Column: Voor U gelezen: mooi mensje

Kritische maatschappij gerichte hersenspinselen...:)

Moderator: Moderators

rikus
Banned

Bericht door rikus »

Geplaatst op 04 februari 2006 12:55 door preacherswife

persoonlijk -mooi mensje

Ze weet het niet, maar ze is mooi. Ze weet het niet, maar ze is slim, wijs ook. Ze heeft nooit gewerkt en nooit een opleiding gedaan. Toch is het een van de meest intelligente mensen die ik ken. Een mens van vroeger, in mijn huidige omgeving kent bijna niemand haar.
Wanneer ze op haar stoel zit, en antwoord moet geven op een vraag, blijft het stil.

Heel lang. Niet omdat ze het antwoord niet weet, niet omdat ze langzaam is, maar omdat er straks ongetwijfeld een wijs antwoord zal komen. Ik doe mijn best haar stilte niet te onderbreken, en dat vind ik lastig. Ik heb de neiging er doorheen te praten, met opties voor een antwoord te komen, en het lukt me om me stil te houden. Ik kijk naar haar en zie haar denken.

Ik ken een stuk of wat krachtige personen, en dit is echt een favoriet. Ze is alles wat ik niet ben. Ik ben alles wat zij niet is. En daarom klikt het, daarom word ik rustig als ik naar haar kijk, daardoor krijgt zij net iets meer energie.
Ze is geen familie, en toch wel een beetje.

Ze stelt mij ook een vraag. Of ik weet waarom er nou uitgerekend tussen ons een band kon ontstaan.
En ik weet het niet, ik weet het werkelijk niet. Maar ik vind het leuk, ik geniet er van, en ik ben blij als ze belt. Ik ben blij als ik een stuk moet reizen om haar te bezoeken, ik hou er van wanneer ze bij ons in huis is.
"Wichie, op zo'n band moeten we maar heel zuinig zijn"

En voor de tiende keer vandaag heeft ze weer gelijk.
Mooi wijs mens. Zei het jonge wichie.
schrijver: http://www.volkskrantblog.nl/pub/blogs/ ... pid=30130?
Anders zijn is ook gewoon
Alie uit Turkije
Plaats reactie