Waar komt die haat toch ineens vandaan?

Actueel nieuws uit binnen en buitenland.

Moderator: Moderators

eppe

Re: Waar komt die haat toch ineens vandaan?

Bericht door eppe »

PietV. schreef:
eppe schreef:
Hmmm! nu word je toch wel heel bedenkelijk en persoonlijk.
Mag ik je er aan herinneren dat ik zelf al jaren lid ben van de SP?
En toen Jan Marijnissen dit probleem aankaarten hij beticht werd van van alles en nog wat!
Maar hij had wel de oplossing! En die heeft Wilders niet.
want waar was de VVD en de wilders toen dan!?Laat me raden! die smerige VVDers verdienden toen aan al die goedkope arbeidskrachten!!!
En nu kunnen al die mensen in een keer oprotten!!!
Wie lult er hier nou uit ze nek man!
Eppe, even afkoelen. Als je zo doorgaat dan krijg je eerstdaags een waarschuwing. De toonzetting wordt te persoonlijk. We hebben leden van alle politieke stromingen. We hebben het dus ook niet over smerige SP-ers of CDA-ers.
sorry hoor, maar ik vind dat. dat istoch die beroemde vrijheid van meningsuiting.
ik vind het een smerige streek om mensen eerst hier naar toe te halen aan ze te verdienen en daarna als het economisch wat minder gaat deze mensen in een keer te gaan zien als bedreiging! jaren lang hebben politici van het CDA de PVDA en de VVD nooit naar deze mensen omgekeken!!!
NOOIT! Als ze maar hun werk deden! dat ze bijelkaar kropen zich niet aanpasten of wat dan ook het interesseerde niemand wat! geen een moer. (of mag dat ook al niet?)
Dat vind ik bijzonder laaghartig en ja een smerige vorm van politiek bedrijven ja.
En wie of wat hebben jarenlang bezuinigd op de politie? precies! =D>
Thor
Forum fan

Bericht door Thor »

Beste eppe,
ik vind het een smerige streek om mensen eerst hier naar toe te halen aan ze te verdienen en daarna als het economisch wat minder gaat deze mensen in een keer te gaan zien als bedreiging!
Dit is geschiedkundig onjuist, het merendeel is hier illegaal gekomen en de mensen die hier legaal gekomen zijn, kwamen hier op basis van een contract , contract afgelopen dan gingen ze weer naar huis. De uitzonderingen de niet westerse gastarbeiders en diens illegalen vriendjes.
jaren lang hebben politici van het CDA de PVDA en de VVD nooit naar deze mensen omgekeken!!!
Dat is niet waar men heeft vanaf het begin de ene naar de andere uitzondering gecreëerd om deze niet-westerse illegalen maar hier te houden. Daarnaast heeft men er de hele multikulti gedoe opgezet, inclusief het cultuur nihilisme ingevoerd. Let wel we spreken vanaf 1974, vanaf dat moment hebben we een nieuwe klasse in dit land, de onaantastbare.
"Er bestaat geen mening, hoe absurd ook, die de mensen niet gemakkelijk tot de hunne maken, zodra het gelukt is, hen te overtuigen, dat die algemeen aanvaard is."
eppe

Bericht door eppe »

Thor schreef:Beste eppe,

Ten eerste maak ik bezwaar tegen het woord haat, er is geen haat, er is onenigheid en die speelt al veel langer, Janmaat heeft dat opgepakt en werd direct in de fascistische hoek gezet en zelfs fysiek aangevallen (met dank aan de linkse bruinhemden), daarna waren er diverse fora waar de bezwaren van het multikulti decennia is aangekaart, wat de heren en dames deelnemers het etiket racist, xenofoob, fascist en extreem rechts heeft opgeleverd. Deze onvrede, die vooral in de wijken speelde en hardhandig onder het tapijt werd geveegd, moest uiteindelijk boven de oppervlakte verschijnen. Een ontwikkeling die de elite niet hadden verwacht. Was het niet Fortuyn geweest, dan een ander was het niet Wilders geweest dan een ander, want het probleem bestaat en men doet er niets aan.
Kijk! zo kan het ook!

Beste Thor,

Ik zie ook de dat er grote problemen zijn, jij noemt dit onenigheden, maar het is toch meer dan dat.
Ikben zelf al jaren lid van de SP en het klinkt stom,maar wij hebben dit probleem al jaren geleden aan zien komen. maar toen werden wij bijna met pek en veren Den Haag uitgedragen, door die elite waar jij het over hebt, Maar die elite en ik reken daar Wilders ook gewoon onder, gaat nu in een keer doen alsof zij wel de oplossing hebben, laten we toch niet vergeten dat zij en zij alleen de oorzaak geweest zijn van al die ellende! jaren lang hebben zij nooit omgekeken naar die mensen van Turkse en Marokkanse kom af!
Inburgeren? welnee! aanpassen welnee! Verspreiden? welnee! allerlei zaken waar Jan Marijnissen al over sprak,maar nooit gehoord werd. En nu? gaan we sinds Pim Fortuyn in een keer in de 5e versneling vol gas door het rode licht. Dat is het enige waar ik bezwaar tegen heb. nu dreigen groepen in de sameleving tegen elkaar te worden opgezet! door wie? yep! de elitie! :(
En de mensen die echt een hekel hebben aan buitenlanders of de islam,want die heb je natuurlijk ook,zien ook een kans om mee te liften op dit succes en dat is bijzonder gevaarlijk te neomen
Laatst gewijzigd door eppe op 07 okt 2010 13:32, 1 keer totaal gewijzigd.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

eppe schreef:
sorry hoor, maar ik vind dat. dat istoch die beroemde vrijheid van meningsuiting.
Formuleer je mening op een andere manier. Op deze wijze zoek je de confrontatie. Je scheert een hele beweging over één kam. En jaagt mensen op de kast. Dit komt de discussie niet ten goede. Daarom wijs ik jou hierop. Je tegenstanders storten zich op dat ene woordje en lezen de rest niet meer. De discussie loopt uit de hand en de emoties schieten over het scherm. En dat willen we juist voorkomen. Ik hoop dat je dat kan vatten.

Groeten,

Piet
Religie: Jezelf elke dag voorliegen tot je erin gaat geloven!
Chinaman
Diehard

Bericht door Chinaman »

eppe schreef: Kijk! zo kan het ook!

Beste Thor,

Ik zie ook de dat er grote problemen zijn, jij noemt dit onenigheden, maar het is toch meer dan dat.
Ikben zelf al jaren lid van de SP en het klinkt stom,maar wij hebben dit probleem al jaren geleden aan zien komen. maar toen werden wij bijna met pek en veren Den Haag uitgedragen, door die elite waar jij het over hebt, Maar die elite en ik reken daar Wilders ook gewoon onder, gaat nu in een keer doen alsof zij wel de oplossing hebben, laten we toch niet vergeten dat zij en zij alleen de oorzaak geweest zijn van al die ellende! jaren lang hebben zij nooit omgekeken naar die mensen van Turkse en Marokkanse kom af!
Inburgeren? welnee! aanpassen welnee! Verspreiden? welnee! allerlei zaken waar Jan Marijnissen al over sprak,maar nooit gehoord werd. En nu? gaan we sinds Pim Fortuyn in een keer in de 5e versneling vol gas door het rode licht. Dat is het enige waar ik bezwaar tegen heb. nu dreigen groepen in de sameleving tegen elkaar te worden opgezet! door wie? yep! de elitie! :(
Het heeft dus ook veel met de tijdsgeest te maken, Marijnnissen, Jan Maat etc waren voorlopers van een beweging die nu vervormt is tot de Wilders beweging... Dat bevestigd dus eigenlijk alleen maar dat men eerder naar deze mensen had moeten luisteren. Maar toendertijd speelde er geen economische crises...
Karl Jaspers; those who committed war crimes were morally guilty, and those who tolerated them without resistance were politically guilty, leading to collective guilt for all.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

@ eppe
*
Ik weet niet of je langer lid bent van de SP dan ik,
maar wat is daar de relevantie van?
Ik betaal niet alleen mijn premie aan de SP, ik heb daadwerkelijk en actief meegewerkt aan de succesvolle verkiezingscampagnes van de SP, maar heb ook daadwerkelijk en actief meegewerkt aan de succesvolle anti-SP campagne tijdens de laatste verkiezingen. Mijn stemgedrag laat ik overigens niet bepalen door partijpolitiek of strategisch stemmen, ik stem op die éne persoon waarvan ik vind dat die op dat moment het beste mij kan vertegenwoordigen in de tweede kamer, waarbij ik er de voorleur aan geef om daartoe een vrouw te verkiezen ...
*
Ben jij je dan ook niet bewust van de 'stromingen' strijd op hoog niveau binnen de SP?
Denk daarbij met name aan het Midden-Oosten conflict en de Islam-problematiek!
Schrik niet als eerdaags plotseling blijkt dat ook de SP tot op het bot verdeeld is,
nog vele malen erger dan bij het CDA,
waarbij het mij niets zal verbazen als de SP dan daadwerkelijk in tweeën scheurt!
Roemer is slecht een naar voren geschoven tussenpaus,
de echte machtswellustelingen wachten als hyena's en aasgieren achter de schermen
om op het juiste moment toe te kunnen slaan ...
    • "... ook gij, Brutus?"
*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
eppe

Bericht door eppe »

PietV. schreef:
eppe schreef:
Formuleer je mening op een andere manier. Op deze wijze zoek je de confrontatie. Je scheert een hele beweging over één kam. En jaagt mensen op de kast. Dit komt de discussie niet ten goede. Daarom wijs ik jou hierop. Je tegenstanders storten zich op dat ene woordje en lezen de rest niet meer. De discussie loopt uit de hand en de emoties schieten over het scherm. En dat willen we juist voorkomen. Ik hoop dat je dat kan vatten.

Groeten,

Piet
Beste Piet,

Begrepen.
maar als je het me toestaat, vind ik het toch wel een tikje apart,laat ik dat woord maar gebruiken. dat ik nu beticht word van het scheren van een groep over een kam. Als jij het zegt dan heb je absoluut gelijk hoor.
Maar dan verbaasd het mij persoonlik wel dat ik hier op het forum mensen te keer zie gaan jegens moslims.daar zie ik geen enkele nuance meer. Dat is dan prima beste Piet? :(
Marc G
Forum fan

Bericht door Marc G »

Eppe schreef
Maar dan verbaasd het mij persoonlik wel dat ik hier op het forum mensen te keer zie gaan jegens moslims.daar zie ik geen enkele nuance meer.
Misschien moet je je bril afzetten en beter lezen.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

eppe schreef: Dat is dan prima beste Piet? :(
Ik sluit de discussie hier af. Maar nog een reactie. Als mensen moslims smerig noemen, dan wordt dit ook niet op prijs gesteld. Wordt er op dat moment gemodereerd dan zal er iets over gezegd worden. En het kan ook met terugwerkende kracht. Zit hier echt geen 24 uur per dag. Bespaar me dat.
GayaH
Bevlogen

Bericht door GayaH »

Marc G schreef:Eppe schreef
Maar dan verbaasd het mij persoonlik wel
dat ik hier op het forum mensen te keer zie gaan jegens moslims.
daar zie ik geen enkele nuance meer.
Misschien moet je je bril afzetten en beter lezen.
Of de juiste bril opzetten?

@ Eppe
*
Waar heb jij hiero op het forum mensen te keer zie gaan jegens Moslims?
Ik zou het op prijs stellen als je daar een link naartoe geeft,
dan kan ik tenminste een poging wagen om te begrijpen waar je het over hebt ...

*
(\__/)
(='.'=)
(")_(")
        • Materie ...
          • ... bestaat niet!?!?
*
eppe

Bericht door eppe »

GayaH schreef:@ eppe
*
Ik weet niet of je langer lid bent van de SP dan ik,
maar wat is daar de relevantie van?
Ik betaal niet alleen mijn premie aan de SP, ik heb daadwerkelijk en actief meegewerkt aan de succesvolle verkiezingscampagnes van de SP, maar heb ook daadwerkelijk en actief meegewerkt aan de succesvolle anti-SP campagne tijdens de laatste verkiezingen. Mijn stemgedrag laat ik overigens niet bepalen door partijpolitiek of strategisch stemmen, ik stem op die éne persoon waarvan ik vind dat die op dat moment het beste mij kan vertegenwoordigen in de tweede kamer, waarbij ik er de voorleur aan geef om daartoe een vrouw te verkiezen ...
*
Ben jij je dan ook niet bewust van de 'stromingen' strijd op hoog niveau binnen de SP?
Denk daarbij met name aan het Midden-Oosten conflict en de Islam-problematiek!
Schrik niet als eerdaags plotseling blijkt dat ook de SP tot op het bot verdeeld is,
nog vele malen erger dan bij het CDA,
waarbij het mij niets zal verbazen als de SP dan daadwerkelijk in tweeën scheurt!
Roemer is slecht een naar voren geschoven tussenpaus,
de echte machtswellustelingen wachten als hyena's en aasgieren achter de schermen
om op het juiste moment toe te kunnen slaan ...
    • "... ook gij, Brutus?"
*
Gayah,

Dat ben ik zeker en ik hoef niet te schrikken hoor, want ik weet al dat de SP tot op het bot verdeeld is.
Ik zit zelf in een plaatselijk bestuur, we hebben het niet makkelijk hier,want we zijn omringd in CDA en VVD gebied :) Dat er bij en in partijen problemen zijn dat zein we constant de SP is geen uitzondering.
De houding van Van Bommel en Meulenbelt is ook niet de mijne! Ik vind dat hun een persoonlijke agenda verwarren met die van de partij. dat is heel slecht! Een man als Marijnissen kan dat nog een beetje de kop indrukken ,maar Kant en later Roemer hebben die kracht niet. en wat betreft de kiezer
ik denk ook dat veel kiezers van de SP bij de laatste verkiezingen het hokje van de PVV rood gekleurd hebben ipv die van de SP ik vind dat ondanks alle problemen intern bij de SP toch ontzettend jammer!
Vraagje? Ben je nog wel lid?
Groeten!
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

PietV. schreef:
eppe schreef: Dat is dan prima beste Piet? :(
Ik sluit de discussie hier af. Maar nog een reactie. Als mensen moslims smerig noemen, dan wordt dit ook niet op prijs gesteld. Wordt er op dat moment gemodereerd dan zal er iets over gezegd worden. En het kan ook met terugwerkende kracht. Zit hier echt geen 24 uur per dag. Bespaar me dat.
Een foute manier van discussie voeren is haat in de topictitel zetten en dan de eerste post dat eigenlijk al terugnemen.
Ik gebruik in de kop het woordje haat,misschien is dat wat overdrevenmaar wat ik ik bedoel is dat het toch wel apart is dat nu in een keer in ditl land grote delen van de bevolking in een keer grote problemen hebben met die islam en moslims.waar komt die haat/angst/ontwetendheid/oprechtheid/juistheid vandaan?
Ja, dat is wat overdreven!

Doe er nu maar gauw een slotje op, PietV.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
PietV.
Erelid

Bericht door PietV. »

Cluny schreef:
Als het nodig is. Maar ik zie verbetering.
Erik
Bevlogen
Contacteer:

Bericht door Erik »

Eppe,

Ik zou niet willen spreken van haat, meer van een groeiend ongenoegen.
Een ongenoegen wat gevoed wordt door enerzijds het steeds meer moeten inleveren van de westerse(Nederlandse) cultuur t.g.v. vooral de islamitische cultuur, en anderzijds de wereldwijde islamitische dreiging van terrorisme.

Ik persoonlijk heb een sterke afkeer van nagenoeg alle religies met in het bijzonder de islam en het christendom.
Mensen worden het schijtzat om op eieren te moeten lopen omdat alles wat ze zeggen over de islam, moslims, allochtonen op een goudschaaltje gewogen wordt, en als het onze reli medemens niet bevalt moord en brand en vooral discriminatie te schreeuwen!
En walgelijke religie gebonden moorden als die van Theo van Gogh versterken dat gevoel alleen maar.
Er moet voortdurend opgepast worden dat reli medemens en met name de islamiet zich niet beledigd voelt door een uitspraak, een afbeelding of het niet accepeteren van een islamitisch gebruik.
En kom nou niet aan met dat ik generaliseer, want proefondervindelijk heb ik gemerkt dat als het puntje bij paaltje komt en er een keuze gemaakt moet worden de keuze in 100% van de gevallen valt op "eigen volk eerst".
Een keuze die zelfs door veel islamieten meer uit angst wordt gemaakt dan uit pure loyaliteit aan het geloof.

Het is te belachelijk voor woorden dat we in een modern land als Nederland anno 2010 ons moeten schikken naar de nukken van een geïmporteerd middeleeuws dogma.
Let wel, dit geldt evenzo voor het christenfundamentalisme wat her en der nog sporadisch aanwezig is in dit land.

Als de pogingen van de islam doorgaan met als doel Nederland (het westen) te islamiseren zal de afkeer tzt wel degelijk eens om kunnen slaan naar haat.
Misschien moeten vele islamieten eens proberen om GEbruik te maken van de vrijheid (van meningsuiting) in dit land en niet MISbruik?!
Als ze werkelijk zo fel gekant zijn tegen de radicale islam dan moeten ze zich eens massaal op straat vertonen om daar openlijk zich tegen uit te spreken.
Nu zie ik ze alleen maar op straat spandoeken voeren tegen Geert Wilders!
Laatst gewijzigd door Erik op 07 okt 2010 14:04, 1 keer totaal gewijzigd.
De achtste hemel is het atheïstische inzicht dat de werkelijkheid weliswaar hard is maar wel de werkelijkheid en die is zoveel waardevoller dan alle mooie, verzachtende sprookjes bij elkaar. (Gerard)

Geleid wordt enkel hij die zichzelf niet gevonden heeft. (Rereformed)
Cluny
Banned

Bericht door Cluny »

PietV. schreef:
Cluny schreef:
Als het nodig is. Maar ik zie verbetering.
Misschien zie je ook verbetering bij jezelf en zie je ook waarom die waarschuwing aan mij onverdiend is.
Ik krijg een beetje genoeg van dit soort ongecontroleerde haatbeschuldigers.
God bestaat niet. Religie is de vrijwillige celstraf van het verstand. Bidden is ozo kinderachtig. De dood is het absolute eindpunt van elk individueel leven. Als iets niet merkbaar en niet meetbaar is, bestaat het niet. Alle homeopaten zijn kwakzalvers.
Plaats reactie