Waar komt die haat toch ineens vandaan?
Moderator: Moderators
Waar komt die haat toch ineens vandaan?
Ik gebruik in de kop het woordje haat,misschien is dat wat overdrevenmaar wat ik ik bedoel is dat het toch wel apart is dat nu in een keer in ditl land grote delen van de bevolking in een keer grote problemen hebben met die islam en moslims.waar komt die haat/angst/ontwetendheid/oprechtheid/juistheid vandaan?
Heeft het ook iets te maken met de overvloed en de snelheid van de media? ik denk dat dat er ook wat mee te maken heeft namelijk. vind het toch tohc wel boeiend om te weten. Want de islam is volgens mij niet echt veranderd, jaren en jaren lang hebben wij in dit land,uitzonderingen daargelaten nooit moeite gehad met moslims en nu? je kan geen krant openslaan geen tv station bekijken of het gaat waar over de vermeedne tegenstellingen.Waar komt die uiting ineenkeer vandaan? en waarom komt die nu pas? ik lees ook hier op dit forum dat vele zeggen dat die islam geen religie is maar een politieke overtuiging, maar komen we daar anno nu pas achter dan? dat slaat toch nergens op? en waarom doen we dan wel zaken met landen zoals Indonesie en Arabie?
Heeft het ook iets te maken met de overvloed en de snelheid van de media? ik denk dat dat er ook wat mee te maken heeft namelijk. vind het toch tohc wel boeiend om te weten. Want de islam is volgens mij niet echt veranderd, jaren en jaren lang hebben wij in dit land,uitzonderingen daargelaten nooit moeite gehad met moslims en nu? je kan geen krant openslaan geen tv station bekijken of het gaat waar over de vermeedne tegenstellingen.Waar komt die uiting ineenkeer vandaan? en waarom komt die nu pas? ik lees ook hier op dit forum dat vele zeggen dat die islam geen religie is maar een politieke overtuiging, maar komen we daar anno nu pas achter dan? dat slaat toch nergens op? en waarom doen we dan wel zaken met landen zoals Indonesie en Arabie?
- Chinaman
- Diehard
Re: Waar komt die haat toch ineens vandaan?
In NL stamt die hoogstwaarschijnlijk af van Pim fortuyn, die was volgens mij de eerste die dat in de mainstream media in NL beweerde.eppe schreef:Waar komt die uiting ineenkeer vandaan?
Naast fundamentele verschillen in normen en waarden speelt het economisch klimaat ook een grote rol, op het moment dat het slecht gaat worden al deze verschillen "uitvergroot". Dan is het ideaal om een schuldige te hebben, wellicht zouden we eigenlijk een hoop economen en bankiers het land uit moeten zetten vanwege hun Neo con economische praktijken en geloven. Maar veel woede of haat zoals jij het beschrijft word uitgeleeft op moslims, terwijl die niet voor de economische crises verantwoordelijk zijn. De banken daar is men in dit huidige systeem te afhankelijk van, en daar durft men niet echt, Tenminste dat denk ik.eppe schreef:ik lees ook hier op dit forum dat vele zeggen dat die islam geen religie is maar een politieke overtuiging, maar komen we daar anno nu pas achter dan?
Vanwege goedkope arbeidskrachten/producten en grondstoffen, welvaart is blijkbaar belangrijker dan ideologische opvattingen. Als Nederland dus niet via hun olie consumptie de Saoedies en hun wahabisme zouden sponseren, zouden er bijvoorbeeld ook dus geen extra snelwegen bij moeten komen. Maar daar heeft men het liever niet over. De economie moet blijven draaien. Kostte wat kost, en als dat dus goed is voor Islam landen die met dat geld dus o.a. Moskeeen in westerse landen bouwen, sja who cares... Struisvogels. Maar dat zie je ook met het klimaat, de economie en welvaart staat voorop.eppe schreef:en waarom doen we dan wel zaken met landen zoals Indonesie en Arabie?
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
@ Eppe
*
Zou het ook zo kunnen zijn dat één-en-ander nu pas tot jouw bewustzijn begint door te dringen?
*
Zou het ook zo kunnen zijn dat één-en-ander nu pas tot jouw bewustzijn begint door te dringen?
- Een soort van wakker worden vanuit een MultiKul droom,
waarbij je nu het (slaap)zand uit je ogen wrijvent en verbaasd om je heen schouwent,
lanzaam maar zeker begint te ontdekken dat de wereld niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk doordraait en er zich onder het waas van de gedroomde idealistische MultiKul inmiddels een nachtmerrie begint te ontwikkelen ...
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
Is het niet van alle tijd ?
We houden het alleen niet constant vol.
En af en toe verandert het van decor.
Jouw versie van de waarheid versus de mijne.
Want als mijn versie niet deugt dan deug ik niet.
Ik en Versie lijken nauw verbonden.
Wat nu als blijkt dat Ik niets anders is dan een losse verzameling items,
veranderlijk in tijd, bij elkaar gewaaid, om vervolgens weer iets anders te worden ?
Dan is er geen persoon verantwoordelijk.
veranderlijk in tijd, bij elkaar gewaaid, om vervolgens weer iets anders te worden ?
he bah! loop ik even weg en dan ga jij gelijk achter me rug om zo n tekst plaatsen!GayaH schreef:@ Eppe
*
Zou het ook zo kunnen zijn dat één-en-ander nu pas tot jouw bewustzijn begint door te dringen?*
- Een soort van wakker worden vanuit een MultiKul droom,
waarbij je nu het (slaap)zand uit je ogen wrijvent en verbaasd om je heen schouwent,
lanzaam maar zeker begint te ontdekken dat de wereld niet alleen letterlijk maar ook figuurlijk doordraait en er zich onder het waas van de gedroomde idealistische MultiKul inmiddels een nachtmerrie begint te ontwikkelen ...
kunje het weer niet laten Gayah moet je weer persoonlijk worden?
Want het gaat toch niet alleen om mij! wat is er nou veranderd in nederland de afgelopen 6 jaar dat we ons nu in een keer zorgen gaan maken over al de buitenlanders hier. jaren lang zijn er mensen van uit allerlei windstreken deze kant opgekomen en daar heeft niemand, ja NIEMAND zich ooit wat van aangetrokken.
Want waar was jij dan al die jaren met je kritiek? waar was Wilders? waar waren al die mensen die nu in een keer op de PVV stemen? De meeste buitenlanders kwamen hier rond de jaren 70 en 80 van de VORIGE eeuw!!
je zou zeggen dat er dus meer mensen om jouw woorden maar te gebruiken redeiljk laat het zand uit de ogen wrijven. die multicultie waar jij het over hebt is al tientallen jaren gewoon aan de gang en aanwezig.
dus dat kan het dus niet zijn waarom men NU dus in een keer zo intolerant gaat worden tenaanzien van andere.
Mars schreef:Is het niet van alle tijd ?
mee eens!
Ik haat ook.
Wat een lullig topic.
Mensen die dit soort topics openen haat ik.
Ik gebruik het woordje haat, misschien is dat wat overdreven, wellicht is deze beter.
Ik walg van mensen die dit soort topics openen.
Ik gebruik het woordje haat, misschien is dat wat overdreven, wellicht is deze beter.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
@ eppe
*
Je kletst uit je nek:
Zelfs de SP waarschuwde in de vorige eeuw al voor de huidige problematiek:
de SP pleitte destijds al voor oprotpremies voor Marokkanen en Turken,
terwijl het er destijds nog maar tienduizenden waren ipv honderdduizenden!
Als jij je nu pas van dit fenomeen bewust begint te worden,
dan kan ik niet anders:
*
Je kletst uit je nek:
dan kan ik niet anders:
- Wordt wakker man!
eppe schreef:<< >>
he bah! loop ik even weg en dan ga jij gelijk achter me rug om zo n tekst plaatsen!![]()
kunje het weer niet laten Gayah moet je weer persoonlijk worden?![]()
Want het gaat toch niet alleen om mij! wat is er nou veranderd in nederland de afgelopen 6 jaar dat we ons nu in een keer zorgen gaan maken over al de buitenlanders hier. jaren lang zijn er mensen van uit allerlei windstreken deze kant opgekomen en daar heeft niemand, ja NIEMAND zich ooit wat van aangetrokken.
Want waar was jij dan al die jaren met je kritiek? waar was Wilders? waar waren al die mensen die nu in een keer op de PVV stemen? De meeste buitenlanders kwamen hier rond de jaren 70 en 80 van de VORIGE eeuw!!
je zou zeggen dat er dus meer mensen om jouw woorden maar te gebruiken redeiljk laat het zand uit de ogen wrijven. die multicultie waar jij het over hebt is al tientallen jaren gewoon aan de gang en aanwezig.
dus dat kan het dus niet zijn waarom men NU dus in een keer zo intolerant gaat worden tenaanzien van andere.
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
(='.'=)
(")_(")
- Freedom's just another word for nothing left to lose!
*
What is mind? No matter! If you don't mind, it doesn't matter ...
What is matter? Never mind: Consciousness matters: Nothing Else Matters!
- Materie ...
- ... bestaat niet!?!?
- Materie ...
@ Eppe,
Ik denk dat bij de meeste westerse mensen vooral frustratie (het niet gehoord worden) en onrust de rol spelen die jij als haat ontcijfert.
Het jachtige klimaat van het neo-liberalisme (consumentisme zonder inhoud) en het vervolgens ineen storten van de economie speelt ook mee in de mix van emoties, waardoor veel mensen woedend zijn op van alles en nog wat en er soms grenzen worden overschreden waar men niet meer weet waar men nu ongerust over is, kwaad op is, gefrustreerd over is, en alles op een hoop terecht komt als voer voor demagogen die het over haat hebben, of één vijand die alles schuld is.
Wat nodig is is de rust om te kunnen zien dat iedereen een rol heeft gespeeld op de weg die ons hier gebracht heeft met de veelgenoemde problemen als; overbevolking, milieu, aanslag op de biodiversiteit, klimaatverandering, grondstof pieken, moderne technologie en vooruitgang waar laag geschoolde mensen en ouderen steeds minder in mee kunnen komen (misschien ook een reden dat ouders minder opvoeden en de jeugd het zichzelf moet uitzoeken in die lastige samenleving).
Wat je lichamelijk soms ziet, is dat een mens soms een hele tijd onder spanning kan werken en niet bewust is van die spanning totdat die spanning de pijndrempel overschrijdt. Doordat het pijn doet, is het opeens een probleem, terwijl de pijn enkel het bewustzijn van het probleem activeert en het probleem zelf al veel langer speelde.
Zie bovenstaande 'pijnpunten' van de wereld, en je hebt een antwoord op de onrust, frustratie, onzekerheden en woede over al die dingen die we jarenlang in stilte hebben laten door etteren, hopend dat de gevolgen daarvan aan ons voorbij zouden gaan.
Het zijn alles echte problemen, maar omdat de pijn nu pas doordringt tot het bewustzijn en we nog steeds de neiging tot plaatselijke verdoving en doorschuiven hebben, wil men liever één schuldige die men als gezamelijke vijand kan bestrijden.
De westerse samenlevingen zitten met een soort 'overspanningsproblematiek' waardoor men emotioneel labiel dreigt te worden. Dat is niet direct haat, maar het besef dat er een nieuwe leefstijl ontwikkeld moet worden die dichter bij mens en natuur staat, en niet ten koste daarvan leeft. Dat confronteert ons met met de verslavingen en de patroon vormingen die aan de basis van de problemen liggen. Het is zo ingewikkeld dat je soms liever met de botte bijl, dan met het verfijnde gereedschap aan de slag wil gaan.
Die botte bijl past veel beter bij de emoties.
Haat daarentegen zie ik veel meer gericht tegen het westen (of de moderne samenlevingen). Als een paar grove opmerkingen over de islam van Wilders al genoeg zijn om haatzaaien te noemen, dan is je misschien ontgaan wat voor scholing men in veel islamitische landen krijgt t.o.v. het westen, ongelovigen, joden en Israel.
In tegenstelling tot de westerse emotionele geprikkeldheid die gewekt wordt uit een bewustwording van echte problemen, een reactie op inconvenient problems dus; reageert de islamitische wereld vaak vanuit een geïndoctrineerde haat, waar ze de problemen die ontstaan door onze ontwikkeling, gebruiken om die haat te bevestigen en de mensen die vaak onder miserabele omstandigheden in die regiems leven, een schuldige kunnen geven om interne kritiek te omzeilen over de gefaalde islamitische samenleving en de ellende die Mohammed's weg heeft voortgebracht.
Ik denk dat bij de meeste westerse mensen vooral frustratie (het niet gehoord worden) en onrust de rol spelen die jij als haat ontcijfert.
Het jachtige klimaat van het neo-liberalisme (consumentisme zonder inhoud) en het vervolgens ineen storten van de economie speelt ook mee in de mix van emoties, waardoor veel mensen woedend zijn op van alles en nog wat en er soms grenzen worden overschreden waar men niet meer weet waar men nu ongerust over is, kwaad op is, gefrustreerd over is, en alles op een hoop terecht komt als voer voor demagogen die het over haat hebben, of één vijand die alles schuld is.
Wat nodig is is de rust om te kunnen zien dat iedereen een rol heeft gespeeld op de weg die ons hier gebracht heeft met de veelgenoemde problemen als; overbevolking, milieu, aanslag op de biodiversiteit, klimaatverandering, grondstof pieken, moderne technologie en vooruitgang waar laag geschoolde mensen en ouderen steeds minder in mee kunnen komen (misschien ook een reden dat ouders minder opvoeden en de jeugd het zichzelf moet uitzoeken in die lastige samenleving).
Wat je lichamelijk soms ziet, is dat een mens soms een hele tijd onder spanning kan werken en niet bewust is van die spanning totdat die spanning de pijndrempel overschrijdt. Doordat het pijn doet, is het opeens een probleem, terwijl de pijn enkel het bewustzijn van het probleem activeert en het probleem zelf al veel langer speelde.
Zie bovenstaande 'pijnpunten' van de wereld, en je hebt een antwoord op de onrust, frustratie, onzekerheden en woede over al die dingen die we jarenlang in stilte hebben laten door etteren, hopend dat de gevolgen daarvan aan ons voorbij zouden gaan.
Het zijn alles echte problemen, maar omdat de pijn nu pas doordringt tot het bewustzijn en we nog steeds de neiging tot plaatselijke verdoving en doorschuiven hebben, wil men liever één schuldige die men als gezamelijke vijand kan bestrijden.
De westerse samenlevingen zitten met een soort 'overspanningsproblematiek' waardoor men emotioneel labiel dreigt te worden. Dat is niet direct haat, maar het besef dat er een nieuwe leefstijl ontwikkeld moet worden die dichter bij mens en natuur staat, en niet ten koste daarvan leeft. Dat confronteert ons met met de verslavingen en de patroon vormingen die aan de basis van de problemen liggen. Het is zo ingewikkeld dat je soms liever met de botte bijl, dan met het verfijnde gereedschap aan de slag wil gaan.
Die botte bijl past veel beter bij de emoties.
Haat daarentegen zie ik veel meer gericht tegen het westen (of de moderne samenlevingen). Als een paar grove opmerkingen over de islam van Wilders al genoeg zijn om haatzaaien te noemen, dan is je misschien ontgaan wat voor scholing men in veel islamitische landen krijgt t.o.v. het westen, ongelovigen, joden en Israel.
In tegenstelling tot de westerse emotionele geprikkeldheid die gewekt wordt uit een bewustwording van echte problemen, een reactie op inconvenient problems dus; reageert de islamitische wereld vaak vanuit een geïndoctrineerde haat, waar ze de problemen die ontstaan door onze ontwikkeling, gebruiken om die haat te bevestigen en de mensen die vaak onder miserabele omstandigheden in die regiems leven, een schuldige kunnen geven om interne kritiek te omzeilen over de gefaalde islamitische samenleving en de ellende die Mohammed's weg heeft voortgebracht.
Re: Ik haat ook.
Dan ga je ergens anders discussiëren en stook je de boel niet op deze wijze op.Je krijgt hiervoor een waarschuwing.Cluny schreef:Wat een lullig topic.
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Hmmm! nu word je toch wel heel bedenkelijk en persoonlijk.GayaH schreef:@ eppe
*
Je kletst uit je nek:
dan kan ik niet anders:
- Wordt wakker man!
eppe schreef:<< >>
he bah! loop ik even weg en dan ga jij gelijk achter me rug om zo n tekst plaatsen!![]()
kunje het weer niet laten Gayah moet je weer persoonlijk worden?![]()
Mag ik je er aan herinneren dat ik zelf al jaren lid ben van de SP?
En toen Jan Marijnissen dit probleem aankaarten hij beticht werd van van alles en nog wat!
Maar hij had wel de oplossing! En die heeft Wilders niet.
want waar was de VVD en de wilders toen dan!?Laat me raden! die smerige VVDers verdienden toen aan al die goedkope arbeidskrachten!!!
En nu kunnen al die mensen in een keer oprotten!!!
Wie lult er hier nou uit ze nek man!
Waar schrijf of beweer ik dat ik het geen probleem vind?
Deze discussie hebben we ook al gevoerd op het furum van EEn Vandaag.
Er zijn grote problemen en die SP heeft die inderdaad heel erg optijd en duidelijk aangegeven!
Eppe, even afkoelen. Als je zo doorgaat dan krijg je eerstdaags een waarschuwing. De toonzetting wordt te persoonlijk. We hebben leden van alle politieke stromingen. We hebben het dus ook niet over smerige SP-ers of CDA-ers.eppe schreef:
Hmmm! nu word je toch wel heel bedenkelijk en persoonlijk.
Mag ik je er aan herinneren dat ik zelf al jaren lid ben van de SP?
En toen Jan Marijnissen dit probleem aankaarten hij beticht werd van van alles en nog wat!
Maar hij had wel de oplossing! En die heeft Wilders niet.
want waar was de VVD en de wilders toen dan!?Laat me raden! die smerige VVDers verdienden toen aan al die goedkope arbeidskrachten!!!
En nu kunnen al die mensen in een keer oprotten!!!
Wie lult er hier nou uit ze nek man!
Cluny schreef:Wat een lullig topic.
wat moet jij blij zijn dat me mensen zoals ik!
Want waar had je je frustratie anders op kunnen botvieren
Op de opmerking van Cluny is al gereageerd. Jammer, Eppe maar doorgaan betekent een waarschuwing.eppe schreef: wat moet jij blij zijn dat me mensen zoals ik!
Want waar had je je frustratie anders op kunnen botvieren
Beste eppe,
Ten eerste maak ik bezwaar tegen het woord haat, er is geen haat, er is onenigheid en die speelt al veel langer, Janmaat heeft dat opgepakt en werd direct in de fascistische hoek gezet en zelfs fysiek aangevallen (met dank aan de linkse bruinhemden), daarna waren er diverse fora waar de bezwaren van het multikulti decennia is aangekaart, wat de heren en dames deelnemers het etiket racist, xenofoob, fascist en extreem rechts heeft opgeleverd. Deze onvrede, die vooral in de wijken speelde en hardhandig onder het tapijt werd geveegd, moest uiteindelijk boven de oppervlakte verschijnen. Een ontwikkeling die de elite niet hadden verwacht. Was het niet Fortuyn geweest, dan een ander was het niet Wilders geweest dan een ander, want het probleem bestaat en men doet er niets aan.
Ten eerste maak ik bezwaar tegen het woord haat, er is geen haat, er is onenigheid en die speelt al veel langer, Janmaat heeft dat opgepakt en werd direct in de fascistische hoek gezet en zelfs fysiek aangevallen (met dank aan de linkse bruinhemden), daarna waren er diverse fora waar de bezwaren van het multikulti decennia is aangekaart, wat de heren en dames deelnemers het etiket racist, xenofoob, fascist en extreem rechts heeft opgeleverd. Deze onvrede, die vooral in de wijken speelde en hardhandig onder het tapijt werd geveegd, moest uiteindelijk boven de oppervlakte verschijnen. Een ontwikkeling die de elite niet hadden verwacht. Was het niet Fortuyn geweest, dan een ander was het niet Wilders geweest dan een ander, want het probleem bestaat en men doet er niets aan.
"Er bestaat geen mening, hoe absurd ook, die de mensen niet gemakkelijk tot de hunne maken, zodra het gelukt is, hen te overtuigen, dat die algemeen aanvaard is."