid? Moeten wij alle Katholieken nu mijden als kinderverkrachters: immers hun morele leidsmannen schijnen deze praktijken als hun eerste principe te botvieren.
Zijn er voorschriften in heilige boeken van katholieke geestelijken die hen dicteren kleuters te verkrachten of waarin het verkrachten van kleuters goed gepraat wordt?
[Wetenschappelijk Racisme, laat 19e eeuw: 'de andere' staat dichter bij de aap op de evolutionaire ladder]
Lieverd, je probeert doodgewoon racisme en witte suprematie van een rationeel sausje te voorzien.
Wij gaan de zwarte, gekleurde en moslims mens deze keer niet op zijn biologische minderwaardigheid aan vallen, maar op hun veronderstelde criminele religie.
Alle bezwaren die wij kunnen maken tegen de Koran gelden immers ook voor de Bijbel.
Laatst gewijzigd door egmond codfried op 13 sep 2010 17:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Mijn huidige avatar is Queen Charlotte Sophie van Mecklenburg Strelitz (1744-1818), echtgenote van George III; beschreven als ‘a true mulatto face.’ Hertogin van Brunswick-Lüneburg en keurvorstin van het Heilige Roomse Rijk.
- vegan-revolution
- Superposter
Wou jij beweren dat de Koran en de Bijbel in alle opzichten vergelijkbaar zijn?egmond codfried schreef:Alle bezwaren die wij kunnen maken tegen de Koran gelden immers ook voor de Bijbel.
-
egmond codfried
- Banned
Die vergelijking is al heel lang geleden gemaakt. Men wil alle moslims verdacht maken, niet alleen de 'slechte' moslim, dus moet de hele koran crimineel worden gemaakt. Hoewel wij over 'slechte moslims' kunnen discussieren, want de aanslag van 9/11 beschouw ik als het werk van Bush, om Irak binnen te kunnen vallen en zijn wapenhandelende vrienden heel rijk te maken.vegan-revolution schreef:Wou jij beweren dat de Koran en de Bijbel in alle opzichten vergelijkbaar zijn?egmond codfried schreef:Alle bezwaren die wij kunnen maken tegen de Koran gelden immers ook voor de Bijbel.
Mijn huidige avatar is Queen Charlotte Sophie van Mecklenburg Strelitz (1744-1818), echtgenote van George III; beschreven als ‘a true mulatto face.’ Hertogin van Brunswick-Lüneburg en keurvorstin van het Heilige Roomse Rijk.
- vegan-revolution
- Superposter
Staat er in de Bijbel ook zoiets als dit:
of dit:Soera 4:11
Allah gebiedt u aangaande uw kinderen: voor het mannelijke kind evenveel als het deel van twee vrouwelijke kinderen, maar als er alleen meisjes zijn, meer dan twee, dan is er voor haar tweederde van de nalatenschap en als er slechts één is, voor haar is de helft. En voor elk zijner ouders is er een zesde deel der erfenis, als hij een kind heeft, maar als hij geen kind heeft en zijn ouders van hem erven, dan is er voor zijn moeder een derde deel en als hij broeders en zusters heeft, dan is er voor zijn moeder een zesde deel na de betaling van enig legaat, dat hij heeft nagelaten of van (niet vereffende) schuld. Uw ouders en uw kinderen, gij weet niet, wie van hen u het meest tot heil is. Dit is vastgesteld door Allah. Voorzeker, Allah is Alwetend, Alwijs.
??Soera 4:34
Mannen zijn voogden over de vrouwen omdat Allah de enen boven de anderen heeft doen uitmunten en omdat zij van hun rijkdommen besteden. Deugdzame vrouwen zijn dus zij, die gehoorzaam zijn en heimelijk bewaren, hetgeen Allah onder haar hoede heeft gesteld. En degenen, van wie gij ongehoorzaamheid vreest, wijst haar terecht en laat haar in haar bedden alleen en tuchtigt haar. Als zij u dan daarna gehoorzamen, zoekt geen weg tegen haar. Waarlijk, Allah is Verheven, Groot.
Hij heeft mij niet nodig.Chronos schreef:Maar waarom zal Allah die almachtig je nodig hebben om hem te gedenken en dat je tot hem bidt?lisa schreef: Ik bid vijf keer per dag en gedenk Allah veelvuldig. Probeer bewust te leven.
Chechens - the bravest people in the world!
http://youtu.be/6bloyjV-Hhs" onclick="window.open(this.href);return false;
-
reposteeltje
Staat er in de bijbel dan ook zoiets?
Of krijgt daar Eva de vooral de schuld?
Of staat er zoeits in de bijbel?
Gelijkwaardigheid

Soera 20, vers 120 en 121Maar de satan fluisterde hem in en zei: "oh, Adam,zal ik jou de boom van het eeuwige leven wijzen en een heerschappij die niet vergaat?"
Toen aten zij er beiden van en hun schaamte werd zichtbaar en zij begonnen zich te bedekken met aaneengehechte bladeren.....
Of krijgt daar Eva de vooral de schuld?
Of staat er zoeits in de bijbel?
Gelijkwaardigheid
soera 33, vers 35De mannen en de vrouwen die zich aan god hebben overgegeven, de gelovige mannen en vrouwen, de geduldige en volhardende mannen en vrouwen, de deemoeidge mannen en vrouwen, de mannen en vrouwen die aalmoezen geven, de mannen en vrouwen die vasten, de mannen en vrouwen die hun schaamstreek kuis bewaren, den mannen en vrouwen die God veel gedenken, voor hen heeft God vergeving en een geweldig loon klaar gemaakt."
Ja wat ik geloof klopt en wat er in Koran staat klopt ook. Maar wat is jouw probleem. Als jij vindt dat het niet klopt dan geloof je het toch niet.Chronos schreef:Zelfkritiek in de zin van: klopt het wel wat ik geloof of is wat er in de koran staat wel de waarheid?Samsa schreef:Hm, dus jij vindt dat moslims (in Nederland?) als overheersende persoonlijkheidstrek een tekort aan zelfkritiek hebben en dat dat een negatieve uitwerking heeft op..?
Ik snap uit al die bijdrages van je nog niet waaruit je dat uberhaupt concludeert. Volgens mij verwar je godsdienstkritiek met zelfkritiek en je beeld van moslims komt totaal niet overeen met mijn beeld, wat merkwaardig is aangezien je het toch echt 'overheersende algemene kenmerken' hebt.
Ik zal niet om de hete brei draaien, ik heb gewoon de indruk dat je een persoonlijke afkeer (om wat voor redenen dan ook) van een bevolkingsgroep hier een beetje legitiem probeert te praten met een quasi-wetenschappelijk verhaal over gemiddelde zelfkritiek waardes (wat dat in godsnaam ook is) en als bewijsmateriaal gooi je een paar youtube filmpjes, wat anekdotes, een boek van een gefrustreerd wijf, etc.
Ik weet niet waarom je onderbuikgevoel je tot deze xenofobische nonsens drijft maar doe er iets aan voordat het genant wordt zou ik zeggen.
- vegan-revolution
- Superposter
Aangezien ik hier geen antwoord op lijk te krijgen, even het volgende, gesteld dat je hiermee op mij doelt:vegan-revolution schreef:Over wie heb je het nu?egmond codfried schreef:Ik hoor een gefrustreerd haatdragend typetje, een nobody, die zich botviert op mensen die zich niet mogen verdedigen.
Ik associeer mijzelf niet met die "witte" meerderheid en ik voel mij geen slachtoffer. Het enige dat ik hier stel is dat het voor een gezonde gelijkwaardige discussie dit bij twee mensen van beide kanten moet komen, los van in welk verband ze tot een minderheidsgroepering of meerderheidsgroepering behoren. En wat heb ik er verder als atheïst (die verder ook geen enkele ideologie aanhangt, zoals bijvoorbeeld het communisme) mee te maken wat de katholieke NAZI's in WOII met de joden hebben gedaan? Ik keur die handelingen in ieder geval zeker niet goed.egmond codfried schreef:Dit is de omgekeerde wereld. jij hebt de witte meerderheid achter je en dagelijkse lasterlijke uitzendingen over allochtonen, maar jij bent dus het slachtoffer. Als je eens wist hoe bloeddorstig en moordzuchtig men hier klinkt en dat een hele internet site gewijd is aan verspreiden van deze haat, door mensen die ervoor zorgden dat 80% van hun joden werden omgebracht. Dezelfde bezwaren als toen tegen weer een andere groep mensen.vegan-revolution schreef:Ja, ik maak geen onderscheid. Het hangt er trouwens van af of mensen überhaupt wel met mij willen praten, want dat is niet altijd het geval. En dan hangt het er nog van af hoe mensen met mij willen praten. Het liefst praat ik in termen van wederzijds gelijkwaardig respect. Als dat niet blijkt te kunnen, dan haak ik in sommige gevallen af.
Ik merk weinig van een gebrek aan verdediging, eerder juist een omgekeerde tendens tot het vertonen van een aanvallende en beschuldigende houding. Ik vind het vreemd dat je over autochtonen versus allochtonen praat alsof het twee verschillende mensensoorten zouden zijn. Die associatie ontbreekt bij mij volledig. Zoals je in enkele posts van mij hier op dit forum zou hebben kunnen lezen heb ik al de nodige kritiek geuit op de binnenlandse politiek en bijbehorende wetten. Verder zou het koningshuis van mij afgeschaft mogen worden.egmond codfried schreef:Missschien moet men eerst vragen HOE men overkomt. In mijn oren uitzonderlijk onaangenaam. Ik hoor een gefrustreerd haatdragend typetje, een nobody, die zich botviert op mensen die zich niet mogen verdedigen. Het is nu geaccepteerd dat zulke losers hun shit op allochtonen mogen dumpen, maar geen kritiek op hun eigen soort, regering, wetten, Beatrix hebben. In de WWII werden alle losers lid van de NSB zodat zij in de mooie, gebeubileerde huizen van de vergaste Joden konden intrekken. Zonder dat zij een poot hadden uitgestoken, werden ze opeens huizenbezitter. Dus, dit is de motivatie die ik hier bespeur.
Duidelijk zo Egmond? En dit terzijde, omdat dit off-topic is.
Blijf grappig dat je denkt dat het klopt.lisa schreef: Ja wat ik geloof klopt en wat er in Koran staat klopt ook. Maar wat is jouw probleem. Als jij vindt dat het niet klopt dan geloof je het toch niet.
Zolang je je rituelen (5x bidden, geen varkensvlees eten etc.) blijft volgen denk je dat alles klopt.
Er komt een moment in je leven dat je zal merken dat het slechts rituelen zijn.
Bovendien is niet het probleem wat ik vind maar degenen die denken dat zij de waarheid in pacht hebben en dit aan anderen opleggen.
Het zijn niet slechts rituelen.Chronos schreef:Blijf grappig dat je denkt dat het klopt.lisa schreef: Ja wat ik geloof klopt en wat er in Koran staat klopt ook. Maar wat is jouw probleem. Als jij vindt dat het niet klopt dan geloof je het toch niet.
Zolang je je rituelen (5x bidden, geen varkensvlees eten etc.) blijft volgen denk je dat alles klopt.
Bovendien is niet het probleem wat ik vind maar degenen die denken dat zij de waarheid in pacht hebben en dit aan anderen opleggen.
Niemand legt jou wat op. Niemand. Hou op alsjeblieft. Echt die slachtoffer rol...niet normaal.
- Ongeloveloos
- Banned
lisa schreef:Het zijn niet slechts rituelen.Chronos schreef:Blijf grappig dat je denkt dat het klopt.lisa schreef: Ja wat ik geloof klopt en wat er in Koran staat klopt ook. Maar wat is jouw probleem. Als jij vindt dat het niet klopt dan geloof je het toch niet.
Niemand legt jou wat op. Niemand. Hou op alsjeblieft. Echt die slachtoffer rol...niet normaal.
Het zijn WEL slechts rituelen (en dan nog erg domme ook !), niemand legt jou wat op, maar de islam probeert wel iedereen wat op te leggen, zieke ideologie dat het is, BAH !
Treat religion like your penis.
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...
Dont show it off in public and don't shove it down your children's throat...